![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een man moet veelal "blijven gaan" en "zwijgen". "Zo hoort dat."
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 12 november 2008 om 11:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Of ze "moet", he Nelle?
![]() Wat ik wil zeggen is dat er van alles verwacht wordt van man en vrouw. En vaak is het de kunst dat te proberen overstijgen. En neen, mannen doen dat niet zomaar succesvoller dan vrouwen.
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ja, er wordt vanalles verwacht maar je mag daar toch reageren? Zowel als man maar ook als vrouw...
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Maar zwijg mij van overheidsoptreden.
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De overheid moet hier ook niet tussenkomen in mijn ogen, de mensen zelf zouden er moeten tegen reageren...
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
je zal je er ofwel moeten bij neerleggen, ofwel ZELF iets doen.
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.... ![]() ff een doek over gooien en deze "arme onderdrukte wezens" hoeven zich over vorm,uiterlijk,kledij enz...geen zorgen meer te maken...zouden onze "nieuwe medeburgers" dan ergens toch gelijk hebben. ![]() serieus nu,1976 was eigenlijk het jaar van de "bevrijding van de Man!"...jammer nu dat het grootste deel van de mannelijke bevolking,speciaal deze van het Westen,dat niet door heeft ... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 12 november 2008 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Burger
|
![]() Mijn gedacht is dat ( binnen zekere grenzen ) het volgen van de modetrends
normaal is . Door de eeuwen heen hebben vrouwen en mannen zich gekleed naar de heersende modetrends . Volgens mij heeft dit heel weinig met onderdrukking te maken , maar met het individuele karakter van een persoon . Jonge mensen willen bv ergens bijhoren en volgen een bepaalde trend of gaan roken omdat hun vrienden dat doen . Als men zich een bepaalde mode of gedrag aanmeet is dat in de meeste gevallen omdat men er zelf voor kiest . En smaken verschillen de ene kiest een punkkapsel de andere een pakje van Dior , als je er maar goed in voelt ! Men kan ook vinden dat de meeste mensen zich mooi maken gewwon voor zichzelf . En ja het paaldansen , heb ik niet gehoord van een dochter van een Iman die was gaan paaldansen ? Erg moedig van dit meisje om zich onder de tiranie van haar vader op deze extreme manier uit te dansen |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Hoe zwak. Ik ben een universalist: alle vrouwen, waar ook ter wereld, moeten in vrijheid kunnen leven. Trouwens: hebt ge toevallig die aflevering van "De Weg Naar Mekka" gezien, waarin twee Saudische vrouwen aan het woord waren? Als ge dat gezien hebt, weet ge waar ik het over heb. En dan zoudt ge wel iets beter inzien dat uw simplistische superioriteitsdenken pure eurocentrische bullshit is.
Laatst gewijzigd door C2C : 13 november 2008 om 02:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
Het gaat wel verder dan wat "opgedrongen reclame" en voor de rest vrije keuze. Er is helemaal geen vrije keuze. Het gaat juist om een cultuurfenomeen. Dat gaat veel dieper en impliceert altijd een individu-overstijgend mechanisme waaraan men zich onbewust onderwerpt. De "bimbo-cultuur", zeg maar, om de titel van het bekende boek maar meteen te vermelden. Komaan: een neurose, een depressie, een laag zelfbeeld, psychoses, zelfmoordneigingen, psychosomatische veruitwendigingen als zelfverminking, boulimie, anorexie... voor geen enkele van die aandoeningen "kiest" men. Niks vrije keuze dus. Allez, er zijn dus scholen in ons land die nu lessen geven in "paaldansen". Officieel. Omdat dat een "sport" zou zijn. Dat is gewoon te gek voor woorden. Maar het toont wel aan hoe diep die onderdrukkende bimbo-cultuur is doorgedrongen. Dat nu zelfs al onze onderwijsstructuren het verschil niet meer kunnen zien tussen onderdrukking en emancipatie. Misschien moeten we binnenkort maar een les "bukkake" op het curriculum zetten, bij het vak Wereldoriëntatie. De perfecte manier om de Japanse cultuur te leren kennen via zijn rituelen. Zullen we? Komaan. Hier is niks meer vrije keuze aan. Onze meisjes worden van jongsafaan geterroriseerd, dan geïnculceerd en tenslotte geïndoctrineerd op zo'n manier dat ze denken dat paaldansen de hoogste vorm van vrouwenemancipatie is. Westerse meisjes zijn zeer onvrij. (Ik zeg dat trouwens niet hé, hun lichamen en hun geesten zeggen dat - psychiaters hebben dat mooi opgetekend.)
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Die jonge chiroleidster die 8,5 maand in paniek leefde en dan in onmenselijke omstandigheden alleen beviel (waarbij het kind het leven liet), voeldezich alvast niet vrij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 november 2008 om 03:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Appels moeten perfect gevormd en gekleurd zijn, bomen zijn een stokje met een bolletje, vrouwen zijn barbies met dikke ronde borsten, rimpels zijn slecht,...een wereld waarin een gestereotypeerd uiterlijk verheerlijkt wordt. en ja 'vrouwen zijn lustobjecten' hoort daar voor velen ook bij. Hoeveel mannen zijn er niet die niet veel verder geraken dat een tettenachtige conversatie onder vrienden (toch als er geen vrouwen bij zijn). Ik hou mijn mond als het er zo aan toe gaat.
Reklame heeft met de vorming van dit soort van 'breindode' 'idiaalbeelden' heel veel te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Geindoctrineerd, kan ik nog inkomen, maar met die voorgehouden ideeën van o.a. de reclamewereld is de persoon zelf die beslist of hij/zij er iets meedoet. Daarom is het ook zo dat jongeren zich verschillend gedragen en bewegen, tevens laat iedere jongere zich niet een bepaalde cultuur opdringen. Daarom ook kun je je zelfbeeld best zelf bepalen. Ook niet iedereen laat zich bv een koopgedrag aanpraten, mentaal zwakke mensen echter...... |
|
![]() |
![]() |