![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb een scène meegemaakt met crazy boss, waarna, toen ik naar de receptie toeging, plots wel 18 mensen verschenen die me hun sympathie betuigden, en me kracht toewensten en lieten blijken dat die vent totaal geschift is. Zouden ze zo moedig ook zijn als ze moesten getuigen? Ik geloof weinig in "een zaak maken" van zoiets, vooral indien het om De Baas gaat. Zie dat verhaal van die vriendin van mij, die heeft een jaar depressief thuisgezeten, rennen tussen psychiaters, dokters en al dat vreselijke gedoe, om zich te verweren. Dat heeft haar nog zieker gemaakt, en... ze heeft verloren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
niet altijd makkelijk natuurlijk. maar depressief worden omwille van de intermenselijke relaties op het werk is ook zo zinloos. ik heb het geluk een diploma te hebben dat gewild is, dus ik vind altijd werk en hoef minder snel te plooien, maar ik besef dat dat een luxe-positie is. nu ja, een goede chef omring zich niet, nooit, met ja knikkers. En ik heb ook al goede chefs gehad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De anti pest wetten zijn lachertjes, werkgevers vegen er hun broek aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Ik ben nog niet gepest geweest, en zal het wrs ook niet worden, aangezien ik met vrijwel iedereen goed overweg kan. Moest ik ooit gepest worden, zou ik ze dubbel en dik terugpakken ! Gaan wenen bij een of andere verantwoordelijke (sorry dat ik het zo cru vertel) lost volgens mij niet veel op. Als het me toch te erg zou worden, zou ik gewoon (ja, als slachtoffer) gewoon van werk veranderen.
Je kan wel zeggen dat het niet eerlijk is en blablabla, maar het is gewoonweg het beste. Of ga je ineens dikke vriendjes worden met die personen die je eerst lange tijd gepest hebben en zich dan 'verplicht' netjes moeten gedragen tegenover u?
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik weet wel waar ze naartoe kunnen : naar de hel ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Zou het pesten op het werk niet meer 'tussen' het personeel gebeuren dan door de bazen?
Wie of wat wordt er trouwens beschouwd onder 'bazen'? Waarschijnlijk zijn het gewone werknemers (met 'bepaalde bevoegdheden')... En neen de gepesten hebben geen slechte kanten en pesten trouwens nooit iemand anders... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 27 oktober 2008 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Op mijn werk kan ik geen pestgedrag of mobbing terug vinden.
Een beetje bedrijfsleider zou moeten inzien dat dit wangedrag zijn onderneming ondermijnd. Ik vermoed dat de KMO waar in deze draad eerder sprake was, gevaarlijk dicht bij zijn ondergang staat. Een bedrijf waar het pesten door de bedrijfsleiding als een constante terug te vinden is, is meestal zijn einddatum gekend. Kijk maar naar vele faiesementen bij restaurants aan de kust. Daar kon je pestgedrag tussen werknemers en zaakvoerder vaak terug vinden. Meestal in combinatie met ongewenste intimiteiten, en seksistisch gedrag van vaak mannelijke managers. Bij grote of overheid bedrijven is dit een andere kwestie. Sommige managers (zoals bij ons) pakken dit keihard aan, anderen doen of hun neus bloed. In ieder geval in mijn team wordt pestgedrag als reden voor ontslag gebruikt. Is tot nu toe nog nooit voorgekomen. Laatst gewijzigd door giserke : 27 oktober 2008 om 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() btw ik pest zelf op het werk.
gewoon om mij af te reageren. moet kunnen vind ik. we leven in een vrije wereld. ik ben niet fysiek agressief dus geen probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() wat is dit weer een vreselijk nutteloze bullebakkendraad geworden zeg (mits enkele uitzonderingen uiteraard).
Ik heb niks opgestoken en lees vooral gebral van mensen die er duidelijk niet veel vanaf weten. |
![]() |
![]() |