Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2008, 19:24   #41
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casual Bekijk bericht
er sterven jaarlijks duizend keer meer doden door roken dan door drugs ! ik ben niet voor drugs gebruik maar als iemand een lijntje wil snuiven of een pil wil pakken dan is dat volledig zijn eigen verantwoordelijkheid en beschaad hij alleen zen eigen . als je anderzijds als niet roker in een cafe komt wordt je mee bezoedeld door de rokers . een roker beschadigd ook de gezondheid van niet rokers en een drug gebruiker beschadigd de gezondheid van andere mensen niet ( behalve joint) . dus eigenlijk zou het normaal zijn dat men tabbak ook volledig verbied .
Weet je hoeveel druggebruikers achter het stuur kruipen?
Oud 8 oktober 2008, 19:27   #42
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Straks gaat ge nog emotioneel worden...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 19:30   #43
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
definieer: problematisch
Persoonlijk vind ik iemand van 16 jaar die harddrugs gebruikt/uitprobeert/eraan geraakt al problematisch

Nu even iets niet over minderjarigen. In mijn vriendenkring wordt nu maar zelden drugs gebruikt maar onlangs waren wij bij mensen gaan eten en die liet ons weten dat wij compleet niet mee waren aangezien we de enige waren in zijn telefoonboek die geen lijntje snoven...dat zeg je niet als het maar sporadisch voorkomt denk ik.
Oud 8 oktober 2008, 19:30   #44
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Straks gaat ge nog emotioneel worden...
Dat valt mee hoor
Oud 8 oktober 2008, 19:43   #45
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk vind ik iemand van 16 jaar die harddrugs gebruikt/uitprobeert/eraan geraakt al problematisch

Nu even iets niet over minderjarigen. In mijn vriendenkring wordt nu maar zelden drugs gebruikt maar onlangs waren wij bij mensen gaan eten en die liet ons weten dat wij compleet niet mee waren aangezien we de enige waren in zijn telefoonboek die geen lijntje snoven...dat zeg je niet als het maar sporadisch voorkomt denk ik.
En gij denkt natuurlijk dat het sfeertje van "het is nog steeds een verboden product" iets uithaalt.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 19:47   #46
casual
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
als men scheef achter het stuur kruipt is dat idd zeer gevaarlijk maar dat geld eveneens voor drank ! als je u redenering volgt moet je dus ook alle alcohol gaan verbieden . ik wil gewoon aantonen dat roken veel dodelijker is als drugs , alleen is roken maatschapelijk aanvaard en drugs niet. De cijfers bewijzen het er is wereldwijd geen grotere killer dan de sigaret ,en toch vind iedereen roken normaal .
casual is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 19:48   #47
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En gij denkt natuurlijk dat het sfeertje van "het is nog steeds een verboden product" iets uithaalt.
Nee maar ik vind wel dat er veel te weinig aan gedaan wordt
Oud 8 oktober 2008, 19:49   #48
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als men scheef achter het stuur kruipt is dat idd zeer gevaarlijk maar dat geld eveneens voor drank ! als je u redenering volgt moet je dus ook alle alcohol gaan verbieden . ik wil gewoon aantonen dat roken veel dodelijker is als drugs , alleen is roken maatschapelijk aanvaard en drugs niet. De cijfers bewijzen het er is wereldwijd geen grotere killer dan de sigaret ,en toch vind iedereen roken normaal .
Daar heb je een punt. Maar het druggebruik stijgt en ik vind dat daar rekening moet mee gehouden worden.

En het verschil met drank en drugs is dat drank gemakkelijker opspoorbaar is dan drugs bij controles.
Oud 8 oktober 2008, 19:52   #49
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die opmerking is volledig irrelevant wat betreft het gebruik an sich, Nelle

we hebben daar immers ook een goede reglementering voor... alleen de controle ( vooral de pakkans en de opsporingsmethoden voor allerhande meer exotische troep ) dient nog te worden verbetert
ik denk zo gelijk aan al die meer dan een bepaald aantal promilles achter de kiezen hebben ... dat zijn er vast stukken meer

en vergeet vooral ook niet al diegenen die de bijsluiter van hun medicatie niet respecteren... dat loopt ook in de tienduizenden
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 19:54   #50
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
die opmerking is volledig irrelevant wat betreft het gebruik an sich, Nelle

we hebben daar immers ook een goede reglementering voor... alleen de controle ( vooral de pakkans en de opsporingsmethoden voor allerhande meer exotische troep ) dient nog te worden verbetert
ik denk zo gelijk aan al die meer dan een bepaald aantal promilles achter de kiezen hebben ... dat zijn er vast stukken meer

en vergeet vooral ook niet al diegenen die de bijsluiter van hun medicatie niet respecteren... dat loopt ook in de tienduizenden
Daar heb je volledig gelijk in...
Oud 8 oktober 2008, 19:57   #51
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb je een punt. Maar het druggebruik stijgt en ik vind dat daar rekening moet mee gehouden worden.

