Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2004, 21:38   #41
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Ik ben er zeker van dat de Europese verkiezingen zullen doorgaan in die gemeenten. Volgens mijn glazen bol heeft men nu al een ontsnappingsplan klaar om én de regering én die burgemeesters geen gezichtsverlies te doen lijden! Ik geloof niet meer in Sinterklaas!
Luddootje, zolang jij aan onze kant staat zullen we nooit verliezen!
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 21:43   #42
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Citaat:
Ik ben er zeker van dat de Europese verkiezingen zullen doorgaan in die gemeenten. Volgens mijn glazen bol heeft men nu al een ontsnappingsplan klaar om én de regering én die burgemeesters geen gezichtsverlies te doen lijden! Ik geloof niet meer in Sinterklaas!
Ik sta aan jullie kant maar ik heb al te veel gezien en hou me vast aan het gras! Als basismilitant werd ik al te dikwijls ontgoocheld om nog in de hoge politiek te geloven! Ik ben wel goed maar niet gek!!!
Oud 5 april 2004, 21:48   #43
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven

Ik sta aan jullie kant maar ik heb al te veel gezien en hou me vast aan het gras! Als basismilitant werd ik al te dikwijls ontgoocheld om nog in de hoge politiek te geloven! Ik ben wel goed maar niet gek!!!
Ik stel voor dat we Luddo algemene leider van de Vlaamse Beweging maken.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 22:54   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ook niet.
Ze zullen dus allebei gezichtsverlies lijden volgens normaal menselijke normen maar niet volgens die van op macht beluste politici. Die denken en doen al veel langer dan vandaag even 'normaal' als doodgewone zothuisbewoners.
Oud 5 april 2004, 23:10   #45
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

@Knuppel

De CVP lapte het inderdaad niet op zijn eentje om de grendelgrondwet erdoor te jagen.
Toch moet er iets recht gezet worden: De Volksunie heeft niet meegewerkt aan de grendelgrondwet: Frans Van der Elst heeft immers de groep van 24 verlaten. Gelukkig was "Schiltz-en-vriend" er toen nog niet bij.
Die kwam pas op de voorgrond bij het Egmontakkoord.

De grendelgrondwet kwam tot stand in de regering CVP-BSP met hulp van de PVV en het R.W. met François Perin.
Oud 5 april 2004, 23:11   #46
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ook zonder verklaring van deze of gene politieke kopstukken zijn anders partijgenoten van Dewael hun plekkie kwijtgeraakt.
Eens zien hoeveel waarde Van Grem aan zijn stekkie hecht en tot welk 'compromis' hij zal bereid zijn als puntje bij paaltje komt.
Ik dacht dat Van Grembergen niet meer ging opkomen, in die zin houdt hij dus misschien zelfs als 'spiritist' wel voet bij stuk.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 23:16   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hij wordt door de S-Pa wel optijd vervangen door iemand van wie zeker geweten is dat hij in het partijgareel zal lopen.
Oud 6 april 2004, 06:27   #48
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

De minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael (VLD), hoopt dat bij de organisatie van de Europse verkiezingen het gezond verstand zegeviert. Het aantal gemeenten uit Halle-Vilvoorde dat dreigt met een boycot is inmiddels opgelopen tot tien. Ze eisen nog voor 13 juni de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde.

Hij en heel de VLD heeft zelf geen gezond verstand... dan hadden ze deze regering laten vallen en de PS en SPa op hun plaats gezet : twee achteruit !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 13:44   #49
Trajanus
Banneling

Trajanus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt

Van Grembergen heeft volgens mij verklaard dat hij geen sancties zal uitvoeren.
Dat heeft hij inderdaad.

