![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Proficiat, je eerste inhoudelijk antwoord op dit forum.
Met dank aan Erw! ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Australie nu ook officieel in recessie
http://www.debtdeflation.com/blogs/2...kirk/#comments Ook opmerkelijk is dat zij dat hun "duinkerken moment" noemen. Zouden ze "ons" Duinkerken bedoelen? Redden wat er te redden valt? Citaat:
Paul
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met andere woorden: men zit gevangen binnen een 'liquidity trap'. Het monetair arsenaal is leeg. In zo'n geval kan het alleen van de regering komen.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Monetaire politiek heeft 1 en 1 enkel doel: het vertrouwen in het geld bewaren. Als men iets anders wil doen met een monetaire politiek, dan wordt dat altijd op langere termijn geneutraliseerd, en in het ergste geval haalt men trukken uit die het vertrouwen in het geld ondermijnen. Het probleem is dat de FED bevolkt is door mensen die daar anders over denken ; ik denk dat we het geluk hebben in Europa dat dat het geval niet is en dat de Centrale bank zich enkel maar met de Euro bezig houdt, en niet met de "economie".
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 november 2010 om 07:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat komt omdat in de EU de EU nog geen greep heeft op de fiscale politiek en bijna ook niet op de monetaire. In de VS is de Fed soeverein voor het hele grondgebied en kan dus goed door kloppen. Dat wil zeggen als de rente toch al nul is, dan kan je daar nog altijd geld bijdrukken. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 november 2010 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() prof. Steve Keen (een van de economisten die vanaf 2005 de crash voorspelden) geeft op zijn blog zijn aanbevelingen aan de commissie in Australie die onderzoekt wat gedan zou kunnen worden om een crisis zoals deze in de toekomst te vermijden.
http://www.debtdeflation.com/blogs/2...ea-in-banking/ The Australian Senate’s Standing Committee on Economics has established an inquiry into competition in the banking sector, and I was invited by the Committee to make a submission. Click here for the PDF of my submission. The RBA’s submission is linked here. All submissions to the inquiry are available here. Voor hen die niet de hele brok willen lezen: Citaat:
Paul
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) die truuk met die acties, da's een beetje raar: gaan die acties na 50 jaar "in lucht op" ? Waar gaat het bezit van dat bedrijf dan naartoe ? Ik bedoel maar: stel dat ik, samen met 3 andere personen, elk 25% heb van een opgericht bedrijf (zeg maar, ons eigen bedrijf) bezit. We hebben dus elk 25% van dat bedrijf betaald, en zijn aandeelhouder. Na enkele jaren willen we iets anders doen, dat bedrijf is goed gegroeid, en we verkopen onze akties (maw, we verkopen het bezit van dat bedrijf) ; 10 mensen kopen onze akties op, die dus elk nu 10% van dat bedrijf bezitten. Wat gebeurt er na 50 jaar ? Die mensen hun akties "gaan in lucht op" ? Het bedrijf wordt gesloten en opgedoekt ? Op het stort gegooid ? Want van wie is het nu ? Ook, eens akties verkocht zijn, is 50 jaar nog een lange tijd, dus ondertussen zie ik niet goed in in welke mate de speculatie op aandelen anders zou zijn (net zoals huizen, he, die gaan ook vroeg of laat niks meer waard zijn, maar ondertussen verkoopt men ze toch omdat er geen vaste einddatum op die nul-waarde is gesteld). Dat is een beetje het equivalent van: als je een huis laat BOUWEN, is de eigendomsacte van jou voor altijd, maar als je een huis verkoopt, dan vervalt de eigendomsacte na 50 jaar. Wat gebeurt er dan met het huis ? En waarom zou je je huis niet mogen verkopen ? En wie gaat nu nog zo zot zijn van een huis te bouwen in de eerste plaats ? Niemand gaat nog een huis KOPEN want hij verliest zijn centen dan gegarandeerd, he. Tenzij om in te wonen gedurende minder dan 50 jaar, als consumptiegoed eventueel. Aan de andere kant lijkt de beste man zich te beklagen over een te gemakkelijk krediet dat enkel maar tot "speculatie" heeft geleid. Daar zit misschien iets in, dat er "teveel" gemakkelijk geld was, en dat men bijgevolg domme investeringen heeft gedaan (DAT is het probleem, niet de "speculatie" op zich).
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 december 2010 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
opmerkingen mag altijd natuurlijk ![]() Ik denk dat de essentie niet zit in "speculatie" maar in "speculatie met kredietgeld". sorry dat ik nie tmeer kan vertellen van het voorstel maar het leek mij de moeite waard. Het zijn enkele ideeen die, zoals ik van Keen gewend ben, de gebaande wegen verlaten. Paul
Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 4 december 2010 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |