![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Welke formule gebruik je om de gevoelstemperatuur te berekenen? | |||
formule van Siple |
![]() ![]() ![]() |
2 | 66,67% |
formule van Steadman |
![]() ![]() ![]() |
1 | 33,33% |
Aantal stemmers: 3. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
? Als de lucht betere geleidend is zou ik net zeggen dat de gevoelstemperatuur DAALT omdat de lichaamswarmte sneller weg kan.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Dat is toch niet in tegenstelling tot hetgeen ik schrijf?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan toch nooit warmte aan de buitenwereld afgeven, als je gevoelstemperatuur lager zou zijn dan de reële temperatuur. Tenzij misschien d.m.v. een carnotcyclus...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn redenering: bij wind zal de thermische geleiding van de lucht toenemen waardoor de huid meer warmte verliest en de temperatuur van de huid zal dus dalen. Daarom voelt de wind kouder aan. En aangezien de wind ook direct deze warmte afvoert (itt tot bvb stilstaande luchtlagen) heb je daar ook geen positief effect van. Wat klopt er hier niet in ? I'm confused.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De wind kan maar warmte afvoeren zolang de gevoelstemperatuur hoger is dan de luchttemperatuur. Dat lijkt mij toch evident: warmte stroomt altijd van het warmste object naar het koudste object. In het geval van oneindige windsnelheid of oneindig goed geleidende lucht, zal de gevoelstemperatuur dezelfde zijn als de luchttemperatuur. In alle andere (uitgezonderd die gevallen die ik eerder aangegeven heb) zal de gevoelstemperatuur hoger liggen dan luchttemperatuur. Kijk. Je neemt 3 "lagen". De eerste is de lucht. De luchttemperatuur is vandaag zo'n -5°. De tweede laag is je huidoppervlak. Haar zenuwen meten de gevoelstemperatuur. De derde laag is het lichaam, dat zo'n 37° is. De gevoelstemperatuur zal dus in normale gevallen steeds tussen de luchttemperatuur en de lichaamstemperatuur schommelen.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar nu snap ik wat je bedoelt, dus mission complete I guess ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |