![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou betekenen dat iedereen gratis aandelen kan verkrijgen. Niet bepaald hoe de markt werkt. Bij een prijs van 0 is het aanbod oneindig, toch is er schaarste wat betreft aandelen. -100% is dus vrijwel onmogelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als er voldoende beursgenoteerde bedrijven over kop gaan gaat de beurs ook over kop bij gebrek aan bedrijven. En nu de ontslaggolf goed en wel op gang begint te komen, staan we daar al heel dicht bij. De beurs schudt geen bedrijven uit hun mouw hé.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 28 oktober 2008 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Logisch, dan kan er niet meer gehandeld worden in aandelen; het bedrijf bestaat immers niet meer. Maar het is niet omdat de beurskoers daalt dat de bedrijven failliet gaan, het is omdat het slecht gaat met bedrijven dat de beurskoers daalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als de koers voldoende zakt gaat dat bedrijf wel failliet. Ongeacht of dat nu een goed of slecht bedrijf is of was.
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat zo zou zijn, zou het compleet onverwachtbaar zijn wanneer een bedrijf staat of valt, en zou een zeer gezond bedrijf zomaar kunnen vallen. Sterker nog, bedrijven zouden in dat geval niet eens hoeven streven naar sterkte, omdat zij op elk moment, afhankelijk van de vraag naar hun aandelen, hoe dan ook zouden omvallen; niet het geval hier. De waarde van een aandeel in een bedrijf wordt afgemeten naar het bedrijf, niet andersom. Men kan wel het omgekeerde gebruiken als taxatiemiddel van de bedrijfswaarde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() De koers zakt omdat investeerders denken dat het bedrijf het in de toekomst slechter zal doen. Een crash van een beurskoers is nooit de oorzaak van een faillisement van een bedrijf, je haalt oorzaak en gevolg door elkaar.
Laatst gewijzigd door Thomas- : 28 oktober 2008 om 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die daar mee bezig zijn kijken niet naar de bedrijven. Die zetten bv 20 bedrijven in hun ticker systeem, Dalers links en stijgers rechts en telkens een bedrijf zijn koers begint te dalen wordt dat gedumpt om het geld op een stijger te zetten. Dacht je nu echt dat ze bedrijf per bedrijf gaan ontleden om te kijken hoe zijn inhoudelijke waarde is, of zou kunnen zijn? Dat zien ze gewoon op de ticker. En grote spelers zitten niet dagelijks op 20 bedrijven, maar misschien op 200 of zelfs 2000 bedrijven "tegelijk" te spelen. Zakken = buiten Stijgen = binnen En dat is nu net wat bezig is. Ze zien de koersen zakken en wippen dat gewoon buiten. En dat de één na de ander. Niemand die een lor geeft om dat bedrijf.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 28 oktober 2008 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Even een voorbeeld: ik richt een bedrijf op met een bankrekening van €100 000. Verder doe ik niets, geen schulden aankopen of verkopen. Ik ga naar de beurs en mijn aandeel keldert om één of andere duistere reden naar 0 euro. Ben ik nu failliet? Niet dus. Faillisement betekent dat ik niet genoeg geld heb om aan mijn schulden te voldoen. Maar ik heb geen schulden en ik heb wel €100 000. Er is dus geen reden waarom ik mijn bankrekeningbedrijf zou moeten sluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie niks doet en toch aandelen kan verkopen heeft hulp van de heilige geest.
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb liever bedrijven op 0 staan, dan zeepbellen.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() Tis een beetje simpel maar niet onmogelijk. Ik kan perfect aandelen verkopen van een hoop goud dat niets doet. De hoop goud heeft immers waarde, net zoals fabrieken, voorraden ed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan moeten alle beursgenoteerde bedrijven failliet gaan. Mocht het toch gebeuren in een SF film dan zitten we gewoon in een zero economie.(zoiets als in de donkere mideleeuwen.) Dan zal de werkloosheid maximaal zijn. Zullen de overheden ook failliet zijn en de pensioenkassen leeg. Laatst gewijzigd door voicelesscharlie : 30 oktober 2008 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard, het is voorlopig dan ook maar een hypothetische vraag en (nog) geen werkelijkheid. Ik zou gewoon willen horen hoe het zou "kunnen" gaan, indien de beurs onderuit gaat en dus ook de meeste bedrijven daarvan. Wat staat ons te wachten en wat te doen? In geval van dus.
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In normale omstandigheden - geen faillisement dus - kan de koers van een aandeel niet op nul komen. Waar er verkopers zijn zijn ook altijd kopers, en ik kan mij niet indenken dat iemand zijn aandelen zomaar gratis en met de nodige beurskosten erbij op straat gaat gooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je eens op de beurs kijkt (niet de bel 20 natuurlijk want dat zijn de 20 best presterende) Maar bv op de pink sheets of otc dan zal je een pak bedrijven vinden met een waarde van bv 0,002 En uiteindelijk 0 Er zijn daar massa voorbeelden van. Heb het zelf al 2 keer mogen ondervinden. Dus het gebeurt zeer regelmatig. Zeg dus niet dat het niet kan.
![]() |