Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2004, 12:45   #41
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Ik praat dan ook niet over het verleden, maar over het heden.
Ik heb het over de periode 2001 tot nu...
Aha... nu weet ik waar uw radicaliteit vandaan komt: kortzichtigheid !
Oud 7 april 2004, 12:46   #42
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
Aha... nu weet ik waar uw radicaliteit vandaan komt: kortzichtigheid !
Noem mijn visie wat U wil.
Naast de huidige realiteit kijken kan U toch niet!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 12:51   #43
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Al de grote genocides uit de vorige eeuw (toch nog niet zo lang geleden, nietwaar) hadden juist geen bal te maken met de islam. Hoeveel mensen zijn er gesneuveld tijdens WOI, WOII, het communistisch bewind, de daaropvolgende oorlogen Oost vs. West, de Rwandese genocide, ...? En vergelijk dat getal nu eens met "het islamitische geweld"? De proporties zullen u waarschijnlijk wel vlug duidelijk worden.
Voor u begint de geschiedenis dus op 11/9/2001.
Oud 7 april 2004, 12:53   #44
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Noem mijn visie wat U wil.
Naast de huidige realiteit kijken kan U toch niet!
En dat doe ik niet. Maar met de beste wil van de wereld kan die "huidige realiteit" mij niet overtuigen van de kwade bedoelingen van de "islam in zijn geheel".

Ten eerste is er immers geen "islam in zijn geheel", al was het maar omdat de islam niet over een popie jopie beschikt die haarfijn, doch autoritair uitlegt hoe de koran en alle andere geschriften dienen geïnterpreteerd te worden.

Ten tweede wil dat ook zeggen dat ik mijn buren in plaats van als vrienden, als vijanden moet aanzien. En daar heb ik tot nog toe geen enkele aanleiding voor gezien (Ze hebben me zelfs niet proberen te bekeren ! Stel u voor !).
Oud 7 april 2004, 12:58   #45
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hoeveel mensen zijn er gesneuveld tijdens WOI, WOII, het communistisch bewind, de daaropvolgende oorlogen Oost vs. West, de Rwandese genocide, ...? De proporties zullen u waarschijnlijk wel vlug duidelijk worden.
jamaar jamaar, Turkje, de onderlinge moordpartij in Rwanda is al 10 jaar geleden, de eerste aanslag op de WTC torens... euh...
don't bother amigo, inhoudelijke dsicussie wordt in geen enkele rubriek aangegaan, hoewel het telkens over hetzelfde artikel gaat.

Citaat:
Ik vind het alleszins zeer eigenaardig dat U zo licht geraakt reageert, wanneer ik U confronteer met het feit dat 95% van het geweld tegenwoordig rechtstreeks of onrechtstreeks met de Islam is geliëerd...
da's geen feit Rudy, da's blaaskesmakerij op het internet. Let even op, dan leer je misschien iets bij:

Een voorbeeld van een feit is "er gaan 100 centimeters in een meter"

Veralgemenende uitspraken die gebruik maken van schoon afgeronde percentages zijn géén feiten, ook al kom je ze vaak tegen op het internet.

Toogpraat en veel gewauwel, toch triestig dat dit forum over "politics" zou moeten gaan
Oud 7 april 2004, 13:15   #46
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Citaat:
Ik vind het alleszins zeer eigenaardig dat U zo licht geraakt reageert, wanneer ik U confronteer met het feit dat 95% van het geweld tegenwoordig rechtstreeks of onrechtstreeks met de Islam is geliëerd...
da's geen feit Rudy, da's blaaskesmakerij op het internet. Let even op, dan leer je misschien iets bij:

Veralgemenende uitspraken die gebruik maken van schoon afgeronde percentages zijn géén feiten, ook al kom je ze vaak tegen op het internet.

Toogpraat en veel gewauwel, toch triestig dat dit forum over "politics" zou moeten gaan
U noemt het toogpraat en veel gewauwel?
Wil U me dan eens aantonen, objectief dan, dat de overgrote meerderheid van het geweld in de periode 2001 en nu niet rechtstreeks of onrechtstreeks met de Islam gelinkt is?

Ik vind het wederom eigenaardig dat ik U met FEITEN confronteer en dat U mij dan maar snel probeert te catalogeren onder de noemer 'toogpraat en gewauwel'!

Zou dit een voorbeeld kunnen zijn van het selectief doof en blind zijn tegenover de werkelijkheid, wanneer het gaat over de multicul-droom?

