Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2008, 23:20   #41
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pintjeeuh Bekijk bericht
Waarom lach jij mij nu uit?
Het zou toch kunnen dat het neo-nazi zijn die onze politiek willen beïnvloeden?
Mischien is het Sinterklaas wel. Of Aliens ? Dat zou toch kunnen ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 23:21   #42
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben jij nu echt dom of zo?
Neo-nazi die ons doen geloven dat er dreiging is, zodat we nog meer een negatief beeld over moslims hebben.
Geef dan toch toe dat het zou kunnen?
Neo nazis hoeven zich helemaal niet uit te sloven om moslims een slechte reputatie te geven : de moslims zorgen daar héél goed zelf voor...
Oud 24 november 2008, 23:27   #43
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Of we bombarderen de moskee ginder met spek.
spekbommen !
Oud 24 november 2008, 23:28   #44
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

toegeven? Ergens heeft de Islamitische wereld gelijk; moeten wij met geweld onze waarden opleggen ? (waar 'toevallig' steeds olie is?)Die bedenking mag best gemaakt worden.
Maar over het filmpje voor ik de forumpolitie op mijn dak krijg met' off topic' natuurlijk kan dit een misselijke grap zijn. Van jongeren van allelei strekkingen; kan best.
Maar evengoed is er wel dreiging; hoe amateuristisch het beeldmateriaal ook is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 23:37   #45
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
toegeven? Ergens heeft de Islamitische wereld gelijk; moeten wij met geweld onze waarden opleggen ? (waar 'toevallig' steeds olie is?)Die bedenking mag best gemaakt worden.
Waarden en normen verschillen van cultuur tot cultuur en wie zijn wij om te zeggen dat onze normen en waarden beter zijn dan in andere culturen.
Citaat:
Maar evengoed is er wel dreiging; hoe amateuristisch het beeldmateriaal ook is.
Dan mag het nog amateuristisch beeldmateriaal zijn, het feit alleen al dat degene die zoiets maken, wilt zeggen dat ze hetzelfde gedachtengoed nastreven.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 24 november 2008 om 23:39.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 00:14   #46
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

De media is mijns inziens medeschuldig: Ze verspreiden een haatdragende en tot geweld oproepende boodschap. Ze maken ons nodeloos bang en ze zetten moslimfundamentalisten aan tot actie die er zonder de verspreiding van die boodschap er niet zou komen. Als het van mij was hadden alleen de politie en de antiterreurdiensten, de geheime dienst, die boodschap gezien!

(off topic: als ze het verleden week hadden over inbreken in huizen toonden ze hoe je dat gemakkelijk kan doen: ze geven ergernis!)

.
.
.
.
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 00:35   #47
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard

Belachelijk om er van uit te gaan dat de dreigfilm vals is omdat er ondertitels zijn gebruikt in nagenoeg perfect Nederlands, alsof er in Belgie en Nederland geen jihadi verblijven die perfect Nederlands kunnen of althans Nederlands dat op een veel hoger niveau staat dan dat van pakweg onze boer Charel... Kijk maar naar de verkozenen in de Belgische en Nederlandse politiek van allochtone afkomst die met mooie nederlandse woorden die de doorsnee VTM kijker van Vlaamse bodem nieteens snapt... Aboutaleb die per 1 januari de nieuwe burgemeester van Rotterdam wordt bijvoorbeeld... Studie van inlichtingendiensten heeft bovendien uitgewezen dat de gemiddelde terrorist een hogere opleiding heeft genoten, vaak universair. De cel verantwoordelijk voor 9/11 bereidde alles voor in Duitsland en studeerde daar aan de unief. De bedenker van de Pakistaanse atoombom studeerde aan de universiteit van Delft... Beweren dat allochtonen geen deftig nederlands kunnen ineenflansen getuigt van echte domheid... Het smetteloze nederlands is voor mij juist een teken dat dit serieus te nemen is, elke terrorist wil dat zijn boodschap doordringt tot de bevolking dus waarom dan engels gebruiken als dat bij ons geen standaardtaal is. Op tv hoorde ik dat de RTBF geen video ontvingen, welnu: ze verwijten onze regering meer troepen te sturen naar Afghanistan en wie heeft daar schuld aan volgens hen? Juist: De Crem, een VLAMING...
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 03:03   #48
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard

De nederlandse overheid heeft een website waarop ze haar bevolking CONSTANT voorlicht over de terreurdreiging, nl. http://www.nctb.nl
Kent iemand de Belgische evenknie daarvan? Of hebben wij niet zo'n site?
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 03:04   #49
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
toegeven? Ergens heeft de Islamitische wereld gelijk; moeten wij met geweld onze waarden opleggen ? .
U slaat de nagel op de kop mijn beste,het paternalisme is nog niet lang uit deze wereld weg

Laatst gewijzigd door Svennies : 25 november 2008 om 03:05.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 07:01   #50
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien kan het...
Zolang we niet beter weten...
Er zijn altijd onnozelaars die rechts of extreemrechts voor alles de schuld willen geven, dat weet ik wel.

Dat levert soms hilarische taferelen op, zoals het koninklijk bezoek aan Remmery, waar alles ineens de doofpot inmoest toen de ware toedracht dreigde uit te komen.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 10:20   #51
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
elke terrorist wil dat zijn boodschap doordringt tot de bevolking
Waarom dan geen eigen filmpje maken in plaats van een ander filmpje te gebruiken en nieuwe muziek en ondertitels gebruiken? En waarom stuurden ze ook een DVD naar Indymedia en niet naar de RTBF? Van universitairen zou je toch verwachten dat ze ook in staat zijn een Franse versie te maken. Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik begin te twijfelen aan de echtheid van het filmpje. De kans is reëel dat het om een misselijke grap gaat. Het hoeft niet eens van extreem-rechts te komen, zo'n misselijke grap, het kan evengoed van extreem-links komen of van een andere bende onnozelaars. In ons land is het zelfs niet uitgesloten dat het om een reclamestunt gaat.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 25 november 2008 om 10:25.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 10:42   #52
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het ligt er maar aan hoe je er naar kijkt.Zo iets doen is meer dan een misselijke grap; dit negeren op basis van kwaliteit van filpje of Nederlands taalgebruik is zoals anderen al aanhaalden fout.Maar je moet er rekening mee houden dat dit mogelijk ook een stelletje jongeren zijn uit pakweg Molenbeek die zich' vervelen' omdat ze tot een 'sociaal achtergesteld' milieu komen.
Niet negeren dus; wel uitzoeken hoe dit zit en daarover liefst ook communiceren via media
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 10:59   #53
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
Belachelijk om er van uit te gaan dat de dreigfilm vals is omdat er ondertitels zijn gebruikt in nagenoeg perfect Nederlands, alsof er in Belgie en Nederland geen jihadi verblijven die perfect Nederlands kunnen of althans Nederlands dat op een veel hoger niveau staat dan dat van pakweg onze boer Charel... Kijk maar naar de verkozenen in de Belgische en Nederlandse politiek van allochtone afkomst die met mooie nederlandse woorden die de doorsnee VTM kijker van Vlaamse bodem nieteens snapt... Aboutaleb die per 1 januari de nieuwe burgemeester van Rotterdam wordt bijvoorbeeld... Studie van inlichtingendiensten heeft bovendien uitgewezen dat de gemiddelde terrorist een hogere opleiding heeft genoten, vaak universair. De cel verantwoordelijk voor 9/11 bereidde alles voor in Duitsland en studeerde daar aan de unief. De bedenker van de Pakistaanse atoombom studeerde aan de universiteit van Delft... Beweren dat allochtonen geen deftig nederlands kunnen ineenflansen getuigt van echte domheid... Het smetteloze nederlands is voor mij juist een teken dat dit serieus te nemen is, elke terrorist wil dat zijn boodschap doordringt tot de bevolking dus waarom dan engels gebruiken als dat bij ons geen standaardtaal is. Op tv hoorde ik dat de RTBF geen video ontvingen, welnu: ze verwijten onze regering meer troepen te sturen naar Afghanistan en wie heeft daar schuld aan volgens hen? Juist: De Crem, een VLAMING...
En in jouw redenering moeten volgens de zgn "terroristen" de Walen en Brusselaars geen schrik hebben of het niet weten?

Cui prodest , is fecit.

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 november 2008 om 11:00.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 11:10   #54
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Neo nazis hoeven zich helemaal niet uit te sloven om moslims een slechte reputatie te geven : de moslims zorgen daar héél goed zelf voor...
Waarom sloven blokkers zich dan zo uit om dat te doen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 november 2008 om 11:10.
Oud 25 november 2008, 11:15   #55
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
De media is mijns inziens medeschuldig: Ze verspreiden een haatdragende en tot geweld oproepende boodschap. Ze maken ons nodeloos bang en ze zetten moslimfundamentalisten aan tot actie die er zonder de verspreiding van die boodschap er niet zou komen. Als het van mij was hadden alleen de politie en de antiterreurdiensten, de geheime dienst, die boodschap gezien!

(off topic: als ze het verleden week hadden over inbreken in huizen toonden ze hoe je dat gemakkelijk kan doen: ze geven ergernis!)

.
.
.
.
idd, dat playbackfilmpje uitzenden was enkel goed voor de kijkcijfers.
Oud 25 november 2008, 11:19   #56
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ligt er maar aan hoe je er naar kijkt.Zo iets doen is meer dan een misselijke grap; dit negeren op basis van kwaliteit van filpje of Nederlands taalgebruik is zoals anderen al aanhaalden fout.Maar je moet er rekening mee houden dat dit mogelijk ook een stelletje jongeren zijn uit pakweg Molenbeek die zich' vervelen' omdat ze tot een 'sociaal achtergesteld' milieu komen.
Niet negeren dus; wel uitzoeken hoe dit zit en daarover liefst ook communiceren via media
.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
.
Niet negeren, maar toch niet zo erg in hun kaart spelen door hun boodschap gratis en met veel tamtam te verspreiden.
Geert C vraagt zich af of het een reclamestunt is: JA: voor het Moslimfundamentlisme.
Maar reclame kan ook averechts werken, we krijgen er genoeg van he gaan het "produkt" haten: In zo een boodschap "Allah is de Grootste" zingen is basmemie of godsschennins. Het is als het "Gott mit Uns" eertijds.
.
Maar ja.... de heilige koran leent zich voor zulke boodschappen; je kan ze er zo uitplukken.
.
Iemand had het over de "gewone" moslims. Die volgen dezelfde koran en profeet-krijgsheer.
Of bedoelde hij de "afgevallen" moslims die niet meer geloven? Zoals de Kerk veel "randkerkelijken" heeft?
De Kerk kan de randkerkelijken niets schelen
zoals de Islam (-fundamentalisme) de "gewone" moslims niets kan schelen.
.
Ook al ben je het niet met me eens, denk er eens over na!
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 11:26   #57
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Waarden en normen verschillen van cultuur tot cultuur en wie zijn wij om te zeggen dat onze normen en waarden beter zijn dan in andere culturen.
Dat leerden we van de Romeinen, die 't van de Grieken leerden.

Citaat:
Dan mag het nog amateuristisch beeldmateriaal zijn, het feit alleen al dat degene die zoiets maken, wilt zeggen dat ze hetzelfde gedachtengoed nastreven.
Want toen Chaplin "The great Dictator" maakte streefde hij nazigedachtengoed na? Toen Carter en Brzezinski de mujaheddeen en Taliban van alles voorzagen wat ze nodig hadden (en nog veel meer) streefden ze "hetzelfde gedachtengoed" na? Toen SS-ers het radiostation Gleiwitz aanvielen steunden ze joden en Poolse nationalisten? Nooit gehoord van "false flag"?? Hier
Cui prodest is fecit

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 november 2008 om 11:45.
Oud 25 november 2008, 11:37   #58
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
spekbommen !
Spek is duurder dan TNT en TNT is onaanvaardbaar.

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 november 2008 om 11:38.
Oud 25 november 2008, 12:20   #59
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En in jouw redenering moeten volgens de zgn "terroristen" de Walen en Brusselaars geen schrik hebben of het niet weten?

Cui prodest , is fecit.
Waar maakt u dat eigenlijk uit op als ik vragen mag? Ik heb zijn post gelezen en herlezen, en ik zie dat helemaal niet.

Citaat:
Waarom sloven blokkers zich dan zo uit om dat te doen?
"Blokkers" hoeven zich helemaal niet uit te sloven om moslims een slechte reputatie te geven : een relatief groot aantal moslimfanatici zorgt daar héél goed zelf voor.

Citaat:
Spek is duurder dan TNT en TNT is onaanvaardbaar.
Dit is er eentje om in te lijsten, want zulke kromme redeningeren komt men maar zelden tegen.
Ik vind het normaal gesproken niet nodig om een onderschrift onder mijn berichten te hebben, maar ik overweeg nu toch om voor deze uitspraak een uitzondering te maken. Is deze uitspraak overigens tot stand gekomen onder de invloed van drogerende middelen toen u dit bij elkaar filosofeerde?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 12:30   #60
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Met haarscherpe ondertitels ? Scherper dan de beelden ?
Natuurlijk.

Met de achtergrondbeelden in 'loop' ?

Natuurlijk.
En uw punt is?

Ondertitels die scherper dan de beelden zijn en achtergrondbeelden die 'loopen' duiden er enkel en alleen op dat iemand in staat is om thuis op zijn zolderkamertje te Brugge bijvoorbeeld, óf ergens in een grot in Afghanistan, of waar dan ook, in staat is een computerprogramma voor het redigeren van bewegende beelden te gebruiken.
Het zegt echter niets over de boodschap zelf, die men vooralsnog toch serieus dient te nemen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be