![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op zijn minst de 3 oude kleintjes. Da's toch maar 1300 megawatt.
![]() |
#42 |
Staatssecretaris
|
![]() Tja, ik betaal als kleine aandeelhouder van Ecopower slechts 19 cent, alles inbegrepen. Da's nochtans groen en rendabel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze nieuwe energievreters zijn volgens mij de computers aan het worden. 100watt/cpu en we laten die dingen quasi 12u/dag draaien, terwijl ze 0.1% van de tijd iets doen met hun cpu. Indertijd was SETI nog zo'n schitterend idee om de IDLE CPU gratis te doneren aan een goed doel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gniffel, tot ik een goeie configuratie heb gevonden zal deze desktop het blijven doen.
Maar mijn EEEpc'tje heeft genoeg met 50W. (en das met de draadloze verbinding aan)
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() oei zijn die ook al 19 cent?
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat is slechts schijnbaar iets meer dan elders. Want 19 cent X 2000 kwh/jaar = 380 €/jaar, of ongeveer slechts ne euro per dag. Wie er echter meer dan 3000 kwh verbruikt, verliest het voordeel van geen meterhuur te hoeven betalen, en dokt dus terecht meer af.
De maatregelen waarmee Leterme, ocharme, de vuilste producenten wil bevoordelen, hebben hierop geen invloed van betekenis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat ik dat nog mag meemaken, de woorden 'Leterme' en 'visie' in één zin!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Staatssecretaris
|
![]() Nee, maar die van je koelertje toch min of meer wel.
Mijn luidprekers verbruiken bovendien 6 watt in stand-by. Hetzelfde voor mijn printer, en nog eens zoveel voor de scanner. Aan mijn modem hangt bovendien een zogezegd goedkope telefoonverbinding die echter 36 watt verbruikt, zonder dat ik bel. Verbruik van mijn pc: 130- 190 watt, afhankelijk van de aparaten die ik heb aangesloten. Hopelijk heb je daar iets aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Staatssecretaris
|
![]() Tel dan voor een plasma-scherm 270 tot een roodgloeiende 740 kwh per jaar, en zet het overgrote deel van je gsm-kosten ook maar op de electriciteitsrekening.
Als je namelijk een keertje minder mobiel belt, hoef je niet zo te zeveren over lampjes, die slechts een paar watt besparen. |
![]() |
![]() |