Oud 7 april 2004, 13:17   #47
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wil U me dan eens aantonen, objectief dan, dat de overgrote meerderheid van het geweld in de periode 2001 en nu niet rechtstreeks of onrechtstreeks met de Islam gelinkt is?

Ik vind het wederom eigenaardig dat ik U met FEITEN confronteer en dat U mij dan maar snel probeert te catalogeren onder de noemer 'toogpraat en gewauwel'!

Zou dit een voorbeeld kunnen zijn van het selectief doof en blind zijn tegenover de werkelijkheid, wanneer het gaat over de multicul-droom?
blijkbar doet u nog een schepje toogpraat erbovenop, nu is het aan ons om te bewijzen dat dit niet zo is. JoeQpublic slaat de nagel opd e kop dat die uitspraak van 95% niets anders dan veralgemend is en op niets gestaafd is
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 13:22   #48
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
blijkbaar doet u nog een schepje toogpraat erbovenop, nu is het aan ons om te bewijzen dat dit niet zo is. JoeQpublic slaat de nagel op de kop dat die uitspraak van 95% niets anders dan veralgemeend is en op niets gestaafd is
Tja, deze discussie leidt duidelijk tot niets.
U roept allen nu reeds: "Wir haben es nicht gewusst!"...

Oud 7 april 2004, 13:23   #49
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben op dit moment even aan het zoeken.

Maar kunt u me in tussentijd eens bewijzen dat de overgrote meederheid van het geweld in de periode 2001 en nu niet rechtstreeks of onrechtstreeks met de USA gelinkt is?
Oud 7 april 2004, 13:23   #50
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Geef misschien eens de bronnen van het feit dat 95% van het geweld op deze wereld gelieerd is aan de Islam, want volgens mij is dat ook cafepraat, en dan nog vanuit een bruin cafe ook.
Oud 7 april 2004, 13:34   #51
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Geef misschien eens de bronnen van het feit dat 95% van het geweld op deze wereld gelieerd is aan de Islam, want volgens mij is dat ook cafepraat, en dan nog vanuit een bruin cafe ook.
hahaha.. Ik herinner me wel dat een merendeel der hedendaagse conflicten min of meer gelinkt waren met Islam, maar bon , dan kan je evenzeer zeggen dat het altijd om geld of macht draait.. Meestal is de religie maar een voorwendsel om het gepeupel mee te slepen..
Oud 7 april 2004, 13:46   #52
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik vind niet zo direct een site waar alle mogelijke wereldconflicten van vandaag de dag op te vinden zijn. Iemand een idee?

http://www.ploughshares.ca/content/MONITOR/monj01c.html voor het jaar 2000

40 gewapende conflicten in 35 staten, waarvan 12.5% zich afspelen in het midden-oosten, 35% in de rest van Azië, en 42.5% in Afrika.

Voor 2002 (http://www.ploughshares.ca/CONTENT/B...oughshares.pdf) zijn dat soortgelijke cijfers : 39 conflicten verspreid over 29 staten, waarvan 10.8% in het Midden-Oosten, 37.8% in Afrika en 43.2% in Azië.

Deze cijfers doen de stelling dat "95% gelinkt is met de islam" sterk wankelen.

Dat is ook het geval als je bvb. eens kijkt in welke landen er overal journalisten aan een gewelddadig eind zijn gekomen :

http://www.cpj.org/killed/Ten_Year_K...2002_list.html
Oud 7 april 2004, 13:57   #53
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

http://www.ploughshares.ca/content/ACR/ACR00/ACR00.html

Misschien is 95% overdreven, maar ver zit ik er niet van af.

Oud 7 april 2004, 14:47   #54
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
beste Rudy,
van een "discussie" is maar sprake als beide partijen argumenten aanhalen en die proberen te staven of te weerleggen.
Roepen dat "alle moslims moorddadig crapuul zijn" of "die arme Marokkanen zijn het beste wat ons overkomen is" zijn geen van beiden argumenten, van discussie is dan ook geen sprake: jij herhaalt jouw waarheid, ik de mijne en zo kan het nog lang, lang doorgaan. Helaas weiger ik daar tijd en bandwijdte aan te verspillen.

Ik begrijp dat redelijk recente gebeurtenissen (aanslagen) en ontwikkelingen (migranten) een hoop mensen overstuur maken.

Ik geloof ook dat internationaal terrorosime een bedreiging is van onze samenleving en dat kleine criminaliteit een groot probleem is voor wie er mee geconfronteerd wordt.

Maar ik begrijp niet wat het helpt om alle moslims ter wereld op dezelfde hoop als Osama bin Laden te gooien of om te stellen dat alle Marokkanen in Brussel bandieten zijn. Uw hart es luchten kan deugd doen, maar veel verder kom je er niet mee.

Ik besef dat het niet aan mij alleen is om de wereld te veranderen, maar ik probeer wel hem te begrijpen en op basis van feiten (niet geschreeuw, niet clichés, niet toogpraat) zal ik eventueel m'n gedrag aanpassen.
Zo zal ik dit jaar niet naar Irak op vakantie te gaan, maar evenzeer ga ik geen moskees in brand steken of elke gekleurde medemens scheef bekijken.
Oud 7 april 2004, 16:12   #55
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
beste Rudy,
van een "discussie" is maar sprake als beide partijen argumenten aanhalen en die proberen te staven of te weerleggen.
Roepen dat "alle moslims moorddadig crapuul zijn" of "die arme Marokkanen zijn het beste wat ons overkomen is" zijn geen van beiden argumenten, van discussie is dan ook geen sprake: jij herhaalt jouw waarheid, ik de mijne en zo kan het nog lang, lang doorgaan. Helaas weiger ik daar tijd en bandwijdte aan te verspillen.

Ik begrijp dat redelijk recente gebeurtenissen (aanslagen) en ontwikkelingen (migranten) een hoop mensen overstuur maken.

Ik geloof ook dat internationaal terrorosime een bedreiging is van onze samenleving en dat kleine criminaliteit een groot probleem is voor wie er mee geconfronteerd wordt.

Maar ik begrijp niet wat het helpt om alle moslims ter wereld op dezelfde hoop als Osama bin Laden te gooien of om te stellen dat alle Marokkanen in Brussel bandieten zijn. Uw hart es luchten kan deugd doen, maar veel verder kom je er niet mee.

Ik besef dat het niet aan mij alleen is om de wereld te veranderen, maar ik probeer wel hem te begrijpen en op basis van feiten (niet geschreeuw, niet clichés, niet toogpraat) zal ik eventueel m'n gedrag aanpassen.
Zo zal ik dit jaar niet naar Irak op vakantie te gaan, maar evenzeer ga ik geen moskees in brand steken of elke gekleurde medemens scheef bekijken.
Help ! Een rationele geest !

Oud 7 april 2004, 18:21   #56
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
beste Rudy,

u bent een mens naar m'n hart
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 20:32   #57
WaCo
Vreemdeling

WaCo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eindelijk zien meer en meer mensen in dat de oorlog van de Islam en het Westen wel degelijk begonnen is!
Nu er nog naar handelen. Ook in België zitten terroristische cellen en zelfs hoofdkwartieren van Islam-terroristische organisaties.

We moeten dringend deze cellen met wortel en al uitroeien: laat ze zingend zichzelf opblazen of schiet de terroristen neer als de laffe honden die ze zijn!

Al de rest moet gevraagd worden om de wetten en gewoonten van dit land te onderschrijven en moeten dit steeds weer bewijzen, anders mogen ze vertrekken!
Hallelujah, goed gezegd... :D
<SPAN style="FONT-SIZE: 10pt"><FONT color=#000000><FONT face="Times New Roman">Je lichaam bestaat in wezen uit leegte.
WaCo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 00:09   #58
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Vandaag nogmaals het bewijs op televisie: Japanse burgers met het mes op de keel in naam van Allah en Islam.

Het ware gezicht van de islam!
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 09:47   #59
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Vandaag nogmaals het bewijs op televisie: Japanse burgers met het mes op de keel in naam van Allah en Islam.

Het ware gezicht van de islam!
U heeft dringend nood aan een andere dimensie in het leven: van eendimensioneel denken naar tweedimensioneel.

(Het driedimensioneel denken is voor gevorderden!)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 10:02   #60
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

zucht...

enige troost die ik heb, is dat mensen met zwart-wit kaderkes rond wereldse problemen daardoor gelukkig nooit in 'n positie komen waarin hun mening grotere gevolgen heeft dan al dan niet een Marokkaanse winkel binnenstappen of op deze of gene partij stemmen.

'n Bedenking zo u wilt: als Irak best met de grond gelijk gemaakt wordt, waarom doet men het dan niet?
lobbywerk van linkie-winkies in het Pentagon?

ga maar terug computerspellekes spelen, gasten...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be