![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Deelname aan de macht is weer gewoonweg een allergische initiator. De doelstelling en andere deelnames zijn dan gewoonweg (lompweg is beter) onbelangrijk. Maar macht is deelbaar en bevind zich op allerlei niveau's. Als je meestemt om allerlei redenen zit je minstens tijdelijk in de meerderheid: er is er altijd een. Elke wet heeft zijn meerderheid. Het VB heeft al vaak mee in de meerderheid gezeten voor dossiers/wetten die zowel belgische- als eigen partij- doelstellingen verzilverden. Niet toevallig op die momenten dat de Vlaamse partijen er kunnen van verdacht worden onderhandeld te hebben ivm financiering van het VB... In die zin is de aandacht voor het VB zeer selectief en bepaalde zaken worden juist niet uitgelicht door de al dan niet "rood"-"blauwe"-"tjeven" pers.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 2 oktober 2008 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat de N-VA dat per se moet doen, het is in feite aan de VVB om zo'n campagnes te voeren. Wat ik erg vind, is dat het VB het monopolie ervoor krijgt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 2 oktober 2008 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel er eigenlijk niet veel voor om op een trein te zitten waarvan de koers door het veebee locomotiefke bepaald wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Vlamingen verdienen een eigen staat omdat ze daar zichzelf kunnen ontplooien en "mooi" zijn, maar niet om enkel voor die eigen staat te gaan leven. Vlaanderen heeft geen nood aan een vlaamse versie van chinees- of oostbloknationalisme. Als je eens de vraag stelt: waarom ben ik vlaams-nationalist? wat wil ik mijn mede-Vlamingen bieden? Waarom de huidige situatie veranderen? dan ben ik overtuigd dat je al vlug de spil tussen NVA-methode en VB-methode ziet. Maar ik geef je gelijk dat het VVB te weinig naar voren komt, en dat mag mét vlagjes, maar niet teveel. In het wielrennen zijn de vlagjes ook al te zien...samen met de driekleur. Tot zover de beeldschepping. Spriek ne kier Vloms! Ik zin maar ne gewoune Belg zunne... Herken je dit? Wat bereik je hier met stickers en vlaggen?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 2 oktober 2008 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik niet. Ook al spring ik sowieso niet op die VB-kar.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik echter wil benadrukken, is dat het VB als politieke partij met een bepaalde ideologie keer op keer de kans krijgt de beeldvorming te bepalen. Dát is wat me stoort. We weten allemaal dat de Belgicistische media er misbruik van zullen maken, we weten allemaal dat hiermee het legitieme streven van de Vlaamse natie nog maar eens besmeurd gaat worden. Ook het VB weet dat. Ook de N-VA, VVB, de hele Vlaamse Beweging, weten dat. En toch laat iedereen het VB maar doen. Dát is de kern van mijn ergernis. Al jaren.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 2 oktober 2008 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
De NVA heeft verbazend veel respect gekregen bij mensen waarvan ik het nooit verwacht had. Mensen die beginnen te luisteren. Vlamingen die allergisch zijn aan vlagskes omdat het eigenlijk Vlamingen zijn verdorie. (hoezeer ikzelf wel warm loop voor wat uiterlijk vertoon... ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 2 oktober 2008 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo sloganesk ligt het ook weer niet he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Met andere woorden, men begaat nog steeds de fout die men al twintig jaar en langer maakt? In plaats van het VB op zijn eigen terrein te bestrijden, denkt men nog altijd het klein te kunnen krijgen door juist in alles precies het omgekeerde te doen van waar het voor staat, ook al zou het op bepaalde punten wel eens gelijk kunnen hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
VB in een brede parlementaire regering zoals in Zwitserland, DAT zie ik zitten!
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() lijkt mij een goede slogan
6/10 is echter geen goede startdatum .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Belgie is geen spat Vlaams vertrouwen meer waard, wegens nooit verdiend. Trouwens, een unitair CS rond het VB, geeft deze laatste nogal weinig mogelijkheden op voldoende politieke armslag, waarmee u een ev vertrouwen in die partij, al dan niet kunt beschamen op de uitvoering van hun programma. Imo is het dan ook dik hypocriet, om bij voorbaat te stellen dat ze "nooit te vertrouwen" zijn, al is dat vanuit de context van een aangekoekte Belgitude meer dan een gouden raad. Het is immers de politieke nulmantra bij uitstek, voor de broodnodige instandhouding van het eigengereide Belgische sprookjesverhaal, al is soms de dagelijkse politieke realiteit ervan, beter onder te brengen in het nihilisme van Absurdistan.. Soms verdenk ik de Marx Brothers of die gasten van Monty Python ervan, het Belgische scenario te hebben bedacht, als een neverending comedy-drama die zichzelf in stand houd. Enfin, leve belgie dus en vooral veel courage toegewenst met uw gestelde vertrouwen, ge gaat het nog hard nodig hebben, zeker weten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Dat is uiteraard niet hetzelfde als, wat is het beste voor Antwerpen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Belgie moet bestreden worden met verenigde krachten. Zeker weten. Niet te vertrouwen Belgie. Nooit te vertrouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou niet durven beweren dat het VB nooit te vertrouwen zal zijn, maar zolang de partij heerschappen als Filip De Winter of Filip De Man binnen haar rangen duldt en haar simplistisch discours niet definitief achter zich laat zal ik alvast niet geneigd zijn haar mijn vertrouwen te schenken.
Dat België zoals het hier en nu 'functioneert' mijn vertrouwen evenmin waard is staat volledig los van die kwestie.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vraag is nu: waarom maakt het VB het de tegenstanders niet wat moeilijker door bijvoorbeeld genuanceerder op het politiek bedrijf te reageren en met een aanvaardbaar/haalbaar alternatief op de proppen te komen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |