Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2009, 13:33   #41
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Onzin. Ik word zo onderhand kotsmisselijk van al die Nederlanders die dwepen met de Vlamingen. Men heeft totaal geen oog voor een aantal van hun slechte karaktertrekken. Bij vergelijkingen wordt altijd het beste van Vlaanderen met het slechtste van Nederland vergeleken. Alleen mensen die de Vlamingen niet echt kennen, kunnen zo positief denken. Die kennen Vlaanderen alleen van een dagje stappen in Gent, en laten zich daar bedwelmen door de vele abdijbieren.
En omgekeerd. Sommige Vlamingen laten zich bedwelmen door de het beeld van de zogenaamde 'Verenigde Nederlanden'. Daar kan men alleen een grote kater van overhouden. En dit laatste zonder abdijbier.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 13:34   #42
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En omgekeerd. Sommige Vlamingen laten zich bedwelmen door de het beeld van de zogenaamde 'Verenigde Nederlanden'. Daar kan men alleen een grote kater van overhouden. En dit laatste zonder abdijbier.
Dan ook geen verenigd Limbarg.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 13:58   #43
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dan ook geen verenigd Limbarg.
juist gezegd liberalist_NL.

system wilt een herenigd Limburg maar geen herenigd Nederland terwijl Nederlands Limburg in Nederland ligt!
het is alles of niets!

PS: geef mij dan maar alles en liefst zo snel mogelijk (eindelijk van de walen af, verfransing van Vlaanderen stopt eindelijk, Vlaanderen krijgt een economische bloei die het echt nodig heeft om de overgenomen Belgische staatsschuld zo snel mogelijk te kunnen afbetalen, ...)

Laatst gewijzigd door Shadowke : 18 januari 2009 om 14:10.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 14:51   #44
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
geef mij dan maar alles en liefst zo snel mogelijk (eindelijk van de walen af, verfransing van Vlaanderen stopt eindelijk, Vlaanderen krijgt een economische bloei die het echt nodig heeft om de overgenomen Belgische staatsschuld zo snel mogelijk te kunnen afbetalen, ...)
Wie zegt dat de Vlaming van de Waal af wil ???? Een paar dubieuze Flaminganten die nooit 1 Waal hebben ontmoet (ook al wegens de afschaffing van de legerdienst) ?
De gemiddelde Vlaming heeft niks tegen de Waal.
Er is een verschil in cultuur, maar dat is er ook met Noord-Holland !
En die lijkt mij alvast minder gezellig : poen, poen, poen ... en voorts de saaie Calvinist uithangen.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 18 januari 2009 om 14:53.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 14:54   #45
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Wie zegt dat de Vlaming van de Waal af wil ???? Een paar dubieuze Flaminganten die nooit 1 Waal hebben ontmoet (ook al wegens de afschaffing van de legerdienst) ?
En die lijkt mij alvast minder gezellig : poen, poen, poen ... en voorts de saaie Calvinist uithangen.
De Walen doen gezellig inderdaad, van uw geld!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 14:58   #46
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Walen doen gezellig inderdaad, van uw geld!
Die mensen hebben nog tijd. Mijn euro's zijn gezellig besteed.

In Noord-Holland krijg je *hap-slik* een broodje kaas en dat was dan de gezelligheid. Doei !

Nee, wat mij betreft hou ik het liever bij een polyglotte babbel met de Waal (waarbij ik niet overbluft word) en een stukje tarte-tatin met een pékèt ! En achteraf een heuse vriend.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 18 januari 2009 om 14:59.
Oud 18 januari 2009, 15:09   #47
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees maar bang, want de calvinisten komen aan de macht - letterlijk. Want weet je wie ook een calvinist is? Barack Obama. Dus jullie katholieken moeten gaan oppassen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 15:12   #48
Shadowke

Standaard

Citaat:
Die mensen hebben nog tijd. Mijn euro's zijn gezellig besteed.

In Noord-Holland krijg je *hap-slik* een broodje kaas en dat was dan de gezelligheid. Doei !

Nee, wat mij betreft hou ik het liever bij een polyglotte babbel met de Waal (waarbij ik niet overbluft word) en een stukje tarte-tatin met een pékèt ! En achteraf een heuse vriend.
die graag je geld op zijn rekening wilt zien elke maand
en dat de Waalse sportinfrastructuur van jouw geld wordt gebouwd

goe bezig!
Oud 18 januari 2009, 15:15   #49
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs de gemiddelde Vlaams-nationalist heeft niets tegen 'de Walen'. Des te meer echter tegen Belgique.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 15:15   #50
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
die graag je geld op zijn rekening wilt zien elke maand
en dat de Waalse sportinfrastructuur van jouw geld wordt gebouwd

goe bezig!
Een vriend die mij een tevreden gevoel geeft mag geld kosten. Ik heb dat trouwens ook met Zuid-Nederlandse vrienden.

Maar helemaal niet met boven-Moerdijkse.

