![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vroeger werd ijzer gewoon verhit tot staal voor het maken van wapens, boten en noem maar op. Dat noemde men carbonisatie. Je kan dat zelf ook doen door het 3 keer te herhalen. Dat zal nu wel ouderwets zijn.
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De smid verhitte het ijzer (smeedijzer of "wrought iron") strooide er koolstof (houtskool) over en smeede de koolstof in het ijzer om staal te bekomen. Dit was een lang en duur proces
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 november 2008 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een AK blijft zelfs schieten wanneer hij in brand staat. ![]() Citaat:
Het record staat nog altijd op 6,6 seconden productietijd voor het liberator pistool.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 november 2008 om 18:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men "verhitte" het ijzer in een bedje van houtskool, wat later naar de hoogovens heeft geleid trouwens. Het komt oorspronkelijk uit china. Maar het verhitten en afkoelen wordt nog steeds gedaan trouwens. Nog steeds zal men verharden door het verhitten en afkoelen. Niet noodzakelijk in houtskool. Je kan dat evengoed met een gasbrander doen. Het is door het verhitten dat men het koolstof gehalte naar beneden haalt trouwens. Maar los daarvan zullen er wel betere procedés bestaan natuurlijk ondertussen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 11 november 2008 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En zoek ook "wrought iron" en "pig iron" eens op. Vroeger voegde men koolstof toe aan koolstofarm ijzer (wrought iron) om staal te maken. Nu haalt men met het bessemer proces koolstof uit koolstofrijk ijzer (pig iron) om staal te maken. http://en.wikipedia.org/wiki/Wrought_iron http://en.wikipedia.org/wiki/Carburization http://en.wikipedia.org/wiki/Pig_iron http://en.wikipedia.org/wiki/Decarburization http://en.wikipedia.org/wiki/Steelmaking
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 november 2008 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soit ik zou toch geen stengun van mijn gardenia palen maken in elk geval
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik ook niet. Was enkel maar ter illustratie dat een (vuur)wapenloze wereld een illusie is. Zeker nu CNC machines zo gedemocratiseerd zijn. Je moet tegenwoordig maar een 3D model van een wapen downloaden en je kan wapens maken met dezelfde kwaliteit als de grote fabrikanten.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 november 2008 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu schieten kan men met vele dingen zoals bv knikkers in een buis afschieten of zo. Ook allemaal dodelijk en veel gevaarlijker mijn gedacht.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 11 november 2008 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 november 2008 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |