Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2008, 14:20   #41
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Shit seg, geloof jij zulke dingen echt??
Dit ga je tegen exodus maar 1 keer vragen in heel uw leven, geloof me maar

'k Heb dat ook eens gedaan
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 14:26   #42
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Dit ga je tegen exodus maar 1 keer vragen in heel uw leven, geloof me maar

'k Heb dat ook eens gedaan
Ik weet ook wel dat exodus wel voor een portie paranormale shit te porren is maar komaan seg...
negatieve astrale entiteiten...

Waar halen ze het?

En hoe komt het dat sommige mensen zo'n uitleg ongeremd geloven?

Ik snap dat niet...
Oud 26 november 2008, 14:28   #43
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet ook wel dat exodus wel voor een portie paranormale shit te porren is maar komaan seg...

Waar halen ze het?

Ik snap dat niet...
Vroeg of laat krijg je de hele uitleg.
en zeg niet dat ik u niet gewaarschuwd heb eh
Oud 26 november 2008, 14:49   #44
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Shit seg, geloof jij zulke dingen echt??
ja
Oud 26 november 2008, 14:51   #45
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
ja
Zie je wel!
Oud 26 november 2008, 14:51   #46
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar halen ze het?

Ik snap dat niet...
Je zou eens moeten weten... Ik heb als student nog vakantiewerk gedaan in één van de grootste boekenverdeelcentra van België. Voor ik begon dacht ik echt dat ik daar met serieuze literatuur in aanraking zou komen, dat ik eens flink wat zou bijleren over wat er nu eigenlijk allemaal te lezen valt. Nou, dat viel me lelijk tegen: een zeer groot percentage van de boekenmarkt bestaat uit dergelijke paranormale prietpraat. Aura-lezen, gesprekken met geesten en zelfs met God, genezende kwartsen, zelfontwikkeling door middel van Zuid-Tibetaanse klankschalen of de spiritualiteit van fietspompen: je kan het zo gek niet bedenken of het wordt en masse gelezen...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 14:51   #47
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar halen ze het?

Ik snap dat niet...
straf spul
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 15:12   #48
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Even voor de duidelijkheid (en vooral voor exodus); iedereen gelooft voor mijn part wat hij wil hoor. En ik wil daar ook niet lacherig over doen, maar voor sommige van die dingen is mijn brein echt te klein (of misschien juist echt te groot..).

Ik heb er alleen problemen mee als men dergelijke paranormale veronderstellingen gaat gebruiken om iemand medisch te behandelen, of om iemand op het juiste levenspad te krijgen.

Ik ken persoonlijk iemand die jaaren hoog heeft opgelopen met paranormale verschijnselen. Hij dacht ook dat hij helderziend was. Allemaal geen probleem voor mij. De problemen begonnen pas toen hij zijn leven ging laten leiden door datgene wat hij via paranormale weg had 'doorgekregen'.

Hij heeft nu een eigen gecapitoneerd kamertje van 3x3 en als hij buiten mag moet-ie ne witte jas aan waarvan de mouwen aan de verkeerde kant staan...

En dat vind ik jammer, want ik ken die mens nog van toen hij nog niet met die dingen bezig was en toen had hij zijn leven aardig op een rijtje.
Oud 26 november 2008, 15:13   #49
exodus

Standaard

Die negatieve astrale entiteiten bestaan volgens mij echt, en de reden dat het zo'n geweldadige aanvallen zijn tegen Nyorks is omdat , denk ik, zij veel angst genereeerd (zij zegt het zelf) wanneer ze in die staat van bewustzijn is. Deze negatieve entiteiten voeden op angst. Toen ik het zelf meemaakte voelde ik dat aan. Allez, het voeden zelf voelde ik niet aan maar het feit dat ze op mijn angst uit waren, het was niets persoonlijk.

Het punt is niet van het af te doen als hallucinatie, maar volgens mij is het beter van je zintuigen te vertrouwen. Als je zintuigen je zeggen dat er een zeer negatieve verschijning in je buurt is, vertrouw het dan. Het beschouwen als hallucinatie helpt niet veel denk ik. In die staat van slaapverlamming zijn we ons gewoon ook deels bewust van een andere realiteit die dicht tegen de onze ligt. Net zoals in onze realiteit zijn er parasieten enz.. Er zijn ook positieve entiteiten.

Ik kreeg het gevoel dat vanaf dat je die entiteiten doorhebt ze stoppen met het spelletje. Bewust zijn van de situatie zorgt voor besef en de kracht om het te laten stoppen. Het heeft ook te maken met vibratie. Als we ons niet goed voelen of we beklagen onzelf etc dan zijn we meer ontvankelijk voor zulke aanvallen, omdat we emoties uitzenden van een lagere vibratie waarvan deze entiteiten kunnen leven.

Ook mensen die een natuurlijke aanleg hebben voor psychische gaven zijn hier gevoeliger aan. In feite moet je slaapverlamming deels als een zegen zien. Het is een staat die je toelaat van de astrale wereld te verkennen in je astraal lichaam.
Oud 26 november 2008, 15:25   #50
exodus

Standaard

Citaat:
Hij heeft nu een eigen gecapitoneerd kamertje van 3x3 en als hij buiten mag moet-ie ne witte jas aan waarvan de mouwen aan de verkeerde kant staan...

En dat vind ik jammer, want ik ken die mens nog van toen hij nog niet met die dingen bezig was en toen had hij zijn leven aardig op een rijtje.
Het is niet omdat je daarin gelooft dat je mentaal onstabiel bent of dat zal worden. Ik heb nu eenmaal een andere kijk op de realiteit dan u, ieder zijn eigen meug, maar er mag toch wel over gediscussieerd worden.

Als een persoon doordraait, dan ligt dat niet aan zijn geloof in gelijk wat, maar aan zichzelf. Het komt niet door het geloof dat hij zo geworden is, die staan los van elkaar. Hoe je erop reageert is van belang. Als ik een slaapverlamming heb (nog maar één keer gebeurt), dan zal ik erna wel even op mijn ongemak zijn maar terug gaan slapen zonder al te veel fuss. Misschien dat ik mij op mijn zij leg op meer op mijn gemak te zijn en het gevoel te hebben in een minder kwetsbare positie te leggen.

Als je echter heel het huis wakkerkrijst en hysterisch begint te doen dan ligt dat aan jezelf. Iemand die niet stabiel meer reageert is binnen een bepaalde graad van reactie makkelijk te herkennen. Dat staat los van de ervaring of het geloof in gelijk wat.

Je hebt evengoed zeer rationele (niet religieuze en paranormaal-gelovige) mensen die psychiatrische ziektes ontwikkelen.

Laatst gewijzigd door exodus : 26 november 2008 om 15:26.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 15:36   #51
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Even voor de duidelijkheid (en vooral voor exodus); iedereen gelooft voor mijn part wat hij wil hoor. En ik wil daar ook niet lacherig over doen, maar voor sommige van die dingen is mijn brein echt te klein (of misschien juist echt te groot..).

Ik heb er alleen problemen mee als men dergelijke paranormale veronderstellingen gaat gebruiken om iemand medisch te behandelen, of om iemand op het juiste levenspad te krijgen.

Ik ken persoonlijk iemand die jaaren hoog heeft opgelopen met paranormale verschijnselen. Hij dacht ook dat hij helderziend was. Allemaal geen probleem voor mij. De problemen begonnen pas toen hij zijn leven ging laten leiden door datgene wat hij via paranormale weg had 'doorgekregen'.

Ik merk dat er een inhoudelijke afwijking zit tussen je eerste alinea en de rest van je bericht. Nu kan dat heel scherp klinken, maar ik ben ervan overtuigd dat tegenover dat paranormaal gedoe als fenomeen niet hard genoeg kan zijn. Het invididu dat er zich mee bezig houdt, mag je wat mij betreft best ontzien: een geblondeerde huisvrouw die denkt dat ze de toekomst kan voorspellen uit haar kattenbak, die moet je eens meewarig over de bol aaien, maar die verantwoordelijken voor die astrologische geldklopperij op TV, die bedriegers die mensen "genezen" door aan ze te denken en zelfs de producers van het VTM-programma 'Het Zesde Zintuig' die verdienen het om hard aangepakt te worden. Wetenschap en religie worden terecht kritisch en voortdurend op hun waarde bevraagd, wel, dat moet je ook (en zeker) doen met dat paranormale gedoe.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 26 november 2008 om 15:36.
Oud 26 november 2008, 15:48   #52
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die negatieve astrale entiteiten bestaan volgens mij echt, en de reden dat het zo'n geweldadige aanvallen zijn tegen Nyorks is omdat , denk ik, zij veel angst genereeerd (zij zegt het zelf) wanneer ze in die staat van bewustzijn is. Deze negatieve entiteiten voeden op angst. Toen ik het zelf meemaakte voelde ik dat aan. Allez, het voeden zelf voelde ik niet aan maar het feit dat ze op mijn angst uit waren, het was niets persoonlijk.

Het punt is niet van het af te doen als hallucinatie, maar volgens mij is het beter van je zintuigen te vertrouwen. Als je zintuigen je zeggen dat er een zeer negatieve verschijning in je buurt is, vertrouw het dan. Het beschouwen als hallucinatie helpt niet veel denk ik. In die staat van slaapverlamming zijn we ons gewoon ook deels bewust van een andere realiteit die dicht tegen de onze ligt. Net zoals in onze realiteit zijn er parasieten enz.. Er zijn ook positieve entiteiten.

Ik kreeg het gevoel dat vanaf dat je die entiteiten doorhebt ze stoppen met het spelletje. Bewust zijn van de situatie zorgt voor besef en de kracht om het te laten stoppen. Het heeft ook te maken met vibratie. Als we ons niet goed voelen of we beklagen onzelf etc dan zijn we meer ontvankelijk voor zulke aanvallen, omdat we emoties uitzenden van een lagere vibratie waarvan deze entiteiten kunnen leven.

Ook mensen die een natuurlijke aanleg hebben voor psychische gaven zijn hier gevoeliger aan. In feite moet je slaapverlamming deels als een zegen zien. Het is een staat die je toelaat van de astrale wereld te verkennen in je astraal lichaam.
1.) Bestaat hier enig wetenschappelijk bewijs voor?

2.) Ik heb in je tekst even de woorden en uitdrukkingen aangeduid die het succes van "het paranormale" verklaren: het hyperpersoonlijke en het bijzondere. Alles wordt betrokken op de eigen persoon van de geïnitieerde, die open staat voor een heel eigen universum en dus een bijzondere status heeft, één die de sceptici of niet-ingewijden niet hebben. De ideeën zijn ook dermate vaag, simpel en multidirectioneel geformuleerd dat iedereen ze kan begrijpen -of kan denken ze te begrijpen- én er zelf een eigen wereldje mee kan creëren. Net omdat het zo hyperpersoonlijk, vaag en tegelijk afgeschermd is, zijn de opvattingen niet onderworpen aan enige vorm van kritiek: geloven en voelen zijn immers geen woorden die in de rationele woordenschat een plaats hebben. Het is in zekere zin een vlucht uit de werkelijkheid: schrijft de godsdienst je strenge regels voor die je moet delen met zovele anderen, en is de wetenschap een complex geheel dat niet voor iedereen te begrijpen is, dan is het paranormale een eenvoudig, begrijpelijk eigen domeintje, dat je in je eigen woonkamer zonder enige verantwoording te moeten afleggen, kan beoefenen.
Oud 26 november 2008, 17:29   #53
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deze posts zijn allemaal te lang
Oud 26 november 2008, 18:38   #54
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Ik heb in je tekst even de woorden en uitdrukkingen aangeduid die het succes van "het paranormale" verklaren: het hyperpersoonlijke en het bijzondere. Alles wordt betrokken op de eigen persoon van de geïnitieerde, die open staat voor een heel eigen universum en dus een bijzondere status heeft, één die de sceptici of niet-ingewijden niet hebben. De ideeën zijn ook dermate vaag, simpel en multidirectioneel geformuleerd dat iedereen ze kan begrijpen -of kan denken ze te begrijpen- én er zelf een eigen wereldje mee kan creëren. Net omdat het zo hyperpersoonlijk, vaag en tegelijk afgeschermd is, zijn de opvattingen niet onderworpen aan enige vorm van kritiek: geloven en voelen zijn immers geen woorden die in de rationele woordenschat een plaats hebben. Het is in zekere zin een vlucht uit de werkelijkheid: schrijft de godsdienst je strenge regels voor die je moet delen met zovele anderen, en is de wetenschap een complex geheel dat niet voor iedereen te begrijpen is, dan is het paranormale een eenvoudig, begrijpelijk eigen domeintje, dat je in je eigen woonkamer zonder enige verantwoording te moeten afleggen, kan beoefenen.
Je lijkt de zaken nu voor te stellen alsof er een strikt onderscheid is tussen een wetenschapper, een gelovige en een occultist terwijl dat volgens mij op een valse dichotomie berust: het is dus m.i. geen strikt of/of verhaal, mensen kunnen best wel tot meerdere categoriëen behoren.

Zo zijn er toch vrij veel belangrijke wetenschappelijke figuren die een overduidelijke link met het occultisme in zich hebben: Descartes, Newton, Leibniz, Copernicus, Keppler en bvb recenter Jack Parsons en Marvin Minsky.
Oud 26 november 2008, 18:47   #55
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je lijkt de zaken nu voor te stellen alsof er een strikt onderscheid is tussen een wetenschapper, een gelovige en een occultist terwijl dat volgens mij op een valse dichotomie berust: het is dus m.i. geen strikt of/of verhaal, mensen kunnen best wel tot meerdere categorieën behoren.
Juist.
Oud 26 november 2008, 19:29   #56
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We gaan het hier op politics niet over mijn angsten hebben liefst () maar bedankt voor je toelichting.
Ik denk wel dat je angstverklaring standhoudt zonder astraal gedoe, in die zin dat je met angst niet sneller recupereert van slaapparalyse, en dat veel angst tot meer aanvallen kan leiden.
Ik ben een moeilijke slaper, op alle vlak, en ook wel een beetje psychisch gestoord, ook op alle vlak.

Mijn eerste aanval was overigens toen ik op een kamer sliep bij een vriend waar nogal wat mensen meldingen maken van paranormale activiteit. Toen kon ik "hem" fysiek voelen, heel eigenaardig. De kamer wordt niet meer gebruikt, er is niemand die er nog binnen wil. Vroeger kwamen er nog wat vrienden daar soms op de pc spelen, maar ze zijn er een beetje allemaal weggevlucht. De hond en de katten spurten weg van de kamer.
Ik ben een scepticus, maar dat er iets met die kamer is, geloof ik wel.

Ik woon pas sinds augustus in dit huis. Na twee maand slapeloosheid heb ik mijn bed verplaatst in de kamer (ik vermoedde een geval van EMF). Slapeloosheid over, nu krijg ik aanvallen van slaapparalyse
Oud 26 november 2008, 21:49   #57
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Je lijkt de zaken nu voor te stellen alsof er een strikt onderscheid is tussen een wetenschapper, een gelovige en een occultist terwijl dat volgens mij op een valse dichotomie berust: het is dus m.i. geen strikt of/of verhaal, mensen kunnen best wel tot meerdere categoriëen behoren.

Zo zijn er toch vrij veel belangrijke wetenschappelijke figuren die een overduidelijke link met het occultisme in zich hebben: Descartes, Newton, Leibniz, Copernicus, Keppler en bvb recenter Jack Parsons en Marvin Minsky.
Natuurlijk zijn de scheidslijnen niet zo scherp en het lijkt me sterk dat ik dat zoiu suggereren. Maar, laten we het even duidelijk houden: iemand die beweert dat er astrale lichamen zijn die teren op de angst van nietsvermoedende mensen, of huisvrouwen die hysterische aanvallen krijgen omdat ze berichten doorkrijgen van gene zijde, die maken verdomd weinig kans op de Nobelprijs of een kardinaalshoed, niet?
Oud 27 november 2008, 14:32   #58
exodus

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zijn de scheidslijnen niet zo scherp en het lijkt me sterk dat ik dat zoiu suggereren. Maar, laten we het even duidelijk houden: iemand die beweert dat er astrale lichamen zijn die teren op de angst van nietsvermoedende mensen, of huisvrouwen die hysterische aanvallen krijgen omdat ze berichten doorkrijgen van gene zijde, die maken verdomd weinig kans op de Nobelprijs of een kardinaalshoed, niet?
Wat is je perceptie van de realiteit?

Er dient een onderscheid gemaakt te worden tussen wat de realiteit is en wat wij geloven dat ze is of bevat.

Als je zegt dat iets zeker niet kan, dan ben je volgens mij verkeerd bezig. Je mag niets van de eerste keer afwijzen, zeker voor zaken waar er heel wat informatie of circumstantial evidence voor bestaat.
Oud 27 november 2008, 22:06   #59
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat is je perceptie van de realiteit?

Er dient een onderscheid gemaakt te worden tussen wat de realiteit is en wat wij geloven dat ze is of bevat.

Als je zegt dat iets zeker niet kan, dan ben je volgens mij verkeerd bezig. Je mag niets van de eerste keer afwijzen, zeker voor zaken waar er heel wat informatie of circumstantial evidence voor bestaat.
Kritiek is fundamenteel aan mijn houding tegenover 'de werkelijkheid' (bemerk de aanhalingstekens): ik sta voor veel open en wil alles en iedereen een kans geven, mits het zich aan gefundeerde kritiek kan en wil onderwerpen. Dat is voor esoterie -helaas?- niet het geval.
Oud 1 december 2008, 09:56   #60
exodus

Standaard

Citaat:
Kritiek is fundamenteel aan mijn houding tegenover 'de werkelijkheid' (bemerk de aanhalingstekens): ik sta voor veel open en wil alles en iedereen een kans geven, mits het zich aan gefundeerde kritiek kan en wil onderwerpen. Dat is voor esoterie -helaas?- niet het geval.
Ik ben hier een andere mening toe gedaan. Het is ook te zien wat je onder esoterie verstaat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be