![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe schoon is mijn heide...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ziet er iets te oud uit om lekker te zijn.
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://maps.google.com/maps?f=d&sadd...25&ie=UTF8&z=5
Dat is zo ongeveer de "tour d'Europe" die ik zou maken.
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder een mooie route. Ikzelf wil nog eens een rondje langs de Oostzeekust doen: Vanuit Nederland naar Hamburg - Lübeck - Rostock - Danzig - Köningsberg - Riga - Talinn - St Petersburg - Helsinki - Vaasa - Sundsvall - Uppsala - Stockholm - Malmö - Kopenhagen - Kiel - en weer terug naar Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
reeds verschillende malen nodigde ik mensen van politics.be uit om in mijn tuin te komen BBquen.. Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik absoluut voorstander ben om met werkelijke namen te posten (anoniem scheldproza is toch zo lelijk..) 2. Ik doe dit aanbod om "mee te rijden" omdat ik toevallig een mooi nieuw wagentje inrijdt ; zonder passagiers overweeg ik om terug met ECO lines of Eurolines de trip te doen. In 2005 reisde ik met ECO lines naar Vilnius (interessante stad die overigens in jouw schema best past) 3. Ik bezoek het Esperanta Kongres in Bialystok tussen 25/7 en 2/8 de stops in Dresden -Rostock en Hamburg zijn dus normaal gezien maar 2daagse bezoeken (die verlengt kunnen worden). Hotelkosten in Dresden/Rostock/Hamburg ca. 50 euro's per dag in Bialystok 27,- En la mondon venis nova sento...
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]()
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Bela afiŝo, maar wat doen jullie eigenlijk op zo'n congres? Behalve gezellig Esperanto babbelen.
Laatst gewijzigd door Burkide : 18 december 2008 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat iedereen doet op een congres... het er goed van nemen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 19 december 2008 om 11:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kan je thuis tegen het vrouwtje vertellen dat je naar een intellectueel gedoe gaat, en dat de hoofdpijn nadien te wijten is aan de overdadige hersenactiviteit.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. UEA congres in Vilnius 2005 - de eerste keer dat ik aangewezen was op het Esperanto als gesproken contacttaal. UEA congressen zijn een verzameling van allerhande groepen mensen die de taal gebruiken om hun gedachtegoed/hobby wereldwijd te benutten. Zo heb je postzegelverzamelaars, bhoeddisten, breiclubjes (alle mogelijke zaken). Maar ook serieus : verkiezing van het bestuur, academische zitting van de academie, voordrachten over actuele zaken ivm onderwijs in diverse landen, voorstelling van de SAT, Communisten, Liberalen .. het complete politieke spectrum... Behalve deze min of meer ernstige activiteiten (er wordt ook een dagelijkse krant uitgegeven) zijn er nog filmvoorstellingen - ooriginele films met espeeranto onderteksten, - popconcerten - klassieke concerten - toneelvoorstellingen - uitstappen in de omgeving... 2. SAT in Beogrado 2006 : Behalve toneel, popconcert en uitstappen, gaat het hier veel meer over politiek enhet bestuur en reilen en zeilen van de vereniging. door het geringer aantal deelnemers kan het op zo'n congres behoorlijk gezellig aan toe gaan tot diep in de volgende ochtend in de plaatselijke caféetjes. 3. EEU in Maribor 2007 : De EU alsthuisbasis, het speciale thema van dat congres was "het water in de wereld" en er waren ook diverse intereassante voordrachten over burgerinitiatieven, het officieuze gebruik van Esperanto in de EU administratie. Leuk was het feit dat diverse restaurants Esperanto-menu's hadden en er (zie avatar) Esperanta Biero geschonken werd in de centraal gelegen herberg met huisbrouwerij. Veel,excurisies enz.. ---- Vooral op de UEA Kongressen zal je veel toeristische reklame aantreffen en op alle drie is er vanzelfsprekend een boeken , DVD en CD winkeltje...
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vi pravas !