Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2008, 17:28   #41
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

De rechtbank behandelt de mannen als melkkoeien bij echtscheidingen. Dat is de realitieit.
Ik snap niet dat een man 500 euro onderhoudsgeld per maand moet ophoesten terwijl ie zijn kinderen maar 2 keer per maand mag zien terwijl de vrouw dan nog eens het kindergeld erboven opkrijgt.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 18:47   #42
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Ja, ja ... zoekt gij maar eens een uitweg in die quotejungle. Trouwens mijn profiel van u is toch gemaakt, zenne
Judgmental? Hell yeah!!
Quotejungle ? We waren amper een pagina ver. Als je nu al je draad kwijt bent...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 00:13   #43
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
"luie vrouwen"
²

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roderidder Bekijk bericht
Gevolg:
Een deel van de wet die de alimentatie beperkte tot de duur van het huwelijk is vernietigd.

RR
Lijkt me logisch. Het kind dat u heeft verwekt blijft waarschijnlijk ook langer in leven dan de duur van uw huwelijk. Ik zie niet in waarom enkel één ouder voor alle kosten na de scheiding zou moeten opdraaien.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 10:41   #44
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
²

Lijkt me logisch. Het kind dat u heeft verwekt blijft waarschijnlijk ook langer in leven dan de duur van uw huwelijk. Ik zie niet in waarom enkel één ouder voor alle kosten na de scheiding zou moeten opdraaien.
Voor een kind bepaalde kosten meebetalen, daarin kan ik me vinden maar opdraaien voor de je ex gaat te ver.
Oud 8 december 2008, 12:13   #45
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het zijn vooral die domme mannen die maar moeten zorgen dat hun bezittingen goed vergrendeld zijn. Man, ik wordt echt boos als ik bv lees over de onnozele goedgelovigheid van pakweg die beatle Paul McCartny. Is die vent daarvoor al 60 jaar en ouder geworden? Om zich dan als een goedgelovige puber-pummel te laten inpakken?! "Trouwen in gemeenschap van goederen???" Het feit dat hij die gemene del zo'n bedrag mag betalen brfznkt hij vooral aan zichzelf. Dit weze een ontnuchtering voor hem, en een goede les voor die vele andere pummels, die dezelfde onnozele fout dreigen op te lopen.
Klopt; als je zelf ietwat vermogend bent, moet je goed gek zijn om zo te trouwen.

Bij een eventuele scheiding wil ik gerust betalen voor de kinderen (indien de vrouw mij niet belet mijn vaderschap uit te oefenen), maar de moeder zelf ga ik niet onderhouden. Daar moet ze zelf maar voor zorgen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 12:16   #46
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

dus huisvrouwen zijn luie vrouwen?

dat kan alleen maar door een man gezegd zijn die nog nooit een klop in het huishouden gedaan heeft.
Oud 8 december 2008, 14:12   #47
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Schijnbaar een piraat met zoveel ervaring als (een) forumspook.
Hier, cé:
http://www.youtube.com/watch?v=GrDkS16x1g8
http://www.actionext.com/names_j/jac...la_betise.html
veel dank voor dat schoon liekke van onze Jacques. Maar die griet van in YouTube, is dat jouw lief ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 14:22   #48
roderidder
Schepen

roderidder's schermafbeelding

Standaard

Als het gaat over het rolpatroon gaat wordt de vrouw nog steeds gediscimineerd. Ook hardwerkende vrouwen mag men niet discrimineren.
Punt is dat de onderhoudsbijdrage van de ex (dit is dus geen onderhoudsbijdrage voor de kinderen) erg eenzijdig bekeken wordt.

Als het huwelijkscontract (de hulp en ondersteuning) eindigd moet blijkbaar wel het financiele blijven doorlopen voor de vrouw. Maar hoeveel mannen ken je die het hebben gehaald bij de rechtbank bij zijn stelling dat de vuile onderbroeken en de strijk ook deel uitmaakt van de verschuldigde hulp en ondersteuning?

Citaat:
Gaat het over deeltijdwerk, dan gaat het over vrouwen. Want die offeren hun werk op om voor de kinderen zorgen. Het wordt tijd dat de mannen zich schuldig voelen.

Rotterdam. Raar eigenlijk: we praten al jaren over de moeizame combinatie van werk en gezin, schrijven notitie na notitie over het glazen plafond, deeltijdwerk en het anderhalfverdienersmodel, maar het gaat altijd alleen maar over vrouwen.

Z�*j moet meer werken en het glazen plafond doorbreken, z�*j moet zich niet schuldig voelen als ze niet elke dag thuis op de kinderen zit te wachten. Het debat over werk en zorg, zegt Rutger Groot Wassink (34), beleidsmedewerker bij FNV Jong, „is gekaapt door de vrouwen, terwijl er juist bij mannen een wereld te winnen valt”.

Het is dus de hoogste tijd dat mannen eens gaan zeggen wat z�*j willen. En dat is, volgens Groot Wassink, dat ze afwillen „van een dominante werkcultuur waarin mannen fulltime werken en verantwoordelijk zijn voor het gezinsinkomen, terwijl hun vrouwen een klein baantje hebben voor de extraatjes. Wij willen dat mannen zich losmaken van het kostverdienerskeurslijf en dat ze hun vaderrol claimen door een dag per week thuis te zijn voor de kinderen.”
bron: http://www.nrcnext.nl/geldenwerk/art...och_wat_minder

RR
roderidder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 14:27   #49
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roderidder Bekijk bericht
Als het gaat over het rolpatroon gaat wordt de vrouw nog steeds gediscimineerd. Ook hardwerkende vrouwen mag men niet discrimineren.
Punt is dat de onderhoudsbijdrage van de ex (dit is dus geen onderhoudsbijdrage voor de kinderen) erg eenzijdig bekeken wordt.

Als het huwelijkscontract (de hulp en ondersteuning) eindigd moet blijkbaar wel het financiele blijven doorlopen voor de vrouw. Maar hoeveel mannen ken je die het hebben gehaald bij de rechtbank bij zijn stelling dat de vuile onderbroeken en de strijk ook deel uitmaakt van de verschuldigde hulp en ondersteuning?
Dus omdat de vrouw thuis is gebleven (in samenspraak?) heeft ze levenslange recht op alimentatie van haar ex, ook al heeft ze een nieuwe vriend.

Als je uit elkaar gaat dan is dit ook financieel.
Oud 8 december 2008, 14:47   #50
roderidder
Schepen

Standaard

Citaat:
artikel 213 van het Burgerlijk Wetboek dat de echtgenoten tot wederzijdse hulp en bijstand verplicht. Deze hulp en bijstand overstijgt de duurtijd van het huwelijk. Uit artikel 213 leidt men immers af dat onderhoudsgeld kan worden toegekend bij echtscheiding of scheiding van tafel en bed.
bron: http://www.senateurs.be/www/?MIval=/...335824&LANG=nl

RR
Oud 8 december 2008, 16:49   #51
roderidder
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Dus omdat de vrouw thuis is gebleven (in samenspraak?) heeft ze levenslange recht op alimentatie van haar ex, ook al heeft ze een nieuwe vriend.

Als je uit elkaar gaat dan is dit ook financieel.
Als koppels uit elkaar gaan stellen we vast

bij ongehuwde koppels: Indien nodig zal het OCMW de behoeftigheid dekken
Bij gehuwde koppels is dat anders: In de overgrote meerderheid zal de man de taak van het ocmw moeten op zich nemen, meer nog, niet zelden zal het bedrag van behoeftigheid het bedrag van het ocmw overstijgen

Ik begrijp ook niet waarom dit kan, maar dat het geweld oproept mag duidelijk zijn en dan hebben we het nog niet eens over de éénzijdige visie, niet zelden misbruik van de kinderen

RR
Oud 8 december 2008, 16:57   #52
roderidder
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht

Het financiele voor de kinderen is juridisch volledig gescheiden.
Gehuwde en ongehuwde ouders dienen voor hun kinderen te zorgen tot ze financieel op hun eigen benen staan.

RR
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be