![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 10 oktober 2008 om 07:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() Voor weddeschalen van academici en onderwijzend personeel: http://www.ond.vlaanderen.be/wedde/w.../overzicht.htm
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() Ik kan u meteen geruststellen: er zou ook geen schijn van een kans zijn geweest dat ik u zou hebben aangeworven. In de sector waar mijn bedrijf actief was was er geen plaats voor kandidaten met deze zin in hun cv: "Komt daar nog bij dat ik een humane wetenschapper ben en bijgevolg vrij ongeschikt ben voor de 'harde' en commerciële privésectoren".
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je lijkt me wat aan te sturen over het feit dat deze moeten 'opkrassen'. Maar wat moet men deze intelligente mensen die moeilijker meekunnen met onze 'rush rush maatschappij' dan doen? Dozen laten plooien in een beschutte werkplaats? Heel hun leven een karige uitkering voorzien en hen op non-actief stellen? Ik ken verschillende mensen die zo terecht zijn gekomen en ze zijn zonder uitzondering depressief geworden, afgestompt en een enkeling heeft zich zelfs van het leven benomen. Het probleem in ons land is dat er geen formeel kader is om dergelijke hoogopgeleide, hoogintelligente, maar sociaal zwakkere mensen op te vangen. In Nederland aan de universiteiten te Leiden en Utrecht heeft men wel zulke projecten lopen. Evenals in de USA, toch het land van het ongebreidelde en medogenloze economisch liberalisme bij uitstek, heeft men zelfs in de privé-sector netwerken voor autisten en ADHD'ers. Ga maar eens een kijkje nemen in Sillicon Valley, het loopt daar vol autistische ingenieurs die nieuwe software ontwikkelen en dergelijke en ze worden er ook intensief begeleid. Hopelijk krijgen we zulk systeem in ons land ook. Dat zou overigens veel onbegrip en discriminatie namens deze 'gehandicapten' met vele splintervaardigheden wegwerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() W�*t niet meer bent?
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() Als waardevolle, onmisbare wetenschappers. Maar absoluut niet inzetbaar in de business die ik moest runnen. En hard? "I grow weak in the presence of beauty" om het eens met een liedjestekst te zeggen. Waar ontwaart u in mijn uitlatingen een vooroordeel tegenover wetenschappers, trouwens?
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 10 oktober 2008 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() Twee redenen: de beruchte 'seven year itch' (die in dit geval wat langer op zich heeft laten wachten) en genoeg verdiend om alleen nog te doen wat ik graag deed.
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Waarmee je impliciet ook toegeeft dat je wat uitgeblust geraakte en dus niet meer mee kon / mee wilde in de 'harde' privé-sector. Tijd dus om heel dit overstresst systeem in vraag te stellen. En blijkbaar was het ook niet echt je hobby, want je doet enkel nog graag wat je graag doet. Ik heb tenminste plezier in mijn werk. Ik schep geen 3000 of meer in de maand en heb ook geen chique car van de firma, maar ik zal(hopelijk) op mijn veertigste geen hartinfarct krijgen, omdat ik 80 uur in de week moet werken in een afstompende job.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En 3000 euro als bedrijfsleider? Doe dat maar maal vijf. Anders had ik daarna geen tijdje voor de lol in de non-profit kunnen werken... Uw job mag dan misschien niet afstompend zijn, uw visie op de wereld buiten uw kleine inner circle is blijkbaar wel flink afgestompt.
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze mensen hebben echter geen 9 to 5 jobke met 30 dagen verlof, maar zijn 24/7 beschikbaar, wat normaal is in deze geglobaliseerde economie. Het is niet omdat alle arbeiders (of wetenschappers...) om 17h00 hun boeltje hier bij elkaar pakken dat de business stopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dergelijke overdrijvingen van lonen moeten ze er maar eens uitwippen. Het kan niet zijn dat een ganse onderneming van 9 tot 5 bezig staat om die kerel zijn loon te bekostigen terwijl het bedrijf zelf niet zelden in het rood op de bank staat.
Als de bedrijfsleider alles goed kan laten draaien, geen schulden en een flinke winst kan opbouwen dat hij daar zijn percentje van neemt is voor mij oké.
![]() |
#57 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En bovendien lagen de lonen van de werknemers een eind boven het gemiddelde van de sector.
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus van bedrijf tot bedrijf gezien kan het soms wel en soms weer niet.
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is niets buitensporigs aan dat loon. |
|
![]() |
![]() |