![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Persoonlijk vind ik iemand van 16 jaar die harddrugs gebruikt/uitprobeert/eraan geraakt al problematisch
Nu even iets niet over minderjarigen. In mijn vriendenkring wordt nu maar zelden drugs gebruikt maar onlangs waren wij bij mensen gaan eten en die liet ons weten dat wij compleet niet mee waren aangezien we de enige waren in zijn telefoonboek die geen lijntje snoven...dat zeg je niet als het maar sporadisch voorkomt denk ik.
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat valt mee hoor
![]()
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Vreemdeling
|
![]() als men scheef achter het stuur kruipt is dat idd zeer gevaarlijk maar dat geld eveneens voor drank ! als je u redenering volgt moet je dus ook alle alcohol gaan verbieden . ik wil gewoon aantonen dat roken veel dodelijker is als drugs , alleen is roken maatschapelijk aanvaard en drugs niet. De cijfers bewijzen het er is wereldwijd geen grotere killer dan de sigaret ,en toch vind iedereen roken normaal .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee maar ik vind wel dat er veel te weinig aan gedaan wordt
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En het verschil met drank en drugs is dat drank gemakkelijker opspoorbaar is dan drugs bij controles.
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we hebben daar immers ook een goede reglementering voor... alleen de controle ( vooral de pakkans en de opsporingsmethoden voor allerhande meer exotische troep ) dient nog te worden verbetert ik denk zo gelijk aan al die meer dan een bepaald aantal promilles achter de kiezen hebben ... dat zijn er vast stukken meer en vergeet vooral ook niet al diegenen die de bijsluiter van hun medicatie niet respecteren... dat loopt ook in de tienduizenden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
weet je ook waarom ? misschien komt dat eenvoudig dat alcohol tot voordien het allergrootste probleem veroorzaakte en men zich dus is gaan toeleggen op methoden die de opspoorbaarheid en grensafbakening efficiënter en vooral sneller maakten naar analogie zie je bv in de states ( 'k weet niet of het hier ook al zo is ) ook bepaalde andere testkits voor andere veelvoorkomende drugs |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Vreemdeling
|
![]() het drug gebruik is veel veel erger dan dat sommige mensen denken . maar bij de meeste mensen is dit drug gebruik dan ook totaal niet problematisch het is meer iets dat af en toe gebeurt bij de eene of andere gelegenheid . als het bij sporadisch gebruik blijft is dit totaal niet verontrustend vind ik . als men is strontzat is of is een partydrug gebruikt op een feestje dat is volgens mij net hetzelfde . alleen is drank weeral maatschappelijk aanvaard en het andere niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alcohol is/was niet langer meer te gebruiken om op uit te gaan met de wagen... dus kwamen er andere drugs maar wat je wel hebt is dat een aantal drugs reeds meer 'sociaal aanvaard' zijn geworden... in die zin dat men er niet meer van opkijkt als iemand zegt bv al een lijntje coke gesnoven te hebben... daar waar dat vroeger echt wel totaal uit den boze was en je onmiddellijk zou sigmatiseren tot junkie btw over coke en hogerop koers gesproken ... zelfs voor Boonen was er zoiets als een publieke opinie van waarom niet als hij dat in zijn vrije tijd doet en zolang het maar geen dope is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Ik zie ze regelmatig op de E314/E313...
Kleine auto's volgepropt met Maghrebijnse jongeren met franse nummerplaten, meestal eindigend op -59, de 'A' sticker keurig op de achterruit. Ik vermoed dat ze geen pannekoeken in Maastricht zijn gaan eten... |
![]() |
![]() |