![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Leefbaar loon ipv leefloon? | |||
Uitstekend |
![]() ![]() ![]() |
11 | 57,89% |
juist goed |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
minder goed |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
uitgesproken ongewenst |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
grappig maar belachelijk |
![]() ![]() ![]() |
4 | 21,05% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Vreemdeling
|
![]() eno, zoek gewoon een job, dan hoef je niet langer met schaamte te leven ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoe rechtser, hoe minder oog voor het welzijn van de mens in nood.
Hoe rechtser, hoe meer egocentrisch, zelfs egoïstisch. Hoe rechtser, hoe minder hartelijk. Gelukkig dat de rechtsen nu ferm op hun bakkes krijgen door de neerwaartse, economische spiraal. Het zal hun nederigheid leren. En aangezien de meeste jongeren meer en meer aan den dop vliegen, zullen ze zien dat in de toekomst, de redchtsgezinden hun aangang heel vlug zal slinken. Want voor armen hebben zij geen plaats. Dat men zal inzien dat men eerst moet zorgen voor zijn volk, voordat men deze beteugeld, vermaand of bijstuurd. Eerst VERZORGEN EN ONDERHOUDEN. Laatst gewijzigd door JurgenD : 6 mei 2009 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
en niet bij die partij die slachtoffer is van geldgewin. Dergelijke uitspraken zijn kortzichtig en getuigen allesbehalve van inzicht in de huidige conjunctuur, en zijn het woordgebruik van die klasse dat zich alleen maar laat opzwepen door de elitaire rechtsgezinden die denken dat je de gewone burger nog verder kunt melken. Ik heb meer respect voor diegene die zich zogenaamd beschaamd voelen omdat ze werkloos zijn, dan deze die schaamteloos wijzen naar die mensen in nood, die amper kunnen rondkomen met de desbetreffende uitkering. Het is wettelijk bepaald in Belgie dat mensen op zijn minst een bestaansminimum moeten hebben. Er zijn mensen op wachtuitkering ONDER het bestaansminimum, zelfs onder de Europese armoedegrens. Dat geld wordt geacht INTEGRAAL besteed te worden voor het zoeken naar werk. Dus konkreet gaat de wetgever ervan uit dat werklozen moeten leven van LUCHT. Dus ik zou maar stoppen met gepalaver, leef Jij maar eens van een dergelijk inkomen. En durf dan stenen te werpen naar die mensen die amper rondkomen. De verantwoordelijkheid ligt bij de overheid en de bedrijven die de samenleving moeten ondersteunen en niet bij die mensen die amper kunnen rondkomen met de aalmoes, met name 'uitkering' En zie je het anders, bestudeer dan ten gronde het probleem, in plaats van clichés te hanteren die vandaag totaal niet meer opgaan. Citaat:
![]() Er zijn twee systemen om geld te verdienen. Geld dat verkregen wordt, door daadwerkelijk uitwisseling van goederen en arbeid. Geld dat verkegen wordt uit mysterieuze constructies, waar van lucht plots geld gemaakt wordt, zoals rente verkegen uit geld dat niet aanwezig is, de winsten die gemaakt worden op zaken zoals verzekeringen, de winsten die verkegen worden door goksystemen op aandelen (put, calls, futures, enz) Het tweede systeem bleek de laatste decenia de beste manier te zijn om geld te verdienen. Vandaar dat ze ondermeer een bijkomende factor is voor de recessie (ik zeg: depressie) Dus laten we het leefrente noemen als compensatie voor het geïnjecteerde belastingsgeld in de foefelzaken, zoals de banken. Laten we het leefrente noemen als compensatie voor het geldgewin dat vele bedrijven hebben verkegen de laatste decenia, zelfs overheidsteun hebben genoten, maar nu de mensen aan de deur zetten, omdat ze zien dat hun winsten dalen. Ze hebben niet eens hun vette jaren afbetaald. Draai of keer het. De verbeterede productieprocessen, de informatisering, de mechanisering, de automatisering leiden automatisch tot minder jobs. Dat is juist het doel van die systemen. Neem een paar decenia en we hebben robots die ons huishouden doen. Er is nu al de automatische stofzuiger met sensoren enz. In een tussenfase kan men sommige mensen wel herscholen en naar andere sectoren laten overvloeien. Maar op lange termijn zal het probleem meer en meer nefast worden. Er zal minder en minder werk zijn in de toekomst. Ons huidig model om de samenleving te runnen is niet aangepast aan deze wending. We moeten gewoon het systeem herdefiniëren. Hoe altruïstisch, hoe idealistisch, hoe ogenschijnlijk onmogelijk het lijkt. Het is de enige oplossing. Men doet geen nieuwe wijn in oude zakken. Vernieuwing zal de enige oplossing zijn. Laatst gewijzigd door JurgenD : 6 mei 2009 om 13:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Noiet over het lijntje gaan, borderline, je doet zo al gek genoeg. Dat z e mij dan een leefbare job geven, en niet een crepeerjob waar ik bij hard en gevaarlijk werk niet kan van leven.. Ik hoef me nergens voor te schamen. Wie zich moet schamen, dat is de regering die arme werkers naar de middeleeuwen terug overbelast, en bazen die geen leefbaar loon betalen, niet ik. Bovendien was ik leeftijdsgediscrimneerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() De evolutie is evenwel, een onleefbaar leefloon te geven, en dan de onleefbare leefloonslaafjes te verplichten gedwongen gemeenschapsdienst te verrichten. Nederland en Engeland beginnen er al mee.
|
![]() |
![]() |