Ook zonder verklaring van deze of gene politieke kopstukken zijn anders partijgenoten van Dewael hun plekkie kwijtgeraakt.
Eens zien hoeveel waarde Van Grem aan zijn stekkie hecht en tot welk 'compromis' hij zal bereid zijn als puntje bij paaltje komt.
Iemand die snel-snel het moskeedecreet door het Vlaams parlement wil jagen, zie ik vlugger overstag gaan voor dewael dan ik het kan uitspreken. Maar hoop doet leven, nietwaar?
Trajanus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 14:32   #50
Dina
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik zal er ook zijn op 9 mei.

Ter info : in onze gemeente werd de motie voor de splitsing van het arrondissement B-H-V door het Vlaams Blok aan de gemeenteraad voorgelegd en werd unaniem goedgekeurd. Ook door..... de 6 franstalige raadsleden. Waarschijnlijk hadden ze niet goed begrepen waarover het ging.
Dina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 18:47   #51
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina

Ter info : in onze gemeente werd de motie voor de splitsing van het arrondissement B-H-V door het Vlaams Blok aan de gemeenteraad voorgelegd en werd unaniem goedgekeurd. Ook door..... de 6 franstalige raadsleden. Waarschijnlijk hadden ze niet goed begrepen waarover het ging.
Alleszins al goed nieuws dat de Franstaligen het begrepen hebben.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 06:39   #52
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina

"keskildi"

"c'est bon pour les wallons!"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 7 april 2004, 09:56   #53
Klingon
Burger

Klingon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik hoorde Dewael verklaren dat hij aan de hoofdvoorzitters van de stembureaus ging opdragen op de kiezerslijsten samen te stellen.

Gaat Van Grembergen deze ook niet straffen als ze weigeren???
En de bijzitters die willens nillens aan deze ongrondwettelijke klucht moeten meewerken, gaan die ook niet gestraft worden indien ze hiermee in gewetensnood komen???
Klingon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 20:33   #54
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klingon
Citaat:
Inderdaad, ik hoorde Dewael verklaren dat hij aan de hoofdvoorzitters van de stembureaus ging opdragen op de kiezerslijsten samen te stellen.

Gaat Van Grembergen deze ook niet straffen als ze weigeren???
En de bijzitters die willens nillens aan deze ongrondwettelijke klucht moeten meewerken, gaan die ook niet gestraft worden indien ze hiermee in gewetensnood komen???
Naar verluidt waren er ook sommige Joodse leiders die tussen 1940 en 1945 goed wisten wat er gebeurde in de kampen waar ze naar afgevoerd werden, maar die toch lijdzaam meegingen ... De VLD-top vertoont een soortgelijk absoluut bizar gedrag. Hoe kan je nu in godsnaamzo oliedom zijn om én de grondwet te blijven negeren en saboteren, én de grote meerderheid van je eigen bevolking te blijven schofferen?
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 22:20   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus
Er is al een 'Waals front' opgericht met deelname van 80 Waalse burgemeesters die de splitsing willen verhinderen. Eén boel taalimperialisten zijn dat, die franstaligen. ongehoord gewoon.
De Franstalige reactie toont mooi aan dat de Franstaligen dus hun eieren in het Vlaamse nest leggen en weten dat ze daar nog netjes uitgebroed worden ook.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 22:23   #56
Antivlaams/waals
Vreemdeling

Standaard

De "Vlaams-' Brabantse burgemeesters kunnen best samen met de FDF-ers verdampen.
Antivlaams/waals is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 22:31   #57
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antivlaams/waals
De "Vlaams-' Brabantse burgemeesters kunnen best samen met de FDF-ers verdampen.
last van "beestjes"
Oud 7 april 2004, 22:57   #58
Antivlaams/waals
Vreemdeling

Standaard

In mijn huis wonen geen flaminganten, meneer.
Antivlaams/waals is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 22:58   #59
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antivlaams/waals
last van "beestjes"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antivlaams/-waals
In mijn huis wonen geen flaminganten, meneer.

Ik krijg stilaan de slappe lach, ik zweer het...
Oud 7 april 2004, 22:59   #60
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

ge zijt ni alleen mieke...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be