Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2009, 21:12   #41
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik ben ook een aanhanger van de evolutietheorie.
Toch ben ik dezelfde mening toegedaan als Marie.
God is evolutie, big bang of hoe je maar wilt noemen.
Zo zie ik dat ook.
Oud 8 januari 2009, 21:33   #42
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat begrijpt ge niet ?
Het kind moet een naam hebben.
Noem het voor mijn part God,Allah, Jahweh, de grote winitou, de big bang of evolutietheorie.
Feit is dat de mens op zeker ogenblik ten tonele verscheen en dat is zeker niet zoals beschreven in de bijbel.
Wat ik niet begrijp?

"God is evolutie, big bang of hoe je maar wilt noemen."

Dat u God en evolutie gelijkstelt, terwijl het in feite 2 uitersten zijn.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 21:35   #43
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vrees van niet.
Ongelovige is iets anders dan andersgelovig denk ik.
Het is maar hoe je het bekijkt.
Oud 8 januari 2009, 21:40   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp?

"God is evolutie, big bang of hoe je maar wilt noemen."

Dat u God en evolutie gelijkstelt, terwijl het in feite 2 uitersten zijn.
Wilt ge mij eens uw definitie van “God” geven ?
Ik vrees dat we anders naast elkaar blijven praten.

Laatst gewijzigd door Bobke : 8 januari 2009 om 21:43.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 02:30   #45
TheHunter
Burger

Standaard

Sry mensen maar ik heb mijn rechterhand geopereerd en vind het heel moeilijk om met links lange berichten te typen, maar ik zal zeker op alles een antwoord geven!
TheHunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 07:34   #46
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Van jou moesten ze er meer maken.
Zie-mij-eens-op-de-borst-kloppen hoe-ik-een-(mogelijks)-gematigde-gelovige-bewonder.

Ik dien Carel Brendel, jammer genoeg, nogmaals gelijk te geven.

Het is ver gekomen.
Oud 9 januari 2009, 08:53   #47
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Trabelsi is toch voor mij het archetypische voorbeeld van een loser. Een geemigreerde cokeverslaafde mislukte en makkelijk beïnvloedbare ex-voetballer. Vergelijkbaar met Mohammed B. Wat opvalt bij die mannen is dat het mensen waren die ooit het compleet tegenovergestelde waren van wat ze zijn geworden. Ze waren ooit helemaal niet anti-westers. Je kunt dus toch duidelijk zien dat er een evolutie plaats vindt. De vraag is waarom die zo plots evolueren. Daar zijn oorzaken voor en dat gebeurt niet zomaar ineens. Jij hebt daar misschien jouw mening over, ik de mijne.

Maar ik had het eigenlijk meer over het stijgend conservatisme ipv over daadwerkelijk die paar zotten die overgaan tot religieus terrorisme, wat laten we eerlijk zijn toch nog steeds een erg kleine minderheid is in een land als het onze. Ik weet niet waarom iemand plots ambassades wil opblazen, maar ik zie wel om me heen waarom mensen plots steeds meer waarde beginnen te hechten aan oude religieuze gebruiken.

Moslims in Westerse samenlevingen bevinden zich namelijk over het algemeen in in een schizofrene sandwichpositie. Ik heb veel kenissen weten evolueren van alcoholdrinkende discobezoekende jonge gasten tot zeer vrome oerconservatieve gelovigen. De reden is volgens mijn bescheiden mening dat ze zich hier gewoon nooit echt op hun plaats voelen. Wanneer dat gevoel tot een climax komt, dan volgt volgens mij die terugplooiing op de eigen cultuur en gebruiken. Het is daarom niet ongebruikelijk dat men hier soms radicalere exemplaren vindt dan in de landen van herkomst zelf. Vreemd misschien, als je weet dat religie daar vele malen meer aanwezig is dan hier.

Maar eigenlijk is dat helemaal niet zo vreemd. Wanneer plooit iemand zich terug? Wanneer ie zich niet gewenst voelt. Het is dus eigenlijk niet zo onlogisch dat jongeren in samenlevingen waarin ze voelen dat er bij een belangrijk deel van de bevolking een afkeer is naar hun persoon of hun culturele achtergrond toe omwille van een te groot cultureel-etnisch verschil, ze zich gaan terugplooien op hun "eigen groep". Ik vind dat de logica zelve ook al zijn er mensen die dat niet willen horen.
ik ga niet mee in uw theorie over 'niet gewenst voelen' (waarmee je handig de schuld voor dit probleem van ene naar de andere groep schuift, waarbij je compleet voorbijgaat aan de gigantische druk die vanuit de eigen geloofsgemeenschap komt om toch maar met hen te conformeren) ... je ziet hetzelfde nl ook soms gebeuren bij de joodse gemeenschap ... jongeren die heel hun school en studieloopbaan vlot meedoen met alles en plots na de studie toch ook terugplooien op de eigen geloofsgemeenschap, met alle strenge regels vandien ...

voor mij ligt de schuld eerder in de gecultiveerde segregatie die inherent is aan een paar godsdiensten.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 09:57   #48
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Zie-mij-eens-op-de-borst-kloppen hoe-ik-een-(mogelijks)-gematigde-gelovige-bewonder.

Ik dien Carel Brendel, jammer genoeg, nogmaals gelijk te geven.

Het is ver gekomen.
Doet het echt pijn om te moeten vaststellen dat wij niet allemaal doorgedraaide fundamentalisten zijn?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 10:01   #49
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wilt ge mij eens uw definitie van “God” geven ?
Ik vrees dat we anders naast elkaar blijven praten.
'God' is voor mij iets bovennatuurlijks, het onbekende, mss zelfs een illusie.
Oud 9 januari 2009, 10:53   #50
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik ga niet mee in uw theorie over 'niet gewenst voelen' (waarmee je handig de schuld voor dit probleem van ene naar de andere groep schuift, waarbij je compleet voorbijgaat aan de gigantische druk die vanuit de eigen geloofsgemeenschap komt om toch maar met hen te conformeren) ... je ziet hetzelfde nl ook soms gebeuren bij de joodse gemeenschap ... jongeren die heel hun school en studieloopbaan vlot meedoen met alles en plots na de studie toch ook terugplooien op de eigen geloofsgemeenschap, met alle strenge regels vandien ...

voor mij ligt de schuld eerder in de gecultiveerde segregatie die inherent is aan een paar godsdiensten.
100% mee akkoord.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 13:15   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
100% mee akkoord.
hier mag dus een slotje op
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 19:09   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'God' is voor mij iets bovennatuurlijks, het onbekende, mss zelfs een illusie.
Dan zijn we het eens.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 19:15   #53
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Doet het echt pijn om te moeten vaststellen dat wij niet allemaal doorgedraaide fundamentalisten zijn?
Waarmee je toegeeft dat je het boek waar ik naar refereer niets eens hebt gelezen. Bedankt voor de info.
Oud 16 januari 2009, 18:16   #54
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat vele mensen idd een verkeerd beeld hebben van de islam.
Zo denken vele mensen dat de islamieten het recht hebben om hun "ongelovige" medemensen als minderwaardig te beschouwen, maar onderstaande tekst bewijst het tegendeel!

Volgens de profeet zouden deze volken, zelfs als zij zich niet tot de islam bekeerden, toegang hebben tot de eerste van de zeven hemelen. Zij beschikten ook over een boek waarin de goddelijke leer opgetekend was (bijbel, thora). Godsdiensten die niet over zo'n boek beschikten, werden als minderwaardig aanzien. De onderworpenen mochten in ieder geval hun eigen godsdienst en handel behouden.

De verdraagzaamheid ten opzichte van christenen en joden was immers door Mohammed zelf opgelegd.

P.S: ik ben zelf geen moslim.
Eigenlijk hebben we geen boodschap aan wat en wat niet van de islam mag/moet... Wel wat bepaalde bevolkingsgroepen er overal ter wereld van maken! Wij zoeken ook niet meer in de bijbel wat we wel en niet mogen eten. Het heeft dan ook geen onze "godsdienst" bvb gelijk of ongelijk te geven of er overal mee te koop te lopen of te willen opdringen: die tijd is voorbij. Wel over de acties van mensen te oordelen, of ze dit laten afhangen van godsdienst-praatjesmakers of niet...
Vervang de "godsdienstvrijheid" maar eens door een "godsdienstverbod", dat zou al een slok op de borrel schelen. Maar ik weet het, veel mensen hebben dat nodig zoals anderen drugs, dus...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 21:58   #55
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheHunter Bekijk bericht
Sry mensen maar ik heb mijn rechterhand geopereerd en vind het heel moeilijk om met links lange berichten te typen, maar ik zal zeker op alles een antwoord geven!
Ik heb een vraagje, waarop je heel kort kunt antwoorden.

Wat is voor jou meer gezaghebbend, de Belgische wetgeving of de Koran?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 00:59   #56
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

[quote=TheHunter;3907284]
Citaat:
Ik ben een moslim en ben daar trots op,
Hoe kan iemand nu trots zijn omdat hij of zij in iets of aan iets geloof hecht ? Waarom zou iemand nu trots moeten zijn omdat die in bvb de kabouterkes gelooft ?
Citaat:
...maar in tegenstelling tot de meeste moslims hier ben ik Europees opgevoed en voel ik me in de eerste plaats Antwerpenaar.
Indien je als Europeaan bent opgevoed dan zou je ook als Europeaan denken. Dan moet je wel een slechte moslim zijn.
Citaat:
Ik keur elke vorm van agressie af
Uw 'profeet' (die meer heeft zitten aanvallen dan zich te verdedigen) en vele van zijn volgelingen waren en zijn tot op de dag van vandaag nochtans een andere mening toegedaan.
Citaat:
...en veroordeel bijvoorbeeld de betogingen die onlangs in Borgerhout plaatsvonden scherp.
Dat is mooi maar deze ingesteldheid van u is niet aan islam zelf te danken (integendeel). Die instelling komt immers bij vele mensen voor. Zelfs bij veelgodenaanbidders of bij mensen die niet in 1 of andere god geloven.
Citaat:
Ik kan ook ergens begrijpen dat veel Vlamingen op het Vlaams Belang stemmen, maar wat ik niet begrijp is het anti-Islam beleid van het VB. In de eerste plaats heeft Islam niks te maken met de voornaamste dingen die de doorsnee Vlaming storen aan de alochtonen, maar ligt het probleem in de cultuur van die mensen en heel vaak ook in de opvoeding (wat ergens een direct gevolg is van cultuur).
Cultuur is beinvloed door geloof. Vooral een 'geloof' als islam dat meer is dan geloof dat niet alleen een levenswijze is maar ook staat, wetgeving, leger enz. enz. is. Ook opvoeding is een direct gevolg van geloof. Een osama bin laden of een moordenaar van theo van gogh bvb doen niets wat hun 'profeet' (die ook eigenhandig zijn criticasters vermoordde of liet vermoorden) hen destijds niet had voorgedaan. Iedereen die zich tegen zijn onderwerping durfde te verzetten, de islamitische soort van 'vrede', moest eraan geloven.

