Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Iedereen een minimum levensonderhoud garanderen?
Ja 11 45,83%
neen 6 25,00%
ja, onder voorwaarden 7 29,17%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2009, 06:58   #41
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

de grondwet beantwoord trouwens al de vraag van topicstarter

de grondwet stelt dat zijn vraag zelfs overbodig is en dat iedereen zowieso recht heeft op de mogelijkheid om een menswaardig bestaan te leiden

en in een moderne maatschappij waarin je niet zonder geld kan leven en niet zomaar kan gaan jagen en vissen en waarin er meer werklozen zijn dan jobs is een onvoorwaardelijk basisinkomen de enige manier om dit te garanderen

zolang de staat het basisinkomen dus niet invoert of een ander oplossing vind voor de stijgende armoede is zij tav haar eigen grondwet in gebreke en een staat die haar eigen grondwet niet respecteert heeft niet langer het recht om van de burgers gehoorzaamheid tav de wet te eisen en opent dus de deur naar de totale anarchie

ook in de premabule vd mensenrechten vinden we de waarschuwing heel duidelijk terug dat minachting voor de mensenrechten ( oa het recht op menswaardig bestaan ) in het verleden heeft geleid tot barbaarse handelingen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 januari 2009 om 07:01.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 07:10   #42

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
In Congo is dat het geval.

L’article 9 de la Constitution stipule que:
«l’Etat exerce une souveraineté permanente sur le sol, le sous-sol, les eaux et les forêts, ainsi que sur les espaces aériens, fluvial, lacustre et maritime congolais, la mer territoriale congolaise et sur le plateau continental».
mmm heel interessant - dat wist ik niet.

de hoofdoorzaak van wereldwijde armoede is idd het perverse systeem waarbij enkele geestelijk gestoorden toegelaten wordt om zich datgene toe te eigenen wat van iedereen is en wat iedereen nodig heeft om te kunnen leven en om welvaart te kunnen produceren en waar iedereen gratis recht op heeft.

taiwan is het enige land in de wereld waar men deze historische diefstal van onze natuurlijke rijkdom heeft rechtgezet - taiwan is daardoor ook het enige land in de wereld dat armoede nagenoeg volledig heeft kunnen doen verdwijnen - hopelijk lukt dat in kongo ook - met zo n grondwet zitten ze in alle geval op de goede weg.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 januari 2009 om 07:19.
Oud 14 januari 2009, 07:42   #43

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schattepatatje Bekijk bericht
sorry maar hoeveel moet dat basisloon volgens jou dan zijn?
net voldoende om in je basisbehoeften, eten, onderdak, kleding, enz te kunnen voorzien. In geld omgerekend heden ongeveer 1000 euro per maand dus idd.

moest het meer zijn dan dat dan zouden idd mss te weinig mensen nog gaan werken

Maar welvaart is een betere motivator dan de dreiging van armoede.
Vrijwillige werkkrachten ( met een vrijheidsinkomen dus ) die werken om vooruit te komen in het leven zijn productiever en gemotiveerder dan het hedendaagse door hun eigenaars geconditioneerde en gedomesticeerde werkvee, dat denkt dat ze niet beter verdienen dan te moeten werken om in leven te kunnen en mogen blijven.

dwang is in tegenstelling tot wat veel ondernemers tegenwoordig schijnen te denken een demotivator en zeker geen motivator.

een basisinkomen zou onze economie ahw de ontspanning geven die ze zo broodnodig heeft om weer soepel te kunnen draaien en groeien - het zou de werknemers de garantie geven dat er enkel echt gemotiveerde werkkrachten ipv gedwongen loonslaven op hun werkvloer komen te staan.

dmv een onvoorwaardelijk basisinkomen zal bovendien de hoogste mogelijke activiteitsgraad worden bereikt die maar mogelijk is - een hele hoop parttilme jobs die nu onmogelijk zijn zouden dan immers wel mogelijk worden - er zouden ook enorm veel kleine zelfstandigen bijkomen - eigenlijk zouden alle burgers dan zelfstandigen met een basisinkomen worden. En iedereen zal wel minstens een paar uurtjes werken of ergens iets doen. en met iedereen heb ik het dan bvb ook over mindervaliden en veel andere groepen die nu niet eens mogen werken en die nu dus onze activiteitsgraad drukken.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 januari 2009 om 07:49.
Oud 14 januari 2009, 07:55   #44

Standaard

nog een voordeel van het basisinkomen zou zijn dat de konkurrentiepositie van de vlaamse arbeider er tov de buitenlandse arbeider mee bevoordeelt wordt

polen kosten nu dacht ik 16 euro per uur om ze hier legaal in de bouw te laten komen werken

een belg moet men meer dan het dubbel betalen uiteraard

maar wanneer die belg reeds 1000 euro basisinkomen zou hebben zou hij zelfs met minder dan de 16 euro vd pool tevreden zijn en maw de pool zou kunnen opkrassen met als gevolg dat onze activiteitsgraad weer zou stijgen

gras groeit idd niet door eraan te trekken - mensen doen werken dat doe je door te zorgen dat ze er voordeel aan hebben en niet dmv dwang en/of de chantage van de armoede - net zoals een bedrijf ook enkel gaat komen investeren als het een vooruitzicht op voordeel heeft zullen mensen enkel gemotiveerde arbeiders zijn mits ze datzelfde vooruitzicht hebben - de middeleeuwen zijn voorbij mensen - tijd dus voor het onvoorwaardelijk basisinkomen en het einde van de armoede.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 januari 2009 om 07:59.
Oud 15 januari 2009, 11:46   #45
bozoboko
Banneling

Standaard Werkbekwaam en werkonbekwaam...

In de huidige situatie krijgen werkonbekwamen een betere uitkering dan de werkloze werkbekwamen, die geacht worden, spitsroeden te moeten lopen om ze scherp werkwillig te houden...
bozoboko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be