![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() enne beste doorsnee poco bewijs jij eens dat je niet de moslimbroeders steunt toon eens een citaat waar je de ware aard van de islam aantoont ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees toch maar eens http://www.chengetheworld.org/nl/ind...ticle&pid=1772 Bekijk op het einde de vergelijkende tabel met het onderwijs in Finland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de kansenpas :
Sint Niklaas: http://downloads.zapthemall.com/uplo.../Kansenpas.pdf Aalst: http://www.cultuurnet.be/front/webpagina.jsp?id=73499 Google: http://www.google.com/search?q=kansenpas
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Wat de verzuurden er niet bij zeggen is dat in 80% van de gevallen die kinderen die geen Nederlands spreken, na de ongeloofelijke inzet van bepaalde leerkrachten na ongeveer een jaar quasi perfect Nederlands spreken!!
Inderdaad het is een hele belasting voor het onderwijs, en kan me levendig inbeelden dat dit een probleem vormt en dat er -vooral in grootsteden- een probleem is.... In de randgemeenten van deze grootsteden zijn er echter scholen die deze problemen aankunnen.... Daarom moeten er meer middelen ter beschikking gesteld worden.... om zulke leerlingen te begeleiden! Sinds kort is er een maximumfactuur in het onderwijs.... voor duurdere evenementen kan gespaard worden! In 90% van de gevallen nemen ook kinderen van vreemde afkomst deel aan schooluitstapjes... Weeral berichten van vrij verzuurde mensen die enkel het negatieve willen benadrukken..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag blijft waarom de gemeenschap de extra kosten moet dragen voor het extra onderwijs van allochtonen terwijl die hier toch al generaties rondlopen en hun ouders hen perfect in het Nederlands zouden kunnen opvoeden, vermits minstens één ouder hier toch is geboren en onderwijs heeft gevolgd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kinderen die geen woord Nederlands praten zijn nieuwkomers.... Dikwijls zeer intelligente kinderen, die zelfs ondanks hun taalachterstand na een jaar prima meekunnen in de klas! Waarom de gemaanschap hiervoor moet opdraaien? Opdraaien is niet de juiste woordkeuze.... Deze kinderen zijn onze toekomst! Het is dus niet zo gek hierin te investeren...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik durf het niet dromen om mijn toekomst in islamitische allochtone mensen hun handen te leggen. Dan hebben we hier binnen de korte keren een heilige oorlog met alles erop en eraan. Zeer intelligente kinderen zegt U? Waarom gaan ze dan niet naar school in hun land en bouwen daar een toekomst uit? Waarom moeten wij ons land en onze gewoonten verzaken om hun toekomst te verzekeren ,terwijl we goed weten dat ze geen greintje respect hebben voor ons.GEEN GREINTJE!! Lees misschien nog eens mijn eerste mail. O ja.... kansenpas = een premie op de skiklassen. Wéér geld dat we afdragen om hun toekomst te verzekeren. Maar vrijwillig naar het eetfestijn komen om voor de schoolgemeenschap iets terug te doen of gewoon uit respect voor onze gemeenschap...ho maar. Dat is teveel gevraagd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() Investeren om ze een diploma te laten halen zodat ze daarna terug naar hun eigen land kunnen gaan om daar een hoge functie uit te oefenen. Wat heeft die investering dan voor ons opgebracht?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is helaas SOMS de gang van zaken..... Maar dit soort 'migranten' treffen we niet aan in de probleemscholen... eerder in de dure (en voor de meeste Vlamingen obetaalbaar) internaten rond Brussel. Diegenen die schoollopen in de zogenaamde 'zwarte scholen' zijn kinderen die hun toekomst in België ligt..... Daarin moeten we inderdaad investeren.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() U loop ongeveer 20 jaar achter en kan blijkbaar niet meer mee in onze maatschappij! Blank, Vlaams zijn al lang geen referentie meer in deze maatschappij!!! Of U dit nu goedkeurd of niet... het is de REALITEIT!! En U zal zich daaraan moeten aanpassen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
en bij het weggetje: mijn ouders waren "gast"arbeiders in Spanje toen ik geboren werd (nu noemen ze dat expatriates denk ik, want nadat het project voltooid was kwamen die gewoon terug). Enfin, ik ben dus op de leeftijd van een maand of drie naar Spanje gevlogen en rara rara: wij hadden een spaanse meid die spaanse met me sprak in de wieg en guess what... ik sprak Spaans én Nederlands! en nu gij! straf hé! Citaat:
Citaat:
![]()
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Dat hoef je ook niet te doen. Wist je dat er ook niet-Islamitsche allochtonen zijn? 3 Omdat ze hier wonen, lopen ze hier school. Nogal logisch, niet? 4 Ik las je eerste mail, en antwoordde erop. Heb je mijn antwoord gelezen? 5 Een kansenpas is helemaal geen premie op skiklassen. Het is een korting voor culturele activiteiten (een theatervoorstelling bijvoorbeeld) voor alle mensen met een laag inkomen. 6 Ik ga ook niet naar het eetfestijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Artisjok; heel veel kinderen die geboren worden in een Turks of Marokkaanse gezin leren geen Nederlands. Rond de leeftijd van vier verstaan ze dan ook geen woord wanneer iemand Vlaams spreekt, zij vormen een meerderheid in Antwerpen.
Erger nog; wanneer je probeert ze de taal te leren wordt je op de vingers getikt, eerst Turks of Berbers, als ze zes zijn moet de school maar er voor zorgen dat de taal aangeleerd wordt. Dat heeft te maken met het behoud van taal als onderdeel van identiteit ( standpunt ouders) maar de gevolgen zijn nefast. De taalontwikkeling gebeurt immers tussen 0 en zes jaar en dit verklaart perfect de uitval van allochtone kinderen in het middelbaar, het abstract denken wat rond het twaalfde jaar gebeurt ontwikkelt zich minder door de taalachterstand, en dit heeft invloed op de schoollloopbaan, sociale vaardigheden en later op de werkvloer. Voeg daarbij laagopgeleide en geletterde ouders en de cirkel is rond. Dit in vraag stellen mag u gerust doen maar in Antwerpen is dit de bikkelharde realiteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @alice: je reduceert alles tot het migratie- en minderhedenthema... je zou beter naar de sociale conditie van de kinderen kijken. "rijke" migranten en minderheden hebben helemaal geen achterstand door hun meertaligheid, ze hebben zelfs een voorsprong...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @korvo:
- Circe had het in deze discussie over "150 nationaliteiten" - import is een begrip voor goederen, niet voor mensen... laat ons dit thema met een beetje sereniteit behandelen Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 oktober 2008 om 19:49. |
![]() |
![]() |