Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2008, 16:12   #41
henke54
Partijlid

henke54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Al dat geklaag over Windows is sterk overdreven, dat OS is voor de gemiddelde gebruiker IMO nog steeds de beste keuze.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_(Linuxdistributie)
ik gebruik alleen nog maar ubuntu (al 4 jaar) , en kan alles wat een 'gemiddelde gebruiker' , zoals ik , zich maar wensen kan ...

Laatst gewijzigd door henke54 : 11 december 2008 om 16:16.
henke54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 17:20   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Ge kunt geen OEM licenties kopen zonder er een PC bij te nemen, he. Dat is nu eenmaal inherent aan het concept van OEM.

Dell rekent trouwens 150 $ extra aan om te downgraden van Vista naar XP bij aankoop van een nieuwe PC, dus zo sterk lijkt mij dat ook weeral niet.
Noem jij het vervangen van Vista door XP downgraden. Ik ben nu al 4 jaar een vrij tevreden XP gebruiker hoor.
Oud 11 december 2008, 17:24   #43
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Noem jij het vervangen van Vista door XP downgraden. Ik ben nu al 4 jaar een vrij tevreden XP gebruiker hoor.
Bij de online bestellingen van Dell is die keuze inderdaad beschreven als een 'downgrade' van uw systeem. En dat kost inderdaad geld.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 17:28   #44
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Technisch gezien klopt die term. Je gaat een versienummer naar omlaag, dus is het een downgrade. Of het kwalitatief ook een downgrade is, daar lopen de mening over uiteen
Oud 11 december 2008, 17:30   #45
netslet
Minister-President

Standaard

Oh ja, Parcifal:

ik wil (voor een test) 2000 bestanden creëren van 10kb in een map op het bureaublad om een connectie-test te doen van een vpn verbinding. Elk bestand met oplopende naam : testxxxx.txt met xxxx van 0000 tot 1999.

Hoe doet ge dat eigenlijk onder Windows binnen de 5 minuten en liefst door enkel gebruik te maken van de tools die voorhanden zijn bij een standaard Windows installatie?

Laatst gewijzigd door netslet : 11 december 2008 om 17:30.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 17:30   #46
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een mac?
Dikke rommel ja, of je moet er in terminal mode op werken.

Ik heb een klant die persé naar Mac wou overschakelen.
Wel dat grapje heeft hem het laatste half jaar al 3000 Euro gekost aan extra software en aanpassingen om toch maar al zijn functies (die onder windows XP gewoon simpelweg wérken) weer in orde te krijgen.
Dat is dus 2000 enzoveel Euro voor zijn flashy airbook + 3000 Euro om functioneel te worden.
Dus dik 5000 Euro om terug te werken zoals onder XP maar met een (iets) mooier machientje.

Het motto van Mac : More is less. More money, less functionality natuurlijk wel.

Geef mij dan maar een snelle laptop (Genre dell Latitude D830 bvb) met Fedora op.
Voor 800 Euro heb je álles wat je ooit nodig zou kunnen hebben.
sorry maar dat is echt dikken brol ze... Ik steek al 8 jaar pc's ineen voor zowel mijzelf, mijn familie, vrienden,... Ik draai thuis zowel Ubuntu, Windows XP (Vista sucks major ass!) als mac OS X 10.5. Ik moet eerlijk toegeven dat ik NOG NOOIT de problemen heb gezien die jij hier voorstelt :/

Ik heb hier thuis 2 laptops waaronder 1 'flashy' (zoals je het noemt) macbook met Core2Duo processor... dat beestje kan evenveel aan en dezelfde taken uitvoeren als mijn windows-counterpart (Sony Vaio) en het intereseert mij echt geen reet hoe dat ding eruit ziet hoor. Het enige wat ik kan zeggen is dat hij perfect zijn werk doet en dat het HEEL stevig is (een vereiste voor iemand die veel heen en weer pendelt en zijn laptop steeds meeneemt). En btw, iemand die op mac of op linux wil gaan werken en niet met de terminal overweg kan, sorry maar... ofwel leer je het ofwel blijf je ervan weg.

