Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2009, 22:30   #41
-JUSTICE-
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik denk dat je liegt, maar misschien zonder het te weten.
kom eens met argumenten ipv onzin te brabbelen. als je denkt dat ik lieg, mag je me altijd ongelijk bewijzen met tegenargumenten. zolang het maar niet met nutteloze gebrabbel is waar niemand wat aan heeft

Laatst gewijzigd door -JUSTICE- : 5 februari 2009 om 22:32.
-JUSTICE- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 22:58   #42
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -JUSTICE- Bekijk bericht
kom eens met argumenten ipv onzin te brabbelen. als je denkt dat ik lieg, mag je me altijd ongelijk bewijzen met tegenargumenten. zolang het maar niet met nutteloze gebrabbel is waar niemand wat aan heeft
Andersom graag: kom maar eens met bronnen voor je beweringen.
Oud 5 februari 2009, 23:11   #43
-JUSTICE-
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Andersom graag: kom maar eens met bronnen voor je beweringen.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1035414.html

http://www.ad.nl/buitenland/2935976/...nzen_1967.html

http://www.dag.nl/buitenland/peres-a...t-kansen-18815

Volgende keer moet je misschien beter nadenken vooraleer je iemand beticht van leugens
Oud 6 februari 2009, 00:34   #44
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -JUSTICE- Bekijk bericht
Dat zijn beleefdheids-uitingen van enige maanden geleden, die Mijnheer Peres (volgens de 3e link) ook minstens zo beleefd heeft beantwoord.

Nergens staat vermeld dat de 2 "palestijnse" organisaties hun hoofddoel, Israël / de Joden van de kaart te vegen, ooit zullen wijzigen.

Bovendien geeft de 2e link weer dat terugtrekking achter de 1967-grenzen "een begin kan betekenen voor onderhandelingen". Fraai idee, ja want vanuit zulke stellingen veel betere kansen om de Israëli te beschieten.

===

Betichten = beschuldigen en nee dat deed en doe ik niet, ik geef slechts mijn mening, daarbij rekening houdend met (nog steeds mijn mening) een mogelijkheid dat je uit onwetendheid liegt.

===

Een totaal ander punt is de rechtmatigheid waarmee de de huidige Israëlische staat zou zijn gesticht; het lijkt mij niet waarschijnlijk dat bijvoorbeeld de Bretons ooit op vergelijkbare wijze Engeland zouden kunnen opeisen, waaruit ze toch ooit ook volgens geschiedenisboeken verdreven zijn, zoals de Grieken uit Turkije.

De Israëli kan ik echter in zoverre begrijpen dat zij zich, zoals nu eenmaal gevestigd, niet de zee in laten jagen cq uitmoorden.
Oud 6 februari 2009, 22:38   #45
-JUSTICE-
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat zijn beleefdheids-uitingen van enige maanden geleden, die Mijnheer Peres (volgens de 3e link) ook minstens zo beleefd heeft beantwoord.
Ik denk eerder dat u zich vanuit een onwetende positie uitspreekt over de zaak. Anders had u toch wel moeten weten dat dat arabisch vredesplan geen beleefdheids-uiting(en) voorstelt maar een werkelijke plan, bestand is. dat vrede biedt in ruil voor de stopzetting van israel's illegale bezettingen. De 22 staten van de arabische liga zijn bereidt voor vrede, als israel bereidt is haar illegale, volledig in tegenspraak met het internationaal gerecht, beleid te stoppen. Het plan is ingediend ergens in 2002 maar nog steeds actief en "levend". Zoals u misschien al zult hebben opgemerkt kwamen er tijdens het gaza offensief omtrent dit plan reacties/uitlatingen vanuit londen door blair en saudië, het is dus nog intact en niets iets van enige maanden geleden.

