![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Uiteraard is het pedagogisch gezien veel beter het signaal te geven naar het kind dat alles kan, dat geld nooit een issue is en dat de maatschappij altijd en overal wel voor hem/haar zal bijbetalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een full-time van 40 of 38 uur is meer dan genoeg, en zou zeker voldoende moeten zijn om aan alle basisbehoeftes te voldoen. Indien niet is het loon te laag en/of is "het leven" te duur. Onderwijs is volgens mij een basisbehoefte. 2 Die groep mensen leeft momenteel op kosten van de maatschappij waartoe ze hebben bijgedragen, en waartoe ze weer zullen bijdragen, van zodra ze de kans hebben. 3 Kinderen van mensen met een lager inkomen krijgen al dagelijks de levensles dat ze niet alles kunnen krijgen wat ze willen. Ze krijgen zelfs de levensles dat ze niet alles kunnen krijgen wat ze nodig hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij weet niet wat je kan kopen met een minimum of laag loon? Ik denk dat jij ergens een levensles gemist hebt. 2 Omdat onderwijs een basisbehoefte en kinderrecht is. 3 Neen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Ja, ik denk dat "onderwijs is een basisbehoefte en een kinderrecht" een argument is. 3 Neen. En die les krijgen ze niet. "Kinderen van mensen met een lager inkomen krijgen al dagelijks de levensles dat ze niet alles kunnen krijgen wat ze willen. Ze krijgen zelfs de levensles dat ze niet alles kunnen krijgen wat ze nodig hebben." Ze krijgen ook de les : "Ik werk evengoed als alle andere kinderen op school, maar ik mag niet mee op schoolreis want mijn ouders kunnen het niet betalen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Dan moet het kind het maar stellen zonder leerboeken en schriften en schrijfgerei. Heeft hij/zij ook al geen boekentas meer nodig. Moet hij/zij niet mee op zwemles e.d. Heeft hij/zij ook al geen turngerief meer nodig. En als het materiaal voor zijn/haar specifieke richting te hoog oploopt, moet hij/zij maar een goedkopere richting kiezen. De leerplicht zal wel voldoende zijn. 3 Het kind krijgt als levensles ook dat het belangrijk is om het juiste gezin te kiezen om in geboren te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....83#post3754583 2 http://forum.politics.be/showthread....06#post3754506 3 Denk je dat armere gezinnen niet "willen strijden" voor hun kinderen? Ken je het verschil tussen kunnen en willen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het is echter zo dat de erkenning van thuisonderwijs enkel wordt gegeven als blijkt dat het kind 'degelijk' onderwijs en de door de inspectie opgelegd leerplan kan volgen. In de praktijk komt dat er op neer dat wordt nagegaan of de 'lesgever' daartoe in staat en bekwaam is. M.a.w. of de opleiding en niveau van de 'lesgever(s)' toereikend is om het kind de lessen voor het betreffende leerjaar te verstrekken. In de praktijk komen dus meestel enkel ouders die zelf een pedagogisch diploma hebben, of moet men het thuisonderwijs door iemand anders met een dergelijk diploma laten geven. Uitzonderingen bevestigen natuurlijk de regel. Dus hier en daar daar een hooggeschoolde ouder zonder pedagogisch diploma ook wel een toelating krijgen. Dus..; niet iedereen heeft zomaar de keuze tussen school- of thuisonderwijs!
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik zou eerder stellen 'iedereen moet zijn kinderen naar een school van het maximum-iveau kunnen sturen!!!!!!!!'
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Waar beweer ik dit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is nu eenmaal normaal dat iemand met meer geld, ook iets kan doet met dat meer geld. Als ik het goed begrijp mag hij van jou daar een duurdere auto mee kopen, of een zwembad laten bouwen, maar O wee als hij daarmee durft zijn kinderen naar een beter school te sturen! Rare jongens die sossen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het antwoord daarop heb je ook al gekregen, en verandert niets aan hetgeen ik daar zeg. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik bedoel dat 'betere' (duurdere?) scholen niet zouden mogen bestaan. Als 'beter' onderwijs bestaat, dan moet iedereen daar kunnen van genieten. Het onderwijsniveau mag niet afhankelijk zijn van het inkomensniveau. Daar zijn wij het met zijn allen in deze maatschappij over eens. Dus dient de overheid er voor te zorgen dat dat ook in de realiteit zo is!
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |