![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hun probleem, toch?
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als iemand zichzelf zat wilt drinken en dan tegen een boom wilt rijden of hun gezondheid willen opofferen, is dat heel spijtig, maar niet mijn probleem, he.
Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 1 december 2008 om 21:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes: de zattekl... heeft er zelf wel het leven bij ingeschoten. Hij reed met een Fiat Ritmootje. Dat leek wel ontploft.
![]() |
![]() |
#46 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hoe hilarisch, zeggen dat niemand iets te zoeken heeft op straat in het putje van de nacht maar meneer toert dan wel zelf vrolijk rond in zijne auto ![]()
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 1 december 2008 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementslid
|
![]() Ik was toen aan het werk. Eerst nadenken misschien, dan reageren? Maar dat is niet uw sterkste kant, heb ik de indruk.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 1 december 2008 om 23:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Rijden als het donker is geeft meer kans op in slaap vallen achter het stuur en blackouts.... conclusie: niet meer met de auto rijden vanaf de zon onder gaat! Als u kijkt naar het aantal geblesseerde sporters.... het grooste percentage ervan zijn voetballers... laten we voetbal afschaffen!!! Nu voor even serieus te zijn, u schuift het probleem gewoon op met belachelijke sluitingsuren. Ofwel vertrekt iedereen vroeger op stap en gaan ze nog steeds ladderzat naar huis (allemaal, de hele stad om 3u tegelijk, stelt u het zich al eens voor in een stad als antwerpen of brussel?) en creert u snachts een nog groter probleem... ofwel gaat iedereen zich gewoon bij maten zat drinken en lost dit het probleem OOK niet op, tenzij u wilt overstappen op een ECHTE avondklok (zie hier weer het probleem... ploegenwerk, nachttransport, vakantieplaningen, criminaliteit, en alle kosten vandien...) En denk nu eens van een economische kant... als al die accidenten niet meer zouden gebeuren.... het zou een ramp zijn voor de auto industrie! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() Leeftijdsgrens ja, sluitingsuur neen behalve als een bepaalde zaak te veel de nachtrust van omwonenden verstoort.
Ik heb naast een frituur gewoond en elke avond was het daar prijs met mensen die hun zware motorfietsen of auto's lieten ronken terwijl ze frieten zaten te eten. Aan de andere kant ga ik ook soms op stap in het nachtleven, soms tot 5 uur 's morgens als het me goed zint. Ironische noot: Nachtclubs en cafe's moeten dicht tegen 2 uur 's morgens in Thailand (berucht om zijn nachtleven) en Californie; Geen enkele beperking in China (een communistische dictatuur), waar ik al verschillende keren tot zonsopgang na 5 u 's morgens in danstenten rondgehangen heb. Rare wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bovendien denk ik niet dat discotheek- en clubuitbaters (we hadden het hier niet over caféhouders) staan te springen om zo laat te werken. Als hun klanten van 20 tot 2 uur komen, zullen ze met plezier op tijd in hun nest kruipen, denk ik. Tenslotte: uw cynische opmerking in de laatste paragraaf stoot me persoonlijk tegen de borst. Mijn vrouw en ik hadden namelijk het leven kunnen laten in die zeer zware aanrijding (120 tegen 120, frontaal). Bovendien werkte ik toen in de autosector, en ik kan u verzekeren dat niemand bij het merk, waar ik toen actief was, gelukkig was dat mijn wagen total loss was. Mijn leven was hen véél meer waard dan één auto meer verkocht via de verzekering. Maar dat waren dan ook mensen die nadachten.
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hei Adrian, wie moet dat dan controleren? Toch niet die dieven/gangsters van de staat?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De private eigenaars van de weg, lijkt me. Maar die discussie staat los van degene die we hier voeren, he.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() dus de staat, die op dit moment eigenaar is. Goed eh.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die discussie is natuurlijk voor een ander topic.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
GEEN sluitingsuur, altijd met regeltjes afkomen is dat het vlaamse gedachtengoed van vandaag? Ik maak regeltjes was ik vind dat het niet goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementslid
|
![]() Laat uitgeweest gisteren?
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even terzijde: Pieke zijn avatar is zalig!
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als er sluitingstijden komen, is dat op de eerste plaats om de jongeren tegen henzelf te beschermen en ook om de vele horecamedewerkers nog een "normaal" leven te geven. Als het van de baas afhangt, mag zijn discotheek 24/7 open zijn. Een transporteur ziet ook graag zijn chauffeurs 24/7 rijden. |
|
![]() |
![]() |