En het verschil met drank en drugs is dat drank gemakkelijker opspoorbaar is dan drugs bij controles.
daar heb je ergens een punt... deels althans

weet je ook waarom ?
misschien komt dat eenvoudig dat alcohol tot voordien het allergrootste probleem veroorzaakte en men zich dus is gaan toeleggen op methoden die de opspoorbaarheid en grensafbakening efficiënter en vooral sneller maakten

naar analogie zie je bv in de states ( 'k weet niet of het hier ook al zo is ) ook bepaalde andere testkits voor andere veelvoorkomende drugs
Oud 8 oktober 2008, 19:58   #52
casual
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

het drug gebruik is veel veel erger dan dat sommige mensen denken . maar bij de meeste mensen is dit drug gebruik dan ook totaal niet problematisch het is meer iets dat af en toe gebeurt bij de eene of andere gelegenheid . als het bij sporadisch gebruik blijft is dit totaal niet verontrustend vind ik . als men is strontzat is of is een partydrug gebruikt op een feestje dat is volgens mij net hetzelfde . alleen is drank weeral maatschappelijk aanvaard en het andere niet
casual is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 20:02   #53
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het drug gebruik is veel veel erger dan dat sommige mensen denken . maar bij de meeste mensen is dit drug gebruik dan ook totaal niet problematisch het is meer iets dat af en toe gebeurt bij de eene of andere gelegenheid . als het bij sporadisch gebruik blijft is dit totaal niet verontrustend vind ik . als men is strontzat is of is een partydrug gebruikt op een feestje dat is volgens mij net hetzelfde . alleen is drank weeral maatschappelijk aanvaard en het andere niet
Van alcohol heb je volledig een punt, maar onderschat niet de gevaren van harddrugs. Ik ga nie wakker liggen van een joint, van de laatste cijfers van cocaïne gebruik wel...en dan nog de combinatie drugs en alcohol...mja weten mensen genoeg waar ze mee bezig zijn?
Oud 8 oktober 2008, 20:03   #54
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daar heb je ergens een punt... deels althans

weet je ook waarom ?
misschien komt dat eenvoudig dat alcohol tot voordien het allergrootste probleem veroorzaakte en men zich dus is gaan toeleggen op methoden die de opspoorbaarheid en grensafbakening efficiënter en vooral sneller maakten

naar analogie zie je bv in de states ( 'k weet niet of het hier ook al zo is ) ook bepaalde andere testkits voor andere veelvoorkomende drugs
Maar nu komt drugs gewoon veel meer op volgens mij...maar ik hoop dat er hier ook sneller systemen zijn om chauffeurs te controleren.
Oud 8 oktober 2008, 20:14   #55
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar nu komt drugs gewoon veel meer op volgens mij...maar ik hoop dat er hier ook sneller systemen zijn om chauffeurs te controleren.
dat van dat sneller opkomen lijkt me toch enigsinds te relativeren... maar als daar wat van aan is ... dan bekijk ik het een beetje zoals doping bij de koers :
alcohol is/was niet langer meer te gebruiken om op uit te gaan met de wagen... dus kwamen er andere drugs

maar wat je wel hebt is dat een aantal drugs reeds meer 'sociaal aanvaard' zijn geworden... in die zin dat men er niet meer van opkijkt als iemand zegt bv al een lijntje coke gesnoven te hebben... daar waar dat vroeger echt wel totaal uit den boze was en je onmiddellijk zou sigmatiseren tot junkie

btw over coke en hogerop koers gesproken ... zelfs voor Boonen was er zoiets als een publieke opinie van waarom niet als hij dat in zijn vrije tijd doet en zolang het maar geen dope is
Oud 8 oktober 2008, 20:16   #56
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat van dat sneller opkomen lijkt me toch enigsinds te relativeren... maar als daar wat van aan is ... dan bekijk ik het een beetje zoals doping bij de koers :
alcohol is/was niet langer meer te gebruiken om op uit te gaan met de wagen... dus kwamen er andere drugs

maar wat je wel hebt is dat een aantal drugs reeds meer 'sociaal aanvaard' zijn geworden... in die zin dat men er niet meer van opkijkt als iemand zegt bv al een lijntje coke gesnoven te hebben... daar waar dat vroeger echt wel totaal uit den boze was en je onmiddellijk zou sigmatiseren tot junkie

btw over coke en hogerop koers gesproken ... zelfs voor Boonen was er zoiets als een publieke opinie van waarom niet als hij dat in zijn vrije tijd doet en zolang het maar geen dope is
Ik vind dat erg...
Oud 8 oktober 2008, 20:45   #57
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Nooit 's nachts en in het weekend gaan...
Ervaringsdeskundige ? Hebt ge geen schrik dat de douaniers meelezen ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 20:53   #58
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze moeten de wietrokers niet hebben, ze moeten de wietverdelers hebben...
Met die belachelijke controle's pakken ze hooguit wat klein grut, en dan nog de minst slimme, of die echt tegenslag hebben. Want stel je niks voor, de "beroeps", die zitten droog en veilig, ergens waar de polies er niet aan kan. En de intelligente gasten die gewoon zijn om hun boodschappen over de grens te doen, die kennen de weg wel. Tijd en geldverspilling dus. Ze zouden beter achter de moordenaars zitten, maar da's wat moeilijker en gevaarlijker zeker ? Of anders achter grote oplichters, zoals Graaf Lippens en zo
Oud 8 oktober 2008, 20:56   #59
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's nogal moeilijk te onderzoeken...maar ook de kans op bijvoorbeeld depressie, zelfmoord...verhoogt
Ja, als ze zelfmoord plegen, dan ben je er vanaf . Moet je toch tevreden zijn ? Weeral een stoute wietroker minder ?!
Oud 8 oktober 2008, 20:58   #60
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik zie ze regelmatig op de E314/E313...
Kleine auto's volgepropt met Maghrebijnse jongeren met franse nummerplaten, meestal eindigend op -59, de 'A' sticker keurig op de achterruit.
Ik vermoed dat ze geen pannekoeken in Maastricht zijn gaan eten...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be