Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2009, 17:36   #41
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Liberalisme is nodig om de cultuur en de religies tot uitdrukking te kunnen brengen. Als je als staat zijnde alles het volk voorkauwt, heb je eigenlijk helemaal geen cultuur.

Nog zo'n tot op de draad versleten dooddoener, een leugen van jewelste.
Machiavelli wees er reeds op dat de mens een onweerstaanbare neiging heeft om, als er geen tegenwerking wordt geboden, van de begeerte te verglijden naar het boze: animaliteit, driften, affecten zijn de kern van de menselijke natuur, voor alle liefde en angst. Maar al te graag stelt de liberale "denker" het voor alsof kunst en cultuur kinderen van "dé vrijheid" zijn en dat het esthetische waardeoordeel strikt autonoom en het artistieke genie soeverein is. Doorheen de gescheidenis en in diverse landen zien we echter dat kunst pas echt opbloeide toen moraliteit fel werd verdedigd / uitgedragen door machthebbers.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 17:40   #42
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
We maken dat hier op onze stranden toch niet zo dikwijls mee dacht ik!
Zou dat niet komen als tegenreactie op het feit dat alles daar aan banden is gelegd, in naam van..., en als de druk te groot wordt ontploft de boel nu en dan!
Blijf met je soortgenoten dan weg uit dat decadente Westen en stenig of onthoofd er ginder ter plaatse nog een paar ...
Ik opteer voor "andersom", zal als westerling en Ongelovige niet uit vrije wil zulk land betreden.
Oud 15 januari 2009, 17:54   #43
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Nog zo'n tot op de draad versleten dooddoener, een leugen van jewelste.
Machiavelli wees er reeds op dat de mens een onweerstaanbare neiging heeft om, als er geen tegenwerking wordt geboden, van de begeerte te verglijden naar het boze: animaliteit, driften, affecten zijn de kern van de menselijke natuur, voor alle liefde en angst.
Machiavelli is geen allesweter, hè? Zijn mening is net zo waardevol als die van mij of van jou. Hij kwam uit het eind van de Middeleeuwen, trouwens. Nu niet bepaald een tijdperk van morele 'moraal'. Tenzij je heksenverbranding en de Inquisitie positief vindt.
Citaat:
Maar al te graag stelt de liberale "denker" het voor alsof kunst en cultuur kinderen van "dé vrijheid" zijn en dat het esthetische waardeoordeel strikt autonoom en het artistieke genie soeverein is.
Dat kunst en cultuur zijpaden inslaan als ze worden beknot, zal ik niet ontkennen. Maar of dit zo bewonderenswaardig is, mij blijft het onlogisch.
Citaat:
Doorheen de gescheidenis en in diverse landen zien we echter dat kunst pas echt opbloeide toen moraliteit fel werd verdedigd / uitgedragen door machthebbers.
Ik kan u zeggen dat in de Middeleeuwen, zoals net genoemd, de kunst behoorlijk, maar dan ook behoorlijk eentonig was. Duizend jaar lang strikte moraliteit met haast stilstand op het vlak van cultuur en kunst.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 19:04   #44
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Feli, kun je even uitleggen waaarom drugs, prostitutie alomvertegenwoordigd zijn binnen moslimlanden?
En ook waarom moslims die zich opblazen 72 hoeri's krijgen, Niet om mee te kaarten lijkt me maar blijkbaar bent u voorstander van een regime wat de mens van geboorte tot dood onderwerpt, seks herleidt tot louter voortplanting,decadentie na de dood belooft, en ongelijkheid als uitgangspunt neemt.
U moet toch eens wat lezen over Europa voor u zich Europeaan noemt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 19:25   #45
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Feli, kun je even uitleggen waaarom drugs, prostitutie alomvertegenwoordigd zijn binnen moslimlanden?
En ook waarom moslims die zich opblazen 72 hoeri's krijgen, Niet om mee te kaarten lijkt me maar blijkbaar bent u voorstander van een regime wat de mens van geboorte tot dood onderwerpt, seks herleidt tot louter voortplanting,decadentie na de dood belooft, en ongelijkheid als uitgangspunt neemt.
U moet toch eens wat lezen over Europa voor u zich Europeaan noemt!
Of over moraal, voordat je het begint te preken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be