Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2004, 12:22   #41
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ik ken 2 types. Zij die alles geven, en zij die alles "nemen"
Type 1 is zeldzaam, maar het zijn wel goeie collega's. Type 2 is het type dat de slechte naam verspreid.En de meeste personeelsdiensten en verantwoordelijken binnen firma's "racistisch" maakt.
Tiens tiens, dat is nieuw... Ik wist immers niet dat de meeste allochtonen bij de vakbond zitten.
Oud 16 april 2004, 12:46   #42
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun

Uw reaktie is zo armzalig, altijd hetzelfde liedje:
alleen de cijfers van het regime zijn 'objektief', die van het Vlaams Blok niet dus... Waar ge dat haalt moet ik niet vragen, zeker?
Dan die opmerking dat 'ge moet zwijgen', dat hebt ge natuurlijk weer niet begrepen, hier geef ik juist de reaktie weer van mensen zoals uzelf, dus dat is niet aan u gericht, zo worden de kritische geesten op dit forum afgebekt.
En dan die mythe van de 'sociale achterstand'. Als dat zou kloppen zouden er bijvoorbeeld veel meer Turken in de criminaliteit zitten dan Marokkanen (ik heb dit voorbeeld al meerdere malen aangehaald). Het omgekeerde is het geval...
Ik vraag mij trouwens af of jullie met al jullie 'bezorgdheid' om de allochtone medemens dan zo geëngageerd zijt in allerlei hulpacties ofzo?
Of is het alleen maar mooie praat om jezelf beter te voelen dan 'de rest'?
Attilladehun,
aka Snofla,
aka Fons,
Hola!!
Nuance wel,
Die studie werd niet onder 't tapijt geveegd, professor Verschueren veegde er de vloer mee aan:
http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/verschueren1.htm
Neen, heikneuter en beunhaas Verschueren braakte een tekstje uit dat aaneenhing van de gemeenplaatsen en stuurde bovendien nog een 'waarschuwingsbriefje' naar zijn politieke broodheren van de SP.a.
om er toch vooral voor te zorgen dat de studie Van San niet ernstig genomen zou worden. Van kontdraaierij gesproken...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2004, 12:52   #43
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Oeps nog een linkje vergeten.
http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/vansan1.htm
Dat mager antwoordje "ze hebben me verkeerd begrepen en ze zijn PC" etc
Ja? Van San reageerde met een paar bladzijden op het 'artikel' van Verschueren dat ook maar een viertal bladzijden lang was.
Maar Verschueren meende in die vier bladzijden een doorwrocht boek van meer dan driehonderd bladzijden te kunnen afbreken met wat gemeenplaatsen. Bovendien had Van San nog een tweede aanvullend deel gepland met verdere verfijningen en uitweidingen. Maar dat hoefde dus niet meer van de Belgische overheid...
Oud 16 april 2004, 12:53   #44
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Mag ik je er toch ook op wijzen dat een PV nog geen bewijs van schuld is? Over schuld of onschuld spreekt de rechter zich uit, niet de pandoer die moeizaam, slecht gezind want tegen zijn zin, een PV opmaakt
Maar voor de "wekelijkse groepsverkrachtingen" in Brussel telt dat niet? Daar is een "klacht" (nog niet eens een PV) al voldoende... voor sommigen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2004, 12:53   #45
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Misschien ligt daar het verschil in technologische ontwikkeling tussen religieus gefundeerde maatschappijen en niet-religieuze.
Ik zou dat niet zo direct durven zeggen. De islam heeft er immers nooit een geheim van gemaakt voorstander te zijn van wetenschappelijke ontwikkeling: een diepere kennis van de aarde brengt de moslim immers ook dichter bij Allah.
Oud 16 april 2004, 12:55   #46
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
alleen de cijfers van het regime zijn 'objektief', die van het Vlaams Blok niet
Welk regime???
Wat wil je nu zeggen? Dat alle cijfers die niet van het VB komen, opgemaakt zijn door het "regime"?

BTW We leven in een democratie en niet in een regime. Moesten we in een dictatoriaal regime leven dan zou je niet op een internet-forum zo'n bull-shit kunnen komen verkopen. Het is trouwens het VB dat een fascistisch-achtig regime wil installeren...

Citaat:
dus... Waar ge dat haalt moet ik niet vragen, zeker?
Dan die opmerking dat 'ge moet zwijgen', dat hebt ge natuurlijk weer niet begrepen, hier geef ik juist de reaktie weer van mensen zoals uzelf, dus dat is niet aan u gericht, zo worden de kritische geesten op dit forum afgebekt.
Hypokriet vind ik dat. Het zijn juist mensen zoals U die zeggen dat anderen hun mond moeten houden omdat ze de 'vrije meningsuiting' zouden onderdrukken...
Van mij ben jij vrij te zeggen wat je wil, maar dan moet je er ook tegen kunnen dat een ander zich kritisch opstelt tegenover jouw stellingen. Het is trouwens een discussie-forum voor iets hee.

Citaat:
En dan die mythe van de 'sociale achterstand'. Als dat zou kloppen zouden er bijvoorbeeld veel meer Turken in de criminaliteit zitten dan Marokkanen (ik heb dit voorbeeld al meerdere malen aangehaald). Het omgekeerde is het geval...
En wat wil dat nu zeggen? Absoluut niks!
Het is en blijft een feit : sociale achterstand werkt criminaliteit in de hand. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
Een hopeloze toekomst kan leiden tot hopeloze daden...

Citaat:
Ik vraag mij trouwens af of jullie met al jullie 'bezorgdheid' om de allochtone medemens dan zo geëngageerd zijt in allerlei hulpacties ofzo?
Thuis hebben wij altijd het goede doel gesteund : WWF, greenpeace, bond zonder naam, amnestie international, etc...
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2004, 12:55   #47
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

En dat zijn uitsluitend de geregistreerde delicten. In feite is het aandeel van de allochtonen zeker meer dan 90%.
Sommige politieposten zijn ware vestingen, waar agenten zich in terugtrekken en zo weinig mogelijk buiten komen.
Als je in Antwerpen van het Sint Jansplein naar Stuivenberg wandelt, dwars door de Stuivenbergwijk, met een enorme concetratie van allochtonen, zal je geen agent tegenkomen. In het beste geval een politiewagen, die bijna door de straten sluipt, angstig, discreet.
De meeste delicten worden dan ook niet geregistreerd.
Mag ik je er toch ook op wijzen dat een PV nog geen bewijs van schuld is? Over schuld of onschuld spreekt de rechter zich uit, niet de pandoer die moeizaam, slecht gezind want tegen zijn zin, een PV opmaakt

Citaat:
In het beste geval een politiewagen, die bijna door de straten sluipt, angstig, discreet.
idd angstig: als ze iets zouden zien dan moeten ze wéér die G.V.D.-sse PV's opmaken en dan is hun middag eraan...
Ja zeg, die 'luie, stoute en racistische politie' toch. 't zijn toch lappen, he filooke?
En de PV's die tegen onschuldigen werden opgesteld zullen wel ruimschoots gecompenseerd worden door de delicten waarvan geen PV werd opgesteld, of wat dacht je...
Oud 16 april 2004, 13:01   #48
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Maar voor de "wekelijkse groepsverkrachtingen" in Brussel telt dat niet? Daar is een "klacht" (nog niet eens een PV) al voldoende... voor sommigen...
Waarop baseer jij je om te beweren dat het over 1 klacht per week zou gaan en niet over 1 PV per week?

Lijkt mij niet hard te maken en valt niet af te leiden uit de parlementaire vragen of de krantenartikels over deze problematiek.
Oud 16 april 2004, 13:03   #49
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Citaat:

Waarop baseer jij je om te beweren dat het over 1 klacht per week zou gaan en niet over 1 PV per week?

Lijkt mij niet hard te maken en valt niet af te leiden uit de parlementaire vragen of de krantenartikels over deze problematiek.
Ga de parlementaire stukken dan nog maar eens nakijken. Daar wordt letterlijk gezegd dat het om gemiddeld 1 klacht per week zou gaan.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 16 april 2004, 13:10   #50
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Het is en blijft een feit : sociale achterstand werkt criminaliteit in de hand. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
Wat kan het leven simpel zijn.

Citaat:
Citaat:
Thuis hebben wij altijd het goede doel gesteund : WWF, greenpeace, bond zonder naam, amnestie international, etc...
Als ik dit goed begrijp bedoel je dat je ouders geld overschrijven en dat jouw engagement nihil is.
Oud 16 april 2004, 13:13   #51
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ga de parlementaire stukken dan nog maar eens nakijken. Daar wordt letterlijk gezegd dat het om gemiddeld 1 klacht per week zou gaan.
Klopt volgens mij niet. Overigens: wat denk je dat een politieagent doet (moet doen!) met een klacht over verkrachting?
Oud 16 april 2004, 13:15   #52
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
alleen de cijfers van het regime zijn 'objektief', die van het Vlaams Blok niet
Welk regime???
Wat wil je nu zeggen? Dat alle cijfers die niet van het VB komen, opgemaakt zijn door het "regime"?

BTW We leven in een democratie en niet in een regime. Moesten we in een dictatoriaal regime leven dan zou je niet op een internet-forum zo'n bull-shit kunnen komen verkopen. Het is trouwens het VB dat een fascistisch-achtig regime wil installeren...

Citaat:
dus... Waar ge dat haalt moet ik niet vragen, zeker?
Hypokriet vind ik dat. Het zijn juist mensen zoals U die zeggen dat anderen hun mond moeten houden omdat ze de 'vrije meningsuiting' zouden onderdrukken...
Van mij ben jij vrij te zeggen wat je wil, maar dan moet je er ook tegen kunnen dat een ander zich kritisch opstelt tegenover jouw stellingen. Het is trouwens een discussie-forum voor iets hee.

Citaat:
En wat wil dat nu zeggen? Absoluut niks!

Citaat:
We leven wel degelijk onder een 'regime', met onderdrukking van de vrije meningsuiting. En mijn mening op dit forum wordt niet onderdrukt, omdat ze zonder belang is, ik heb toch geen politieke of andere invloed.
Waar heb ik geschreven dat anderen hun mond moeten houden?
Wat bedoel je met 'fascistisch-achtig'(wat een woord!) regime?
En je moet eens herlezen wat je daar over de vergelijking tussen Marokkanen en Turken zegt... Onwaarschijnlijk gewoon. Er zijn namelijk onder Turkse jongeren veel meer werklozen dan onder Marokkaanse. Omdat het je niet uitkomt, noem je het onzin. Nou, voor al die Turkse jongeren is dat niet bepaald onzin hoor. Hoe kom jij dan tot het besluit dat criminaliteit alleen ontstaat uit sociale achterstand. Leg dat eens uit...

O ja, ik ben Wereldpartner en contribuant bij 'Zij aan Zij', twee 11.11.11-projekten. Da's toch eigenaardig voor zo'n racist en fascist als ik, nietwaar.
Oud 16 april 2004, 13:17   #53
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
tja, de uitleg lijkt simpel, maar de oplossing is het helemaal niet... Zeker een simplistische VB-oplossing als massale onderdrukking en deportatie is niet echt het antwoord...

Citaat:
Als ik dit goed begrijp bedoel je dat je ouders geld overschrijven en dat jouw engagement nihil is.
Neen, ik wilde gewoon benadrukken dat ik dit engagement van thuisuit meegekregen heb. Ik steun zeker en vast deze doelen uit mijn eigen portefeuille.
Wat doe jij dan zoveel meer voor de goede zaak eigenlijk?
Oud 16 april 2004, 13:21   #54
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Klopt volgens mij niet. Overigens: wat denk je dat een politieagent doet (moet doen!) met een klacht over verkrachting?
Heb je het gaan nakijken in de parlementaire stukken? En nee, niet van iedere klacht wordt een PV gemaakt...

Citaat:
Oud 16 april 2004, 13:22   #55
Attiladehun
Banneling

Standaard

'Massale onderdrukking en deportatie'??? Waar haal je dat? Waar zegt het Vlaams Blok dat. Uit welke VB-teksten zou dat blijken?

Speelt een en ander zich niet enkel af in jouw kopje, 'Hoofdineenkruik'?
Oud 16 april 2004, 13:28   #56
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

tja, de uitleg lijkt simpel, maar de oplossing is het helemaal niet... Zeker een simplistische VB-oplossing als massale onderdrukking en deportatie is niet echt het antwoord...
Massale onderdrukking en deportatie.... over simplisme gesproken....

Citaat:
Neen, ik wilde gewoon benadrukken dat ik dit engagement van thuisuit meegekregen heb. Ik steun zeker en vast deze doelen uit mijn eigen portefeuille.
Wat doe jij dan zoveel meer voor de goede zaak eigenlijk?[/quote]

Je gaf de indruk dat het momenteel enkel je ouders zijn die storten. Blijkbaar doe je zelf ook giften?

Zelf steun ik een aantal organisaties financieel (AZG, Plan International,...) en ik geef computerlessen aan 'probleemjongeren' en aan mensen die met die jongeren werken.
Oud 16 april 2004, 13:47   #57
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
'Massale onderdrukking en deportatie'??? Waar haal je dat? Waar zegt het Vlaams Blok dat. Uit welke VB-teksten zou dat blijken?
- "Vreemdelingen buiten"
- "Eigen volk eerst"
- "Koop Vlaams"
- "Nu afrekenen"
- 70-punten-plan : moskeën sluiten
- 70-punten-plan : geen vreemdelingen in de openbare sector
- 70-punten-plan : geen sociale huisvesting voor vreemdelingen (eigen volk eerst-politiek weeral)
- 70-punten-plan : invoeren belasting op tewerkstelling niet-europese vreemdelingen
.... en zo gaat het maar door

Voor mij zegt dat genoeg, misschien voor jouw niet, maar ja...
Oud 16 april 2004, 13:48   #58
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

[quote="filosoof"]
Citaat:
dorus
Niet dromen over standrechterlijke executies in een stil straatje door vigilantes, zoals in Latijns-Amerika, aub!!
Filootje, we hebben het hier over statistieken hé, en hoe ze tot stand komen.
Hou je domme commentaar voor de babyfoon.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2004, 13:50   #59
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Weer een sterk staaltje van desinformatie door linkoraf!

Waar en wanneeer heb ik dergelijke onzin gezegd?

Dat is toevallig een uitspraak van je vriend de hofnar, Filo!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2004, 13:50   #60
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelf steun ik een aantal organisaties financieel (AZG, Plan International,...) en ik geef computerlessen aan 'probleemjongeren' en aan mensen die met die jongeren werken.
Awel, prima... goed bezig.
Waar waren we nu eigenlijk weer over bezig?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be