![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() De rechtbank behandelt de mannen als melkkoeien bij echtscheidingen. Dat is de realitieit.
Ik snap niet dat een man 500 euro onderhoudsgeld per maand moet ophoesten terwijl ie zijn kinderen maar 2 keer per maand mag zien terwijl de vrouw dan nog eens het kindergeld erboven opkrijgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() ²
Lijkt me logisch. Het kind dat u heeft verwekt blijft waarschijnlijk ook langer in leven dan de duur van uw huwelijk. Ik zie niet in waarom enkel één ouder voor alle kosten na de scheiding zou moeten opdraaien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Voor een kind bepaalde kosten meebetalen, daarin kan ik me vinden maar opdraaien voor de je ex gaat te ver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij een eventuele scheiding wil ik gerust betalen voor de kinderen (indien de vrouw mij niet belet mijn vaderschap uit te oefenen), maar de moeder zelf ga ik niet onderhouden. Daar moet ze zelf maar voor zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus huisvrouwen zijn luie vrouwen?
dat kan alleen maar door een man gezegd zijn die nog nooit een klop in het huishouden gedaan heeft.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Schepen
|
![]() Als het gaat over het rolpatroon gaat wordt de vrouw nog steeds gediscimineerd. Ook hardwerkende vrouwen mag men niet discrimineren.
Punt is dat de onderhoudsbijdrage van de ex (dit is dus geen onderhoudsbijdrage voor de kinderen) erg eenzijdig bekeken wordt. Als het huwelijkscontract (de hulp en ondersteuning) eindigd moet blijkbaar wel het financiele blijven doorlopen voor de vrouw. Maar hoeveel mannen ken je die het hebben gehaald bij de rechtbank bij zijn stelling dat de vuile onderbroeken en de strijk ook deel uitmaakt van de verschuldigde hulp en ondersteuning? *** Citaat:
RR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je uit elkaar gaat dan is dit ook financieel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
RR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
bij ongehuwde koppels: Indien nodig zal het OCMW de behoeftigheid dekken Bij gehuwde koppels is dat anders: In de overgrote meerderheid zal de man de taak van het ocmw moeten op zich nemen, meer nog, niet zelden zal het bedrag van behoeftigheid het bedrag van het ocmw overstijgen Ik begrijp ook niet waarom dit kan, maar dat het geweld oproept mag duidelijk zijn en dan hebben we het nog niet eens over de éénzijdige visie, niet zelden misbruik van de kinderen RR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het financiele voor de kinderen is juridisch volledig gescheiden. Gehuwde en ongehuwde ouders dienen voor hun kinderen te zorgen tot ze financieel op hun eigen benen staan. RR |
|
![]() |
![]() |