Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 14 januari 2009, 14:34   #41
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Klaag aan wat je wilt, post links naar foto's van dat geweld als je wil, maar dump hier niet overal choquerende foto's die geen enkele discussiewaarde hebben, maar enkel mensen moeten choqueren.
Ik dump hier helemaal geen foto's, wel mijn gechoqueerde mening.
labyrinth is offline  
Oud 14 januari 2009, 14:38   #42
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
Er bestaan op het internet zoveel foto's van die aard, het doet me echt niks

Die site's met foto's zijn alleen maar gemaakt, om medelijden en schuldgevoel te creëren.
Vlaams Belang ? Die Palestijnen verdedigen alleen hun Palestijns belang, ze zijn nationalistisch zoals u en aanvaarden niet dat hun land ingenomen en afgenomen wordt.
Waarom doet u dat niets ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 januari 2009 om 14:42.
labyrinth is offline  
Oud 14 januari 2009, 14:41   #43
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Stel u voor dat dat lukt.
Ja stel u voor dat dat lukt en dat de wereldbevolking tegen de wereldleiders zegt ' u bent niet eerlijk bezig, u meet met twee maten en twee gewichten, u had ons verandering beloofd '.
U weet wel, change yes we can !
labyrinth is offline  
Oud 14 januari 2009, 14:44   #44
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Daar zou ik me dan toch wat vragen bij stellen. Als het lijden van mensen u niets meer doet, wil dat zeggen dat u niet in staat bent tot empathie en dus helemaal niet begrijpt waar het in dit conflict concreet om gaat.
Heel juist en psychologisch gaat het zelfs verder, iemand die niet in staat is om enige empathie te voelen krijgt de stempel 'psychopaat'.
labyrinth is offline  
Oud 14 januari 2009, 14:48   #45
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een pertinente tekening kan het verhaal ook goed samenvatten:

Ocharme Antoon, wat een argumenten. Wie heeft die Palestijnen in een uithoek van hun eigen land gedreven ?
labyrinth is offline  
Oud 14 januari 2009, 14:51   #46
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
ik heb toch niet laten verstaan dat ik het niet erg vind, waar lees jij dat in men posting

Ik zeg alleen maar dat het me niet veel doet en dat ik zulke zaken relativeer, er zijn in heel de geschiedenis zoveel zaken gebeurt nog veel ergere zaken.

Waarbij het probleem dat we nu kennen ivm Gaza maar een futiliteit is
Indien Gaza 'maar een futiliteit' is, waarom zou een mens zich dan nog druk maken over een klets faciliteiten-gemeenten en de onwil van een handvol Francofonen om zich aan de taalwetgeving te houden, nietwaar?

"Israël" blijkt het 'probleem Gaza' alleszins niet als 'maar een futiliteit' te beschouwen, gezien de grote middelen die worden bovengehaald om het 'probleem Gaza' 'op te lossen'.

Zou het kunnen dat er met uw 'waardeschaal' en uw 'normbesef' iets niet helemaal 'kosjer' is?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 14 januari 2009 om 14:56.
djimi is offline  
Oud 14 januari 2009, 14:59   #47
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Sommigen die die vraag stellen accepteren enkel het "goede" antwoord, en laten niet toe dat je hun uitgangspunten in vraag stelt. Zij zijn dan ook geen antwoord waard.

Ik denk, op basis van wat je hier al postte, dat jij niet tot die categorie behoort, en ik zal je dus mijn antwoord geven. Althans, mijn begin van antwoord, want in een materie die ondertussen zo complex geworden is, kan je geen antwoord geven in twee minuten.

Ik zou als burger aan mijn regering vragen om het heersende beleid te laten vallen en:
1/ te beginnen luisteren naar wat de echte eisen van de guerilla-strijders zijn;
2/ proberen te begrijpen waarom mensen zo ver geraken dat ze bereid zijn een bommengordel rond hun middel te hijsen;
3/ te stoppen met hun discours door de propagandamolen te halen en te vervormen;
4/ een begin maken met uit te zoeken hoe die eisen op een integere manier kunnen geïntegreerd worden in het nationale beleid.

