Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2002, 11:35   #41
christophe
Vreemdeling

Standaard

Ik heb het erwat moeilijk mee dat je het Vlaams Blok in een verkeerd daglicht steld!
Wat is namelijk een vreemdeling volgens Vlaams blok: een alochtoon die weigerd zich aantepassen aan de normen en wetten van ons land! De Nederlandse taal leren is immers al een voldoening voor een geslaagde integratie! Bv als u zoontje op een identiteitskaart staat met een pet op is dat niet wettelijk als bv een Marrokaan met een hoofddoek op eenzelfde kaart staat wat dan???? dit heeft niks met raccisme te maken, geloof me! Maar als je eenmaal tussen migranten woond zal je al vlug snappen waar het onveiligheidsgevoel vandaan komt! Bekijk niet altijd standpunten van alochtonen maar praat s met de mensen in de migratenbuurten...kben er van overtuigd dat u u mening rap zal weizigen! Om nu weer over het hoofddoek te praten weet je trouwens dat hn geloof dit niet voorschrijft !?
De Koran zegt enkel de beschamende haardelen te bedekken en alle sierraden behalve aan eigen man of aan schoonvader of aan een kind die het nog niet besefd!!! Wie is hier de raccist...of de moeilijke mens? Niet het Vlaams Blok e!
Oud 18 december 2002, 12:05   #42
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

De bewezen banden die partijleden hebben met fascistische organisaties in het buitenland; hun sympathie voor leiders als Melosovic en Haïder (die ooit aanpapte met Sadam Hoessein); bij een achterban succes boekend, die duidelijk rascistische uitspraken koestert; een ex-voorzitter hebbend, die een groot deel van z'n leven wijdde aan de ontkenning van de holocaust (vanwaar die obsessieve interesse?); extreme interesse voor politioneel machtsvertoon; slechts twee onderwerpen behandelend: onveiligheid en niet-europese vreemdelingen; de knokploegen; het optreden van commissaris De Mol in Schaarbeek; Een overbeklemtoning van nationalistische symbolen; het leven van Alexandra Colen (met alle respect voor haar keuze) tot norm willen verheffen voor alle vrouwen;
de censuurpolitiek in bibliotheken door gelijkaardige partijen in het buitenland...

Ik ben er quasi zeker van dat die mensen uit zijn op etnische zuivering. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat wat ze zeggen onzinnig is! Er zijn problemen, maar de oplossing die het vlaams blok heeft is eréén waarbij vooral neo-fascisten zich mee verkneukelen. Uit electorale overwegingen heeft het blok haar zeventigpuntenprogramma gematigd, maar ik vind het te gevaarlijk om hen aan de macht te laten, want pas dan hebben we er geen controle meer over.

Ik heb het idee dat ik Nietzche moet gelijk geven: de geschiedenis herhaalt zich telkens weer. Het lijkt me inderdaad onvermijdelijk. Lijkt...
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 23:53   #43
sigrid
Vreemdeling

Standaard

Amai als die allemaal zouden opstappen dan is het probleem opgelost van te weinig woningen en te veel uitkeringen.

Maar dromen zijn bedrog....
sigrid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 10:07   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
... het leven van Alexandra Colen (met alle respect voor haar keuze) tot norm willen verheffen voor alle vrouwen ...
Wat is er mis mee de keuze van Colen: voltijds politica met meerdere academische diploma's op zak en voltijds moeder van meerdere kinderen?

Dat lijkt me niet onmiddellijk het prototype van de "huismoeder aan de haard".

Eerder heb ik u trouwens al eens gevraagd een citaat hier te plaatsen waarmee u uw beweringen staaft. Dat hebt u tot op heden niet gedaan. Of bent u er niet ingeslaagd zoiets te vinden? Waar beweert het Vlaams Blok dat ze een bepaalde normen wil opleggen aan alle vrouwen?

Bewijs dat maar eens i.p.v. hier ongefundeerde beweringen neer te poten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 10:08   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de censuurpolitiek in bibliotheken door gelijkaardige partijen in het buitenland...
Welke "gelijkaardige" partijen bedoelt u?
Oud 20 december 2002, 10:13   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben er quasi zeker van dat die mensen uit zijn op etnische zuivering.
Larie en apekool.

Er is geen enkele aanduiding dat het Vlaams Blok uit is op welke etnische zuivering dan ook. Het terugdringen van de niet-Europese aanwezigheid - meer bepaald de moslims - is lovenswaardig en zal in de toekomst zelfs een noodzakelijk kwaad zijn, willen we onze westerse samenleving voor verder onheil en grote drama's behoeden. Niemand heeft echter problemen met de hardwerkende Chinees of de Japanner die om de hoek een restaurantje heeft. Hoe langer hoe meer wordt duidelijk dat de islamitische groei in onze gewesten een steeds acuter probleem zal worden.
Oud 20 december 2002, 11:08   #47
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Het terugdringen van de niet-Europese aanwezigheid - meer bepaald de moslims - is lovenswaardig en zal in de toekomst zelfs een noodzakelijk kwaad zijn, willen we onze westerse samenleving voor verder onheil en grote drama's behoeden.
Weerom iemand die acuut aan islamofobia lijdt.

'niet-europese aanwezigheid/moslims'.... dat moet je me toch eens dringend toelichten

heb je al een idee hoe je dat gaat 'terugdringen' (te zwaard of met het woord?) en wat je gaat aanvangen met al die zogeheten 'echte' europeanen die zich ooit tot de islam hebben bekeerd? niet ik dat ik het niet weet, het is allemaal wel ooit uit de doeken gedaan door het Vlaams Blok, officieus of officieel maakt niks uit natuurlijk...
Oud 20 december 2002, 11:39   #48
Luddo
Minister

Standaard

Toen men sprak: "Laat ons gaan en het Vlaams Blok vernietigen!" begon Piano zijn mes te scherpen! (Vlaams gezegde uit de paranoïdale psychiatrie)
Oud 20 december 2002, 11:49   #49
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Toen men sprak: "Laat ons gaan en ons bezatten!" haalde Luddo zijn gammel te boven! (Vlaams gezegde uit de middeleeuwse folklore)
Zolang jij het maar bent die aan mijn verstand durft te twijfelen maak ik me vooralsnog geen zorgen
Oud 20 december 2002, 11:53   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Hmmmm. Merkwaardige beschuldiging aan het adres van iemand die een goede passieve kennis heeft van het Arabisch en die zich dan nog blijvend verdiept in de islam. Meer zelfs, op meerdere punten heb ik een grote eerbied voor de islam en betreur het dan ook dat de Europese beschaving die waarden die ze in het verleden ook deelde nu zomaar over boord heeft gegooid. Eendrachtigheid, fierheid over taal en cultuur, kinderrijkdom, eerbied voor traditie en overgeërfde waarden, het strijdende en militante, allemaal zaken die eens deel waren van Europa en nu slechts nog door een klein deel van haar bevolking worden hooggeacht, terwijl een ander deel er eerder onverschillig tegenover staat en weer een andere groep die als "racistisch" verwerpt (en die laatste groep loopt dan meestal nogal hoog op met de islam... verbazende tegenstelling).

Rekening houdend met dit alles en met de zwakte van het huidige Europa (o.a. door een zeer lage bevolkingsaangroei), kan ik niet anders dan tot het besluit komen dat de islam niet in Europa thuis hoort en er zelfs een gevaar voor vormt.

Dat is heel wat anders dan "islamfobie". Dat heet realisme.
Oud 20 december 2002, 11:55   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'niet-europese aanwezigheid/moslims'.... dat moet je me toch eens dringend toelichten.
Ooit gehoord van Marokkanen, Turken, Algerijen, e.d. in dat verband?
Oud 20 december 2002, 11:56   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heb je al een idee hoe je dat gaat 'terugdringen' (te zwaard of met het woord?) en wat je gaat aanvangen met al die zogeheten 'echte' europeanen die zich ooit tot de islam hebben bekeerd? niet ik dat ik het niet weet, het is allemaal wel ooit uit de doeken gedaan door het Vlaams Blok, officieus of officieel maakt niks uit natuurlijk...
O ja? Daar ik, als Vlaams Blokker sedert vele jaren, niet op de hoogte werd gebracht van een dergelijke standpunt zou ik daar wel meer over willen weten. Wat denkt het Vlaams Blok dus te doen volgens u met de moslims van Europese afkomst?
Oud 20 december 2002, 11:58   #53
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Rekening houdend met dit alles en met de zwakte van het huidige Europa (o.a. door een zeer lage bevolkingsaangroei),
Weer zo'n fabeltje. Verleden jaar hadden we het laagste geboortecijfer ooit in België, allochtone borelingetjes inbegrepen. Blijkbaar is het gekrijs van extreem-rechts dat migranten 'kweken als konijnen' weerom de zoveelste leugen om hun racistische visie op onze samenleving te stutten.
Oud 20 december 2002, 12:03   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weer zo'n fabeltje. Verleden jaar hadden we het laagste geboortecijfer ooit in België, allochtone borelingetjes inbegrepen. Blijkbaar is het gekrijs van extreem-rechts dat migranten 'kweken als konijnen' weerom de zoveelste leugen om hun racistische visie op onze samenleving te stutten.
Helemaal geen fabeltje. Ja, vorig jaar hadden we het laagste geboortcijfer ooit. Het zou echter interessant zijn te weten om hoeveel (a) Belgen van Europese afkomst het gaat, (b) nieuwe Belgen van niet-Europese afkomst, (c) niet-Belgen. Dan verder zou interessant zijn te weten hoeveel moslimkinderen daar bij horen.

Maar eigenlijk hoeft er geen statistisch materiaal op tafel gegooid worden (al zag ik dat wel graag), de werkelijkheid spreekt voor zich. Marokkaanse families hebben in vergelijking met de Vlaamse en Waalse heel wat meer kinderen. En dus zo neemt de moslimbevolking hier veel sneller toe dan de inheemse.
Oud 20 december 2002, 12:08   #55
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Helemaal geen fabeltje. Ja, vorig jaar hadden we het laagste geboortcijfer ooit. Het zou echter interessant zijn te weten om hoeveel (a) Belgen van Europese afkomst het gaat, (b) nieuwe Belgen van niet-Europese afkomst, (c) niet-Belgen. Dan verder zou interessant zijn te weten hoeveel moslimkinderen daar bij horen.

Maar eigenlijk hoeft er geen statistisch materiaal op tafel gegooid worden (al zag ik dat wel graag), de werkelijkheid spreekt voor zich. Marokkaanse families hebben in vergelijking met de Vlaamse en Waalse heel wat meer kinderen. En dus zo neemt de moslimbevolking hier veel sneller toe dan de inheemse.
Niettegenstaande je geen cijfermateriaal op tafel kan leggen dat jouw werkelijkheid kan bevestigen ben je al wel tot het besluit gekomen, dat dat wel zo zal zijn.

Ps: enkel racisten en discriminanten hebben er belang bij mensen op te delen naar afkomst, origine, etnie, religie, sexuele voorkeur en... ga zo maar door...
Oud 20 december 2002, 12:13   #56
lucien
Vreemdeling

lucien's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer zelfs, op meerdere punten heb ik een grote eerbied voor de islam en betreur het dan ook dat de Europese beschaving die waarden die ze in het verleden ook deelde nu zomaar over boord heeft gegooid.

kan ik niet anders dan tot het besluit komen dat de islam niet in Europa thuis hoort en er zelfs een gevaar voor vormt.
Merkwaardige tegenspraak.
Als het VB zo voor al die waarden is en ze die terugvindt in de Islam, zou ze niet beter vragen dat iedereen zich tot de Islam zou bekeren?
'Islam vormt een gevaar.' zeg je. Een gevaar voor wat? Uitgaande van jouw redenering als Islamkenner, zou je die met open armen moeten onthalen.
Oud 20 december 2002, 12:17   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lucien
Als het VB zo voor al die waarden is en ze die terugvindt in de Islam, zou ze niet beter vragen dat iedereen zich tot de Islam zou bekeren?
'Islam vormt een gevaar.' zeg je. Een gevaar voor wat? Uitgaande van jouw redenering als Islamkenner, zou je die met open armen moeten onthalen.
Helemaal geen tegenspraak. Ik heb immers slechts die punten opgesomd waar iets positief over te zeggen valt. De negatieve zijde kwam hier niet aan bod. De kloof tussen islam en christendom blijft fundamenteel groot.

Jawel, de islam vormt een geopolitiek gevaar daar er door een toenemende bevolkingsaangroei en een zwakte Europese reactie daarop zoiets kan ontstaan als een overvleugeling van de inheemse bevolking, cultuur en waarden.
Oud 20 december 2002, 12:19   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niettegenstaande je geen cijfermateriaal op tafel kan leggen dat jouw werkelijkheid kan bevestigen ben je al wel tot het besluit gekomen, dat dat wel zo zal zijn.
Dat hoef ik ook niet (daar er jammer genoeg het NIS geen opgesplitste statitistieken heeft over de bevolkingsaangroei van moslims en niet-moslims). Het straatbeeld is tekenend. En het is trouwens een voortdurend element van de politiek correcten: inwijking is nodig zeggen om onze bevolking op peil te houden, onze economie draaiende te blijven houden. M.a.w. men geeft toe dat de aangroei van de eigen bevolking veel te laag is.
Oud 20 december 2002, 12:30   #59
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lucien
Helemaal geen tegenspraak. Ik heb immers slechts die punten opgesomd waar iets positief over te zeggen valt. De negatieve zijde kwam hier niet aan bod. De kloof tussen islam en christendom blijft fundamenteel groot.
Ah zo, jij bent een christen? Dat verandert de zaak natuurlijk
Citaat:

Jawel, de islam vormt een geopolitiek gevaar daar er door een toenemende bevolkingsaangroei en een zwakte Europese reactie daarop zoiets kan ontstaan als een overvleugeling van de inheemse bevolking, cultuur en waarden.
Een stelling die wordt tegengesproken door het bestaande cijfermateriaal en in tegenstelling tot je lapzwans een gestage achteruitgang van de GANSE Belgische bevolking laat zien.
Oud 20 december 2002, 12:31   #60
lucien
Vreemdeling

lucien's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[
M.a.w. men geeft toe dat de aangroei van de eigen bevolking veel te laag is.
Een goeie raad Jan: veel kindjes kopen. Terug naar de procreatie van sex.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be