Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2008, 20:58   #41
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

1. De vergelijking gaat niet op, Vlaanderen heeft geen grote broer nodig alleen maar onafhankelijkheid. Het is niet de bedoeling van iets af te pakken van een ander land.

2. Het was walgelijk. En dat die ouders daar de nagedachtenis van hun vermoord kind voor hebben misbruikt is in zo'n mate walgelijk dat er geen woorden voor bestaan.

3. Dat zeg ik nergens, feit blijft wel dat er Vlamingen zijn die voor separatisme stemmen (VB en NVA).

Er zijn ook Vlamingen die onbewust voor Belgie stemmen simpelweg omdat ze niet slimmer zijn, dat zijn de onnozelaars waar ik opdoelde.

Er zijn ook nog de Vlamingen die het slecht met Vlaanderen voorhebben, voor die mensen heb ik ook een naam maar laat ons het netjes houden.
1. Wel, ik zou niet eens zeggen dat Vlaanderen onafhankelijkheid nodig heeft, maar het minimum (ook voor mij) is wel een niet-vervalste democratie in België. Als dat niet kan (en dat is nog steeds niet onomstotelijk bewezen), dan zal ik mij zeker niet verzetten tegen een eventuele onafhankelijkheid van Vlaanderen, wees gerust. Alleen zitten we dan weer met ons probleem: wie gaat voor die onafhankelijkheid zorgen?
Ik zie geen 'monsterverbond', en hulp van (minstens één) 'grote broer' zal in de huidige internationale context helaas wel degelijk nodig zijn (denk maar aan Oost-Timor, Kosovo, ...).

2. Ik zou die ouders toch niet te hard aanpakken. Degenen die van de miserie van die mensen geprofiteerd hebben des te meer.

3. In dat netjes houden slagen we toch wel, hé, HAMC?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 12 oktober 2008 om 20:58.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 20:58   #42
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Over de splitsing van het land heeft iedereen in dit land iets te zeggen en dit land is België, dat je het wil of niet. De Franstaligen hebben dus ook iets te zeggen.
Niet over Vlaamse onafhankelijkheid.

Uw pro-Belgische verf pakt niet bij mij vriend.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 21:01   #43
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over de splitsing van het land heeft iedereen in dit land iets te zeggen en dit land is België, dat je het wil of niet. De Franstaligen hebben dus ook iets te zeggen.
De Franstaligen mogen zeggen dat ze er niet mee akkoord gaan, ja.

Maar of er ook iemand moet luisteren is nog een andere vraag.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 21:09   #44
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=HAMC;3741540]Niet over Vlaamse onafhankelijkheid.

Uw pro-Belgische verf pakt niet bij mij vriend.[/QUOTE]

Het kan mij helemaal niet schelen! Dialogen zullen zowiezo bestaan tussen de Vlamingen en de Franstaligen. Niet iedereen is bekrompen zoals u.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 21:13   #45
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. Wel, ik zou niet eens zeggen dat Vlaanderen onafhankelijkheid nodig heeft, maar het minimum (ook voor mij) is wel een niet-vervalste democratie in België. Als dat niet kan (en dat is nog steeds niet onomstotelijk bewezen), dan zal ik mij zeker niet verzetten tegen een eventuele onafhankelijkheid van Vlaanderen, wees gerust. Alleen zitten we dan weer met ons probleem: wie gaat voor die onafhankelijkheid zorgen?
Ik zie geen 'monsterverbond', en hulp van (minstens één) 'grote broer' zal in de huidige internationale context helaas wel degelijk nodig zijn (denk maar aan Oost-Timor, Kosovo, ...).
Je gelooft nog steeds in Belgie djimi? Je gelooft werkelijk dat democratie in Belgie mogelijk is?

Ik geloof dat niet, ik geloof niet dat je dat werkelijk rationeel meent maar dat is een andere discussie.

Citaat:
2. Ik zou die ouders toch niet te hard aanpakken. Degenen die van de miserie van die mensen geprofiteerd hebben des te meer.
Die ouders hadden waarschijnlijk hun eigen agenda. De fout die ze daarbij maakten, was dat ze naar Dehaene hadden gekeken en het vale gezicht van Machiavelli niet herkend hadden.

Mij deden ze walgen. Niettemin reken ik ze bij de onnozelaars.

