![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha gij waart dat dus. Bedankt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ikzelf stel bij mezelf sterkere en positievere sentimenten vast t.a.v. België (ik ga dus nationale gevoelens ook niet helemaal wegrelativeren, tenzij ik in bloedvorm ben), maar ik cultiveer dat ook niet. Ik voel me niet gebonden aan die sentimenten. Een van de "fouten" die België heeft gemaakt is wellicht juist het onachtzaam omspringen met die sentimenten; zelf schat ik dat eerder als een deugd dan als een fout in. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het gaat niet om de achterliggende utopie van het beleid, maar om machtsverhoudingen. Een uitbreiding van het Brussels gewest is ten voordele van de Belgische machtskliek. Dat is onbespreekbaar, lebensraum en anschluss dromen van de Brusselse francofonie zijn niet voor onderhandelbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat het voorstel van een federale kieskring betreft ben ik ook zoals jij voorstander. ![]() Citaat:
En is België opdoeken de enige oplossing? Natuurlijk niet. Een België dat resoluut kiest om te kiezen voor haar Gemeenschappen en Regio's, inspeelt op de behoeftes van die Gemeenschappen en Regio's en een meerwaarde schept voor al haar Gemeenschappen en Regio's kan wat mij betreft nog eeuwen bestaan. Andere oplossingen zijn om de samenwerking op BeNeLux niveau te versterken en een confederatie uit te bouwen op dat niveau (met Brussel als hoofdstad?). Of om Europa als ons nieuw België te beschouwen. Want wat zeker is : er zijn geen separatisten! Iedereen, ook de meest rabiate flamingant of wallingant is voor een democratische open samenwerking van autonome regio's of democratische naties binnen een europees samenwerkingsverband. Niemand is voor separatisme want iedereen ziet de meerwaarde in van samen te werken. De vraag is alleen hoe. Voor regionalisten en autonomisten gaat dit via de erkenning van de democratische basisbehoeften van de regio's. Citaat:
En de faciliteiten schaffen we die af? Ja natuurlijk want ze veroorzaken eerder problemen dan dat ze er oplossen maar degenenen die ze gekregen hebben moeten ze wel kunnen houden. Schaf ze dus af maar dan alleen voor de nieuwkomers. Dus geen taalfaciliteiten meer voor wie zich vanaf morgen in de 'faciliteitengemeenten' van Vlaanderen of Wallonië vestigt. Maar uit respect voor de franstaligen in Vlaanderen die ze nu al hebben laten we ze voor die Franstalige Vlamingen wel nog bestaan en wat mij betreft schrijven we dat zelfs in de Vlaamse Grondwet. Maar Brussel uitbreiden? Neen. Trouwens als er iets uitgebreid moet worden lijkt het mij trouwens logischer om Vlaanderen uit te breiden. ![]() Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 28 oktober 2008 om 13:11. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ps : De website van DE RODE TONG VAN DE LEEUW staat nog altijd hier en werd recentelijk geupdate => www.derodetongvandeleeuw.be Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 16 februari 2009 om 08:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaani heeft gelijk.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve wat Aralar betreft
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat zegt jaani over aralar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klik nog eens op zijn verwijzing over Vlaams links-nationalisme
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waar juist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Zal het effe quoten:
Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |