Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2004, 22:26   #41
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ja, dat klopt zeker, maar Leopold II was geen collaborateur zoals bvb Leopold III, zijne kleinzoon. Dat had je mis.
Aah wat leo3 deed was dus veel erger dan wat leo 2 deed? Als je het mij vraagt is dat een vrij rare interpretatie. Nu soit, wie het ergste was maakt mij niet gek veel uit, dat het hoog tijd wordt dat we van die hele familie vanaf zijn wel.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 22:37   #42
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Wat me opviel en hier blijkbaar iedereen ontgaan is, is het feit dat Alexandra dat koninklijk ereteken werkelijk wilde. Toch vreemd voor een vertegenwoordigster van een republikeinse partij?

In de P-Magazine van deze week wordt Annemans geconfronteerd met de uitspraak van Colen dat in een zelfstandig Vlaanderen de monarchie behouden moet blijven...

Als een N-VA'er dit zou zeggen, zou het kot te klein zijn voor alle Blokkers die hier staan te roepen dat we ons verkocht zouden hebben aan de monarchistische CD&V. De Blok-kopstukken moeten zelfs niet verkocht zijn om dat soort zaken te zeggen blijkbaar...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 23:22   #43
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

The Piano beweert dat Koning Leopold III een collaborateur was.

Zoals vaak het geval is weet The Piano niet waar het over gaat.

"Geen akte van de Koning kan gevolg hebben, wanneer zij niet mede ondertekend is door een minister, die daardoor alleen reeds, ervoor verantwoordelijk wordt." (art.106 van de Grondwet).

Het is niet omdat een aantal ministers weggelopen zijn dat de Koning zijn grondwettelijke bevoegdheden kwijt was. Wat hij ook deed, er konden nooit gevolgen aan verbonden zijn als ze niet tegengetekend werden door een minister.
Een regering mocht maar weglopen als zij haar ontslag had ingediend.
Oud 1 april 2004, 23:25   #44
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Wat me opviel en hier blijkbaar iedereen ontgaan is, is het feit dat Alexandra dat koninklijk ereteken werkelijk wilde. Toch vreemd voor een vertegenwoordigster van een republikeinse partij?
test werd beweerd op vl Actueel

Citaat:
In de P-Magazine van deze week wordt Annemans geconfronteerd met de uitspraak van Colen dat in een zelfstandig Vlaanderen de monarchie behouden moet blijven...

...
halloo!! de nest saksen-coburgs zijn al even grote ultraconservatief-katholieke kwezelkes dan madam colen zelf.
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 23:35   #45
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat dan te denken van Blokker Jurgen Verstrepen die zich sinds vandaag een progressieve rechtse noemt? Waarschijnlijk de eersteling van Vlaanderen, wat zeg ik: van de wereld, van het heelal! 8)
Oud 1 april 2004, 23:36   #46
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Citaat:
Jaja, wie gelooft zoiets nu? De enige uitgesproken royaliste der Vlaams Blokkers wordt geheel toevallig als "proefkonijn" gebruikt en is meteen zuur omdat ze geen koninklijk lintje krijgt...

Ze zouden blij moeten zijn, als overtuigde republikeinen!
Oud 1 april 2004, 23:37   #47
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Piano, een onderzoeker als jij moet toch weten dat collaborateurs ook in het koningshuis te vinden zijn. Deze avond op Canvas-historisch zullen we trouwens ook zien dat onze doorluchtige vorst Leopold II ook een zeer grove schender was van de mensenrechten.
Maar ja, vermits Leopold geen Vlaamsnationalist was zullen we dat maar door de vingers zien.
Ja, dat klopt zeker, maar Leopold II was geen collaborateur zoals bvb Leopold III, zijne kleinzoon. Dat had je mis.
Leopold III was geen kleinzoon van Leopold II. Die werd namelijk opgevolgd door de zoon van zijn broer Filips, graaf van Vlaanderen, Albert I. Daar was Leopold III de zoon van.

In feite was Leopold III dus een achterneef van Leopold II.
Oud 1 april 2004, 23:46   #48
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Leopold III was geen kleinzoon van Leopold II. Die werd namelijk opgevolgd door de zoon van zijn broer Filips, graaf van Vlaanderen, Albert I. Daar was Leopold III de zoon van.

In feite was Leopold III dus een achterneef van Leopold II.
Jeps, dat klopt, soooory! Was Leopold III dan ook een Graaf voordat hij beGraven werd? 8)
Oud 2 april 2004, 07:11   #49
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Een tijdje geleden las ik dat in de krant.

Iedere parlementair krijgt na x aantal jaren een ereteken.
Dit zou uitgaan van koninklijke orde.

Aangezien het Vlaams Blok helemaal niet Koningsgezind is weigerde de vorige partijleden dit teken.

Maar Colen deed dit niet, om te zien hoe men zou reageren.

En de reactie was kort "Dit eerbewijs is niet voor leden van ondemocratische partijen "
Zo hoor je het ook eens van een ander
pure discriminatie

als ze haar hand uitsteekt om het ereteken te ontvangen... kappen ze het misschien af
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 07:15   #50
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tarek Agliatelli
Lieve Piano,

Citaat:
Wat is dat met die foto eigenlijk ? Een collectieve test om te zien wie teveel gedronken had ? Je kan wel niet zien wiens handen aan het trillen zijn zo. Heb je ook de uitslagen van die wedstrijd ?
om aan te tonen hoe hoog hun Duitse Scheper kon springen
hoe hoog de brandnetels stonden
hoe hoog het graan staat in de zomer :o

iets anders
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 08:10   #51
X_MAN
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X_MAN
Ik begrijp niet goed wat deze posting te maken heeft met Alexandra Colen 14 juni 1942
Ik heb jouw mening toch niet gevraagd? Ik was met de Garde aan het babbelen verdekke. Hop! Vort! Ksjjtt! Als grote mensen spreken moeten de klein mannen zwijgen!
Kijk “thepiano”, tot nu toe heb ik in tegenstelling tot jou, steeds op een beleefde, soms wat sarcastische manier mijn mening gegeven op dit forum. Of jij mijn mening vraagt of niet is irrelevant en doet niets terzake. Op een publiek forum mag iedereen zijn mening spuien gevraagd of ongevraagd. Jouw mening wordt ook ongevraagd door mijn strot geramd, op een boertige en onbeleefde en denigrerende manier. Ik weet niet of jij al dan niet een opvoeding gekregen hebt door een menselijk wezen maar jouw pseudo-intellectuele ongenuanceerde bijdrage tot dit forum is bedroevend. Op een krampachtige en naïeve en stereotiepe manier bepaalde hedendaagse themas en denkpistes blijven linken aan zaken uit 1942 (nazisme, SS, enz..) getuigt niet direct van veel intellect. Een zielige vaststelling dus en het verwonderd mij dus ook totaal niet dat mensen zoals jij wel eens een klacht krijgen wegens laster en eerroof of van een forum gebannen worden. Dat zegt heel veel over jezelf en jouw standpunten en manieren. Moest ik in jouw plaats zijn ik zou toch eens hulp zoeken of een beter nog een zelfhulpgroep oprichten en een eigen forum starten, zo kan je ook zelf beslissen wie zijn mening mag geven en wie niet. Of denk je werkelijk dat ik mij door een obscuur figuur zoals jij in de boom ga laten jagen ? Je hebt voor mij alle geloofwaardigheid verloren en je bent erin geslaagd om jezelf tot persona non grata te verlagen. Volg eens een cursus “assertief reageren op een beschaafde manier” en doe iets aan de crisis in je hoofd. Ik wil graag praten met extreem links , piano maar dan wel op niveau !

Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 09:36   #52
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Jaja, wie gelooft zoiets nu? De enige uitgesproken royaliste der Vlaams Blokkers wordt geheel toevallig als "proefkonijn" gebruikt en is meteen zuur omdat ze geen koninklijk lintje krijgt...
Ze zouden blij moeten zijn, als overtuigde republikeinen!
Zorroaster, als je denkt dat Alexandra royaliste is, toon je alleen maar aan dat je er niets van afweet.
Alexandra wou alleen maar aantonen dat een ondemocratische staat Vlaamsnationalisten niet erkent.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 10:02   #53
X_MAN
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

Citaat:

Ik heb de indruk dat jij iets meer intellect vertoont dan typetjes zoals X-man, ancapa, Distel en Co. Je kan het als een compliment interpreteren. In elk geval blijf je beschaafd en dat vind ik altijd een pluspunt. Ik wil best met X-treemrechts discuteren, maar zonder al dat gescheld van 'mak*kken buiten' en zo.
Kan je mij eens zeggen waar ik ben beginnen schelden piano ? of waar ik mensen met een bepaalde apensoort heb vergeleken ?

Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be