Citaat:
3. In dat netjes houden slagen we toch wel, hé, HAMC?
Wij zijn de slechtste niet djimi.

Aan mij wordt wel eens getwijfeld misschien maar niet aan u.

Verschaeve
Oud 12 oktober 2008, 21:18   #46
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het kan mij helemaal niet schelen! Dialogen zullen zowiezo bestaan tussen de Vlamingen en de Franstaligen. Niet iedereen is bekrompen zoals u.
Ze mogen dialoog voeren zoveel ze willen, maar Walen beslissen nu eenmaal niet mee over Vlaamse onafhankelijkheid.

Maakt dat mij bekrompen? Wel, dan is dat een kruis dat ik zal dragen.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 12 oktober 2008 om 21:19.
Oud 12 oktober 2008, 21:23   #47
FDM
Banneling

Standaard

ik daag iedereen uit om een gesprek te gaan voeren in kwallonië

en kom dan terug - sprekend met ervaring - wat je beter had kunnen verwoorden
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 21:29   #48
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ze mogen dialoog voeren zoveel ze willen, maar Walen beslissen nu eenmaal niet mee over Vlaamse onafhankelijkheid.

Maakt dat mij bekrompen? Wel, dan is dat een kruis dat ik zal dragen.
Draag een kruis dan.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 21:35   #49
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over Vlaamse onafhankelijkheid hebben alleen de Vlamingen iets te zeggen.
Dat is heel vriendelijk dat je ook de Vlamingen erkent die liever België op dit moment samenhouden.

Momenteel zijn er voornamelijk twee dingen die Vlaanderen samenhouden. Dat is Brussel en het VB.

Brussel houdt België samen omdat geen zinnige Vlaming wil nadenken over de kans dat Brussel voor Wallonië zal kiezen.

Het VB houdt België samen. Omdat niemand met die partij geassocieerd wil worden, is Vlaamse onafhankelijkheid nog een eind verwijderd.

Voor beiden moet er een Vlaamse oplossing komen.

Brussel moet ontdaan worden van het FDF door een zeer goede inhoudelijke Vlaamse politiek. Vlamingen en het Nederlands in Brussel moeten vanuit Vlaanderen actief gesteund worden. Met als doel een Brussel dat voor Vlaanderen kiest. Wij hebben Brussel tot een gewest gemaakt. Leef er nu mee en vraag actie die meegaat met de realiteit.

En wat het VB betreft. Vlaanderen zou zich beter afvragen waar die partij voor gaat als hun eerste programma punt wegvalt. Ik vrees daar voor. En iedere zinnige Vlaming zou daarvoor moeten vrezen.

Naast deze opmerkingen wil ik hier ook aan toevoegen dat ik nog geen enkel argument gezien heb dat steek houd en het opknippen van belgië verantwoord.

Ikzelf denk wel dat België en Vlaanderen gebaat zijn bij een federale regering en parlement die/dat Vlaanderen eerlijk weerspiegeld. En mensen die vooruit willen in het federale komt ook Wallonië ten goede. De relatie Wallonië - Vlaanderen moet federaal op een eerlijke basis steunen. En dat is onze eerste zorg. Of het zou zo moeten zijn. Een eventuele splitsing mag geen verlies zijn, om enkel meer macht voor de Vlaamse Politici te winnen.

Het uithollen van het federale echter, zoals de Vlaamse politiek vandaag wil bereiken, maakt Vlaanderen zwakker en vragende partij in alle dossiers. Uiteindelijk zal Vlaanderen inderdaad uit lijfbehoud zelfstandig worden. Uit noodzaak. En met de nodige 'betalingen' aan Wallonië. Daar kan ik niet mee leven.

Overigens. Ik lees veel 'verhalen' over de huidige economische crisis. En 'men' is boos over de impact die de crisis in de bankwereld op 'men'zelf heeft.

Yves Leterme zei in een gezamenlijk interview met Urbain Vandeurzen, de voorzitter van Voka, het volgende:

Citaat:
“Het plan van de nieuwe voorzitter van Voka is voor mij een belangrijke inspiratiebron geweest. De basisidee is in beide plannen hetzelfde: er is vandaag een absolute nood om op alle domeinen op een andere manier een beleid te voeren of een bedrijf te organiseren. (...) We zeggen als Vlaamse regering dat als we de welvaart hier willen houden, dat we dan de economie moeten versterken. En dat kan bijvoorbeeld betekenen dat de wachtlijsten in de zorg slechts gedeeltelijk worden aangepakt, omdat er ook voldoende geld moet zijn voor een innovatiebeleid. Ik vind het belangrijk dat er een visie naar voren geschoven wordt waarin de economie nadrukkelijk centraal staat.”
De staatshervorming van Yves is een tegemoetkoming aan VKW, Unizo en Voka. Dezen vertegenwoordigen niet u, de gewone mens. Alleen al daarom zou je beter eens wat langer nadenken.
Oud 12 oktober 2008, 21:50   #50
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Dat is heel vriendelijk dat je ook de Vlamingen erkent die liever België op dit moment samenhouden.

Momenteel zijn er voornamelijk twee dingen die Vlaanderen samenhouden. Dat is Brussel en het VB.

Brussel houdt België samen omdat geen zinnige Vlaming wil nadenken over de kans dat Brussel voor Wallonië zal kiezen.

Het VB houdt België samen. Omdat niemand met die partij geassocieerd wil worden, is Vlaamse onafhankelijkheid nog een eind verwijderd.

Voor beiden moet er een Vlaamse oplossing komen.

Brussel moet ontdaan worden van het FDF door een zeer goede inhoudelijke Vlaamse politiek. Vlamingen en het Nederlands in Brussel moeten vanuit Vlaanderen actief gesteund worden. Met als doel een Brussel dat voor Vlaanderen kiest. Wij hebben Brussel tot een gewest gemaakt. Leef er nu mee en vraag actie die meegaat met de realiteit.

En wat het VB betreft. Vlaanderen zou zich beter afvragen waar die partij voor gaat als hun eerste programma punt wegvalt. Ik vrees daar voor. En iedere zinnige Vlaming zou daarvoor moeten vrezen.

Naast deze opmerkingen wil ik hier ook aan toevoegen dat ik nog geen enkel argument gezien heb dat steek houd en het opknippen van belgië verantwoord.

Ikzelf denk wel dat België en Vlaanderen gebaat zijn bij een federale regering en parlement die/dat Vlaanderen eerlijk weerspiegeld. En mensen die vooruit willen in het federale komt ook Wallonië ten goede. De relatie Wallonië - Vlaanderen moet federaal op een eerlijke basis steunen. En dat is onze eerste zorg. Of het zou zo moeten zijn. Een eventuele splitsing mag geen verlies zijn, om enkel meer macht voor de Vlaamse Politici te winnen.

Het uithollen van het federale echter, zoals de Vlaamse politiek vandaag wil bereiken, maakt Vlaanderen zwakker en vragende partij in alle dossiers. Uiteindelijk zal Vlaanderen inderdaad uit lijfbehoud zelfstandig worden. Uit noodzaak. En met de nodige 'betalingen' aan Wallonië. Daar kan ik niet mee leven.

Overigens. Ik lees veel 'verhalen' over de huidige economische crisis. En 'men' is boos over de impact die de crisis in de bankwereld op 'men'zelf heeft.

Yves Leterme zei in een gezamenlijk interview met Urbain Vandeurzen, de voorzitter van Voka, het volgende:

De staatshervorming van Yves is een tegemoetkoming aan VKW, Unizo en Voka. Dezen vertegenwoordigen niet u, de gewone mens. Alleen al daarom zou je beter eens wat langer nadenken.
U schijnt me bij de fans van Leterme en zijn staatshervorming te plaatsen. Ik roep hier al geruime tijd dat we van Leterme en de machtgroepen waar hij voor staat als Vlaming niets te verwachten hebben.

En Brussel? Brussel doet maar wat het wil, daar maakt niemand mij bang mee.

Brussel ligt trouwens in Vlaanderen en gaat nergens heen en er komt geen corridor al moet ik hem persoonlijk in brand gaan steken.

Verschaeve
Oud 13 oktober 2008, 00:57   #51
Saturnedge
Vreemdeling

Standaard

niet alles is Frankrijk en Dietsland. Spanje en Vlaanderen. Katholiek of protestant. Niet alles is moslim of christen, facist of commie.

België is nog altijd 1 land en zolang men niet wenst in Kosovo te leven is Brussel hoofdstad van Europa en de NATO (al mag je dat niet te luid roepen)

Dat is mijn boodschap aan de Franstaligen, als Vlaming geboren en Franstalig geboren. Oh en Brussel Vlaams? welke idioot die nog nooit een voet in Brussel heeft gezet durft dat beweren.