Citaat:
Nergens staat vermeld dat de 2 "palestijnse" organisaties hun hoofddoel, Israël / de Joden van de kaart te vegen, ooit zullen wijzigen.
het conflict is al decennia jaren gaande, ik heb nog geen één jood in de zee gezien. wel een 800 000 tal palestijnen die zich plots buiten hun huizen bevonden. de plo heeft israel al ergens in de jaren tachtig, negentig een resolutie aangenomen en het bestaansrecht van de soevereine staat israel erkent (het heeft de palestijnen niet veel opgebracht). hamas is bereidt om dit te settelen binnen de grenzen van 1967 en biedt aan tot langdurige hudna/vrede. Wel opmerkelijk dat u aan de degene die bezet worden vraagt om zich aan te passen en de wapens neer te leggen. laten we niet vergeten dat het israel is die de bezet en het de bezettende palestijnen zijn die het meest recht op zelfverdediging hebben (mits zij handelen volgens het internationaal gerecht). Verder zou u eens moeten kijken naar het zionisme, wat eigenlijk het bestaansrecht vormt van israel. het zionisme is al eens tot racistisch, imperialistisch etc verklaard door de VN, dus zo proper zal het daar ook niet zijn. ook schrappen maar?

Citaat:
Bovendien geeft de 2e link weer dat terugtrekking achter de 1967-grenzen "een begin kan betekenen voor onderhandelingen". Fraai idee, ja want vanuit zulke stellingen veel betere kansen om de Israëli te beschieten.
Ik zie niet in wat daar mis mee is? Alle partijen hebben laten weten dat zij bereidt zijn om te onderhandelen binnen de grenzen van voor 1967, men vraagt dus gewoon dat israel haar illegale bezettingen stopt.

Citaat:
Een totaal ander punt is de rechtmatigheid waarmee de de huidige Israëlische staat zou zijn gesticht; het lijkt mij niet waarschijnlijk dat bijvoorbeeld de Bretons ooit op vergelijkbare wijze Engeland zouden kunnen opeisen, waaruit ze toch ooit ook volgens geschiedenisboeken verdreven zijn, zoals de Grieken uit Turkije.

De Israëli kan ik echter in zoverre begrijpen dat zij zich, zoals nu eenmaal gevestigd, niet de zee in laten jagen cq uitmoorden.
Het internationaal gerecht is eigenlijk vrij duidelijk; westbank en gaza zijn palestijnse gebieden. de andere zijn door israel opgeslorpt/bezet. de westbank en gaza zijn slechts 22% van het oorspronkelijke opdelingsplan. het palesetijnse volk doet eigenlijk dus, zoals ik al zei, afstand van zo'n 78 procent van hun land. ook stelt het arabisch vredesplan en volgens mij ook de partij van abbas voor om een rechtvaardig oplossing te zoeken voor de vluchtelingen (men wil dus ook over de vluchtelingen handelen, compensatie of terugkeer). Wat doet israel buiten op haar luie gat de bezettingen verder uitbreiden, provoceren en oorlogjes op voorhand plannen om naderhand bij de internationale gemeenschap tranen te laten en zeggen dat ze aangevallen wordt?

Laatst gewijzigd door -JUSTICE- : 6 februari 2009 om 22:40.
Oud 7 februari 2009, 01:32   #46
willem1940NLD

Standaard

Hudna betekent niet "vrede" maar hooguit wapenstilstand en een uitwerkingsvoorbeeld is gegeven in koran hoofdstuk 9.

Hamas en Fatah hebben schriftelijk vastgelegd dat zij geen Joodse staat in hun nabijheid ooit zullen dulden en zij blijven onder alle omstandigheden doorgaan met raketten richting de Joden te schieten, liefst met eigen burgers en vooral kinderen als "menselijk schild".

Zelfs als ik hiervoor enig begrip zou kunnen opbrengen dan zou dat nog niet maken dat ik ook maar een woord geloof van de af en toe geprobeerde vredelievende verhaaltjes.

De Joden hebben geen andere keuzemogelijkheid dan wegtrekken of zich drastisch verdedigen; had de balans aan technische middelen en kennis andersom gelegen dan zouden de Joden ter plekke reeds zijn uitgeroeid.

Het gaat er niet om naar welke van de partijen mijn sympathie uitgaat, ik zie geen mogelijke oplossing.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be