Indien die klant wil overschakelen naar mac en dan programma's moet gaan kopen om dezelfde taken uit te voeren, dan is dit zijn eigen schuld. Indien je wisselt van platform, moet je er bewust van zijn dat niet alle programma's multi-platform zijn en dat je dus ofwel gaat moeten aankopen ofwel downloaden Basically, tenzij je er iets vanaf weet, is het om problemen vragen...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 11 december 2008 om 17:37.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 17:33   #47
netslet
Minister-President

Standaard

Ik zou eigenlijk gewoon dual boot XP / OS X bij op die Macbook Air instellen en eventueel een oplossing binnenin OS X met Parallels of VMWare.

'k zou daar ook graag € 3000 voor vragen hoor.
Oud 11 december 2008, 17:35   #48
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Via Parallels, werkt perfect en transparant, maar ik zei duidelijk: "in mijn serieuze businessomgeving" he. Ik heb geen nood aan Cicero Lawpack

Hoe ga je Final Cut Studio of Shake installeren op je PC?

hah! Nu is die Mac plots een stuk flexibeler he
Moest Apple (Mac) eens wat flexibeler zijn, dan zouden ze ten minste toelaten dat ik OS X draai onder VMWare. Nu lukt dat ook nog wel redelijk, maar enkel door het toepassen van wat louche truukjes. Het is dan ook nog eens illegaal, dus in een bedrijfsomgeving zal me dit nooit lukken.
Oud 11 december 2008, 17:36   #49
lollysticky
Minister

Standaard

eerlijk: de dualboot functie onder mac os x is nu veel handiger met het Bootcamp programma...

Parallels en VMWare werken echter ook goed ze

@netslet -> Hackintosh oplossing maar idd illegaal
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 11 december 2008 om 17:37.
Oud 11 december 2008, 17:46   #50
Quentin
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Vast en zeker één of ander contractje gesloten met een telecommaatschappij. Het is wel nog eens iets anders om het gat in de begroting een beetje te dichten.
Ik heb soms het idee dat Quicky zich verveelt of niet weet van welk hout nog pijlen te maken om maar vernoemd te worden in de pers.

Toegegeven: toen het hele economische systeem als een zeepbel in mekaar begon te spatten was hij wel de eerste om te beginnen over de koopkracht van de Belgen, tussen al die druk over de communautaire kwesties discussierende politici, nl over de prijs van een pak frieten.
Jep.
Oud 11 december 2008, 17:57   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henke54 Bekijk bericht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_(Linuxdistributie)
ik gebruik alleen nog maar ubuntu (al 4 jaar) , en kan alles wat een 'gemiddelde gebruiker' , zoals ik , zich maar wensen kan ...
Als linux-gebruiker (en niet:Linux-nerd) sinds 1998 jaar kan ik dit alleen maar beamen....

Wie geen behoefte heeft om zich met spelletjes en zo bezig te houden heeft eenvoudigweg genoeg met een van de Linux-distro's....en inderdaad,Ubuntu is een waardig systeem...

Het probleem is dat de distributie-sector zich daar niet mee bezighoud(want er is in de PC-distributie geen economisch leefbaar model mogelijk op basis van Linux).En dus zullen het wel PC-tjes met XP zijn...ach...waarom niet...beter dan niks...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 18:05   #52
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat een beroerd idee van van Quickenborne. Symptomatisch voor het niveau waarop onze politici: beneden nul. Geen visie, geen durf, noppes. "Laten we elk arm gezin een PC met Windows 95 bezorgen, dan kunnen ze connecteren met de informatie-snelweg, en rijk worden". Is dit soort van geknoei het beste wat ze kunnen verzinnen?

Dit land kreunt onder de last van politieke mediocriteiten.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 11 december 2008 om 18:06.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 18:31   #53
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als linux-gebruiker (en niet:Linux-nerd) sinds 1998 jaar kan ik dit alleen maar beamen....

Wie geen behoefte heeft om zich met spelletjes en zo bezig te houden heeft eenvoudigweg genoeg met een van de Linux-distro's....en inderdaad,Ubuntu is een waardig systeem...

Het probleem is dat de distributie-sector zich daar niet mee bezighoud(want er is in de PC-distributie geen economisch leefbaar model mogelijk op basis van Linux).En dus zullen het wel PC-tjes met XP zijn...ach...waarom niet...beter dan niks...
Als tevreden XP-gebruiker met een halve winkel randapparatuur erop aangesloten en een heleboel software geïnstalleerd, zie ik persoonlijk niet erg goed in waarom ik dit alles overboord zou moeten gooien en Ubuntu zou moeten installeren.