Citaat:
Het Islam verbiedt bijvoorbeeld diefstal, agressie, ...
De islam verbied diefstal en agressie tegenover moslims. Tegenover nog aan de islam te onderwerpen ( door de overal binnenvallende moslim(leger)s tot 2de rangsburgers herleidde autochtonen in eigen land, dhimmis genaamd) niet-moslims echter... uw eigenste 'profeet' roofmoordenaar (oorlog zij met hem) was trouwens zijn misdadige carriere begonnen als caravaanovervaller. Stelen van te bevechten nog niet aan de islam onderworpen niet-moslims mag dus wel degelijk of was uw 'profeet' geen moslim misschien en ook geen voorbeeld om volgen ?
Citaat:
...het Islam bevordert integratie en vertelt de mensen dat ze zich moeten aanpassen aan het land waar ze zich bevinden, dat ze respect moeten hebben voor hun medemens, ...
De islam eist respect (maar heeft dat zelf helemaal niet voor bvb 'veelgodenaanbidders'), wat op niets anders neerkomt dan uw mond houden over de islam tenzij je het wenst op te hemelen. Het woordje 'respect' dient enkel om criticasters maar de mond te kunnen snoeren zodat islampromotors de weg helemaal vrij hebben om hun leugens te verspreiden en er voor te zorgen dat de nare waarheid over 'de islam' en 'de profeet' niemand (zowel niet-moslims als mensen die zichzelf moslim noemen of denken dit te zijn) te horen komt. Daarvoor dient het veel door moslims gebruikte woordje 'respect'. Wat de islam onder 'vrede' 'respect' 'rechtvaardigheid' en 'tolerantie' verstaat kan men merken in al de landen waar de ummah reeds groot genoeg in aantal is geworden. Zowel in het verleden als in het heden.... Gelijkberechtiging in islam, dat niets anders is dan geinstitutionaliseerde discriminatie van andersdenkenden, is ver te zoeken.

Citaat:
Het grote probleem is dat de Islam ziek is in veel landen in west Europa,
Niet alleen in West Europa. En inderdaad, islam is ziek. Altijd geweest. Het is dan ook ontsproten uit een ziek misdadig brein.

Citaat:
...daarmee bedoel ik dat het gebruikt wordt door mensen om er zelf beter van te worden.
Dat was inderdaad de rede waarom dat de 'profeet' (veelwijver, slavendrijver, roofmoordenaar enz.) de islam had uitgevonden. Om er zelf beter van te worden. Op nog geen 100 jaar tijd stonden de op roofbuit en sexslavinnen beluste 'vredebrengende' islamitische legers (uit verdediging natuurlijk (sarcasme) ) reeds in het Zuiden van Frankrijk waar, zij gelukkig voor ons westerlingen (werden gestopt door de dappere 'oude Belg' karel Martel bij de slag bij Poitier in het jaar 732 en later 2 keer voor de poorten van Wenen) die de 'religie van de vrede'.... hier altijd buiten hadden weten te houden, en gelukkig ook voor de moslims heden ten dage die naar hier zijn weten te vluchten weg uit hun moslimparadijzen omdat zij anders niet meer zouden hebben geweten waarheen nog te vluchten... Het rare is dat vele nakomelingen van de uit hun moslimparadijzen naar hier gevluchte 'moslims' die islam die de oorzaak is van de ellende in islamlanden, een islam die de tijdelijke bloei enkel en alleen maar te danken had aan de overname van niet-islamitisch cultuurgoed en aan het feit dat in de door de islamitische legers veroverde gebieden de meerderheid van de bevolking nog bestond uit tot 2de rangsburgers in eigen land herleidde niet-moslims die over kennis en know how beschikten (net zoals bvb de saoedis nog steeds afhankelijk zijn van de kennis en know how van niet-moslims om er huh klusjes op te knappen die zij oliedollars 'wat zij ook alweer aan diezelfde niet-moslims te danken hebben want zij wisten niet eens dat er olie onder hun zandbak zat (stond ook niet in hun koran, het boek waar alles in staat wat een goede moslim hoeft te weten) en als zij vanop hun kameel ergens toch op het zwarte kleverige goedje stuitten niet eens wisten wat er zoal mee aan te vangen is)

Citaat:
De imams die oproepen op aanslagen, die de integratie verhinderen, vertegenwoordigen de Islam niet, ze kunnen het niet vertegenwoordigen!
O neen ? Waarom niet ? Zij volgen toch alleen maar hun boekje(s) en het voorbeeld van hun 'profeet' die zijn volgelingen opdroeg te vechten (oorlog te voeren) tot dat de islam het overal voor het zeggen heeft.
Citaat:
Wat ik vooral wil zeggen is dat de Islam in essentie een heel mooie godsdienst is, maar het wordt te vaak verwisseld met culturen, gewoontes en slechte interpetaties en daardoor krijgt het onterecht een slechte naam.
Uw eigenste 'profeet' heeft de islam reeds een slechte naam bezorgd.

Citaat:
Een laatste punt nog: niet iedereen die zegt dat hij moslim is, is een moslim, niet iedereen die zegt dat hij iets doet omwille van Islam, het ook om die reden doet.
Klopt volledig. Niet ieder goed mens die zichzelf moslim noemt of dit denkt te zijn is een molsim. Dat zijn mensen die men heeft belogen en bedrogen.

Citaat:
Waarschijnlijk is het afkeer van de Islam zo groot dat er weinig gehoor zullen geven aan wat ik hierboven schreef, maar ik wou mijn mening erover even kwijt.
Die afkeer voor islam komt echt niet uit de lucht vallen. Al sinds het ontstaan van islam hebben mensen afkeer voor islam en dat is niet omdat zij 'slechte' mensen zouden zijn of omdat zij 'verdwaalden' zouden zijn die in 1 of andere 'hel' zullen branden. Misschien zou je jezelf de vraag eens moeten stellen of hetgeen jij van de islam afweet of dat dit echt wel allemaal klopt met wat er allemaal in de bronteksten van islam geschreven staat.

Mijn weg naar de Islam en terug weg ervan
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...hp?f=21&t=9926
Oud 17 januari 2009, 11:45   #57
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Wel grappig hoe de moslimvreters zelf doen wat ze anderen verwijten:

Iemand gaan zeggen wat en hoe die moet denken.

Goed bezig, smiley, je bent eigenlijk een voorbeeld voor de echte fundamentalisten.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 11:58   #58
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand gaan zeggen wat en hoe die moet denken.

Goed bezig, smiley, je bent eigenlijk een voorbeeld voor de echte fundamentalisten.
Waar zie jij mij zeggen hoe iemand moet denken ?
Oud 17 januari 2009, 11:59   #59
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens de profeet zouden deze volken, zelfs als zij zich niet tot de islam bekeerden, toegang hebben tot de eerste van de zeven hemelen. Zij beschikten ook over een boek waarin de goddelijke leer opgetekend was (bijbel, thora). Godsdiensten die niet over zo'n boek beschikten, werden als minderwaardig aanzien. De onderworpenen mochten in ieder geval hun eigen godsdienst en handel behouden.

De verdraagzaamheid ten opzichte van christenen en joden was immers door Mohammed zelf opgelegd.
Blijkbaar heb je iets gemist:
Citaat:
oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga:

Trouwens, 'de eerste van de zeven hemelen', slaat op het laagste niveau van ontwikkeling in de esotherische symboliek, terwijl een doorsnee mens meestal tussen de eerste en de vijfde 'hemel' vertoeft, afhankelijk van de mentaal-fysieke bewustheid.
Dat niet-moslims dan slechts 'toegang' zouden krijgen tot het eerste levensniveau, staat dan ook gelijk symbool voor zowat de laagste maatschappelijke status, binnen een moslimgemeenschap.
Ik hoop dus, dat u de mentale perversie en de geslepen discriminatie daarvan inziet, die deze oorspronkelijke mohammedaan op de wereld losliet.
Niks verdraagzaamheid dus.

Citaat:
P.S: ik ben zelf geen moslim.
Uw genegenheid ervoor is anders heu.., nogal dhimmie-achtig.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 17 januari 2009 om 11:59.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 12:01   #60
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook wel grappig om te zien hoe moslimlovers al knielend alles doen wat moslims eisen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be