![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
---------------------- 24/01/2008 CD&V Kamerlid Carl DEVLIES heeft in een mondelinge vraag aan vice-premier en minister van Financiën Reynders de bevestiging gekregen dat op één jaar tijd de nominale staatsschuld gestegen is met niet minder dan 15 miljard euro. Deze bedraagt nu 285 miljard euro. Over de ganse voorbije regeerperiode steeg de nominale schuld met 22,8 mia euro: van 263 mia euro eind 2003 tot 285,8 mia euro eind 2007. De verklaring hiervoor legt de minister o.a. bij het huidige begrotingstekort. Volgens DEVLIES mag de evolutie van de staatsschuld niet enkel bekeken worden in verhouding tot het BBP (Bruto Binnenlands Product). Carl DEVLIES:” Een échte schuldafbouw zou ook een nominale schuldafbouw moeten zijn. Dat kan je pas realiseren als je ook overschotten creëert.” Door de structurele tekorten die de afgelopen jaren zijn opgebouwd, heeft de vorige regering het Zilverfonds niet met structurele middelen kunnen financieren. ------------------ Als ik me niet vergis zat de OVLD toch in de voorbije regeerperiode Largo ?
![]() |
![]() |
#42 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Waarom niet toch?
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Na 8 jaren Paars weten we nu waar we staan niet? Een liberaal beleid leidt het land en de economie naar de afgrond.... En Europa volgt die liberale trend: meer privé en lagere lonen, meer winsten voor minder mensen en het volk kan er alleen naar kijken. Trouwens er is geen Europa, zoals we de voorbije dagen duidelijk konden vaststellen. Een partij die wilt sparen op de zwakken in de maatschappij kan ik niet serieus heten, als ik bijv. denk aan de gezondheidszorg, de ouderen in de maatschappij, de werklozen en ga zo maar door. Elke maanden gaan er honderden firma's op de fles. Er komt daardoor massaal personeel op straat. En dan zwijg ik nog van de vlucht naar de lage loonlanden. Die firma's houdt niets tegen, die gaan toch wat de regering ook doet. Of ze pikken nog even snel die voordelen mee en kuisen daarna hun schop af. En dat allemaal tot heil van hun eigen portemonnee. Liberaal zijn is minder regels (de-regularisatie), minder staat, vrije markt. Hun hebberigheid kent geen grenzen tot de laatste druppel de emmer doet overlopen en zo zitten we vandaag in een crisis. Het volk of de staat waren nu wel goed genoeg om de lege putten te vullen van de banken. Een liberaal is voor de partij en voor de poen. Zelf de broeksriem aanhalen kennen ze niet, de meesten dragen ook bretels onder hun driedelig Armani-kostuum ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is dus een omgekeerde herverdeling van de welvaart: armen moeten besparen om aandeelhouders en spaarders in te dekken tegen de risico"s van hun eigen schaamteloze hebzucht. Me dunkt dat de kredietcrisis aantoont dat de liberale dogma's precies dat zijn: dogma's.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien kunnen we nog een ambassade verkopen. Die van Japan is al verkocht voor veel geld. Ik zou wel mijn hoed afnemen als er nu één liberaal was die zijn villa verkocht en in een bescheiden woning ging wonden en het geld besteedde aan de 'onderdanen' ![]() Dat zou nu een eens een echte staatsman&mens zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() Omdat het BNP ook kan stijgen en dalen. Enkel uw schuld tov het nulpunt (dus zonder schuld) is vast. En dat bedrag blijft stijgen.
![]() |
#48 | |||||||||||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In feite heb je het beter gezegd dan ik ![]() Ook zonder de crisis zijn er voldoende argumenten... Maar de mensen worden pas wakker als je hen pakt in hun portemonnee. Geen activisme en geen interesse in de politiek is precies wat sommige politici wensen. Mensen opjagen, mensen en het land verdelen en intussen doen ze (politici) wat ze willen. België is een ideaal land in deze... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Ja natuurlijk zal die stijgen; evoluëren met het land... Da's allemaal wiedes. net zoals 1€ nu minder waard is dan 1€ vijf jaar terug.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
|
![]() Citaat:
Ook ander actief mag verkocht worden naast die gebouwen; actief zoals grond en dergelijke. En besparen mag gebeuren op ambtenaren-lonen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Nice try, maar in dit geval zijn je potatoes geen potatoes.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Weet je, een forum is prima maar je moet al veel kunnen schrijven opdat het begrijpbaar wordt he. Iets kort en bondig en verstaanbaar uitleggen is een kunst. Europa heeft 30.000 ambtenaren in dienst.... (niet allemaal in Brussel). (Een stad als München (Duitsland) 26.000.) Nog een tikje liberaal beleid: Europa wil geen controle-orgaan voor de banken. En het is ieder voor zich... Ik hoor net Paul D'hoore zijn visie geven op tv: de man heeft gelijk ![]() En er zullen duizenden banen verloren gaan... in gans Europa. Laatst gewijzigd door Tejokus : 13 oktober 2008 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je er in slaagt bovenstaande vragen te beantwoorden, ben ik ook wel eens benieuwd naar je commentaar op de huidige begroting, die mee het resultaat is van de VLD. Een begroting die naar het schijnt opnieuw in evenwicht is, maar waar ik slechts voor 350M aan potentiëel structurele maatregelen zie staan (5000 ambtenaren die niet vervangen worden en voor 27M aan besparingen in de gezondheidszorg). Ik zie ook een verhoging van de belastingsdruk staan (taksen op vliegtuigtickets - is dat liberaal?) voor 132M en ik zie vooral voor een dikke 1,5 miljard weer het legen van andere potjes staan. Is dat een begroting die structureel in evenwicht is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() potato potato was niet duidelijk maar je moet dat zo lezen: poteeto; pot�*to misschien gaat het dan.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Populisme lijkt me immers eerder een boodschap van evenwicht gaan verkondigen, waar er eigenlijk geen is... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U trekt uit het falikant mislukken van liberale dogma's de les dt we die dogma's nog verder moeten geloven en volgen? Interessant maar niet bepaald intelligent, me dunkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Gouverneur
|
![]() Op welke manier zoekt open vld naar een begrotingsevenwicht? Door te besparen op sociale zekerheidsuitgaven, of door een hogere belasting op kapitaal?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 14 oktober 2008 om 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |