Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2008, 13:50   #41
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Rijk worden? Ik heb niet de intentie rijk te worden, wanneer ik mijn rekeningen kan betalen en mijn kinderen kan laten naar school gaan ben ik al heel tevreden. Ik heb ooit een jongen van de favella's in rio opgevangen, zijn leven een aaneenschakeling van de ergste miserie. Wat mij opviel was dat die jongen toch erg gelukkig was, veel gelukkiger dan mijn rijkere vrienden. Ik vind dus dat we inderdaad veel te veel hebben, maar het is wel wat vreemd dat de laagste klasse hier met de vinger wordt gewezen. Het is idioot van boven je stand te leven, maar je kan niet verwachten dat alle mensen even snugger zijn. Sommigen zijn gewoon gevoelig voor reclame en krediet verstrekkers. Consumeren wordt opgedrongen, achteraf komen zeiken dat mensen maar slimmer moeten zijn is niet eerlijk. Dat is gewoon profiteren en goedpraten dat je zo schuldslaven creëert.

Ik ben niet jaloers op de rijken, maar krijg wel het schijt dat zij de armere de les komen spellen of op hun kap kapitaal vergaren. Alleen al een woning huren is al bijna de helft van een laag loon, dan komen de welzijnsvoorzieningen, eventueel opvang kosten, vervoerskosten en voeding. Wanneer daar nog eens enkele aflossingsplannen bijkomen of slechter, een deurwaarder omdat je enkele dagen te laat je belastingen betaald hebt, zie je gewoon zwarte sneeuw. Dit hoeft niet altijd door roekeloos gedrag te zijn, een ongeval of een ziek kind kan voldoende zijn.

ik versta het hoor, maar ik denk dat mijn persoon in uw situatie bvb anders zou reageren...
Denk gewoon aan het volgende:
wat brengt het op als ik dat produkt x heb... spaar ik daarmee hetzelfde bedrag uit aan iets anders binnen het jaar ? als je 100% rendement op investering hebt, koop je dat gewoon, je moet niet meer nadenken erover. Je moet zelfs geen 5 minuten nadenken over het vervangen van lichten door spaarlampen, een spaardoucheknop is ook zijn geld in goud waard, een electrische verwarming gooi je buiten, een doorstromer is zuiniger dan een boiler, een A+ frigo kan zonder moeite uw B frigo vervangen, een zetel kan je wel gebruiken tot je eruitvalt

wat bespaar ik als ik een maand of twee wacht... wordt het 10-20% goedkoper per maand ? als het produkt binnen de 2 maand goedkoper wordt, en je kunt wachten... dan wacht je gewoon... Ik wacht zo al 8 jaar op een flatscreen...

waar gaan mijn kosten naartoe ?
GSM ? zeg uw abonnement op en koop nog juist een kaartje van 15euro.
afbetaling ? draag uw goederen terug op afbetaling die nog maar recent begonnen zijt en zegt dat je die goederen wil teruggeven.... (weet er iemand op dit board of je wel verplicht bent van een afbetaling nog te doen als je de goederen terugbrengt naar de winkel ?)
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 13:52   #42
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ondertussen heb ik wel zelf kinderen, ik heb daarmee gewacht tot ik ze een zekere levensstandaard kon garanderen.
Dus alleen mensen met een bepaalde levensstandaard hebben recht op kinderen?
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 13:55   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja volgens mij is dat een verantwoordelijkheid. Volgens mij zal in een nabije toekomst redenerend in een geglobaliseerde en mundiaal evenwicht de kinderwens ingevuld geraken als er voldoende mensen plaats gemaakt hebben op deze kleine aardbol. Dus wordt het criterium niet meer kan ik het kind 'opvoeden' maar ook 'is er nog plaats'
Oud 6 oktober 2008, 14:03   #44
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik versta het hoor, maar ik denk dat mijn persoon in uw situatie bvb anders zou reageren...
Denk gewoon aan het volgende:
wat brengt het op als ik dat produkt x heb... spaar ik daarmee hetzelfde bedrag uit aan iets anders binnen het jaar ? als je 100% rendement op investering hebt, koop je dat gewoon, je moet niet meer nadenken erover. Je moet zelfs geen 5 minuten nadenken over het vervangen van lichten door spaarlampen, een spaardoucheknop is ook zijn geld in goud waard, een electrische verwarming gooi je buiten, een doorstromer is zuiniger dan een boiler, een A+ frigo kan zonder moeite uw B frigo vervangen, een zetel kan je wel gebruiken tot je eruitvalt

wat bespaar ik als ik een maand of twee wacht... wordt het 10-20% goedkoper per maand ? als het produkt binnen de 2 maand goedkoper wordt, en je kunt wachten... dan wacht je gewoon... Ik wacht zo al 8 jaar op een flatscreen...

waar gaan mijn kosten naartoe ?
GSM ? zeg uw abonnement op en koop nog juist een kaartje van 15euro.
afbetaling ? draag uw goederen terug op afbetaling die nog maar recent begonnen zijt en zegt dat je die goederen wil teruggeven.... (weet er iemand op dit board of je wel verplicht bent van een afbetaling nog te doen als je de goederen terugbrengt naar de winkel ?)
oh, maar ik doe dit allemaal hoor. Ik koop niets op afbetaling, ben zelf aan het zoeken hoe ik een deel van mijn voeding kan produceren.
Het sluitstuk op besparing is een eigen huis, aangezien ik zelf een te grote lening moet aangaan, ga ik met meerdere mensen een huis kopen. Dit is niet ideaal, maar een mens moet vooruit.

Je moet eerlijk zijn, de vorige generatie had het veel eenvoudiger om een huis te bekomen. Nu betaal je voor een klein huisje de prijs van een villa van een vijftien jaar geleden. De lonen zijn wel gestegen maar niet in die mate. Huren is bijna even duur als kopen, de kleine man heeft minder en minder kans zich op te werken.
Oud 6 oktober 2008, 14:07   #45
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mag ik je pc?
nee!
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 14:10   #46
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
nee!
ik heb er nog 2 staan eentje van 1998 met een linuxje, werkt nog prima, en eentje van 1994 daar moet je nog eens formatteren.
Oud 6 oktober 2008, 14:15   #47
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja volgens mij is dat een verantwoordelijkheid. Volgens mij zal in een nabije toekomst redenerend in een geglobaliseerde en mundiaal evenwicht de kinderwens ingevuld geraken als er voldoende mensen plaats gemaakt hebben op deze kleine aardbol. Dus wordt het criterium niet meer kan ik het kind 'opvoeden' maar ook 'is er nog plaats'
Dit is een utopie!
Oud 6 oktober 2008, 14:39   #48
GeorgesL
Vreemdeling

GeorgesL's schermafbeelding

Standaard

dubbele post-sorry

Laatst gewijzigd door GeorgesL : 6 oktober 2008 om 14:40.
GeorgesL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 14:39   #49
GeorgesL
Vreemdeling

Standaard

De discussies gaan hier steeds weer tussen twee kampen.
Zij die het voorlopig goed hebben en zij die het voorlopig minder goed hebben.
Zij die het goed hebben,goedbetaalde baan,verworven eigendom enz leven in de veronderstelling dat hun niks kan gebeuren en kakken altijd op de 'profiteurs'.
Wel ik kan ze verzekeren dat niets zeker is en dat ze met hun voetjes op de grond moeten blijven.
Verleden jaar verdiende ikzelf 5300 euro per maand ,firmawagen,pc,internet,gsm,en nog enkele leuke extra's.
Van de ene op de andere dag was het bedrijf verkocht naar Nederland.
Gezien de leeftijd van mijzelf en ook andere personeelsleden kregen we al vlug te horen dat onze kansen op de arbeidsmarkt miniem waren....
Geen paniek interim job aangenomen voor 1/3 van vorig loon ,je wil toch geen profiteur zijn na 36 jaar werken.
Jobke na 2 maanden voorbij,stempelen krijg nu 1/5 van mijn loon.
Ik heb gelukkig een eigen huis dat niet van de een of andere bank is,geen afbetalingen of andere schulden.
Wij redden het dus met de uitkering,na aftrek van vaste kosten kunnen we nog net een matige standaard ophouden,alle abonnementen zijn buiten,reizen is voorbij,restaurantje is frituur geworden,maar dat we als profiteurs bestempeld worden is toch de grootste straf na jarenlange arbeid.
Ik hoop dat alle kakkers het nooit zelf moeten ondervinden,maar ben er tegelijk van overtuigd dat zij slimmer denken te zijn dan anderen ,dat dachten de mensen bij Fortis en Dexia ook ,de rva verwacht hen...Solidariteit is hun enige kans ,maar we trappen allemaal in de ik-val van het groot kapitaal,met handen en voeten gebonden door dure dingen om erbij te horen ,wij hebben geleerd dat we met minder ,meer mens zijn.
Oud 6 oktober 2008, 14:54   #50
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GeorgesL Bekijk bericht
Zij die het goed hebben,goedbetaalde baan,verworven eigendom enz leven in de veronderstelling dat hun niks kan gebeuren en kakken altijd op de 'profiteurs'.
Wel ik kan ze verzekeren dat niets zeker is en dat ze met hun voetjes op de grond moeten blijven.
Verleden jaar verdiende ikzelf 5300 euro per maand ,firmawagen,pc,internet,gsm,en nog enkele leuke extra's.
Van de ene op de andere dag was het bedrijf verkocht naar Nederland.
Gezien de leeftijd van mijzelf en ook andere personeelsleden kregen we al vlug te horen dat onze kansen op de arbeidsmarkt miniem waren....
Geen paniek interim job aangenomen voor 1/3 van vorig loon ,je wil toch geen profiteur zijn na 36 jaar werken.
Jobke na 2 maanden voorbij,stempelen krijg nu 1/5 van mijn loon.
Ik heb gelukkig een eigen huis dat niet van de een of andere bank is,geen afbetalingen of andere schulden.
Wij redden het dus met de uitkering,na aftrek van vaste kosten kunnen we nog net een matige standaard ophouden,alle abonnementen zijn buiten,reizen is voorbij,restaurantje is frituur geworden,maar dat we als profiteurs bestempeld worden is toch de grootste straf na jarenlange arbeid.
Ik hoop dat alle kakkers het nooit zelf moeten ondervinden,maar ben er tegelijk van overtuigd dat zij slimmer denken te zijn dan anderen ,dat dachten de mensen bij Fortis en Dexia ook ,de rva verwacht hen...Solidariteit is hun enige kans ,maar we trappen allemaal in de ik-val van het groot kapitaal,met handen en voeten gebonden door dure dingen om erbij te horen ,wij hebben geleerd dat we met minder ,meer mens zijn.

