![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() NEEN! Lijst Dedecker (EN Vlaams Belang) zijn trouwens voorstanders om ALLES wat solidair is en sociaal, af te schaffen!
Wachtuitkeringen? schaf maar af , gedaan met de profiteurs! Werkloosheidsuitkeringen? Afschaffen! Allemaal slecht! Wie niet werkt, geen geld! Lijst Dedecker heeft zelfs een ander voorstel wat NOG erger is: Geen werkloosheidsuitkeringen en Geen recht op OCMW uitkering als je een eigen wonig hebt: je moet dus eerst je woning verkopen vooraleer je een OCMW uitkering krijgt (een magere 300 euro/maand, EN tijdelijk!) Met deze opsommingen samen zal de koopkracht tot 0 herleid worden,er zullen honderdduizenden armen gaan bijkomen die niets maar ook nietsmeer hebben.DeDecker en Vlaams Belang zouden beter ervoor zorgen dat de mensen VAST WERK kunnen krijgen in plaats van het geld te gaan halen voor de begroting bij de mensen die niets hebben of leven van een leefloon van 250 euro per maand.De superrijken worden NOG RIJKER door belastingsaftrek,gratis zonnepanelen,gratis benzine en mazout... Lijst DeDecker en Vlaams Belang = superarme mensen en superrijke mensen.De middenklasse bestaat nietmeer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat toch normaal is hé?
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Daarbij, de "superrijken" betalen in dit scheefgetrokken land ook "superbelastingen" die de "superarmen" niet betalen. In dit land kan je met RSZ, voorafbetalingen, BTW, Taks etc 70% en meer belastingen betalen. Doet je afvragen waarom je nog moeite doet. Fairder zou het zijn IEDEREEN 30% belasting te laten betalen, ongeacht het inkomen. In centjes betekent dit nog steeds dat de "rijken" een PAK meer betalen dan de "armen". Maar dan is er tenminste nog een goede reden waarom je in dit land nog je kl*ten zou afdraaien tegenover nu dat men je bijna alles afpakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() En voor het grote geld uiteraard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet zeker geen superrijke zijn in dit land, als zelfstandige wordt je gewoonweg gemolken. Op de vraag van hamc "waarom nog verder doen"? Eerlijk gezegd, ik kan daar zelf als zelfstandige nog steeds zelf geen zinnig antwoord op verzinnen. Masochisme lijkt me niet ver weg van de realiteit. Voor de centen? Als we alles samentellen komt een zelfstandige er meestal slechter uit dan een loontrekkende, en dan zelfs nog een laag loontrekkende. Misschien iets te maken met liever eigen baas of zo? En toegegeven, af en toe komt er wel iets lucratief tussendoor. Maar dat maakt nog steeds de pot niet. Gisteren een aannemer gesproken die 60 jaar is, gaat binnenkort in pensioen. Heeft vroeger met 100 man gewerkt (aannemer grond en wegenwerken). 90 miljoen frank machine park gekocht. Geen centen aan overgehouden en pensioen van 20"000 bfr in het vooruitzicht. Dus ja, waarom zulke onnozele inspanningen en investeringen doen?
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Hier, echt gebeurt: Ik werkte eens bij ene, die liet me in de winter technisch werkloos en dan gingen we in het zwart werken heel de week en zelfs in het weekeind. Op het einde van de maand, toen het tijd was om de zwarte overuren te betalen zei hij tegen me, "ik moet die uren toch niet betalen, daar trek je toch dop voor." "Achja", zei ik, "dat is juist". "Goed", zei de aannemer, "voor morgen, dan beginnen we op GM". "morgenvroeg kan ik niet", vertelde ik hem, "morgenvroeg moet ik eerst langs de vakbond." "De vakbond?" Vroeg de aannemer, "wat ga je daar doen?" "Daar ga ik die mensen vragen ofdat dit klopt", zei ik. "Ik ga vragen ofdat die dop dat ze me uitbetalen werkelijk voor die zwarte overuren dient." Hij trok zijn wenkbrauwen op en tuitte de lippen. "Dat is niet nodig", zei hij. "Kom, ik zal je rap de centen geven voor die overuren." ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() echte liberalen onderschrijven de mensenrechten
één van die mensenrechten is het recht op de mogelijkheid om een menswaardig bestaan te kunnen leiden om een menswaardig bestaan te kunnen leiden dient men de mogelijkheid te hebben om in zekere mate rijkdom te kunnen produceren om rijkdom te kunnen produceren dient men gebruik te kunnen maken van de enige bouwstenen die we daarvoor hebben namelijk de natuurlijke rijkdom de toegang tot de natuurlijke rijkdom die niemand van ons ooit dmv arbeid geproduceerd heeft moet dus gegarandeerd zijn, ofwel door directe toegang tot die natuurlijke rijkdom of anders dmv een tegenwaarde uitgedrukt in de vorm van een bedrag, eventueel in de vorm van een ( wachtuitkering ) iedere vlaming heeft van bij geboorte recht op zijn aandeel in de natuurlijke rijkdom van vlaanderen - ook wanneer hij nog niets heeft afgedragen dus in de preambule van de universele verklaring voor de rechten van de mens staat de waarschuwing te lezen dat minachting voor de mensenrechten heeft geleid tot barbaarse handelingen de ldd streeft met dit voorstel dus tesamen met haar kiezers een vlaanderen na waarin barbaarse handelingen opnieuw dagelijks onderdeel van het straatbeeld zijn btw kinderen hebben ook nog niks afgedragen - toch krijgen zij toch ook kindergeld - of wil de ldd soms de kinderarbeid als volgende stap ook weer terug herinvoeren en bvb kleuters verplichten om in het weekend te gaan werken om hun eigen kindergeld te verdienen ? beste mensen - iedereen heeft recht op zijn aandeel in de natuurlijke rijkdom van het land waartoe hij behoort - of de tegenwaarde daarvan in geld - zonder tegenprestatie te moeten leveren. als oermensen hebben we destijds gans de aarde gratis en voor niks gekregen, voor gelovigen van god voor niet gelovigen van de natuur - er werd daarvoor hoe dan ook helemaal nooit iets betaald - er werd nooit een tegenprestatie voor geleverd aan god of aan de natuur. de bewering dat men dus eerst een tegenprestatie zou moeten leveren om toegang te kunnen hebben tot de natuurlijke rijkdom is pervers en geschift en dient slecht één gestoorde minderheid der mensen, nl de bezitters of beter de dieven van onze natuurlijke rijkdom de ldd is helemaal geen liberale partij - het is zoals duveltje terecht opmerkt een partij van bazenpoeppers
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 oktober 2008 om 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() ik kan het nog anders korter uitdrukken
de ldd mag de wachtuitkeringen afschaffen van het vws op voorwaarde dat al diegenen die deze nu trekken als alternatief een stuk grond toegewezen krijgen voor levenslang vruchtgebruik dat zo groot is als de oppervlakte van vlaanderen gedeeld door haar aantal inwoners en de wachtuitkering mag zeker afgeschaft worden indien men dit stuk grond vervangt door de tegenwaarde ervan in de vorm van een onvoorwaardelijk basisinkomen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 oktober 2008 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() het onvoorwaardelijk maken van onze sociale zekerheid dmv een onvoorwaardelijk basisinkomen dat alle huidige voorwaardelijke uitkeringen vervangt, zal trouwens veel meer dan 50000 banen opleveren
immers al die uitkeringsgerechtigden moigen nu niet werken als voorwaarde om recht te blijven hebben op een uitkering - die vaak hun enige bestaanszekerheid vormt bovenop een onvoorwaardelijk basisinkoimen zou men echter vrij en naar eigen believen zoveel mogen werken als men wil zonder dit basisinkomen te verliezen het gevolg hiervan zal zijn dat er enorm veel deeltijdse banen zullen bijkomen die samen opgeteld op veel meer zouden neerkomen dan de 50 000 voltijdse speculatieve banen vd ldd. het zal dan niet meer zo zijn dat een oud vrouwtje zes maanden moet wachten tot de loodgieter kan langskomen - er zullen klussers genoeg zijn die haar dezelfde dag nog uit de brand willen en kunnen komen helpen ook de wachtlijsten voor kinderopvang zullen bvb verdwijnen als sneeuw voor de zon - veel meer mensen zullen een eigen kleinschalige kinderdagverblijf kunnen beginnen dan het probleem met onze huidige sz is niet dat de uitkeringstrekker niet wil werken - het probleem is dat de voorwaarden ervan hem/haar dit verbieden een oud vrouwtje haar pompsteen gaan ontstoppen dat kan ik zelfs - maar in het huidige stelsel mag ik haar niet gaan helpen hiermee - doe ik het toch loop ik kans geschorst te worden. ik wordt verplicht om op mijn stoel te blijven zitten - aan de andere kant wil de rva mij activeren - en de loodgieter die houdt zich niet bezig met domme klusjes zoals pompbakken te gaan ontstoppen - hij moet dat oud vrouwtje daar dan immers 150 euro ofzo voor rekenen - en dus doet hij het liever niet - ik zou het doen voor 20 euro ofzo, mits basisinkomen evenwel waarvan iik kan leven op die dagen dat er geen pompbakken te onstoppen zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 oktober 2008 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() last but not least heeft de ldd het helemaal niet over wat er gebeurt met de jongeren die bij uitvoering van hun maatregel nog steeds geen baan zullen hebben
Citaat:
- 50 000 = 58095 werkloze jongeren die overblijven hoe gemotiveerd ze ook zijn verder zegt ldd dat Citaat:
velen zullen dit dus niet kunnen aantonen en zullen dus ook van leefloon geschorst worden en dus volledig zonder inkomen vallen en daardoor dakloos gemaakt worden en worden uitgehongert - wat dan weer eigenlijk op net hetzelfde neer zou komen als deze jongeren in de gaskamer steken ( wat dan nog een kortere en minder pijnlijke dood voor hen zou betekenen ) een vlaanderen dat zichzelf wil laten leiden door mensen die niet eens de morele overweging kunnen maken wat er met deze 58 095 overgebleven jongeren, die niet aan een baan zullen geraken, zal gebeuren, dat vind dat marc dutroux wel recht op eten en onderdak heeft en deze startende jongeren, hun (bloed)eigen jongeren niet, zal, als het ooit al onafhankelijk geraakt nooit lang onafhankelijk blijven - net zoals naziduitsland zal het teruggefloten moeten worden helaas ( mentaal en moreel ) arm arm arm vlaanderen toch still fuckin peasants as far as i can see
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 oktober 2008 om 12:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Ik ga mijn grappige post hier eens quoten want tussen die muren van tekst van Beggar vindt niemand die terug anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |