![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie geen 'monsterverbond', en hulp van (minstens één) 'grote broer' zal in de huidige internationale context helaas wel degelijk nodig zijn (denk maar aan Oost-Timor, Kosovo, ...). 2. Ik zou die ouders toch niet te hard aanpakken. Degenen die van de miserie van die mensen geprofiteerd hebben des te meer. 3. In dat netjes houden slagen we toch wel, hé, HAMC?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 12 oktober 2008 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uw pro-Belgische verf pakt niet bij mij vriend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar of er ook iemand moet luisteren is nog een andere vraag.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=HAMC;3741540]Niet over Vlaamse onafhankelijkheid.
Uw pro-Belgische verf pakt niet bij mij vriend.[/QUOTE] Het kan mij helemaal niet schelen! Dialogen zullen zowiezo bestaan tussen de Vlamingen en de Franstaligen. Niet iedereen is bekrompen zoals u. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat niet, ik geloof niet dat je dat werkelijk rationeel meent maar dat is een andere discussie. Citaat:
Mij deden ze walgen. Niettemin reken ik ze bij de onnozelaars. Citaat:
Aan mij wordt wel eens getwijfeld misschien maar niet aan u. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Maakt dat mij bekrompen? Wel, dan is dat een kruis dat ik zal dragen. Laatst gewijzigd door HAMC : 12 oktober 2008 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() ik daag iedereen uit om een gesprek te gaan voeren in kwallonië
en kom dan terug - sprekend met ervaring - wat je beter had kunnen verwoorden |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Momenteel zijn er voornamelijk twee dingen die Vlaanderen samenhouden. Dat is Brussel en het VB. Brussel houdt België samen omdat geen zinnige Vlaming wil nadenken over de kans dat Brussel voor Wallonië zal kiezen. Het VB houdt België samen. Omdat niemand met die partij geassocieerd wil worden, is Vlaamse onafhankelijkheid nog een eind verwijderd. Voor beiden moet er een Vlaamse oplossing komen. Brussel moet ontdaan worden van het FDF door een zeer goede inhoudelijke Vlaamse politiek. Vlamingen en het Nederlands in Brussel moeten vanuit Vlaanderen actief gesteund worden. Met als doel een Brussel dat voor Vlaanderen kiest. Wij hebben Brussel tot een gewest gemaakt. Leef er nu mee en vraag actie die meegaat met de realiteit. En wat het VB betreft. Vlaanderen zou zich beter afvragen waar die partij voor gaat als hun eerste programma punt wegvalt. Ik vrees daar voor. En iedere zinnige Vlaming zou daarvoor moeten vrezen. Naast deze opmerkingen wil ik hier ook aan toevoegen dat ik nog geen enkel argument gezien heb dat steek houd en het opknippen van belgië verantwoord. Ikzelf denk wel dat België en Vlaanderen gebaat zijn bij een federale regering en parlement die/dat Vlaanderen eerlijk weerspiegeld. En mensen die vooruit willen in het federale komt ook Wallonië ten goede. De relatie Wallonië - Vlaanderen moet federaal op een eerlijke basis steunen. En dat is onze eerste zorg. Of het zou zo moeten zijn. Een eventuele splitsing mag geen verlies zijn, om enkel meer macht voor de Vlaamse Politici te winnen. Het uithollen van het federale echter, zoals de Vlaamse politiek vandaag wil bereiken, maakt Vlaanderen zwakker en vragende partij in alle dossiers. Uiteindelijk zal Vlaanderen inderdaad uit lijfbehoud zelfstandig worden. Uit noodzaak. En met de nodige 'betalingen' aan Wallonië. Daar kan ik niet mee leven. Overigens. Ik lees veel 'verhalen' over de huidige economische crisis. En 'men' is boos over de impact die de crisis in de bankwereld op 'men'zelf heeft. Yves Leterme zei in een gezamenlijk interview met Urbain Vandeurzen, de voorzitter van Voka, het volgende: Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
En Brussel? Brussel doet maar wat het wil, daar maakt niemand mij bang mee. Brussel ligt trouwens in Vlaanderen en gaat nergens heen en er komt geen corridor al moet ik hem persoonlijk in brand gaan steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() niet alles is Frankrijk en Dietsland. Spanje en Vlaanderen. Katholiek of protestant. Niet alles is moslim of christen, facist of commie.
België is nog altijd 1 land en zolang men niet wenst in Kosovo te leven is Brussel hoofdstad van Europa en de NATO (al mag je dat niet te luid roepen) Dat is mijn boodschap aan de Franstaligen, als Vlaming geboren en Franstalig geboren. Oh en Brussel Vlaams? welke idioot die nog nooit een voet in Brussel heeft gezet durft dat beweren. Laatst gewijzigd door Saturnedge : 13 oktober 2008 om 00:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Vreemdeling
|
![]() Fortis moest failliet omdat Ping An niet mocht baas zijn en Abn Amro opgekocht werd. Wat een doorn in het oog van hare majesteit van oranje en van zijne goedheid de chinese partijleider.
Ter uwer info met een paar miljoen kelder je via het vrije marktprincipe alles, zelfs de titanic |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er ook al eens aan gedacht dat voor een deel van het kiezerspubliek de noodzaak om VB te stemmen zal wegvallen eens België er niet meer is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kijk, in Spanje bvb heb je stadjes waar enkel nog Duitsers wonen. Is dat nu plotseling geen Spaans grondgebied meer ? Zullen we Brussel dan ook maar meteen van naam veranderen ? Wallo-Rokko of zoiets ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |