Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2008, 09:11   #41
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
polieke toch, je kan het echt niet laten.
Ik weet niet of je beseft dat je heel de tijd onzin uitkraamt en met oogkleppen rondloopt. Doe maar rustig verder.
Ik hoop dat je in Brussel, met '25% moslims', niet zomaar luidop onzin en leugens uitkraamt: dat gaan 'die moslims met hun jelaba' niet echt leuk vinden.
oogkleppen
onzin
uitkraamt
belachelijk
leugens

je lijkt wel bruut geweld behalve dat je dus helemaal NIKS als argumentatie hebt behalve wat agressief gebral en indirect gedreig.

That's all. Bye bye.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 09:14   #42
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Hij is erg streng, ook voor "baldadige jongeren op scooters". Het enige minpuntje vind ik de manier waarop hij benoemd is: achter gesloten deuren.
Verder: Wat moet een Amsterdammer in Rotterdam ?
Zijn afkomst maakt me geen moer uit, hij lijkt me gewoon een betere burgemeester dan watje Cohen.
Ha, eindelijk iemand die met een paar ideetjes komt.
Bedankt, Derk.
Ik geloof dat ik wat ga kijken op Nederlandse sites verder.
Want hier is het maar niks. Wat emo-makro gebral en poco slimmige bijval en daar blijft het bij.

Vertel me/ons eens, Aboutaleb is toch ook met de dood bedreigd door zijn Rifbroeders?
Hoe is dat afgelopen? Of is dat nog niet afgelopen?
Oud 17 oktober 2008, 09:16   #43
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Poly,
Ik zou zeggen: google eens wat en haal de neutrale en objectieve bronnen eruit en bestudeer ze.

Ik ben er zowiezo van overtuigd dat Aboutaleb de juiste man op de juiste plaats is.
Leefbaar Rotterdam heeft er niets van gebakken.
En ik ben ervan overtuigd dat Aboutaleb op basis van zijn kennis en vastberadenheid zal zorgen (met zijn team) voor een nieuwe aanpak van alle problemen waarmee een stad als Rotterdam te maken heeft.
Aboutaleb heeft genoeg beleidservaring op het vlak van armoedebestrijding, migratie, jongeren, overlast, ....
Hij moet nu de kans krijgen om voor verandering te zorgen.
En als er verlichte lieden zijn die hem op voorhand al afknallen of bevooroordeeld regaren (he Poly) dan zijn we niet goed bezig.
Maar, ik zou zeggen: laten we vooruit kijken en Aboutaleb alle kansen geven; laat de zwartkijkers doen wat ze goed kunnen, namelijk toogpraat verkopen.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 17 oktober 2008 om 09:20.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 09:16   #44
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Polly, nog eens: heb jij, behalve zijn "moslim-zijn" een fundamentele kritiek op Aboutaleb?
Oud 17 oktober 2008, 09:23   #45
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
vertel jij eens waarom de nieuwe burgemeester van Rotterdam slecht zou zijn? hij is wel degelijk verkozen door een meerderheid hoor.
Burgemeesters worden in Nederland niet verkozen. Ze worden door binnenlandse zaken voorgedragen en benoemt.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 09:26   #46
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Polly, nog eens: heb jij, behalve zijn "moslim-zijn" een fundamentele kritiek op Aboutaleb?
Daar heb ik al meerdere keren op geantwoord.

En goodwill, wat je daar zegt is een poging maar het blijven algemeenheden, veralgemeningen en loze kreten.

Ik ben nog niks opgeschoten. Lekker makkelijk, om in een discussie waar ze alleen maar brutale kreten zoals 'leugens, belachelijk, onzin, toogpraat' uit te slaken en als ik dan om informatie vraag die je kreten staven, dan te zeggen "Google maar".

Waardevol en inspirerend hoor, vlijm en goodwill.
Oud 17 oktober 2008, 09:27   #47
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Burgemeesters worden in Nederland niet verkozen. Ze worden door binnenlandse zaken voorgedragen en benoemt.
En blijkbaar gebeurde dit deze keer "achter gesloten deuren".
Oud 17 oktober 2008, 09:28   #48
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Vertel jij ons aub eens - met bewijzen - gedetailleerd, duidelijk en helder waarom ik blij moet zijn dat Aboutaleb burgemeester wordt van rotterdam

Laat je eventueel bijstaan door je kameraden moser en vlijmscherp, want je taalgebruik is niet altijd toereikend.

Ik wacht wel. Eventueel tot morgen.

Met artikelen, quotes, feiten, en natuurlijk bewijzen. De hele handel. Want je hebt zo'n groot mondje dat ik denk: Die Weet Het.
U bent degene die kritiek heeft, u zou dus eigenlijk met grondige redenen moeten afkomen waarom ie niet zou voldoen voor die functie, maar omdat ik zo'n inschikkelijk mens ben ...

Allé een paar puntjes om u plezier te doen...

-Het is iemand met ontzettend veel doorzettingsvermogen: als je als kleine afkomstig uit het Marokkaans rifgebergte in een land waar je omwille van je etnische achtergrond en je culturele achtergrond sowieso enige benadeling zal ondervinden, er toch in slaagt het zover te schoppen dan ben je wel iemand.

-Het is een fantastiche bruggenbouwer tussen verschillende gemeenschappen ondanks het stookwerk van de gewoonlijke agitateurs. Dat heeft ie al meermaals bewezen. Hij probeert steeds de gemoederen te bedaren, is consequent in wat ie zegt en is ideaal om zowel voor autochtone Rotterdammers als allochtone Rotterdammers een aanvaardbare burgemeester te zijn.

-Hij zou een rolmodel kunnen zijn voor heel wat jongens van allochtone origine, dat je ondanks je afkomst het in een land als Nederland toch nog echt kunt maken. Een cruciaal signaal naar die gasten toe.

-Wat religie betreft kun je hem moeilijk iets verwijten. Hij is allesbehalve conservatief te noemen, hij is zo vooruitstrevend dat bepaalde conservatieve moslims hem niet eens moeten.

Kortom: Hij moet zowat de ideale schoonzoonversie van de allochtoon zijn, als men zelfs hem al niet wil accepteren dan schort er iets fundamenteels aan de ontvangende samenleving.

En nu wachten op de eerste die heel die tekst quote en reageert met de fantastisch geniale dooddoener: "allemaal pocozever!"
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 09:35   #49
PollyCorrect

Standaard

moser kijk, ik heb kritiek, maar ik zou liever zeggen: ik stel vragen. Vijf jaar geleden zaten we met grote ogen te kijken hoe Rob Oudkerk vervangen werd, en velen onder ons zeiden toen al: er komt nog eens een marokkaanse burgemeester van Amsteerdam. Nu vind ik dat idee symbolisch een ietsje prangender dan van Rotterdam, waarom daar zal ik nog even over nadenken voordat ik me daarover uit. Verder kan ik kan bv heel goed snappen waarom hoog begaafde immigranten en al dan niet ex-moslims als een Hirsi Ali, een Afshin Ellian of een Sylvain Ephimenco een grote plaats verdienen in onze samenleving.

En dat Ahmed A. het tot jurist geschopt heeft en zo'n hoge graad van integratie heeft behaald dat vind ik ook een te gek beeld, want het toont wel één ding: het KAN. En hij is eerste generatie, dus heeft helemaal niet die 2 of drie generaties voorbereiding gehad zoals het gros van de Marokkaanse nieuwe Nederlanders/Belgen.

Zover ben ik met je mee.

Bruggenbouwer, dat weet ik nog niet. Misschien alleen door d?*t feit, en dat hij zo'n keurige burger (en toch Marokkaan) is? Hij is waarschijnlijk hoogbegaafd en dat soort people kunnen we idd gebruiken. Hoogbegaafden zijn doorgaans niet zo geknuffeld in onze middelmoot en losers maatschappij. Maar toch, is het feit alleen al van dit te ZIJN voldoende om ook goeie politicus, laat staan burgemeester te zijn? Dat denk ik toch niet.

Dus eindelijk een interessant gegeven. Dank hiervoor, mo.

Eindelijk geen emo gebral en leeghoofdig nationalistisch gezwam.

Je moet wel weten, Rotterdam is net zoals Amsterdam een teringzooitje. Misschien niet zo erg als Parijs en Brussel, maar toch.

Ik hoop dat ze een intelligente keuze maken. Rotterdam is namelijk een stad van mijn hart.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 17 oktober 2008 om 09:39.
Oud 17 oktober 2008, 09:41   #50
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus eindelijk een interessant gegeven. Dank hiervoor, mo.

Eindelijk geen emo gebral en leeghoofdig nationalistisch gezwam.
Het is goed dat je toegeeft dat je het verkeerd had.

Wat betreft je uitingen over 'emo gebral en leeghoofdig nationalistisch gezwam': ik heb toch sterk de indruk dat je het over jezelf hebt. Is niet erg.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 17 oktober 2008, 09:46   #51
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Het is goed dat je toegeeft dat je het verkeerd had.

Wat betreft je uitingen over 'emo gebral en leeghoofdig nationalistisch gezwam': ik heb toch sterk de indruk dat je het over jezelf hebt. Is niet erg.
en je bent nog pervers ook, 'good'will... DAG!! Fijne dag verder. Hoop dat je je met nuttige dingen bezig kunt houden ook. Misschien iets schoonmaken. De vloer ofzo.
Oud 17 oktober 2008, 09:56   #52
PollyCorrect

Standaard

Voor Derk en eventuele anderen die geinteresseerd zijn in het Rotterdamse Burgemeester gebeuren:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven....html#comments

Met een hele discussie eronder. Interessant!

Met van die echte rotterdammers:
"Had zo'n vent eerst laten oefenen in Boerestronksteradeel ofzeau" (Von Zeikhoven)

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 17 oktober 2008 om 10:02.
Oud 17 oktober 2008, 10:06   #53
PollyCorrect

Standaard

Uitspraken Aboutaleb

„Hij slaagt er knap in de pijn van mensen te verwoorden.’’
Aboutaleb uit ‘waardering’ voor Geert Wilders in Vrij Nederland in oktober van dit jaar. „Koopkrachtverbetering is belangrijk, maar over het onbehagen en angst van mensen praten we veel te weinig.

Zet onvrede op de politieke agenda.’’
In september 2008 tijdens de Abel Herzberglezing.

„Ik kom al jaren niet meer in de moskee, maar dat is geen vereiste. Geloofsovertuiging is iets wat je in je hart hebt.’’
In Het Financieele Dagblad, vorig jaar.

„Ik heb van mijn geloof nooit een belemmering gemaakt om in de Nederlandse samenleving mee te doen.’’
In Het Financieele Dagblad, eveneens vorig jaar
Oud 17 oktober 2008, 10:06   #54
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
en je bent nog pervers ook, 'good'will... DAG!! Fijne dag verder. Hoop dat je je met nuttige dingen bezig kunt houden ook. Misschien iets schoonmaken. De vloer ofzo.
Doei.
Oud 17 oktober 2008, 10:08   #55
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Uitspraken Aboutaleb

„Hij slaagt er knap in de pijn van mensen te verwoorden.’’
Aboutaleb uit ‘waardering’ voor Geert Wilders in Vrij Nederland in oktober van dit jaar. „Koopkrachtverbetering is belangrijk, maar over het onbehagen en angst van mensen praten we veel te weinig.

Zet onvrede op de politieke agenda.’’
In september 2008 tijdens de Abel Herzberglezing.

„Ik kom al jaren niet meer in de moskee, maar dat is geen vereiste. Geloofsovertuiging is iets wat je in je hart hebt.’’
In Het Financieele Dagblad, vorig jaar.

„Ik heb van mijn geloof nooit een belemmering gemaakt om in de Nederlandse samenleving mee te doen.’’
In Het Financieele Dagblad, eveneens vorig jaar
Allemaal genuanceerde uitspraken, waarmee ik het eens ben.
Oud 17 oktober 2008, 10:10   #56
PollyCorrect

Standaard

Voor Derk en een paar anderen - uit het AD

Aboutaleb wil 'tanden'' zetten in Rotterdam
MARSEILLE - PvdA'er Ahmed Aboutaleb wil ,,zijn tanden'' zetten in Rotterdam. Hij toonde zich donderdagavond zeer ingenomen dat de Rotterdamse gemeenteraad hem heeft voorgedragen als nieuwe burgemeester van de Maasstad.

Aboutaleb. FOTO HENK VEENSTRA
Afgelopen zomer besprak Aboutaleb met een klein clubje vrienden en partijgenoten de mooie kanten van het Rotterdamse burgemeesterschap. ,,Het is een hele leuke stad, met een bijzondere bevolkingssamenstelling en een mooie historie. Na dat gesprek in kleine kring ging het bij me leven en besloot ik te solliciteren'', aldus Aboutaleb in de Franse stad Marseille waar hij momenteel verblijft.
De huidige staatssecretaris van Sociale Zaken meldde zijn belangstelling vervolgens bij PvdA-leider Wouter Bos. ,,Na een indringend gesprek liet hij de keuze aan mij.''
Aboutaleb belooft tot de laatste dag zich vol in te zetten als staatssecretaris. Hij wil niet rechtstreeks reageren op de kritiek dat hij halverwege de rit het kabinet verlaat. ,,Wat ik belangrijk vind, is dat iemand behouden blijft voor de publieke zaak.''

(ANP)
Oud 17 oktober 2008, 10:12   #57
PollyCorrect

Standaard

Die gaat het nog leuk krijgen.

Marokkanen lusten hem niet zo, omdat hij te geintegreerd is.
Rotterdammers hoeven hem niet, omdat hij te Amsterdams en te Marokkaans is.

vrijdag 17 oktober 2008
‘Rotterdamse Obama’ kan kloof overbruggen
Door BART VERKADE, hoofdredactie

[COMMENTAAR] ‘Hij wordt onze Obama’. De reactie van een Servische Rotterdammer op de benoeming van Ahmed Aboutaleb is veelzeggend.

Niet wat de man kan of wil, voert de boventoon in veel bespiegelingen, maar welke kleur hij heeft. En dan gaat het niet om de politieke kleur (hoe sensationeel het ook mag zijn dat Rotterdam is heroverd door de PvdA), maar om de tint van zijn huid.

Rotterdam voert weer eens een lijstje aan: eerste grote stad met een allochtone burgemeester. Hoewel, allochtoon... Dat begrip doet Aboutaleb tekort. Hij woonde de eerste vijftien jaar van zijn leven in Marokko – in de Rif, waar vele Rotterdammers hun wieg hadden staan – maar sinds hij emigreerde deed hij alles om Nederlander onder de Nederlanders te worden.

Juist om deze reden is de keuze voor deze kandidaat te prijzen. In de stad die over niet al te lange tijd voor minder dan de helft bestaat uit autochtone Nederlanders, schept de afkomst van Ahmed Aboutaleb bij voorbaat een band. Hij begrijpt de problemen van minderheden, maar hij kan hun ook uit ervaring én eigen overtuiging vertellen wat zij moeten doen om erbij te horen.

Toch zal Aboutaleb het ook lastig krijgen als eerste Marokkaanse burgemeester in een stad met bijna 200 nationaliteiten. Meer nog dan een ‘blanke’ bestuurder zal hij zich moeten inspannen niet alleen met autochtonen en Marokkanen een hechte band te krijgen, maar ook met grote groepen Turken, Kaapverdianen, Surinamers, Antillianen, Chinezen, Afrikanen en Oost-Europeanen.

Het gevaar bestaat dat zij hem zullen beschouwen als ‘een van hen’. En dat terwijl sommige Marokkanen hem zien als ‘niet meer van ons’, doordat hij zich in hun ogen heeft afgekeerd van hun cultuur en nog strenger is voor Marokkaanse rotjochies dan bestuurders die hier zijn geboren.

Dan hebben we het nog niet gehad over de boze blanken in de stad. In de zes jaar na Fortuyn is veel gedaan om de onvrede onder autochtone Rotterdammers aan te pakken. Er zijn successen geboekt, maar het gist nog steeds in sommige delen van de samenleving. De kloof tussen burgers en politiek is kleiner, maar niet verdwenen. En wat erger is: verkiezingsuitslagen maken duidelijk dat er ook een kloof is tussen bevolkingsgroepen. Zwart stemt heel anders dan blank.

Rotterdam is verdeeld en de benoeming van Aboutaleb brengt daar niet automatisch verandering in. Dat wordt alleen al onderstreept door het feit dat Leefbaar Rotterdam tot op het laatst heeft geprobeerd zijn benoeming tegen te houden, ten faveure van haar eigen Wim van Sluis.

Toch heeft de nieuwe burgemeester het in zich de kampen bij elkaar te brengen: blank en bruin, leefbaar en sociaal-democratisch, harde werker en werkloze, hoog- en laagopgeleide. Aboutaleb spreekt hun taal en kan hun vertellen wat ze kunnen – nee, móeten doen om hun dromen te verwezenlijken.

Als de Nederlandse Obama kan hij letterlijk de kloof overbruggen en zo het fundament leggen voor de verenigde staat van Rotterdam.

(AD)

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 17 oktober 2008 om 10:13.
Oud 17 oktober 2008, 10:17   #58
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha, eindelijk iemand die met een paar ideetjes komt.
Bedankt, Derk.
Ik geloof dat ik wat ga kijken op Nederlandse sites verder.
Want hier is het maar niks. Wat emo-makro gebral en poco slimmige bijval en daar blijft het bij.

Vertel me/ons eens, Aboutaleb is toch ook met de dood bedreigd door zijn Rifbroeders?
Hoe is dat afgelopen? Of is dat nog niet afgelopen?

Aboutaleb is door radikale moslims met de dood bedreigd, hij moest zelfs onderduiken en kreeg gewapende bescherming.
Of dat ook Berbers waren weet ik niet, maar in iedergeval waren bepaalde radikale moslims niet blij met hem.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 10:25   #59
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Aboutaleb is door radikale moslims met de dood bedreigd, hij moest zelfs onderduiken en kreeg gewapende bescherming.
Of dat ook Berbers waren weet ik niet, maar in iedergeval waren bepaalde radikale moslims niet blij met hem.
Ik heb hier in Brussel zo'n hoogbegaafd Marokkaans jongetje dat op het beste lyceum zat een keer gezien, hoe die in elkaar getrapt werd door zijn grote broeders met te korte broek met zichtbare sokken.. dat jongetje was 12 en ik heb hem meegenomen naar zijn school.

Daar vertelde hij ons hoe hij werd opgewacht, wekelijks, door een bende met zijn broer, en werd gestalkt en gelagen en geschopt (hij bloedde toen ik hem had gevonden) omdat hij te Belgisch was, en te goeie punten haalde op school.

Mijn hart bloedt nog steeds voor dat kind.

En in die zin zeg ik Bravo Ahmed. Je hebt je niet gek laten maken.

Je zult ze de kost geven, die begaafde kinderen die dan uit ellende aan de drugs of in de criminaliteit gaan.
Oud 17 oktober 2008, 10:33   #60
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Poly,
Ik zou zeggen: google eens wat en haal de neutrale en objectieve bronnen eruit en bestudeer ze.

Ik ben er zowiezo van overtuigd dat Aboutaleb de juiste man op de juiste plaats is.
Leefbaar Rotterdam heeft er niets van gebakken.
En ik ben ervan overtuigd dat Aboutaleb op basis van zijn kennis en vastberadenheid zal zorgen (met zijn team) voor een nieuwe aanpak van alle problemen waarmee een stad als Rotterdam te maken heeft.
Aboutaleb heeft genoeg beleidservaring op het vlak van armoedebestrijding, migratie, jongeren, overlast, ....
Hij moet nu de kans krijgen om voor verandering te zorgen.
En als er verlichte lieden zijn die hem op voorhand al afknallen of bevooroordeeld regaren (he Poly) dan zijn we niet goed bezig.
Maar, ik zou zeggen: laten we vooruit kijken en Aboutaleb alle kansen geven; laat de zwartkijkers doen wat ze goed kunnen, namelijk toogpraat verkopen.
Ik ben het helemaal met je eens!

Leefbaar Rotterdam: Lallen en brallen - behalve dat ze niets gebakken hebben, hebben ze het deeg ook nog niet uitgevonden.
Laat Aboutaleb maar eens zien wat hij ervan kan.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 17 oktober 2008 om 10:34.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be