Mijn pc is stabiel, de anti-virus software en dergelijke doen hun werk en tot zolang je je hoofd er bij houdt, is een pc met XP erop een uitstekend werkinstrument.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 19:55   #54
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Awel, Vendetta Online is een aanrader die native op Linux draait. Via een promotie op MMORPG.com kunt ge nu zelfs een volledige maand gratis spelen
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 20:48   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Als tevreden XP-gebruiker met een halve winkel randapparatuur erop aangesloten en een heleboel software geïnstalleerd, zie ik persoonlijk niet erg goed in waarom ik dit alles overboord zou moeten gooien en Ubuntu zou moeten installeren.

Mijn pc is stabiel, de anti-virus software en dergelijke doen hun werk en tot zolang je je hoofd er bij houdt, is een pc met XP erop een uitstekend werkinstrument.
mij goed hoor
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 22:05   #56
lollysticky
Minister

Standaard

kiko heeft gelijk hoor... indien je geen linux of mac os x nodig hebt en je bent er tevreden met je windows systeem... who cares?

Bepaalde pc giganten zien al in dat gewone pc-gebruikers ook met ubuntu kunnen werken en maken al de switch op bepaalde producten. Hip Hip Hoereeej !
Oud 11 december 2008, 23:07   #57
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Oh ja, Parcifal:

ik wil (voor een test) 2000 bestanden creëren van 10kb in een map op het bureaublad om een connectie-test te doen van een vpn verbinding. Elk bestand met oplopende naam : testxxxx.txt met xxxx van 0000 tot 1999.

Hoe doet ge dat eigenlijk onder Windows binnen de 5 minuten en liefst door enkel gebruik te maken van de tools die voorhanden zijn bij een standaard Windows installatie?
Op mijn windows vista duurt een gelijkaardige actie ongeveer 2 minuten en zonder dat je daarvoor 1 commando behalve copy/paste moet kennen.

1. maak een map aan op het bureaublad.
2. drop daarin een tekstbestand text.txt dat je opvult via ctrl-c / ctrl-v met 10 kb aan karakters.
3. selecteer het bestand en druk ctrl-c / ctrl-v en wissel af met ctrl-a voor 60 seconden en je hebt je 2000 bestanden.

Niet echt technisch, simpeler is niet mogelijk en zelfs aan te leren aan mijn neefje van 6 jaar binnen de 5 minuten.

Laatst gewijzigd door parcifal : 11 december 2008 om 23:26.
Oud 11 december 2008, 23:23   #58
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Een mac?
Dikke rommel ja, of je moet er in terminal mode op werken.

Ik heb een klant die persé naar Mac wou overschakelen.
Wel dat grapje heeft hem het laatste half jaar al 3000 Euro gekost aan extra software en aanpassingen om toch maar al zijn functies (die onder windows XP gewoon simpelweg wérken) weer in orde te krijgen.
Dat is dus 2000 enzoveel Euro voor zijn flashy airbook + 3000 Euro om functioneel te worden.
Dus dik 5000 Euro om terug te werken zoals onder XP maar met een (iets) mooier machientje.

Het motto van Mac : More is less. More money, less functionality natuurlijk wel.

Geef mij dan maar een snelle laptop (Genre dell Latitude D830 bvb) met Fedora op.
Voor 800 Euro heb je álles wat je ooit nodig zou kunnen hebben.
Ik heb zo nen dell latitude D830. Prachtige apparaten. Snel, betrouwbaar en ik game er ook nog wat op (door nvidia chipset die ge erbij kunt pakken)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 23:26   #59
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Geef mij dan maar een snelle laptop. Voor 800 Euro heb je álles wat je ooit nodig zou kunnen hebben.
Een hartstilstand heb ik niét nodig. En dat krijg je gegarandeerd ooit als je lang met Windows werkt.
Oud 11 december 2008, 23:30   #60
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Een hartstilstand heb ik niét nodig. En dat krijg je gegarandeerd ooit als je lang met Windows werkt.
Mmm, ik onderhoud ongeveer 300 windowsmachines en heb 1 klant die van win naar mac is gemigreerd.
Die klant met mac heeft mij dit jaar al meer opgebracht dan die 300 windowsmensen.

Op dat gebied ben ik inderdaad een geweldig voorstander van mac.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be