Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Steunt u dit voorstel?
Ja, daar zit wat in 14 82,35%
Nee, laten wij de oorlog met wapens verder zetten 3 17,65%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2008, 00:27   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Texas Ranger,
You're making lots of suppositions to make your point.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 00:39   #42
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Eerste zinvolle post sinds lang! Iedereen die een mening denkt te mogen uiten over het Midden Oosten zou Robert Fisk' "De grote beschavingsoorlog" moeten lezen. Maar ja, dan moet je wel 1300 pagina's geduld kunnen hebben om een beter zicht te hebben op de slangenkuil die Irak is.
Die las ik niet, maar Irak is een van de landen die ik al jaren "volg" en waarover ik wel wat informatie heb...

Ik vrees dat de staf van Bush nooit juist heeft geweten (of niet wilde weten) welke slangenkuil dat land is. 't Resultaat is een burgeroorlog en een dreigende oorlog om water.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 december 2008 om 00:42.
Oud 1 december 2008, 00:48   #43
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
Ik erger mij blauw aan degenen die "het lot" van joden en de moslims over dezelfde kam scheren. Het klopt, de joden werden onterecht vervolgd en gediscrimineerd door de nazi's zonder dat zij dat hebben uitgelokt De moslims daarentegen smeken met hun gedrag om oorlog en vervolging. Hoe onwillig de (tamme Europese) regeringen ook zijn om weerwerk te bieden tegen deze horden Attila's, vroeg of laat zal het volk uit eigen beweging het vuur aan het lont steken. Eens het volk het beu is staan de soldaten (bevolen door welk parlement dan ook) machteloos... Kijk naar de voormalige oostblokregimes, Oost-Duitsland, Roemenie met haar beul Ceauscescu, allemaal aan de kant geschoven door het volk En waarom die soldaten niet ingrepen? Omdat hun vrienden en verwanten ook deel uitmaken van de betogers/revolutionairen. Momenteel snoeren onze regeringen ons de mond met draken als het Centrum Gelijke Kansen enzomeer en strenge straffen voor rascisme (dat tegenwoordeig vaak word verward met verzet) maar als het hek eenmaal van de dam is dan vliegt dat Centrum als eerste de lucht in...
Die nazis zegden ook dat de joden er om vroegen.
Oud 1 december 2008, 00:54   #44
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij zijn het er allemaal over eens dat het terrorisme nooit kan overwonnen worden op de manier waarop de VS haar probeert te bestrijden, met oorlog alleen... Want wat is het uiteindelijke doel van de islam? Heel de wereld op de knieen dwingen voor hun geloof, zoveel mogelijk bekeerlingen maken (die zich zullen bekeren uit zwakte, lafheid of onderdanigheid of een mix daarvan) en dus zoveel mogelijk moskeeen oprichten in alle steden...

Wat doet Europa? Voorlopig weinig of niets... Soldaten wil het niet opofferen of zo weinig mogelijk, vanuit de redenering dat dit toch maar verspilde mensenlevens zijn.

Toch moet Europa ook iets gaan verzinnen denk ik om het terrorisme terug te dringen.

Daarom dit voorstel: Europa moet de terroristen, en dus de islam, die zij menen te vertegenwoordigen, een ultimatum stellen. Geef de strijd op doch wanneer er opnieuw een aanslag komt op Europees grondgebied of tegen Europese doelen buiten Europa (toeristen, instellingen) zullen wij meteen alle moskeeen sluiten... Vrome moslims (voor zover die bestaan) zullen wij niet vervolgen, zolang zij hun geloof binnenskamers belijden, in hun eigen woonst.
Als er gedurende vijf opeenvolgende jaren geen aanslagen meer plaatsvinden, mogen de moskeeen heropend worden, vind er nadien weer een aanslag plaats (die aantoonbaar kan worden toegeschreven aan moslimgroeperingen) dan breken wij alle moskeeen onherroepelijk af!

Volgens mij zal dergelijk ultimatum veel effectiever zijn dan welke oorlog ook en zullen de moslims er gehoor aan geven omdat ze anders hun eigen ruiten zouden in gooien.
Sorry, maar ge kunt niet aan 1.5 miljard mensen een "ultimatum" stellen.

Dat is ziekelijk.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 00:55   #45
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die nazis zegden ook dat de joden er om vroegen.

Zijn de joden als kamikaze's in Berlijnse wolkenkrabbers gevlogen dan?

Zijn ze al schietend hotels en restaurants binnengedrongen om iedereen af te maken die niet-jood was?

Hebben zij ooit geweigerd om Duitsers diamanten te verkopen?

Bouwden ze stiekem aan atoomwapens om de wereld te veroveren?

Legden ze op agressieve wijze hun geloof op aan anderen?... enz...
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 00:56   #46
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

We weten trouwens zéér goed hoe we de strijd tegen het terrorisme wél moeten voeren. Dus laten we daarmee beginnen.

De rechtse krachten in het Westen, die vandaag terrorisme op grote schaal beoefenen, zijn de objectieve bondgenoten van Al Qaeda. Laten we dus beginnen met beide aan te pakken.
Oud 1 december 2008, 00:58   #47
Texas Ranger
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Sorry, maar ge kunt niet aan 1.5 miljard mensen een "ultimatum" stellen.

Dat is ziekelijk.
En waarom niet? Schrikt de numerieke meerderheid u af? U bedoelt dus ook dat de politie boeven moet bestrijden maar dat op de dag dat er meer boeven zijn dan agenten de politie zichzelf moet opdoeken dan?
Oud 1 december 2008, 00:59   #48
Texas Ranger
Partijlid

Standaard

Citaat:
We weten trouwens zéér goed hoe we de strijd tegen het terrorisme wél moeten voeren. Dus laten we daarmee beginnen.

De rechtse krachten in het Westen, die vandaag terrorisme op grote schaal beoefenen, zijn de objectieve bondgenoten van Al Qaeda. Laten we dus beginnen met beide aan te pakken.
Rechtse kranten in Europa die terrorisme bedrijven??? Verklaar u nader!
Oud 1 december 2008, 01:00   #49
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn de joden als kamikaze's in Berlijnse wolkenkrabbers gevlogen dan?

Zijn ze al schietend hotels en restaurants binnengedrongen om iedereen af te maken die niet-jood was?

Hebben zij ooit geweigerd om Duitsers diamanten te verkopen?

Bouwden ze stiekem aan atoomwapens om de wereld te veroveren?

Legden ze op agressieve wijze hun geloof op aan anderen?... enz...
Ach zo, omdat moslimextremisten aanslagen uitvoeren is dat voor U dus een gegronde reden om ze allemaal maar over dezelfde kam gaan te scheren....
En zo nodig af te schieten als het moet....

Weet U dat de nazi's die Filo eerder aanhaalt er net hetzelfde gedachtengoed op aanhingen...En dat U eigenlijk géén haar beter bent....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 01:01   #50
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom niet? Schrikt de numerieke meerderheid u af? U bedoelt dus ook dat de politie boeven moet bestrijden maar dat op de dag dat er meer boeven zijn dan agenten de politie zichzelf moet opdoeken dan?
Texas Ranger, je begrijpt het niet zo goed hé.

Een van de grondregels van het internationaal recht is dat collectief straffen illegaal is.

Ik denk dat je akkoord bent dat het Westen de behoeder moet zijn van het internationaal recht. Want doen we dat niet, dan zijn we geen haar beter dan terroristen; dan zijn we niet superieur.

Kortom, uw voorstel komt neer op het opblazen van de meest basale regels van het internationaal recht.

Collectieve straffen zijn zowat het meest idiote dat men kan doen.
Oud 1 december 2008, 01:05   #51
Texas Ranger
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach zo, omdat moslimextremisten aanslagen uitvoeren is dat voor U dus een gegronde reden om ze allemaal maar over dezelfde kam gaan te scheren....
En zo nodig af te schieten als het moet....

Weet U dat de nazi's die Filo eerder aanhaalt er net hetzelfde gedachtengoed op aanhingen...En dat U eigenlijk géén haar beter bent....
U leest dus zaken die ik nooit geschreven heb... afschieten zegt u... lees opnieuw mijn eerste post dan: ultimatum in de zin van: plegen jullie nogmaals een aanslag tegen ons dan:

1) sluiten wij alle moskeeen in Europa voor vijf jaar

2) Na vijf jaar zonder aanslagen mogen ze terug open.

3) Komt er DAN opnieuw een aanslag dan worden ze allemaal afgebroken, tot de laatste steen.

U had het overafschieten geloof ik...???
Oud 1 december 2008, 01:05   #52
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, uw voorstel verschilt in geen haar van de ultimata die Bin Laden aan het Westen stelt. Die scheert ook alle Amerikanen over één kam omdat George Bush zo'n klootzak is.

Waarom geef je jezelf zo snel gewonnen door de vijand na te apen? Da's toch zwak? Da's voor mietjes.

Gelukkig zijn er in Europa voldoende mensen die wél op een verstandige manier met het probleem omgaan. Niet als rechtse sissies.

Laatst gewijzigd door C2C : 1 december 2008 om 01:06.
Oud 1 december 2008, 01:07   #53
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Texas, effe persoonlijk: ben je een homofiel?

Ik heb niks tegen homos hé. Maar ik vind wel dat ze ervoor uit mogen komen. Zeker wanneer hun verdrongen homofilie hun politieke voorkeur zo kleurt.
Oud 1 december 2008, 01:11   #54
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ok, dit topic is dus afgerond. Een ultimatum stellen aan 1.5 miljard mensen en ze collectief straffen, is een nazi-truukje dat enkel voorgesteld wordt door homos die nog niet uit de kast zijn. Iedereen is het daar blijkbaar over eens.

We kunnen dus alweer een volgend topic beginnen bespreken. Soms gaat de afhandeling echt snel!

Laatst gewijzigd door C2C : 1 december 2008 om 01:12.
Oud 1 december 2008, 01:17   #55
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Dan zitten wel miljoenen met een ongewenst en vijandig geloof in je achtertuin. met andere woorden het is al te laat. Enig overblijvend alternatief is politieke schadebeperking. Maar dat zullen de linkse anarchisten niet toestaan.
Op het moment dat olie door Arabische landen niet meer als pressiemiddel tegen het Westen gebruikt kan worden, zie ik het probleem niet meer zo. Dan kunnen de hier reeds aanwezige moslims kiezen tussen hier blijven en zich volledig aanpassen aan de hier geldende Leitkultur, waarbij ze hun eigen religie en cultuur binnenskamers mogen belijden, of remigreren naar de landen van herkomst waar ze in alle rust en vrede hun eigen cultuur en religie kunnen belijden. Dubbele paspoorten worden afgeschaft, en contracten (met een bepaalde proeftijd) worden getekend met de hier al aanwezigen. Gaat men binnen die proefperiode drie maal over de schreef, wordt men uitgezet. Dat "three strikes and you're out"-concept is overigens reeds met veel succes in verschillende Amerikaanse staten toegepast. En uiteraard gaat de deur definitief op slot voor nog meer immigratie vanuit die landen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 01:18   #56
Jaja
Burger

Jaja's schermafbeelding

Standaard

Het zou misschien wel een goede manier zijn voor de extremisten om hun basis in het westen uit te breiden.
Ik wil zeggen dat ik denk dat als we nultolerantie tegenover de islam predikken we precies in de exremisten hun kaart spelen.
Jaja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 01:18   #57
Texas Ranger
Partijlid

Standaard

Citaat:

Een van de grondregels van het internationaal recht is dat collectief straffen illegaal is.

Ik denk dat je akkoord bent dat het Westen de behoeder moet zijn van het internationaal recht. Want doen we dat niet, dan zijn we geen haar beter dan terroristen; dan zijn we niet superieur.

Kortom, uw voorstel komt neer op het opblazen van de meest basale regels van het internationaal recht.

In een uitzichtloze oorlog zoals deze (uitzichtloos want assymetrisch) mogen wat mij betreft alle regels overboord worden gegooid om tot het beoogde resultaat te komen, nl. vrede en het herstellen van de rust. U denkt superieur te kunnen zijn zegt u door regeltjes te handhaven? Bespottelijk: de moslims beseffen maar al te goed dat zij superieur zullen worden door uw regeltjes met voeten te treden. Het recht van de sterkste...

Wat mij betreft moet iemand eens die sukkels gaan wijsmaken dat een godsdienst die bloedvergieten, discriminatie van andersgelovigen en vrouwen propageert geen godsdienst is maar een afgodendienst, de verafgoding van de duivel zelf... We moeten dringend de islam uit het pakket van erkende gesubsidieerde geloven halen voor het te laat is, de islam is naar mijn inzichten een sekte van een geperverteerde oplichter (Mohammed) die de hele wereld bedroog door te verklaren dat hij gestuurd was door God terwijl hij slechts een veldheer was (zoals Hitler, Napoleon, Djenghis Khan) die het zwaard hanteerde (en volgens zijn biografie niet 1 wonder kon verrichten, in tegenstelling tot echte heiligen, hij was dus letterlijk een schijnheilige of schijn-profeet Dat zijn sekte inmiddels is uitgegroeid tot 1 miljard zielen kan mij geen moer schelen. Europa moet voorbehouden worden aan onze joods-christelijke tradities (en verder de miljoenen ongelovigen die zich desnoods vrijwillig kunnen bekeren daartoe), de moslims daarentegen zorgen met opdringen van hun geloof (en straffen voor afvalligen) alleen maar voor overlast, spanning en oorlog...
Oud 1 december 2008, 01:20   #58
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, dit topic is dus afgerond. Een ultimatum stellen aan 1.5 miljard mensen en ze collectief straffen, is een nazi-truukje dat enkel voorgesteld wordt door homos die nog niet uit de kast zijn. Iedereen is het daar blijkbaar over eens.

We kunnen dus alweer een volgend topic beginnen bespreken. Soms gaat de afhandeling echt snel!
Hehe, daar komt het op neer,de nazi's hadden het destijds met de boekverbrandingen ,en hij met het afbreken van moskeeën,net alsof die moslimextremisten daarvan zullen wakker liggen en hun zal weerhouden van verdere aanslagen....hij straft er alleen de moslims mee die in europa zijn en waarvan vrijwel 99% geen enkele betrokkenheid heeft bij het hele islamextremisme...Alleen vergeet hij dat hij door zijn voorgestelde acties wel eens een klimaat hier kan schapen waardoor de moslims zich hier bedreigd gaan voelen ...En kan hij later met het hand op het hard verklaren "ich habe es nicht gewüst"....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 01:20   #59
Texas Ranger
Partijlid

Standaard

Citaat:

In een uitzichtloze oorlog zoals deze (uitzichtloos want assymetrisch) mogen wat mij betreft alle regels overboord worden gegooid om tot het beoogde resultaat te komen, nl. vrede en het herstellen van de rust. U denkt superieur te kunnen zijn zegt u door regeltjes te handhaven? Bespottelijk: de moslims beseffen maar al te goed dat zij superieur zullen worden door uw regeltjes met voeten te treden. Het recht van de sterkste...

Wat mij betreft moet iemand eens die sukkels gaan wijsmaken dat een godsdienst die bloedvergieten, discriminatie van andersgelovigen en vrouwen propageert geen godsdienst is maar een afgodendienst, de verafgoding van de duivel zelf... We moeten dringend de islam uit het pakket van erkende gesubsidieerde geloven halen voor het te laat is, de islam is naar mijn inzichten een sekte van een geperverteerde oplichter (Mohammed) die de hele wereld bedroog door te verklaren dat hij gestuurd was door God terwijl hij slechts een veldheer was (zoals Hitler, Napoleon, Djenghis Khan) die het zwaard hanteerde (en volgens zijn biografie niet 1 wonder kon verrichten, in tegenstelling tot echte heiligen, hij was dus letterlijk een schijnheilige of schijn-profeet Dat zijn sekte inmiddels is uitgegroeid tot 1 miljard zielen kan mij geen moer schelen. Europa moet voorbehouden worden aan onze joods-christelijke tradities (en verder de miljoenen ongelovigen die zich desnoods vrijwillig kunnen bekeren daartoe), de moslims daarentegen zorgen met opdringen van hun geloof (en straffen voor afvalligen) alleen maar voor overlast, spanning en oorlog...
Oud 1 december 2008, 01:20   #60
Texas Ranger
Partijlid

Standaard

Citaat:

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be