Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2008, 20:14   #41
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Is iemand die een politieke tegenstander een 'ziekte' noemt die 'uitgeroeid' of 'geamputeerd' dient te worden geen extremist?

http://en.wikipedia.org/wiki/Extremist
Als je de posts in dat topic er op naleest zal je zien dat de meeste onder ons het oneens zijn met renaat.

En idd, renaat is Belgicist.

Trouwens, naar mijn mening is mentaal-gehandicapt zijn ook een ziekte. Hoe noemde Herman De Croo Vlaams-nationalisten terug?
Oud 29 november 2008, 20:18   #42
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
De komende weken worden wij zowel in kranten, tijdschriften, radio als televisie vergast op allerlei jaaroverzichten, beschouwingen en vooruitzichten. Ook zullen allerlei mensen waarvan men meent dat de lezers, luisteraars of kijkers hen om één of andere reden belangrijk vinden, de revue passeren om hun antwoord te geven op vragen zoals, wat het aflopende jaar de belangrijkste gebeurtenis, het beste radio- en televisieprogramma, de beste(?) politicus, of het beste boek is geweest.

Dit jaar wordt het voor hen wel bijzonder moeilijk om de 'belangrijkste' gebeurtenis aan te geven, want heel wat 'belangrijke' gebeurtenissen zijn nog steeds aan het 'gebeuren'. Hoe dan ook mag verwacht worden dat de financiële crisis een 'topper' zal zijn, op de voet gevolgd door de reeks van politieke staaltjes van onvermogen, slecht bestuur, en particratieke aanfluitingen van Belgische democratie.

Ondanks mijn maatschappelijk volslagen onbelangrijkheid, en de wetenschap dat mijn mening het laatste is waar men zit op te wachten, geef ik hier tocht mijn antwoord op de voornaamste klassieke eindejaarsvraag. Voor mij was de belangrijkste gebeurtenis in 2007, dezelfde als in 2006, 2005, 2004, enz…: Namelijk dat voor de meerderheid van de goedboerende mensheid het ook dit jaar helemaal geen zorg is geweest dat miljarden van hun soortgenoten, hier en elders in de wereld, (weerom eens) geen enkel deel hebben gekregen aan de welvaart waar wij overvloedig in baden.

En behorende tot die laatsten, is de schaamte mij té groot om enig zinnig antwoord te bedenken op al die andere, niets meer ter zake doende vragen...
U is toch wel een beetje pessimistisch : ga na wat je zelf kan doen & aarzel dan niet om dat te doen wars van groepen mensen die "de politiek" als een inkomstenbron zien. Hoeveel tijd en geld offer je op (moet zijn besteed je, want een opoffering is het niet) aan je minder bedeelde medemens ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 20:29   #43
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Als je de posts in dat topic er op naleest zal je zien dat de meeste onder ons het oneens zijn met renaat.

En idd, renaat is Belgicist.
Ik had het eigenlijk niet over renaat6, maar wel over deze extremist:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Vlaanderen dat koppig weigert zijn door Franstalige kanker aangetaste lichaamsdelen te amputeren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Trouwens, naar mijn mening is mentaal-gehandicapt zijn ook een ziekte. Hoe noemde Herman De Croo Vlaams-nationalisten terug?
Is betwistbaar maar ik geef u het voordeel van de twijfel.

Belangrijkste punt is: Heeft De Croo ook beweerd dat die mentaal gehandicapten moeten uitgeroeid worden?

Extremisten doen, zoals ik al eerder gezegd had, namelijk altijd 2 dingen: eerst demoniseren (bacteriën, schimmel, kanker) en dan oproepen tot uitroeïng (amputatie).

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 november 2008 om 20:40.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 21:11   #44
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het eigenlijk niet over renaat6, maar wel over deze extremist:
Ik heb je in post #27 al duidelijk gesteld waarop die zin slaat: een ironisch bedoelde opmerking aan het adres van renaat6 om hem te confronteren met de fatalistische toon in zijn post. Maar blijkbaar ben jij zodanig vooringenomen dat je jezelf te trots voelt om te erkennen dat je je vergist hebt en dat je de bedoeling van hetgeen ik schreef verkeerd geïnterpreteerd hebt, aangezien je daar geen antwoord op gegeven hebt en hier maar over blijft doorbomen? Of lees je enkel wat je zelf wil lezen en wat je eigen kraam past?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 21:49   #45
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb je in post #27 al duidelijk gesteld waarop die zin slaat: een ironisch bedoelde opmerking aan het adres van renaat6 om hem te confronteren met de fatalistische toon in zijn post. Maar blijkbaar ben jij zodanig vooringenomen dat je jezelf te trots voelt om te erkennen dat je je vergist hebt en dat je de bedoeling van hetgeen ik schreef verkeerd geïnterpreteerd hebt, aangezien je daar geen antwoord op gegeven hebt en hier maar over blijft doorbomen? Of lees je enkel wat je zelf wil lezen en wat je eigen kraam past?
Ik lees gewoon wat u schrijft.
Ik pak u gewoon op uw woorden, als u dat niet wil doe dan niet zulke uitspraken.
Het is maar een tip.

Ps: Aangezien uw voorgeschiedenis op dit forum is het zeer twijfelachtig dat u die uitspraak ironisch bedoelde.
Al lachend zegt de zot zijn waarheid.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 november 2008 om 21:50.
Oud 29 november 2008, 21:51   #46
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees gewoon wat u schrijft.
Ik pak u gewoon op uw woorden, als u dat niet wil doe dan niet zulke uitspraken.
Het is maar een tip.

Ps: Aangezien uw voorgeschiedenis op dit forum is het zeer twijfelachtig dat u die uitspraak ironisch bedoelde.
Al lachend zegt de zot zijn waarheid.
Wat bedoel je daar mee?
Oud 29 november 2008, 21:57   #47
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je daar mee?
Uw houding tegenover Walen, Waalse politici en Wallonië in het algemeen.

Uw onderwerpen onder andere:
http://forum.politics.be/search.php?...5&pp=25&page=2

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 november 2008 om 21:59.
Oud 29 november 2008, 21:58   #48
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw houding tegenover Walen, Waalse politici en Wallonië in het algemeen.
Het is wellicht daarom dat ik gisteren nog een Vlaams-nationalist die de Waalse vlag als een onding omschreef tot de orde riep?
Oud 29 november 2008, 22:08   #49
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is wellicht daarom dat ik gisteren nog een Vlaams-nationalist die de Waalse vlag als een onding omschreef tot de orde riep?
Vlagen liggen u na aan het hart ofzo?

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 november 2008 om 22:08.
Oud 29 november 2008, 22:33   #50
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zit jij je hier nu al een pagina lang te verantwoorden tegenover een trol?
Oud 29 november 2008, 23:10   #51
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Zitten er op dit forum ook mensen die zich even kunnen afzetten tegen hun enerzijds menselijke en anderzijds sociaal-menselijkonwaardige egocentrische egoïstische natuur?
Renaat:

heb je u ooit afgevraagd als je de welstand van de wereld wilt maximaliseren wat je moet doen ? Feitelijk als je uw eigen egoistische welstand maxiliseert help je het BNP van belgie te verhogen. En de som van al dat egoistisch gedoe maximaliseert het BNP tot het niveau dat we allemaal, uiteraard ontevreden, maar toch gedaan hebben wat we kunnen doen.

Je mag veronderstellen zelfs, als je uwzelfde energie in een 'onderontwikkeld' land als zaire zou spenderen, dat je ofwel indien je geluk hebt om in extreem gunstige omstandigheden te werken door de arbeid van duizenden mensen te kanaliseren naar een project die voor de wereld ook een hoger BNP opbrengt, maar anders zul je vermoedelijk daar nauwelijks het BNP realiseren dan wat jij hier in een week kunt doen.

