![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() Spinoza,
Denk je niet dat "wachtlijsten" een symptoom zijn van een systeem dat zwaar tekortschiet? De kwaliteit van de niertransplantatie zelf is naar mijn mening onderschikt aan de wachttijd op het donororgaan bijvoorbeeld. De levensverwachting van de patiënt daalt nl. zienderogen elke maand die aan de dialyse hangt. Dat België een vooruitstrevend systeem van orgaanrecuperatie heeft wordt ook nogal eens vergeten. (Iedere Belg is donor tenzij expliciete weigering) Ik ben 1x naar het UZ Gent verwezen omwille van een vreemde aandoening. Na een afspraak met de professor!!! tropische ziekten (wachttijd 4 dagen) werd ik op 2u tijd vervolgens onderzocht door:: - Assistent huidziekten - Professor huidziekten - Assistent echografie - Professor echografie die echografie nam - Bloedproef & urinestaal afgenomen door verpleegster. - Terug naar Professor Tropische ziekten. Uitslag 7 dagen later: niks aan de hand. kostprijs patiënt (naast ziekteverzekering): 60 Euro. ik begrijp dat ik uitzonderlijk vlug werd geholpen, maar ik kan me niet voorstellen dat ik ergens anders ter wereld een beter of goedkoper parcours zou kunnen afleggen.
![]() |
#42 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik vind het wel vreemd dat jij en vele andere Belgen alleen daar naar kijken. Dat je bijvoorbeeld als kankerpatient in Nederland een hogere kans hebt om je ziekte te overleven, lijkt me zeer relevant. En er gaan in Belgie echt veel meer mensen dood aan enge ziekenhuisbacterieen. Ook dat lijkt me belangrijk om mee te nemen in je oordeel. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar als je genoeg persoonlijke verhalen te horen krijgt kan je je wel een beeld vormen.
![]() |
![]() |
#44 | ||
Minister-President
|
![]() [quote=Sodomis;3806739]...dus verkeersveiligiheid is de oorzaak van het gebrek aan donoren in Nederland.
![]() Daar komt het wel ongeveer op neer ja. Een of andere ambtenaar van het ministerie van gezondheidszorg had dat uitgezocht, geloof ik. Want zelfs als Nederland zo'n systeem als in Belgie zou invoeren, dan gaan artsen toch nog geen organen uitnemen zonder instemming van de familie. En juist de familie durft het vaak niet aan om toestemming te geven. Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volksgezondheid hoeft niet duur te zijn, indien we ervoor kunnen zorgen dat het geld hiervoor voorzien niet onnodig 'overgeheveld' wordt naar corporaties. Dit kan m.i. zonder aan kwaliteit in te boeten. Ik vrees echter dat we voorlopig de andere richting uitgaan. En gemakkelijk manipuleerbare indexen als deze waar het hier over gaat zijn daartoe een instrument. Een vergelijking Nederland België zou best gebeuren zonder er een wedstrijdje van te maken zoals u de indruk gaf te doen met uw opmerkingen over de Belgen die 'voor lul' zouden staan op basis van deze 'studie'. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 november 2008 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
In Nederland is het een puinhoop. Wachten, wachten en nog eens wachten. Laatst gewijzigd door system : 17 november 2008 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=system;3806946]
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je zo'n standaardverzekering hebt en je krijgt iets aan de hand niet gedekt door die verzekering, omdat je geen geld hebt voor het complete pakket dan sta je daar zonder zorg. Is dat het soort van gezondheidssyteem dat we willen? Is een zo goed mogelijke verzorging geen RECHT dan? Bekijk 'Sicko' van M.Moore eens. Eerder tragisch dan grappig, maar wel tonend het soort van mensbeeld dat impliciet aanwezig is bij het soort van gezondheidssyteem dat nu ook in Europa gepromoot wordt. Ik denk dat Nederland solidairder is dan het systeem waar ze naar toe gaan aan het gaan zijn, met 'we kunnen het niet betalen' als drogreden. En België zie ik niet als onafhankelijk genoeg denkend en handelend om een echt nieuw systeem te bedenken, dus die zullen met vertraging hetzelfde pad opgaan is te verwachten. En toch kan het beter en niet duurder, maar niet zonder tegen rijke schenen te stampen Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 november 2008 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Als we Sodomis moeten geloven is het dat allesbehalve. De persoon spreekt hier uit ondervinding. En dat was toch niet zo'n klein onderzoek als ik het allemaal goed lees . Vrij snel afgewikkeld allemaal. Bericht 41.
Of het allemaal zo snel en efficiënt zou gaan in Nederland, daar heb ik toch mijn twijfels over. Laatst gewijzigd door system : 17 november 2008 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 17 november 2008 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 17 november 2008 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementslid
|
![]() In België hebben ze waarschijnlijk een overschot aan artsen. Je kunt in Nederland geen ziekenhuis of artsenpraktijk binnenlopen of er werken wel belgische artsen. Trouwens, Nederland barst van de Belgen die er werken. Wat is er toch hier in dit achterlijke Nederland te vinden waar de Belgen de grens voor oversteken? Is het misschien dat er in België een bonus bestaat voor sloppenwijkendienst? Nou, dan krijgen ze vast een lap bonus door in deze megasloppenwijk te komen werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() In
Citaat:
Wat ik wel weet is dat wetenschappers die een academische carriere willen maken, vaak beter af zijn in Nederland qua beschikbaarheid van leerstoelen.
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dit wordt dan als slim bevonden door een ollandse wetenschapper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Explosies in de zorg komt neer op politieke verbale acrobatiek - een zorgverzekeraar zal tot een bepaald bedrag gaan en dan is het stop. Dan zullen ze iets gaan bedenken een patient te wippen. Of behandeling gaan traineren - bemoeilijken. Dat zijn nu eenmaal harde feiten. Toen Wiegel opperhoofd werd van het overkoepelende orgaan van de zorgverzekeraars kon men al zien welke richting het op zou gaan. Kortom, als zorg en volksverzekering in handen van Profitcenters komt is het einde van de verzekering nabij.
![]() |