Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2008, 18:54   #41
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Er zijn natuurlijk een pak meer mensen/jongeren die liever van hun nachtrust genieten. Zowel voor als tegenstaanders hebben gelijk. Behalve als je naar het prijskaartje van de escapades van de feestneuzen kijkt. Weekendongevallen, drugsgebruik, overlast, ...

Uit statistieken kan je afleiden dat 35% van de dode of zwaargewonde bestuurders tussen de 18 en 24 jaar is, wat enorm veel is als je weet dat die groep slechts 10% vertegenwoordigd van de totale populatie aan automobilisten. Schrik dan niet dat dit cijfer tijdens de weekendnachten stijgt tot 50%. Het grootste deel van de slachtoffers is dan op weg naar huis, na een nachtje (of misschien het hele weekend) fuiven.
Dat is hun probleem - niet het mijne.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 18:54   #42
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
De gevolgen zijn niet mis: concentratieproblemen, slaapproblemen, verminderd libido, spijsverteringsproblemen, slecht zien, ...
Hun probleem, toch?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 1 december 2008, 21:06   #43
kaptenkirk
Partijlid

kaptenkirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Hun probleem, toch?
Kan je wat meer uitleg geven? Wat is niet jouw probleem?
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 21:11   #44
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je wat meer uitleg geven?
Als iemand zichzelf zat wilt drinken en dan tegen een boom wilt rijden of hun gezondheid willen opofferen, is dat heel spijtig, maar niet mijn probleem, he.
Citaat:
Wat is niet jouw probleem?
Mensen die zichzelf de vernieling helpen is doorgaans niet mijn probleem.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 1 december 2008 om 21:12.
Oud 1 december 2008, 21:20   #45
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Als iemand zichzelf zat wilt drinken en dan tegen een boom wilt rijden , is dat heel spijtig, maar niet mijn probleem, he.

Mensen die zichzelf de vernieling helpen is doorgaans niet mijn probleem.
Je vergeet daarbij dat ze ook anderen de dood kunnen injagen, als de boom per ongeluk geen boom is maar een andere auto. Ik ben ooit frontaal aangereden door een bezopen onnozelaar aan het eind van zijn nachtje uit en dat had me mijn leven gekost als ik niet met een zeer zware, veilige auto had gereden. Op zo'n moment wordt het héél erg uw probleem, wees gerust.
Tussen haakjes: de zattekl... heeft er zelf wel het leven bij ingeschoten. Hij reed met een Fiat Ritmootje. Dat leek wel ontploft.
Oud 1 december 2008, 21:26   #46
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet daarbij dat ze ook anderen de dood kunnen injagen, als de boom per ongeluk geen boom is maar een andere auto. Ik ben ooit frontaal aangereden door een bezopen onnozelaar aan het eind van zijn nachtje uit en dat had me mijn leven gekost als ik niet met een zeer zware, veilige auto had gereden. Op zo'n moment wordt het héél erg uw probleem, wees gerust.
Tussen haakjes: de zattekl... heeft er zelf wel het leven bij ingeschoten. Hij reed met een Fiat Ritmootje. Dat leek wel ontploft.
Waarom lag gij toen niet in uw bed? Horen de mensen dan 's nachts niet braaf in hun bedje te liggen?

Hoe hilarisch, zeggen dat niemand iets te zoeken heeft op straat in het putje van de nacht maar meneer toert dan wel zelf vrolijk rond in zijne auto

Laatst gewijzigd door Rapture : 1 december 2008 om 21:27.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 21:31   #47
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een terecht pleidooi voor meer controle op zatte chauffeurs.
Oud 1 december 2008, 23:13   #48
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Waarom lag gij toen niet in uw bed? Horen de mensen dan 's nachts niet braaf in hun bedje te liggen?

Hoe hilarisch, zeggen dat niemand iets te zoeken heeft op straat in het putje van de nacht maar meneer toert dan wel zelf vrolijk rond in zijne auto
Ik was toen aan het werk. Eerst nadenken misschien, dan reageren? Maar dat is niet uw sterkste kant, heb ik de indruk.

Laatst gewijzigd door Jukes : 1 december 2008 om 23:14.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 00:44   #49
Zoom
Partijlid

Zoom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was toen aan het werk. Eerst nadenken misschien, dan reageren? Maar dat is niet uw sterkste kant, heb ik de indruk.
Dus u zou om 5u 's morgens mogen werken als u dat wilt, maar een caffeehouder niet?

Rijden als het donker is geeft meer kans op in slaap vallen achter het stuur en blackouts.... conclusie: niet meer met de auto rijden vanaf de zon onder gaat!

Als u kijkt naar het aantal geblesseerde sporters.... het grooste percentage ervan zijn voetballers... laten we voetbal afschaffen!!!

Nu voor even serieus te zijn, u schuift het probleem gewoon op met belachelijke sluitingsuren. Ofwel vertrekt iedereen vroeger op stap en gaan ze nog steeds ladderzat naar huis (allemaal, de hele stad om 3u tegelijk, stelt u het zich al eens voor in een stad als antwerpen of brussel?) en creert u snachts een nog groter probleem... ofwel gaat iedereen zich gewoon bij maten zat drinken en lost dit het probleem OOK niet op, tenzij u wilt overstappen op een ECHTE avondklok (zie hier weer het probleem... ploegenwerk, nachttransport, vakantieplaningen, criminaliteit, en alle kosten vandien...)

