![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ik denk wel dat het er wat meer moet ingehamerd worden. Waarschijnlijk bij veel volwassenen ook zelfs.
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze het graag breed willen laten hangen moeten ze er maar de nodige eurokes voor over hebben,en zo niet,moeten hun abonnementjes op disneypark maar laten vallen...Daar kan je véél zakken aardappelen mee kopen,en het probleem is sowieso opgelost.... Marie Van De Koster krijgt wat mij betreft hier volledig gelijk... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn post van 2008 mooi uit context getrokken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Het entertainment-kanaal vt4 heeft rond deze problematiek zelfs een programma gemaakt, nl. Rekening in het Rood.
Kijk en geniet mee van hoe financiële experten en coachs in de bres springen voor Vlamingen met een gat in hun hand! http://www.vt4.be/rekeninginhetrood |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Wie nog reageert, wordt gebanned...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie een gezin sticht moet weten welke verantwoordelijkheden dat inhoud en mogelijke tegenslagen incalculeren.
Meestal wat teren op compassie en begrip met als inzet de kinderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dat moet je incalculeren. Binnen een aantal maanden gaat mijne kleinen naar de creche en dat kost ons 500 euro/maand. Dat is iets wat we al lang wisten, dus erover klagen heeft geen zin. Iedereen moet maar de tering naar de nering zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms kan je de tering niet meer naar nering zetten. In het geval van 'een gat in de hand' dan hebt ge die mogelijkheden wel ruim zat en als het dan mis gaat kan zulke persoon maar moeilijk bij mij sympathie opwekken inzake ze financieel te ondersteunen. Al kan het natuurlijk bekijken als een soort psychische aandoening, een verslaving. Dan helpt schuldbemiddeling wel als tijdelijke oplossing om uit die rode cijferkes te kunnen geraken maar dan zou je die mensen daarna ook weer niet mogen loslaten of dat begint weer van voor af aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En men legt een zoort van druk op de mensen; heb jij nog geen digitale TV? heb jij nog niet dit of dat.. sukkelaar... en hop de mensen zijn verkocht; om toch maar mee te kunnen steken ze zich als het moet in de schulden. niet enkel de aankoop van producten is duur; levensonderhoud in het algemeen is moordend duur geworden en ondanks hoge lonene en uitkeringen is het voor vele gezinnen en alleenstaanden inderdaad moeilijk. Men kan zich dat blijkbaar niet voorstellen tot men er zelf met geconfronteerd wordt. Trouwens kijk en hoor maar eens rond in je straat of eigen famillie; velen zijn te trots of te beschaamd om toe te geven soms dat ze maar net rondkomen; alles voor de schijn.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |