Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2004, 20:24   #41
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Ik zou het nog verder willen nuanceren: de moslim-cultuur hoort hier niet thuis.
goed, en daarom zijn etnische zuiveringen �* la Srebrenica niet meer dan normaal ofwat?

Ik stel voor dat u zich aanbiedt aan de Servische autoriteiten, om vooraf in Kosovo van deur tot deur te gaan met de vraag of de islamitische bewoners zo vriendelijk willen zijn uit Europa te vertrekken.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2004, 20:28   #42
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik zou het nog verder willen nuanceren: de moslim-cultuur hoort hier niet thuis.
goed, en daarom zijn etnische zuiveringen �* la Srebrenica niet meer dan normaal ofwat?
Vandaar de nuancering, beste Seba. Het gaat niet over rassen of personen (moslims) maar over cultuurelementen.

Ik vrees dat er vroeg of laat ook hier terrorisme en etnisch geweld gaat uitbreken zoals in ex-Joegoslavie. Als men naar de essentie van het probleem kijkt (een botsing van culturen), en naar de langzame escalatie de laatste jaren, moet men dit besluiten.

Vandaar mijn besluit dat we onszelf in staat van oorlog moeten beschouwen. Geen open oorlog (nog niet tenminste), maar ook niet zoals de Koude Oorlog met vooral een dreiging.
Oud 4 april 2004, 21:02   #43
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Vandaar de nuancering, beste Seba. Het gaat niet over rassen of personen (moslims) maar over cultuurelementen.

Ik vrees dat er vroeg of laat ook hier terrorisme en etnisch geweld gaat uitbreken zoals in ex-Joegoslavie. Als men naar de essentie van het probleem kijkt (een botsing van culturen), en naar de langzame escalatie de laatste jaren, moet men dit besluiten.

Vandaar mijn besluit dat we onszelf in staat van oorlog moeten beschouwen. Geen open oorlog (nog niet tenminste), maar ook niet zoals de Koude Oorlog met vooral een dreiging.
akkoord, maar als ik de zever van Guderian lees maak ik mij ook d�*�*r zorgen over weet je:
Citaat:
Ik stel voor dat u zich aanbiedt aan de Servische autoriteiten, om vooraf in Kosovo van deur tot deur te gaan met de vraag of de islamitische bewoners zo vriendelijk willen zijn uit Europa te vertrekken.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2004, 21:12   #44
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel Tommeke, jij hebt de gewoonte om de misdadigers als de slachtoffers voor te stellen (cfr taalpolitiek van de Baltische staten), maar nu moet ik je gedeeltelijk gelijk geven.
Ook de Russische minderheid in de Baltische staten wordt gediscrimineerd, al moet ik toegeven dat dat uiteraard niet te vergelijken valt met de misdaden in ex-Joegoslavië.

Citaat:
De internationale gemeenschap heeft de gewoonte de realiteit te simplificeren en de ene als de goede cowboy voor te stellen en de andere als de slechte indiaan.

Goede groepen kunnen niets mis doen, en men heeft de neiging anomaliën van dit paradigma te negeren: we willen er niet van weten. Ik kan me echter niet voorstellen dat de Moslims en de Kroaten altijd lieverdjes waren, dus ik geloof je graag. De internationale gemeenschap heeft echter de Serven tot indianen verklaard en merkt misdaden tov Serviërs minder op, en als ze dat toch doet, zijn ze gerechtvaardigd door de misdaden die het Servische volk zogezegd gedaan heeft.

Ballekes natuurlijk, maar wel een constante in de geschiedenis. Een beroemd en schitterend voorbeeld is het leed van de Duitsers op het einde en na de Tweede Wereldoorlog. Het bombardement van Dresden wordt genegeerd, want de Duitsers waren de slechte indianen. De verdrijving van de Duitsers uit Sudetenland, Oost-Pruisen en Silezië wordt ook genegeerd, want zij waren toch immers de slechte indianen?

Ik vind dat eerlijk gezegd allemaal nonsens. Misdaden zijn misdaden, en wie ze begaat moet terecht kunnen staan. Dwaze projecten als de Genocidewet zijn eerder karikaturen dan goede initiatieven, maar een echt goede oplossing is er niet.
Inderdaad, al moet ik zeggen dat er de laatste jaren wel verandering is in goede zin. De groep rond Bush maakt het zodanig bont dat mensen niet langer automatisch partij kiezen voor de vS. Massale oppositie zoals tegen de oorlog in Irak was ondenkbaar ten tijde van de Kosovo-crisis. Ook wat Israel betreft zijn de traditionale rolpatronen doorbroken en gaat men Israel niet langer zien als een slachtoffer maar eerder als dader.

Citaat:
Ja, een stalinist vol beate bewondering voor Milosevic gaat me zeker even onderwijzen over de wrongs en rights van die hele kwestie. Zwijg zelf...
Het feit dat ik Stalinist zou zijn (U zegt dat, U gaat blijkbaar nogal snel af op de eerste indruk) en "vol beate bewondering" voor Milosevic zou zijn (ook weer overdreven) doet hier niet ter zake in deze kwestie. Uw uitlatingen over Kosovo en bosniË bewijzen dat U niets over de kwestie afweet, en het feit dat U niet eens de moeite neemt om Uzelf te verdedigen met argumenten in plaats van persoonlijk te worden bewijst dat U niet in staat bent om iets zinnigs over deze kwestie te zeggen.

ik zei trouwens dat U moet zwijgen omdat U de ballen afweet van ex-Joegoslavië, U daarentegen wil mij het zwijgen opleggen vanwege mijn politieke mening, nogal een verschil denk ik zo.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2004, 21:52   #45
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm

ik zei trouwens dat U moet zwijgen omdat U de ballen afweet van ex-Joegoslavië, U daarentegen wil mij het zwijgen opleggen vanwege mijn politieke mening, nogal een verschil denk ik zo.
Héhé... Ik weet meer dan genoeg over ex-Joegoslavië, omhooggevallen stalinistje. Ik heb daar véél meer tijd aan besteed dan u zich kan indenken.

Maar u verwart duidelijk "mijn stalinistische analyse delen" met "er iets van afweten", dus wat doe ik eigenlijk moeite?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2004, 21:53   #46
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Elke keer als tuig van uw slag, met bomberjack en kaalgeschoren kop, betogingen houdt voor een Blank Europa met de Vlaamse Leeuw in de hand, brengt u de Vlaamse zaak meer schade toe dan alle democratische Vlaams-nationalisten kunnen herstellen.
Het grote NiVeA-licht heeft gesproken! Ugh!
Ik vraag mij eigenlijk af of je wel een reden hebt om Vlaanderen onafhankelijk te maken. Het zou niet de eerste zijn binnen NiVeA-VVB-TAK en consoorten zijn die het niet weet...

Citaat:
Zonder u en uw speelkameraadjes zou de stigmatisering van de Vlaamse Leeuw en de Vlaamse beweging nooit zover gekomen zijn. Maar dat interesseert u niet vermoedelijk? Als Vlaanderen zelfstandig zal worden is het niet dankzij u en uw extreem-rechtse clubjes, maar ondanks de jarenlange sabotage die jullie hebben verricht.
Nog zo'n typische uitlating van de typische "Vlaemsche"-Bewegers-met-klompendansers-en-vendelzwaaiers! Afijn, leuk te noteren dat u rekening houdt met wat "men", zijnde het regime, denkt over u. Maar u bent dan ook Nationalist natuurlijk...

Citaat:
Jullie zijn dé gedroomde karikaturen die men graag maakt van Vlaams-nationalisten. En ik geloof dat je er nog trots op bent ook...
Hahaha... U hebt blijkbaar nog niet door dat de traditionele Vlaamse Beweging niets meer is dan een karikatuur van zichzelf. Vlaanderen zal onafhankelijk worden ondanks de Vlaamse Beweging. De enige uitzondering daarop is de invloed vanuit het Vlaams Blok op het VEV, het Antwerps havenbestuur,...

Hoe gaat het overigens met jullie royalistische kartelpartners? 8) U gaat toch de campagne voor de parlementaire zetel van Bourgeois steunen hoop ik? Als die man Vlaanderen niet onafhankelijk zal maken, wie dan wel?!?
Van u neem ik dat aan als een compliment....
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 17:39   #47
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Daar zal Vlaanderen veel aan hebben, aan fauteuil-"nationalisten" die nooit deelnemen aan betogingen, pamfletaxies, prikacties,... maar die veilig van achter een computerscherm laten blijken Vlaamsgezind te zijn...
Vlaanderen heeft niet veel aan types die constant de Vlaamse beweging in diskrediet brengen zoals die bende fascisten waar jij toe hoort. Jij en die hele zwarte bende legt een sluier van extremisme over het Vlaams-nationalisme waar we constant mee geconfronteerd worden, die onze politieke voortuitgang belemmert en de man in de straat zodanig afschrikt dat ze de Vlaamse onafhankelijkheid danig uitstelt. Dirk Achten omschrijft jet perfect: de extreem-rechtse flaminganten zijn de beste bondgenoot van het belgicistische regime. Dat kan u niet veel schelen, nietwaar? U bent er zelfs fier op dat u de vooruitgang van Vlaanderen kan hinderen, want die ziet u toch maar als "burgerlijk rechts".

Citaat:
Citaat:
Neen, ik zeg over uw zogezegde sociale opvattingen dat de keizer geen kleren aan heeft. C'est tout.
In hoeverre kent u mijn sociale opvattingen? 8)
Voldoende.

Citaat:
Ik respecteer enkel die Godsvrede omdat de frontsoldaten dit uitdroegen maar niet omdat ik het ten volle steun, inderdaad. Pluralisme is niet aan mij besteed, aangezien ik meen dat er minderwaardige meningen bestaan.
U maakt er -zoals ik reeds zei- dus inderdaad een politieke travestie van. U bent geen flamingant, u bent een rechts-extremist.
Oud 5 april 2004, 17:42   #48
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Citaat:
Ja, een stalinist vol beate bewondering voor Milosevic gaat me zeker even onderwijzen over de wrongs en rights van die hele kwestie. Zwijg zelf...
Het feit dat ik Stalinist zou zijn
Heb ik dat gezegd? Gelieve de naam er bij te zetten als u quote, of een apart bericht te gebruiken. Dank u...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be