![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ja, idd telkens Palestijnen hun gebieden niet willen afgeven, worden ze automatisch bestempeld als terroristen door de israelische propagandamachine. Plo, arafat, fatah en nu Hamas (toch democratisch verkozen én gesubsidieerd door israel) ; van zodra ze gehoor vinden , populair worden en zich organiseren (vooral politiek en zich niet laten doen) worden ze gebombardeerd. Ongeacht hoeveel Palestijnen daarvoor afgemaakt moeten worden. Citaat:
ik wil geen doden. géén moordpartijen, geen joodse of Palestijnse slachtoffers. en al helemaal geen afgemaakte kinderen (waar israelische fundamentalisten zich nog vrolijk over maken² ![]() Citaat:
ook dit tracht men te verbergen. het nazi regime heeft de joden (én veel andere groepen)verschrikkelijke dingen aangedaan. daarom kan ik niet begrijpen dat de israelische staat nu dit herhaalt.
Laatst gewijzigd door roodhaar : 30 december 2008 om 22:33. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Ah. Ok... dus Hamas, als zijnde "burgerbevolking" mag artilleriebeschietingen uitvoeren op Israel, en ook zelfmoordaanslagen plegen op de burgerbevolking van Israel, maar mag daar dan op geen enkele wijze militair verantwoordelijk voor gesteld worden ?
Hamas mag een klimaat van angst creeren in de burgerbevolking van Israel, maar mag op geen enkele manier ter verantwoording geroepen worden ? Mijn Israelische vrienden hebben, iedere keer dat hun zoon/dochter op stap gaat, schrik dat ze niet meer zullen terugkeren. Maten, gewichten, twee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Tot op heden werden er ongeveer 300 Hamasmilitanten neergelegd en kwamen er volgens VN-cijfers 64 burgers om. Sinds wanneer noem jij 364 gedode mensen massamoord? Hoe noem je dan 1.000.000 vermoorde kongolezen in Oost-Kongo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() nogmaals hoop ik echt u nooit aan uw uitspraak te herinneren als er 364 joodse slachtoffers ooit vallen, én een veelvoud aan gewonden.
Citaat:
ik wil niet vervallen in cijfers. een afgeslacht kind is een afgeslacht kind. Ongeacht wie de kogel of raket afschoot. Maar vermist u erover begint als een soort van justificatie :het aantal gedode Palestijnse kinderen is een OVERWELDIGEND VEELVOUD van de isralische. Ik hoop van harte dat de Palestijnen een grote (ongelofelijke) vergevingsgezindheid hebben in de komende decennia.
Laatst gewijzigd door roodhaar : 30 december 2008 om 22:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben voor een po-li-tie-ke oplossing:
uitvoering van de UN-resoluties: - terugkeer van de vluchtelingen - ontmanteling van alle kolonies buiten het grondgebied van '67 - erkenning van de Palestijnse staat - einde van de blokkade in Gaza - erkenning van het recht van de joden om er te blijven wonen en enkel intelligente uitgangspunten: - de vorming van één seculiere staat met gelijke rechten voor alle inwoners - de functie van de staat is het welzijn van haar burgers, niet het toepassen van bijbelse principes of koraanse verzen. - onderdrukking en uitsluiting, diefstal van gronden en andere zaken en discriminatie leiden tot verzet - verzet leidt tot repressie en die escalatie leidt soms tot oorlog. - we moeten ons dus verzetten tegen discriminatie, het principe van eerste- en tweederangsburgers, een staat gebaseerd op een geloof (ja dat geldt ook voor o.m. Iran, Afghanistan, Vaticaanstad en de VS) Israël kan de zaak militair niet oplossen tenzij het alle Palestijnen vermoordt of wegdrijft en Hamas kan de zaak niet militair oplossen tenzij elke Palestijn een levende bom wordt en zichzelf met alle joden de lucht en vergetelheid inblaast. Ik ben voor geen van beide mogelijkheden.
![]() |
![]() |
#46 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat wil echter niet zeggen dat mensen zich mogen schuldig maken aan misdaden tegen de menselijkheid of andere. Maar ik zie Palestijnen niet gauw meer dan 360 mensen vermoorden. In tegenstelling tot uw vrienden in Israël. Citaat:
Indien dat laatste het geval is: oprotten. Nazi's die hier tijdens de tweede wereldoorlog kwamen wonen, waren ook niet veilig. Volkomen terecht.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik weet(heb het al genoeg gelezen en respect daarvoor) dat je voor een politieke oplossing bent.
Maar ik zie in het geval van Hamas jammer genoeg geen politieke oplossing,wel met de huidige Fatah(al heb ik mijn twijfels) maar dat is een ander topic. Daarom vroeg ik welk ander offensieve oplossing heb je ? Heb je er geen,geen probleem mee,maar dan is deze discussie gedaan.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In de VS noemt men 15 vermoorde schoolkinderen een massamoord. 364 vermoorde Palestijnen zou ik dus een grote massamoord noemen en 1.000.000 Kongolezen een héél grote massamoord. Hoe noem jij de moord op 364 mensen? Een ongeluk? Een 'spijtig voorval'? Een 'incident'? Een 'vergetelheid'? Een 'onaandachtzaamheid'? Een 'onoplettendheid'? Of het ergste van al 'collateral damage'... Zum kotzen, dat is het.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 30 december 2008 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat jij langs de andere kant van de muur zit, en verschillende Palestijnse vrienden hebt, waar ik spijtig genoeg niet op kan beroepen. Misschien is mijn opinie in dit conflict gekleurd omdat ik persoonlijk nooit Palestijnse (What's in a name) vrienden heb leren kennen, maar wat Hamas uitvoert vind ik onaanvaardbaar. Hanas - en bij uitbreiding de Palestijnen - hebben nog nooit moeite gedaan om hun situatie te verbeteren... Irrigeren..fertiliseren...bewerken...allemaal niet aan hen besteed. Raketten afsteken daarentegen.... Bussen opblazen.... Ze willen gewoon zonder moeite het mooie land claimen dat de Israeli's met bloed zweet en tranen uit de woestijn gebouwd hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik vermoed dat idd het wel of niet israelisch zijn voor dergelijke fundamentalisten het criterium is. ![]() dat valt niet goed te praten. Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door roodhaar : 30 december 2008 om 23:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Nee: casualties of war, oorlogsslachtoffers dus. Een genocide is massamoord met voorbedachte rade zonder dat er een wettelijke aanleiding toe was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Simpel, ja toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Opinies zijn altijd gekleurd en dat is niet zo erg. Zolang de kleur ons de algemene humane en internationaal wettelijke principes niet uit het oog doet verliezen en onze eigen, individuele maatstaven niet laat verschieten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Van het geld van die wapens (gekocht met geld van de ngo's = Hamaspamperaars) zouden ze beter de levensomstandigheden van hun medebewoners verbeteren. Arafat is er zo met miljarden dollars van onder gemuisd. Gaza (en de Westbank) moet zowat het meest corrupte gebied zijn van de wereldbol. Berucht draaicentrum van smokkel, drugs en wapenhandel.
Laatst gewijzigd door roskam : 30 december 2008 om 23:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de term 'Casualties of War' uw geweten sust en de dood en het lijden van die mensen kan helpen bannen, dan moet u het vooral zo noemen. Het zal u helpen in het verder ontmenselijken van de slachtoffers en elke referentie naar hun handen, hun dromen, ideeën, liefdes en verwachtingen teniet doen. U bent misschien graag vervreemd, wel het is uw goed recht. Ik wens niet vervreemd te zijn en ik zie die 364 doden dus niet als anonieme 'casualties of war' maar als mensen, als de kinderen van op de foto's, als de uitgestalde, verwrongen lijken in brede plassen bloed. Als de onthutsend scheve benen en opengespate hersenschedels die ik de afgelopen dagen al zag. Ik noem dat eenvoudigweg massamoord omdat een massa mensen vermoord werd. Zo simpel ben ik nu eenmaal. Als je overigens graag een wat officiëlere omschrijving van het begrip massamoord wil, dan geef ik die graag mee. Je zal merken dat ze op toepassing is op wat in Israël gebeurt: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dergelijk fundamentalisme is niet meer menselijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als je wat over mensen en menselijkheid wilt weten kan je om te beginnen eens iets over de Holocaust lezen. Literatuur voldoende voorhanden in elke bibliotheek. Dan snap je meteen waarom de Joden naar Israël zijn gevlucht voor, tijdens en na WOII. Laatst gewijzigd door roskam : 31 december 2008 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens: het zou inderdaad misschien een oplossing zijn als de Palestijnen zich - zoals de joden in naziduitsland - ongewapend en zonder verzet zouden willen overgeven aan de willekeur van Israël. Israël kon hen dan sturen naarwaar het wou en het hele probleem zou zo van de baan zijn. Dat die Palestijnen daar verdomme zelf nog niet aan gedacht hebben. Maar ja, die willen natuurlijk geen oplossing. Citaat:
Of hoe men van de oorzaak een gevolg maakt en omgekeerd ...
![]() |
![]() |