En ik ben blij voor je dat je al een eigen huis hebt... dat scheelt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 15:22   #51
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GeorgesL Bekijk bericht
.
Beste Georges,

ik behoor tot de tweede categorie: goede vaste job (ook mijn man), eigen huis (aan het afbetalen uiteraard) en verlopig nog héél ver van finaciële problemen (goed spaarboekske ook aangelegd).

Maar mij zal je nooit horen kakken op profiteurs! ik werk ook in de sociale sector en ik zie genoeg kansarmoede en schrijnende toestanden en ik weet echt wel dat niet iedereen kan doen aan zijn situatie.

Wat ik wel zie in mijn omgeving zijn mensen die boven hun stand leven: te dure lening voor te groot huis, te veel luxespullen op afbetaling, mensen die met +3000€ in de maand niet toekomen, die niet voorzien zijn op eventueel werkloos worden, ziekenhuisopname,.. edm.

De kloof tussen arm en rijk is hier ook groter aan het worden, wie het goed heeft, heeft het alsmaar beter maar wie het niet goed heeft.. die kon vroeger mss nog net toekomen maar die redt het nu niet meer vrees ik.
Oud 6 oktober 2008, 16:11   #52
GeorgesL
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
Beste Georges,

ik behoor tot de tweede categorie: goede vaste job (ook mijn man), eigen huis (aan het afbetalen uiteraard) en verlopig nog héél ver van finaciële problemen (goed spaarboekske ook aangelegd).
Ik hoop dat je net als ik dat spaarboekje bij een straks nog bestaande instelling hebt,mensen die de pech hebben gehad bij een verkeerde bank te zitten hebben vandaag al veel illusies minder.
Wat ik erg vind is dat je nu moet kiezen tussen je eigen zekerheid of de kinderen helpen met hun toekomst.
Goede vaste job ...dachten wij ook,ik geloof al lang niet meer dat dat zo zeker is,Ik ken mensen die 'vast benoemd'waren die de dag van vandaag thuis zitten en in de prive niet worden aangenomen omdat ze het etiket voormalig ambtenaar hebben gekregen,vooroordelen zijn hoge drempels !
Maar dat hoef ik iemand die in de sociale sector werkt niet uit te leggen.

Maar genoeg gezeurd,we zijn nog gezond en dat is al veel waard,anders moesten we ook nog gaan 'profiteren' van de ziekenkas
Oud 6 oktober 2008, 16:39   #53
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
hoeveel stempelgeld krijgt een alleenstaande alweer ?
Niks. Het gegeven dat je alleen staat geeft geen recht op stempelgeld.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 17:00   #54
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
oh, maar ik doe dit allemaal hoor. Ik koop niets op afbetaling, ben zelf aan het zoeken hoe ik een deel van mijn voeding kan produceren.
Het sluitstuk op besparing is een eigen huis, aangezien ik zelf een te grote lening moet aangaan, ga ik met meerdere mensen een huis kopen. Dit is niet ideaal, maar een mens moet vooruit.

Je moet eerlijk zijn, de vorige generatie had het veel eenvoudiger om een huis te bekomen. Nu betaal je voor een klein huisje de prijs van een villa van een vijftien jaar geleden. De lonen zijn wel gestegen maar niet in die mate. Huren is bijna even duur als kopen, de kleine man heeft minder en minder kans zich op te werken.

idd kopen op afbetaling heeft al veel miserie veroorzaakt ! ( ook nu kopen en pas later betalen .............. )

nu de huizen van een vorige generatie waren goedkoper , maar dat zegde de vorige generatie ook over de generatie ervoor !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 17:07   #55
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
idd kopen op afbetaling heeft al veel miserie veroorzaakt ! ( ook nu kopen en pas later betalen .............. )

nu de huizen van een vorige generatie waren goedkoper , maar dat zegde de vorige generatie ook over de generatie ervoor !
Akkoord maar zeggen ze dat ook over huren?

En waren de stijgingen ook in die mate?
Oud 6 oktober 2008, 17:08   #56
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

De huizen worden als maar groter, en steeds minder mensen kunnen ze betalen.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 19:06   #57
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou er geen wet van maken, maar toch zou men sommige mensen moeten afraden kinderen te hebben. In ieders belang.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 07:56   #58
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is een utopie!
de limiet van de wereldbol om mensen eten te geven is ongeveer 12miljard mensen. Los dat probleem op en je zult nog verder kunnen groeien...

Het andere dilemma is ook zichtbaar: voedsel of mobiliteit of verwarming ?
we hebben bvb landbouwareaal nodig voor voedsel te produceren om bioalcohol te produceren of om hout te produceren... Kies maar...
Oud 7 oktober 2008, 10:35   #59
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de limiet van de wereldbol om mensen eten te geven is ongeveer 12miljard mensen. Los dat probleem op en je zult nog verder kunnen groeien...

Het andere dilemma is ook zichtbaar: voedsel of mobiliteit of verwarming ?
we hebben bvb landbouwareaal nodig voor voedsel te produceren om bioalcohol te produceren of om hout te produceren... Kies maar...
Waar zit al dat volk, voor zover ik weet is het vooral azie waar de bevolking tegen een ongelooflijke vaart groeit. Europa heeft slechts een 493 miljoen inwoners, dit is ongeveer 1/12 van de totale wereldbevolking, China alleen heeft een ongeveer een bevolking van 1,3 miljard inwoners.

Bovendien zal Europa zijn bevolking niet groeien omwille van een hoog geboortecijfer maar omwille van een hoge migratiestroom.

Voedsel is een probleem omwille van de vleesproduktie en nu extra belast wordt door de bio brandstoffen. Ook de mondiale voedselproduktie is problematisch, ten eerste gaat een massa aan energie verloren aan transport, ten tweede gaat de biodiversiteit door enorme monoculturen drastisch achteruit, ten derde geeft het kleine lokale boeren geen kans op de markt, waardoor een hoop voedsel wegrot..

We verspillen enorm veel energie, dus het voedsel tekort is vooral te wijten aan een slechte organisatie. De overbevolking is een natuurlijk fenomeen en zal door diezelfde natuur gereguleerd worden, op dat vlak verschillen we niet veel van konijnen. Wanneer konijnen in overpopulatie gaan ontstaan er ziekten. Bij de mens is dit ook zo, maar deze heeft het extra voordeel dat ze elkaar nog eens graag uitmoorden, zeker wanneer ze op elkaars lip zitten. Ook het dna verzwak stilletjes aan, zodanig dat de mens zwakker en vatbaarder voor ziekten wordt.

Het is een utopie omdat mensen nu eenmaal hun goesting doen, was dit niet zo dan hadden we vrede.
Oud 7 oktober 2008, 13:16   #60
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

voila we zitten over de limiet;.. je mag nu al socialist zijn dat je wilt, je hebt als ouder een verantwoordelijkheid.

Vlaams blokkers goed luisteren: in deze context geredeneerd past het niet dat een marokkaan nog 10 kinderenhier op de wereld zet en probeert te kweken... Dit is ons milieu, onze wereldbol teveel belasten..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be