En denk nu eens van een economische kant... als al die accidenten niet meer zouden gebeuren.... het zou een ramp zijn voor de auto industrie!
Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 02:22   #50
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Leeftijdsgrens ja, sluitingsuur neen behalve als een bepaalde zaak te veel de nachtrust van omwonenden verstoort.
Ik heb naast een frituur gewoond en elke avond was het daar prijs met mensen die hun zware motorfietsen of auto's lieten ronken terwijl ze frieten zaten te eten.

Aan de andere kant ga ik ook soms op stap in het nachtleven, soms tot 5 uur 's morgens als het me goed zint.

Ironische noot:
Nachtclubs en cafe's moeten dicht tegen 2 uur 's morgens in Thailand (berucht om zijn nachtleven) en Californie;
Geen enkele beperking in China (een communistische dictatuur), waar ik al verschillende keren tot zonsopgang na 5 u 's morgens in danstenten rondgehangen heb.
Rare wereld.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 09:55   #51
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoom Bekijk bericht
Dus u zou om 5u 's morgens mogen werken als u dat wilt, maar een caffeehouder niet?

Rijden als het donker is geeft meer kans op in slaap vallen achter het stuur en blackouts.... conclusie: niet meer met de auto rijden vanaf de zon onder gaat!

En denk nu eens van een economische kant... als al die accidenten niet meer zouden gebeuren.... het zou een ramp zijn voor de auto industrie!
Uw reactie getuigt nogmaals van ondoordachtheid. Ik was toen nog aan het werk, net omdat de stomme gewoonte van laat uitgaan bestaat. Ik moest voor mijn toenmalige job de sleutels van een auto - de eerste prijs in een wedstrijd - overhandigen in een horecazaak. Dat ik zo laat op de baan was, had dus alles te maken met de belachelijke gewoonte om alles tot in de vroege uurtjes te rekken.

Bovendien denk ik niet dat discotheek- en clubuitbaters (we hadden het hier niet over caféhouders) staan te springen om zo laat te werken. Als hun klanten van 20 tot 2 uur komen, zullen ze met plezier op tijd in hun nest kruipen, denk ik.

Tenslotte: uw cynische opmerking in de laatste paragraaf stoot me persoonlijk tegen de borst. Mijn vrouw en ik hadden namelijk het leven kunnen laten in die zeer zware aanrijding (120 tegen 120, frontaal). Bovendien werkte ik toen in de autosector, en ik kan u verzekeren dat niemand bij het merk, waar ik toen actief was, gelukkig was dat mijn wagen total loss was. Mijn leven was hen véél meer waard dan één auto meer verkocht via de verzekering. Maar dat waren dan ook mensen die nadachten.
Oud 2 december 2008, 10:00   #52
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een terecht pleidooi voor meer controle op zatte chauffeurs.
hei Adrian, wie moet dat dan controleren? Toch niet die dieven/gangsters van de staat?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 13:39   #53
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
hei Adrian, wie moet dat dan controleren? Toch niet die dieven/gangsters van de staat?
De private eigenaars van de weg, lijkt me. Maar die discussie staat los van degene die we hier voeren, he.
Oud 2 december 2008, 13:42   #54
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De private eigenaars van de weg, lijkt me. Maar die discussie staat los van degene die we hier voeren, he.
dus de staat, die op dit moment eigenaar is. Goed eh.
Oud 2 december 2008, 13:48   #55
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
dus de staat, die op dit moment eigenaar is. Goed eh.
Die discussie is natuurlijk voor een ander topic.
Oud 2 december 2008, 14:11   #56
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Niet mee akkoord. Als de logika en opvoeding bij sommige (gescheiden) ouders ver zoek is, moet de wetgever ingrijpen. Ik begrijp niet dat plezier maken alleen op onmenselijke uren kan. Wat is er verkeerd aan om ten laatste om 03.00 uur de deuren te sluiten. Over leeftijd wil ik niet discuteren, maar 16 lijkt me acceptabel.
Als u 3 uur wel goed is dan vraag ik mij af waarom 5 of 6 uur fout zou zijn.
GEEN sluitingsuur, altijd met regeltjes afkomen is dat het vlaamse gedachtengoed van vandaag?
Ik maak regeltjes was ik vind dat het niet goed.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 14:25   #57
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Que?
Oud 2 december 2008, 14:53   #58
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Laat uitgeweest gisteren?
Oud 2 december 2008, 14:57   #59
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Even terzijde: Pieke zijn avatar is zalig!
Oud 4 december 2008, 06:37   #60
kaptenkirk
Partijlid

kaptenkirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u 3 uur wel goed is dan vraag ik mij af waarom 5 of 6 uur fout zou zijn.
GEEN sluitingsuur, altijd met regeltjes afkomen is dat het vlaamse gedachtengoed van vandaag?
Oke, misschien offtopic, maar als voorbeeld. Neem nu bv de rij en rusttijden voor chauffeurs. Denk je dat deze bedacht zijn als regelneverij? Nee, deze dienen om de chauffeurs te beschermen, maar vooral om sommige crapuul bazen in te tomen. Als een chauffeur de rijtijd overschrijd, krijgt hij een boete van 250€, maar ZIJN baas OOK eentje van (ik dacht) 5000€.

Als er sluitingstijden komen, is dat op de eerste plaats om de jongeren tegen henzelf te beschermen en ook om de vele horecamedewerkers nog een "normaal" leven te geven. Als het van de baas afhangt, mag zijn discotheek 24/7 open zijn. Een transporteur ziet ook graag zijn chauffeurs 24/7 rijden.
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be