![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dan moete zien dat ge aan meer geld geraakt e
ge weet wat ge moet doen e ![]()
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen we niet beter spreken over maatschappij ipv samenleving?
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Hoe kan iets te mooi zijn?
![]() |
#44 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Solidarisme!
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() voor mij is vrijheid op maandagvoormiddag boodschappen kunnen doen, 's namiddags een film kijken met uw lief en 's avonds bij uwe maat langsgaan om wat CD's te bespreken bij een glas schuimwijn van de aldi.
maar iemand anders kan een andere invulling van het begrip 'vrijheid' hebben natuurlijk. dat kan hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() Ik zei dat iets niet te moois kan zijn maar "te mooi om waar te zijn".
Dus iets utopisch of zo dat op deze aardkloot niet bestaat! Onder andere een anarchistische samenleving! Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 3 oktober 2008 om 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen van mens tot maatschappij. Het concept 'van mens tot mens' is waardeloos. Alleen de structurele analyse van de verhouding mens-maatschapij biedt perspectief (Marx, Freud, Lévi-Strauss).
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 3 oktober 2008 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Het kapitalisme zal niet eindigen. Het maakt alleen zijn zoveelste economische crisis door die eigen is aan het systeem. Alleen zal die dit keer zeer sterk zijn en de samenleving in haar geheel op haar grondvesten doen daveren, al is dat afhankelijk van hoeveel 'onzuiverheden' aan het daglicht zullen komen gedurende deze periode. Indien men tot op het bot gaat, zal het er niet fraai uitzien en denk ik dat de vorige economische crisissen in vergelijking met deze weinig zullen voorstellen.
Ook al zie ik het liever anders, ik denk dat het kapitalisme nog heel lang wereldheerschappij zal hebben gezien een systeem in stand gehouden wordt door de mensen die er voordeel bij hebben, wat makkelijk kan gezien deze mensen veel macht hebben, want veel geld brengt veel macht mee. En zo is de cirkel rond. Alleen is er een probleem waar het kapitalisme te weinig rekening mee heeft gehouden: onze grondstoffen zijn niet oneindig en de manier waarop we nu leven schijnt dat wel te veronderstellen. Ik ben benieuwd hoe er gereageerd zal worden door onze machthebbers op het moment dat de meest kostbare bronnen op, of beter, uitgedroogd zullen raken, zoals bv zoet water ... Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 oktober 2008 om 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan gaan we zoet water maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() En verkopen tegen vijftig euro/deciliter?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Vroeg of laat wel ja, de mensheid kennende. De grondstoffen zullen ooit wel op zijn, populatie neemt toe enz
het is ieder voor zich en alles draait om geld om te overleven. Indien een totale chaos zullen kinderen en vrouwen de eerste slachtoffers zijn omdat ze minder sterk zijn. We trappen gewoon naar onder om ons probleem op te lossen. We moeten ons dus geen zorgen maken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De waarheid,beste vriend,is altijd heel mooi ![]()
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementslid
|
![]() De mens vindt altijd wel een oplossing voor alles, het is alleen nodig dat hij tijdig wakker schiet.
Kijk naar de wereldoorlogen, de pest, tbc, enz. Die zijn ook grotendeels en tijdig opgelost geworden. Wat is er geworden van SARS en vogelpest? Een paar jaar geleden krijsten de media dat er miljoenen mensen aan zouden sterven. Het is hetzelfde met andere problemen: stoppen met zagen en doe er wat aan. Als een grondstof op, stappen we over naar een andere. Kijk naar de autoindustrie die al hybrides produceert, en andere alternatieven onderzoekt. Het vergt tijd en veel geld, maar we geraken er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() [quote=Groentje-18;3724186]Het kapitalisme zal niet eindigen. Het maakt alleen zijn zoveelste economische crisis door die eigen is aan het systeem. Alleen zal die dit keer zeer sterk zijn en de samenleving in haar geheel op haar grondvesten doen daveren, al is dat afhankelijk van hoeveel 'onzuiverheden' aan het daglicht zullen komen gedurende deze periode. Indien men tot op het bot gaat, zal het er niet fraai uitzien en denk ik dat de vorige economische crisissen in vergelijking met deze weinig zullen voorstellen.
Ook al zie ik het liever anders, ik denk dat het kapitalisme nog heel lang wereldheerschappij zal hebben gezien een systeem in stand gehouden wordt door de mensen die er voordeel bij hebben, wat makkelijk kan gezien deze mensen veel macht hebben, want veel geld brengt veel macht mee. En zo is de cirkel rond. Alleen is er een probleem waar het kapitalisme te weinig rekening mee heeft gehouden: onze grondstoffen zijn niet oneindig en de manier waarop we nu leven schijnt dat wel te veronderstellen. Ik ben benieuwd hoe er gereageerd zal worden door onze machthebbers op het moment dat de meest kostbare bronnen op, of beter, uitgedroogd zullen raken, zoals bv zoet water ...[/QUOTE] Daar kijk ik ook naar uit! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() ingestort nog niet, maar de gevolgen van de crisis zullen we zeker in de loop van de volgende maanden gaan voelen.
Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 8 oktober 2008 om 00:07. |
![]() |
![]() |