Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2009, 00:21   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Uitvoerende en rechterlijke macht moeten zich aan de wetten houden die de wetgevende macht heeft gestemd. Scheiding van machten heet dat, iets waar we in België nogal veel moeite mee hebben.
Degene die deze wet in elkaar gestoken heeft en degene die deze wet gestemd hebben zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Het woord verantwoordelijkheid is echter een vies woord voor onze politici.
"Scheiding der Machten" is in België een hemels woord indien de tegenstander een bewijsje heeft dat een cabinetslid met een procureeur belde maar een vies woord wanneer geëist wordt van de minister dat hij zou tussenkomen om het rechtvaardigheidsgevoel van de journalist van dienst te sussen. Raar volkje...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 00:40   #42
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"Scheiding der Machten" is in België een hemels woord indien de tegenstander een bewijsje heeft dat een cabinetslid met een procureeur belde maar een vies woord wanneer geëist wordt van de minister dat hij zou tussenkomen om het rechtvaardigheidsgevoel van de journalist van dienst te sussen. Raar volkje...
't Is ook een raar landje.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 00:46   #43
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik heb een aantal van die mensenhandelaarsverhalen gelezen in de jaarverslagen van het CGKR. De wreedheid van sommigen van die bendes doet je bloed stollen, en het is dan ook steeds heel moeilijk om de slachtoffers zo ver te krijgen dat ze willen getuigen tegen hun beulen.
Als die nu zomaar terug vrijkomen , hoe onmogelijk gaat dat dan in de toekomst worden ?

De jaarraporten vind je hier:
http://www.diversiteit.be/?action=on...=jaarrapporten

Een paar uittrekseltjes:
uit rapport 2006 : Een Roemeens netwerk:

Die vrijgelaten mensenhandelaar was een Roemeen trouwens....

Uit rapport 2007 : Een Bulgaars netwerk :

En door een procedurefout wordt zoiets allemaal onbestaande ?
Ja, vertrouw maar op het Belgische gerecht. Maar ene die geflitst is zal zijn straf niet ontlopen hoor. kassa kassa!! Al is het op een baan waar 90 toegestaan es en waar men na werken uitgevoerd te hebben het bord max. 50 vergeten weg te halen zijn. Hier in de straat (baan eigenlijk) hebben ze 5 jaar geleden ergens het wegdek hersteld. Het bord max. 50 staat er nog aaaaaltijd. 't Is dan ook BELGIË he.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 januari 2009 om 00:52.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 00:57   #44
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja, vertrouw maar op het Belgische gerecht. Maar ene die geflitst is zal zijn straf niet ontlopen hoor. kassa kassa!! Al is het op een baan waar 90 toegestaan es en waar men na werken uitgevoerd te hebben het bord max. 50 vergeten weg te halen zijn. Hier in de straat (baan eigenlijk) hebben ze 5 jaar geleden ergens het wegdek hersteld. Het bord max. 50 staat er nog aaaaaltijd. 't Is dan ook BELGIË he.
In een onafhankelijk vlaanderen zou dat uiteraard allemaal niet mogelijk zijn.

Laatst gewijzigd door Pietje : 8 januari 2009 om 00:58.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 01:31   #45
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ja, vertrouw maar op het Belgische gerecht.
Ik vrees dat de fout in deze niet bij het gerecht ligt maar in de eerste plaats bij de wetgever.
Citaat:
De eerste verantwoordelijkheid ligt zonder twijfel bij de wetgever, het parlement dat de wet op de bijzondere opsporingsmethoden - of BOM-wet - in 2003 heeft besproken en goedgekeurd. In die wet staat klaar en duidelijk dat tijdens de controle van die opsporingsmethoden door de kamer van inbeschuldigingstelling de 'partijen' (beklaagden, aanklager, slachtoffers) afzonderlijk worden gehoord. Duidelijker kan het niet. Terzelfder tijd geldt er een algemeen principe in het strafrecht dat een beklaagde altijd vragen moet kunnen stellen aan de openbaar aanklager. Die twee standpunten zijn op het eerste gezicht niet te verzoenen.
Bron.

Toch wel straf dat geen enkel parlementslid opmerkte dat twee wetten elkaar tegenspreken.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 09:31   #46
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
't Is ook een raar landje.
*zucht* ik kan het niet meer bijhouden om Belgie te volgen.
Politieagenten die wapens verkopen en dan weer boeven die worden vrijgelaten,vanwege vormfouten.
Na de politie van Brussel ,de spion van de staatsveiligheid, Fortis en de scheiding der machten, de regering komt en de regering gaat ,de staatshervorming die altijd op de agenda staat en nooit verder komt.
Het begint me iets te veel te worden voor een normaal verstand *zucht*

Hoe kan een Belg zo iets volhouden?
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 09:41   #47
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Politieagenten die wapens verkopen en dan weer boeven die worden vrijgelaten,vanwege vormfouten.
Na de politie van Brussel ,de spion van de staatsveiligheid, Fortis en de scheiding der machten, de regering komt en de regering gaat ,de staatshervorming die altijd op de agenda staat en nooit verder komt.

Dat kan niet en het lijkt er voor mij meer op dat dat ook niet meer de bedoeling is van de linkse machine. Waarom zijn er in deze zaak nog geen namen vrijgegeven van de mensen die een fout gemaakt hebben ( ik kijk naar de kamer van inbeschuldigingstelling ), wat zijn de gevolgen (eervol ontslag zoals gewoonlijk ?)
Oud 8 januari 2009, 09:50   #48
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht

Voor Nederlanders is het ook niet te doen om Belgie te volgen.
De meesten haken af.
Als ik in Belgie zou wonen zou ik gestoord worden van alle affaires.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 09:59   #49
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Voor Nederlanders is het ook niet te doen om Belgie te volgen.
De meesten haken af.
Als ik in Belgie zou wonen zou ik gestoord worden van alle affaires.
Kan je dan als nederlander vaststellen dat België geen staat meer is aub ?
Oud 8 januari 2009, 10:58   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Uitvoerende en rechterlijke macht moeten zich aan de wetten houden die de wetgevende macht heeft gestemd. Scheiding van machten heet dat, iets waar we in België nogal veel moeite mee hebben.
Degene die deze wet in elkaar gestoken heeft en degene die deze wet gestemd hebben zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Het woord verantwoordelijkheid is echter een vies woord voor onze politici.
Zou het dan niet logischer zijn dat de wetgever gestraft wordt in plaats van criminelen beloond ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 11:02   #51
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zou het dan niet logischer zijn dat de wetgever gestraft wordt in plaats van criminelen beloond ?
Zeker en vast, ik hoor net dat Kitty van Nieuwenhuize haar moordenaar dus volgende maand ten vroegste kan vrijkomen, toch fijn voor de familie om dat te horen.
Oud 8 januari 2009, 12:22   #52
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dan is uw antwoord ja.

De staat mag dan iedereen opsluiten zonder enig wettelijk voorbehoud.
Je blijft altijd rond datzelfde potje draaien! Criminelen, veroordeeld, op heterdaad betrapt enz en al, dat is niet "iedereen"!
Mogen de "fatsoenlijke" burgers in dit landje ook nog een paar rechten hebben, zoals beveiliging tov gekende loslopende criminelen ? Men is hier veel te veel bezig met de verdediging van smeerlappen van allerlei soort en veel te weinig met de slachtoffers! Of moeten we ze zelf om zeep helpen, als het gerecht toch niets doet? Of gewoon wachten tot ze opnieuw hun slag slaan en slachtoffers maken voor de zoveelste keer! Kijk naar dat stuk crapuul dat betrokken was bij de moord op Kitty! Wat voor een resem misdaden heeft dat gespuis niet op zijn geweten, en toch is het al "vrijlaten" dat de klok slaat om de paar weken! Hoe lang zullen ze hem nog binnen kunnen houden? Hoeveel moorden en overvallen kan men hem nog aanwrijven om het wat uit te stellen?
Moest het om mijn dochter gaan zou ik dat stuk gespuis met plezier op "één of andere manier" naar de andere wereld helpen!
Je mag het recht niet in eigen handen nemen, juist. En wat als er precies geen gerecht, die naam waardig, bestaat?

Laatst gewijzigd door andev : 8 januari 2009 om 12:24.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 12:36   #53
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
In een onafhankelijk vlaanderen zou dat uiteraard allemaal niet mogelijk zijn.
Je zult dat bedoelen "om te lachen"? Het is wel zo dat de franstaligen meestal stokken in de wielen steken als het gaat om wat strenger optreden enz.
Dus ja: de kans zit er in dat het minder mogelijk zou zijn, ja.
ps: ik heb het hier niet specifiek over dat 50 km-bord maar over de algemene situatie!

Laatst gewijzigd door andev : 8 januari 2009 om 12:41.
Oud 8 januari 2009, 12:45   #54
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik vrees dat de fout in deze niet bij het gerecht ligt maar in de eerste plaats bij de wetgever.

Bron.

Toch wel straf dat geen enkel parlementslid opmerkte dat twee wetten elkaar tegenspreken.
Ook straf dat het gerecht dat achteraf niet kan duidelijk maken aan die "wetgever" en eisen en bewijzen dat de nodige veranderingen moeten gebeuren! Men zal er nui proberen iets aan te doen, nu het kalf weer verdronken is!
Maar veel advocaten zullen dat wel héél leuk vinden waarschijnlijk! Daar valt veel geld mee te verdienen...
Oud 8 januari 2009, 12:50   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ook straf dat het gerecht dat achteraf niet kan duidelijk maken aan die "wetgever" en eisen en bewijzen dat de nodige veranderingen moeten gebeuren! Men zal er nui proberen iets aan te doen, nu het kalf weer verdronken is!
Maar veel advocaten zullen dat wel héél leuk vinden waarschijnlijk! Daar valt veel geld mee te verdienen...
Lijkt mij waarschijnlijker dan het sprookje dat het is om de burger te beschermen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 13:27   #56
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je blijft altijd rond datzelfde potje draaien! Criminelen, veroordeeld, op heterdaad betrapt enz en al, dat is niet "iedereen"!
Mogen de "fatsoenlijke" burgers in dit landje ook nog een paar rechten hebben, zoals beveiliging tov gekende loslopende criminelen ? Men is hier veel te veel bezig met de verdediging van smeerlappen van allerlei soort en veel te weinig met de slachtoffers! Of moeten we ze zelf om zeep helpen, als het gerecht toch niets doet? Of gewoon wachten tot ze opnieuw hun slag slaan en slachtoffers maken voor de zoveelste keer! Kijk naar dat stuk crapuul dat betrokken was bij de moord op Kitty! Wat voor een resem misdaden heeft dat gespuis niet op zijn geweten, en toch is het al "vrijlaten" dat de klok slaat om de paar weken! Hoe lang zullen ze hem nog binnen kunnen houden? Hoeveel moorden en overvallen kan men hem nog aanwrijven om het wat uit te stellen?
Moest het om mijn dochter gaan zou ik dat stuk gespuis met plezier op "één of andere manier" naar de andere wereld helpen!
Je mag het recht niet in eigen handen nemen, juist. En wat als er precies geen gerecht, die naam waardig, bestaat?
Je begint het dan toch te snappen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2009, 00:31   #57
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De waarheid is dat de politici het verneukt hebben. Laten zij die daarvoor verantwoordelijk zijn, op het matje geroepen worden, ook al hebben ze niet meer de functie die ze toen bekleedden.

Ik heb er ondertussen wat meer over gelezen en ik moet mijn mening deels herzien. De politiek heeft geblunderd met de tegenstrijdigheid in de wet, maar die Gentse rechter heeft ook enorm geblunderd, want had net zo goed een heel andere uitspraak kunnen doen.

Blijft dan nog de vraag of die man/vrouw een type Rieder is, i.e. een gewetenloze technicus of dat hij/zij geincasseerd heeft om dit vonnis te stellen want hij/zij was er wettelijk geenszins toe verplicht.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2009, 08:47   #58
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is precies de vraag die ik stelde in deze topic
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2009, 17:48   #59
Palladium
Burger

Palladium's schermafbeelding

Standaard

Dit Belgisch gerecht staat wereldwijd bekend als één van de meest belachtelijke en straffeloze dat weet toch iedereen.
Palladium is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 09:16   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Er gaat een gerucht de ronde dat in La Dernière Heure een bericht gestaan heeft dat de moordenaars van die agente in Vlaams Branbant (Kittie ..) zou verdedigd worden door ene Uytendaele, echtgenoot Onkeldinges.
Kwestie van druk op de gevangenis om betrokkene los te laten bij de minste mogelijkheid daartoe, kan dat al tellen.

Maar klopt dit bericht? Weet iemand daar iets meer van?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be