Duidelijk ?
Oud 18 januari 2009, 15:19   #51
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zelfs de gemiddelde Vlaams-nationalist heeft niets tegen 'de Walen'. Des te meer echter tegen Belgique.
Tja, dat moet ergens toch leiden tot hersenverstuiking ... Weet de nationalist dan feitelijk wel wat hij wil ?
Oud 18 januari 2009, 15:20   #52
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Wees maar bang, want de calvinisten komen aan de macht - letterlijk. Want weet je wie ook een calvinist is? Barack Obama. Dus jullie katholieken moeten gaan oppassen.
Wij katholieken ? Ik geef je de raad om eens je kennis van Vlaanderen up te graden. Hier is een meerderheid intussen humanist hoor !
Oud 18 januari 2009, 15:25   #53
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een vriend die mij een tevreden gevoel geeft mag geld kosten. Ik heb dat trouwens ook met Zuid-Nederlandse vrienden.

Maar helemaal niet met boven-Moerdijkse.
Noord en Zuid-Holland zijn mischien wel de meest Nederlandse provincies, op z'n minst genetisch. Ze vormen al eeuwenlang het economische hart van Nederland. En daarom ook trekken er al evenlang mensen uit alle andere provincies daarheen. De Vries(verbastering van De Fries), Van Breda, Van Vlaanderen, Van Gent, Van Antwerpen, etc zijn allemaal veelvoorkomende namen. Vreemd dat veel Vlamingen de cultuur haten die ze mede hebben helpen vormen.
Oud 18 januari 2009, 15:25   #54
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, dat moet ergens toch leiden tot hersenverstuiking ... Weet de nationalist dan feitelijk wel wat hij wil ?
Ik heb ook niets tegen pakweg Duitsers, Engelsen of Zweden. Moet ik daarom in één land met hen samenwonen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 15:39   #55
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Noord en Zuid-Holland zijn mischien wel de meest Nederlandse provincies, op z'n minst genetisch. Vreemd dat veel Vlamingen de cultuur haten die ze mede hebben helpen vormen.
Tja, ik ben ook genetisch gelinkt met mijn nonkel. Maar als die fraude pleegt in de boekhouding van mijn bedrijf dan vliegt die er ook uit. Zo simpel is het.

Stoort het u dat ik meer vertrouwen heb in een Waal dan in een Noord-Hollander ?

Overigens vind ik niet dat de Noord-Hollanders onze cultuur hebben meegevormd. Lijkt mij alweer inhalige prietpraat van die Noord-Hollanders. Zij wensen integendeel dat wij deel uitmaken van de hunne (cf Van Dale waarin het Vlaams betutteld wordt als onbelangrijk Zuid-Nederlands).
Oud 18 januari 2009, 15:40   #56
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach kijk, heeft de VRT enkele gewillige Belgicaine Nederlanders gevonden om den Vlaam nog eens met wat zelfhaat op te zadelen?
zebben ver moeten zoeken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 15:43   #57
Shadowke

Standaard

Citaat:
Noord en Zuid-Holland zijn mischien wel de meest Nederlandse provincies, op z'n minst genetisch. Ze vormen al eeuwenlang het economische hart van Nederland. En daarom ook trekken er al evenlang mensen uit alle andere provincies daarheen. De Vries(verbastering van De Fries), Van Breda, Van Vlaanderen, Van Gent, Van Antwerpen, etc zijn allemaal veelvoorkomende namen. Vreemd dat veel Vlamingen de cultuur haten die ze mede hebben helpen vormen.
ik denk niet dat ze met zo veel zijn.
Oud 18 januari 2009, 15:45   #58
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Stoort het u dat ik meer vertrouwen heb in een Waal dan in een Noord-Hollander ?
Sowieso stoor ik me als er onwaarheden en leugens worden verteld. Hierboven heb ik je al zeer overtuigend uitgelegd dat alleen Belgen de Hollanders onbetrouwbaar vinden. Maar als je bijvoorbeeld zou beweren dat Hollanders luidruchtig, bot en direct zijn, dan zou ik je meteen volgen. Het maakt mij dus niet uit als iemand de slechte eigenschappen van iemand bespreekt. Maar ze moeten wel kloppen. Die vermeende onbetrouwbaarheid van de Hollander is echter een typisch Belgisch vooroordeel.
Oud 18 januari 2009, 15:48   #59
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook niets tegen pakweg Duitsers, Engelsen of Zweden. Moet ik daarom in één land met hen samenwonen?
binnenkort ja...hopelijk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 15:52   #60
Shadowke

Standaard

Citaat:
Sowieso stoor ik me als er onwaarheden en leugens worden verteld. Hierboven heb ik je al zeer overtuigend uitgelegd dat alleen Belgen de Hollanders onbetrouwbaar vinden. Maar als je bijvoorbeeld zou beweren dat Hollanders luidruchtig, bot en direct zijn, dan zou ik je meteen volgen. Het maakt mij dus niet uit als iemand de slechte eigenschappen van iemand bespreekt. Maar ze moeten wel kloppen. Die vermeende onbetrouwbaarheid van de Hollander is echter een typisch Belgisch vooroordeel.
in onze strot geramd door de Franstaligen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be