Laatst gewijzigd door Saturnedge : 13 oktober 2008 om 00:59.
Saturnedge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 01:45   #52
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Breekijzer?

Door kartel te vormen met de tjeven?
Op dit eigenste forum werd het onvermijdelijke resultaat drie jaar geleden in het lang en in het breed voorspeld.
.
Zo is dat.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 02:04   #53
Saturnedge
Vreemdeling

Standaard

Fortis moest failliet omdat Ping An niet mocht baas zijn en Abn Amro opgekocht werd. Wat een doorn in het oog van hare majesteit van oranje en van zijne goedheid de chinese partijleider.

Ter uwer info met een paar miljoen kelder je via het vrije marktprincipe alles, zelfs de titanic
Saturnedge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 05:50   #54
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Er ook al eens aan gedacht dat voor een deel van het kiezerspubliek de noodzaak om VB te stemmen zal wegvallen eens België er niet meer is?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 05:59   #55
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De Franstaligen mogen zeggen dat ze er niet mee akkoord gaan, ja.
Zolang ze langs hunne kant van de grens blijven en geen boel zoeken zal het me worst wezen wat ze zeggen.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 06:00   #56
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Er ook al eens aan gedacht dat voor een deel van het kiezerspubliek de noodzaak om VB te stemmen zal wegvallen eens België er niet meer is?
Is het je al opgevallen dat het VB liever zijn programma verwezenlijkt dan postjes verdeelt?
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 06:58   #57
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Laat ons eerst aan de wereld aantonen hoe moeilijk en onredelijk het is met de walen een constructief gesprek te voeren
dat lijkt me idd. een goede definitie van het vlaams nationalisme
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 07:23   #58
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Is het je al opgevallen dat het VB liever zijn programma verwezenlijkt dan postjes verdeelt?
En wanneer gaat het VB eens een kans krijgen om zijn programma te verwezenlijken?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 08:22   #59
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saturnedge Bekijk bericht
niet alles is Frankrijk en Dietsland. Spanje en Vlaanderen. Katholiek of protestant. Niet alles is moslim of christen, facist of commie.

België is nog altijd 1 land en zolang men niet wenst in Kosovo te leven is Brussel hoofdstad van Europa en de NATO (al mag je dat niet te luid roepen)

Dat is mijn boodschap aan de Franstaligen, als Vlaming geboren en Franstalig geboren. Oh en Brussel Vlaams? welke idioot die nog nooit een voet in Brussel heeft gezet durft dat beweren.
Brussel is nochthans een Vlaamse stad...Het ligt midden in Vlaanderen. Dat is nu éénmaal een geografisch feit...
Kijk, in Spanje bvb heb je stadjes waar enkel nog Duitsers wonen. Is dat nu plotseling geen Spaans grondgebied meer ? Zullen we Brussel dan ook maar meteen van naam veranderen ? Wallo-Rokko of zoiets ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 08:36   #60
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Geloof me, het kan ook voor mij niet snel genoeg gaan, maar ik denk dat nu eenzijdig de onafhankelijkheid erdoor duwen ons later op termijn zal parten spelen.
Laat ons eerst aan de wereld aantonen hoe moeilijk en onredelijk het is met de walen een constructief gesprek te voeren (die BBC reportage is goed hoop in die richting)
Weet je, "de mensen" vegen daar allemaal dik hun voeten aan in feite, daar in "het buitenland". Geloof me vrij, die hebben allen genoeg aan hun eigen problemen. Ik ben dikwijls in Frankrijk, en heb daar vele vrienden, heel die historie tussen Vlamingen en Walen raakt in wezen hun kouwe kleren niet. Iedereen is het al lang gewoon dat de Vlamingen en Walen elkaar niet goed verdragen. Als morgen Vlaanderen zijn onafhankelijkheid uitroept, zal niemand verbaasd, of geschokt zijn, zelfs als er wat brokken gemaakt worden. Trouwens, het zijn in België geen Afrikaanse toestanden ook niet, hé. Ik zie me in elk geval geen waalse dorpen platbranden, of Walen in mootjes hakken met kapmessen... Het volstaat de geldkraan toe te draaien.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be