Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2008, 22:33   #41
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Hoe definieer jij fascisme eigenlijk? 't is nogal gemakkelijk dat te pas en vooral te onpas op tafel te gooien.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 22:37   #42
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Neen. De nationalisten van Meervoud noem ik geen fascisten of nazi's.

Maar wat was er nu ook weeral vernieuwend aan uw fascisme?
Mijn fascisme nogal... 1) NSV noch N-SA hebben ooit verkondigd fascistisch te zijn. 2) Het "fascisme van het derde millennium" van Casa Pound is helemaal afgestemd op het heden. Zoals reeds gezegd, de oude demonen en het nostalgisch gemijmer loslaten zonder het waardevolle verleden overboord te gooien.

Maar kan deze discussie niet in het juiste topic gevoerd worden...
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 22:45   #43
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Hoe definieer jij fascisme eigenlijk? 't is nogal gemakkelijk dat te pas en vooral te onpas op tafel te gooien.
Dat is een discussie die je met bvb. Casa Pound moet voeren die deze ideologie (in hedendaagse vorm) predikt. Mijn punt is gewoon dat termen als fascist, nazi, ... zo misbruikt worden dat het moeilijk wordt hierover deftige gesprekken te kunnen hebben.

Dus stop (niet naar jou gericht hoor Pelgrim) met grote woorden die voor iedereen blijkbaar iets anders beteken te goochelen en probeer eerlijk de discussie te voeren met andersgezinden over concrete punten, concrete voorstellen...
Oud 3 november 2008, 23:05   #44
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Mijn fascisme nogal... 1) NSV noch N-SA hebben ooit verkondigd fascistisch te zijn. 2) Het "fascisme van het derde millennium" van Casa Pound is helemaal afgestemd op het heden. Zoals reeds gezegd, de oude demonen en het nostalgisch gemijmer loslaten zonder het waardevolle verleden overboord te gooien.

Maar kan deze discussie niet in het juiste topic gevoerd worden...
Wat gooien jullie overboord? Wat behouden jullie?
Oud 3 november 2008, 23:12   #45
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ik heb al meermaals vastgesteld dat als de solidaristen op reis trekken voor ontmoetingen met allerhande andere 'volksnationalisten'
Niet echt dat het op reis gaan is (alhoewel...), ik ben onlangs met een mede-solidarist nog in het Koerdisch Cultureel Centrum beland bij de sympathisanten van de PKK...

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 08:47   #46
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat gooien jullie overboord? Wat behouden jullie?
"Jullie" Man, als je nu nog altijd niet doorhebt dat ik een Vlaming ben die in Vlaanderen woont en geen Italiaan die in Casa Pound woont, dan is het ver gekomen hoor.
Oud 4 november 2008, 11:46   #47
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
hola ,ge moet zelf geen vragen stellen als ge zelf geen antwoord geeft op dingen die gij beweert...
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 11:51   #48
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

ik vroeg dat niet aan u.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 14:56   #49
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik vroeg dat niet aan u.
ik had wel een vraag aan u gesteld
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 20:55   #50
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fvdb een intellectueel? Erg intellectueel om zo een grote aanval op het onderwijs in te zetten, te besparen in de sociale zekerheid, enz.
Over welke aanvallen en besparingen hebben we het juist? En in welke zin zouden deze niet het werk van een intellectueel kunnen zijn?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 18:17   #51
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
"Jullie" Man, als je nu nog altijd niet doorhebt dat ik een Vlaming ben die in Vlaanderen woont en geen Italiaan die in Casa Pound woont, dan is het ver gekomen hoor.
Een zeer ontwijkend antwoord. Wilt u niet zeggen waar u voor staat? Wilt u niet zeggen wat u wilt behouden van het fascisme? Of iwlt u gewoon niets verwerpen?
Oud 9 november 2008, 18:22   #52
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Over welke aanvallen en besparingen hebben we het juist? En in welke zin zouden deze niet het werk van een intellectueel kunnen zijn?
VDB staat voor gelijke kansen. Althans dat zegt hij. In praktijk zorgt hij ervoor dat enkel rijke kinderen een master na master kunnen studeren. Ook zorgt hij ervoor dat iedereen die het moeilijker heeft om te studeren een grotere kans heeft om niet te mogen voortstuderen, in plaats van deze mensen juist te helpen. Verder, zorgt hij voor een subsidie per geslaagde student. Mischien moet u eens gaan kijken naar welke groepen minder kans hebben op slagen: kinderen van allochtonen, éénouder gezinnen, arbeidersgezinnen, lager geschoolden, jongens, enz. Gelijke kansen?

Iemand die gelijke kansen wil bekomen met zulke maatregelen, ontbreekt elke zin aan logica, en kunnen we moeilijk een intellectueel noemen.
Oud 9 november 2008, 23:58   #53
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
VDB staat voor gelijke kansen. Althans dat zegt hij. In praktijk zorgt hij ervoor dat enkel rijke kinderen een master na master kunnen studeren.
Niet voor 't een of 't ander, maar een master-na-master is nu niet meteen een prioriteit. Niets belet een gezond jongmens om een paar maanden te gaan werken om zich dit luxeproduct aan te schaffen.

Citaat:
Ook zorgt hij ervoor dat iedereen die het moeilijker heeft om te studeren een grotere kans heeft om niet te mogen voortstuderen, in plaats van deze mensen juist te helpen.
Hoe doet hij dat concreet? Leg dat eens uit.

Citaat:
Verder, zorgt hij voor een subsidie per geslaagde student. Mischien moet u eens gaan kijken naar welke groepen minder kans hebben op slagen: kinderen van allochtonen, éénouder gezinnen, arbeidersgezinnen, lager geschoolden, jongens, enz. Gelijke kansen?
VDB dwingt de universiteiten juist op die manier massaal te investeren in studiebegeleiding voor jongeren die het moeilijker hebben om de transitie naar hoger onderwijs met succes te voltrekken.

Citaat:
Iemand die gelijke kansen wil bekomen met zulke maatregelen, ontbreekt elke zin aan logica, en kunnen we moeilijk een intellectueel noemen.
Ik zou zijn plannen toch eens wat minder bevooroordeeld doornemen voor je anderen een gebrek aan intellectuele denkkracht verwijt...
Oud 10 november 2008, 00:08   #54
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet voor 't een of 't ander, maar een master-na-master is nu niet meteen een prioriteit. Niets belet een gezond jongmens om een paar maanden te gaan werken om zich dit luxeproduct aan te schaffen.
Kleine toevoeging: sommige afgestudeerden hebben praktisch een manama nodig om enigszins een leuke job te krijgen.

Zoals: geschiedenis - archivistiek.
Oud 10 november 2008, 00:14   #55
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Kleine toevoeging: sommige afgestudeerden hebben praktisch een manama nodig om enigszins een leuke job te krijgen.

Zoals: geschiedenis - archivistiek.
Voor de meeste studenten geschiedenis is archivistiek inderdaad zowat het enige dat vandaag werkzekerheid kan bieden. Je kunt je dan de vraag stellen of het verantwoord is archivistiek niét te verwerken in het eigenlijke geschiedeniscurriculum (bijv. als masteropleiding).
Oud 10 november 2008, 00:20   #56
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de meeste studenten geschiedenis is archivistiek inderdaad zowat het enige dat vandaag werkzekerheid kan bieden. Je kunt je dan de vraag stellen of het verantwoord is archivistiek niét te verwerken in het eigenlijke geschiedeniscurriculum (bijv. als masteropleiding).
Voor de meeste studenten niet - velen doen gewoon hun lerarenopleiding, gaan verder in wetenschappelijk onderzoek, of doen iets anders bij. Maar feit is dát de meesten iets bij doen. Geschiedenis is dus een volwaardige academische richting, die evenwel aanvulling vereist in de ogen van vele studenten.

Dat ligt volstrekt anders bij ingenieurs of fysici. Ge zoudt ook eens de vraag kunnen stellen hoeveel budget per student een opleiding heeft gekregen - en dan nog eens terugkomen op de vraag of studenten van sommige opleiding niet het recht hebben om nog iets bij te doen.

De manama's "vrij" maken is goed, maar laat ons dan ook het budget per student per opleiding gelijk maken. De exacte wetenschappen &c. gaan snel staan springen om een duit in het zakje van de manama's te doen in ruil voor hun riante vergoedingen.

Oud 10 november 2008, 00:25   #57
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Voor de meeste studenten niet - velen doen gewoon hun lerarenopleiding, gaan verder in wetenschappelijk onderzoek, of doen iets anders bij. Maar feit is dát de meesten iets bij doen. Geschiedenis is dus een volwaardige academische richting, die evenwel aanvulling vereist in de ogen van vele studenten.
Ik denk dat universiteiten ernaar moeten streven om volwaardige opleidingen te bieden. Indien het huidige curriculum daarin niet voorziet, lijkt het mij gewoon logischer dat te herzien.

Citaat:
Dat ligt volstrekt anders bij ingenieurs of fysici. Ge zoudt ook eens de vraag kunnen stellen hoeveel budget per student een opleiding heeft gekregen - en dan nog eens terugkomen op de vraag of studenten van sommige opleiding niet het recht hebben om nog iets bij te doen.
Euh, pleit je nu voor een soort wafelijzerpolitiek?
Oud 10 november 2008, 00:28   #58
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat universiteiten ernaar moeten streven om volwaardige opleidingen te bieden. Indien het huidige curriculum daarin niet voorziet, lijkt het mij gewoon logischer dat te herzien.
Een academische opleiding hoort niet gevolgd te worden met het oog op een beroep, daar hebben we hogescholen voor.

Dat wordt de laatste 40 jaar nogal eens graag onder het tapijt geveegd.

Citaat:
Euh, pleit je nu voor een soort wafelijzerpolitiek?
Nee, maar als de minister te weinig geld vindt om manama's te bekostigen die erg waardevol zijn voor de humane wetenschappen, kunnen we het misschien eens hebben over de tonnen en tonnen geld die gepompt worden in opleidingen met een marginaal aantal studenten - "ter meerdere glorie van de natie".
Oud 10 november 2008, 00:31   #59
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Een academische opleiding hoort niet gevolgd te worden met het oog op een beroep, daar hebben we hogescholen voor.

Dat wordt de laatste 40 jaar nogal eens graag onder het tapijt geveegd.
Je bent zelf over een job begonnen...
Oud 10 november 2008, 00:33   #60
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent zelf over een job begonnen...
Ik zei dat ik een manama doe om mijn jobkansen te verzilveren - niet dat ik verwacht dat geschiedenis me in eerste plaats een job op had geleverd.

Het zou trouwens waanzin zijn om archivistiek (buiten inleidend) tot het verplichte curriculum te maken van een geschiedenisstudent.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be