Dus ben je nu egoistisch omdat je denkt dat je de wereld het best vooruithelpt door hier in Belgie uw botten af te draaien ? Volgens mij niet. Ben je nu egoistisch als je denkt dat die zairees best in zijn land zou blijven zijn botten afdraaien, waarschijnlijk op diezelfde economische basis geredeneerd niet, want ondanks zijn ogenschijnlijk geluk om hier in een 'stenen' huis te wonen en hier gratis van onze sociaal systeem gratis een maandloon te krijgen die in zijn land 3 jaarlonen zijn... zal die mens zijn BNP op wereldniveau geredeneerd lager liggen hier in Belgie dan had hij gewoon zich ingezet via Zaire om zijn bijdrage te doen aan het deeljte van de wereldeconomie. Terwijl hij hier gewoon een bijdrage is tot de vervuiling van de wereld als het ware en geen deelname heeft in ons BNP.

Ben je nu egoistisch als je dat denkt ? Volgens mij zelfs niet, want stel dat we alle geschikte mensen kunnen integreren in onze economie, dan gaan we moeiteloos met dezelfde aantal mensen 10% meer output realiseren in ons klein landje... Dus ja er zit toch een waardevol idee in het feit dat je tussen die mensen best een selectiesysteem zou maken om te zorgen dat er globaal bekeken alleen de 'happy few' and 'de creme de la creme' hier zich integreert in onze economie om zo ipv onze sociale zekerheid te belasten, onze pensioenen te ondermijnen, onze welvaartstaat te moeten delen met mensen die hier geen werk vinden en die hier ook nooit werk gaan vinden tenzij de tweedegeneratie die een veel te lange investering vraagt om rendabel te zijn, gaan we toch eens economisch gezien eens goed moeten redeneren hoe we dit best aanpakken.

En dat heeft allemaal niets te maken met rechts zijn, met racisitsch zijn, met egoistisch zijn. Als je gewoon nuchter doorredeneert op het model, en je vermenigvuldigt de aantallen mensen die hetzelfde doen met 100 of met 1000 begrijp je onmiddellijk waar ons model naartoe gaat met altijd maar de spons te zoeken en te willen negeren in naam van sociaal zijn, in naam van open van geest zijn, in naam van niet egoistisch zijn, dat we feitelijk in onze eigen voeten aan het schieten zijn. EN inderdaad het komt er niet op aan op die 100.000 fouten die hier al zitten. Maar denk eens moesten er ipv 100.000 'onbekwame lefgozers die ons sociaal systeem en pensioensysteem uithollen' 100.000 vlijtige geintegreerde nieuwe burgers zitten wat een budgettair verschil we zouden hebben. En wat een toegevoegde waarde op werledniveau we zouden realiseren. Want als al die geintegreerde burgers nog maar 10% van hun loon terug naar huis sturen, dan zou deze indirecte ontwikkelingshulp die Belgie kan bieden, vermoedelijk verdubbelen..

Dus misschien zou voortaan de verstandigste slogan, ipv 'vreemdeling terug naar huis' zijn 'een werkloze vreemdeling vervangen door een werkende vreemdeling'. Waarmee je aanduidt niet tegen de vreemdelingen te zijn, en gelijktijdig ook dit sociaal nefast gebeuren een halt te willen toeroepen, niet in naam van het egoisme, maar in naam van het globaal BNP en de globale welstand.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 00:55   #52
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 30 november 2008 om 01:14.
Oud 30 november 2008, 12:15   #53
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Gebeurtenis van het jaar, op wereldvlak is er geen twijfel aan: de economische crisis, want die treft vrijwel elk land.
Nog veel meer dan de verkiezing van Obama, of de smeltende ijskappen, of het terrorisme.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 15:59   #54
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Ik ben in de juiste zin van het woord zelfs niet eens een Vlaams-nationalist...
Wat is de juiste zin van het woord misschien?
Oud 30 november 2008, 16:04   #55
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Wat is de juiste zin van het woord misschien?
Dat een onafhankelijke Vlaamse staat geen conditio sine qua non is voor iemand die 'België' weg wil.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be