![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zal met deze opmerkingen rekening houden, en ze aan mijn vriend voorleggen. Hij is ook historicus, en als jood heeft hij zich reeds uitgebreid bezig gehouden met de geschiedenis van 'zijn volk' en 'het zionisme'. Ik ben zelf - helaas - nog te weinig beslagen in de materie, en ik ben evenmin in staat de oorspronkelijke bronnen te raadplegen. Ik wil echter bijleren, hoe meer, hoe liever. Op de Engelse wikipedia vond ik onder 'Palestinian_people' trouwens enkele verwijzingen naar genetische studies, waaruit zou moeten blijken dat er wel degelijk sprake is van een ononderbroken aanwezigheid van 'Palestijnen' in het gebied, en dat sedert een tijdje vooraleer Herodotos hen voor het eerst als dusdanig vermeldde. Daar wordt ook aan toegevoegd dat er wel voortdurend 'nieuw bloed' bijkwam, onder meer ook door 'joodse' inwijking (in de eeuwen voor JC, wel te verstaan!). Zie : http://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_people Vriendelijke groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doet dat ertoe? Bedoeïen zijn het woenstijnvolk dat al eeuwenland in de Negev-woestijn leeft.
De Israëlische overheid vernielt hun dorpen en maakt hun manier van wonen en leven onmogelijk. Ze worden massaal verbannen naar steden nabij Beersheba. De Israëlische overheid heeft in 1984 beslist dat de Bedoeïendorpen geen recht meer hebben van bestaan. De 40-tal fel uitgedunde dorpen bestaan officiëel niet meer, en kunnen op ieder ogenblik 'Arabierenvrij' gemaakt worden. En daarmee worden de woorden van David Ben Goerioen uit de jaren '30 waarheid toen hij stelde dat de hele Negevwoestijn moest gezuiverd worden van iedere Arabische aanwezigheid. Dergelijke retoriek hebben we 10 jaar later gehoord in Duitsland.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het vervelende met dit soort historici en hun boeken, die eigenlijk blijk geven van kritisch zelfonderzoek, is dat ze dolgraag door bepaalde groepen worden geciteerd, en uit hun verband gerukt, om hun gelijk ''aan te tonen''. http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=26 Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 13 januari 2009 om 23:57. |
|
![]() |