![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door -JUSTICE- : 5 februari 2009 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Andersom graag: kom maar eens met bronnen voor je beweringen.
![]() |
#43 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
http://www.ad.nl/buitenland/2935976/...nzen_1967.html http://www.dag.nl/buitenland/peres-a...t-kansen-18815 Volgende keer moet je misschien beter nadenken vooraleer je iemand beticht van leugens ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Nergens staat vermeld dat de 2 "palestijnse" organisaties hun hoofddoel, Israël / de Joden van de kaart te vegen, ooit zullen wijzigen. Bovendien geeft de 2e link weer dat terugtrekking achter de 1967-grenzen "een begin kan betekenen voor onderhandelingen". Fraai idee, ja want vanuit zulke stellingen veel betere kansen om de Israëli te beschieten. === Betichten = beschuldigen en nee dat deed en doe ik niet, ik geef slechts mijn mening, daarbij rekening houdend met (nog steeds mijn mening) een mogelijkheid dat je uit onwetendheid liegt. === Een totaal ander punt is de rechtmatigheid waarmee de de huidige Israëlische staat zou zijn gesticht; het lijkt mij niet waarschijnlijk dat bijvoorbeeld de Bretons ooit op vergelijkbare wijze Engeland zouden kunnen opeisen, waaruit ze toch ooit ook volgens geschiedenisboeken verdreven zijn, zoals de Grieken uit Turkije. De Israëli kan ik echter in zoverre begrijpen dat zij zich, zoals nu eenmaal gevestigd, niet de zee in laten jagen cq uitmoorden.
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door -JUSTICE- : 6 februari 2009 om 22:40. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Hudna betekent niet "vrede" maar hooguit wapenstilstand en een uitwerkingsvoorbeeld is gegeven in koran hoofdstuk 9.
Hamas en Fatah hebben schriftelijk vastgelegd dat zij geen Joodse staat in hun nabijheid ooit zullen dulden en zij blijven onder alle omstandigheden doorgaan met raketten richting de Joden te schieten, liefst met eigen burgers en vooral kinderen als "menselijk schild". Zelfs als ik hiervoor enig begrip zou kunnen opbrengen dan zou dat nog niet maken dat ik ook maar een woord geloof van de af en toe geprobeerde vredelievende verhaaltjes. De Joden hebben geen andere keuzemogelijkheid dan wegtrekken of zich drastisch verdedigen; had de balans aan technische middelen en kennis andersom gelegen dan zouden de Joden ter plekke reeds zijn uitgeroeid. Het gaat er niet om naar welke van de partijen mijn sympathie uitgaat, ik zie geen mogelijke oplossing.