Alleen vrees ik dat het daar na 60 jaar veel en veel te laat voor is.
idd. als je ziet over hoe weinig land de Palestijnen nog beschikken dan is het inderdaad al veel te lang en te laat. Nu hen nog even verjagen uit Gaza en de kust is vrij van Palestijnen. Over een beetje achterland kan eventueel gediscussieerd worden. Israël wenst een kamer met zicht op zee !

Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 januari 2009 om 15:03.
labyrinth is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:08   #48
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
idd. als je ziet over hoe weinig land de Palestijnen nog beschikken dan is het inderdaad al veel te lang en te laat. Nu hen nog even verjagen uit Gaza en de kust is vrij van Palestijnen. Over een beetje achterland kan eventueel gediscussieerd worden. Israël wenst een kamer met zicht op zee !
idd . De internationale gemeenschap heeft de Palestijnen tientallen jaren aan hun lot overgelaten , aan hun Israelische fundamentalische meesters.

Toch denk ik dat het eerder Israel is dat op termijn het onderspit zal delven.
financieel, demografisch lopen ze op hun laatste loodjes. OOk de geldstromen en political support vanuit de VS kunnen niet blijven duren. én na hetgeen ze nu in Gaza hebben uitgericht ...
.
roodhaar is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:08   #49
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Indien Gaza 'maar een futiliteit' is, waarom zou een mens zich dan nog druk maken over een klets faciliteiten-gemeenten en de onwil van een handvol Francofonen om zich aan de taalwetgeving te houden, nietwaar?

"Israël" blijkt het 'probleem Gaza' alleszins niet als 'maar een futiliteit' te beschouwen, gezien de grote middelen die worden bovengehaald om het 'probleem Gaza' 'op te lossen'.

Zou het kunnen dat er met uw 'waardeschaal' en uw 'normbesef' iets niet helemaal 'kosjer' is?
Als de voeding maar kosjer is, je moet nu niet zo moeilijk doen om mensenrechten, dat blijkt minder belangrijk bij heel wat godsdiensten.
labyrinth is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:14   #50
grimbergen
Banneling

Standaard

Als de palestijnse bevolking inzicht krijgt dat hamas terroristen zijn. Dat ze hierdoor hun eigen leven kapot maken. De joden hebben recht op een woonplaats in vrede. Hamas is een terroristische beweging met steun van de bevolking. De bevolking moet dan ook de hoge prijs aanvaarden. Als de palestijnse bevolking zich tegen hamas keert en samen met israel deze terroristen laat verdwijnen dan kan ieder in vrede leven. Dan kunnen de moslims hier in belgie zich leren aanpassen en stoppen met hun terrorisme naar aanleiding van vredelievende betogingen.
grimbergen is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:14   #51
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
idd . De internationale gemeenschap heeft de Palestijnen tientallen jaren aan hun lot overgelaten , aan hun Israelische fundamentalische meesters.

Toch denk ik dat het eerder Israel is dat op termijn het onderspit zal delven.
financieel, demografisch lopen ze op hun laatste loodjes. OOk de geldstromen en political support vanuit de VS kunnen niet blijven duren. én na hetgeen ze nu in Gaza hebben uitgericht ...
Het zou niet mogen blijven duren inderdaad, maar Hilary Clinton heeft al verklaard dat ze 'diepe sympathie' heeft voor het verlangen van Israël om zich te verdedigen tegen de rakettenaanval van Hamas en in dezelfde redenering sluit ze een militaire confrontatie met Iran ook niet voor 100 % uit.
Change ? Sorry, we kunnen niet en willen ook niet, Israël is ons modelappartement in het Midden-Oosten.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 januari 2009 om 15:16.
labyrinth is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:17   #52
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou niet mogen blijven duren inderdaad, maar Hilary Clinton heeft al verklaard dat ze 'diepe sympathie' heeft voor het verlangen van Israël om zich te verdedigen tegen de rakettenaanval van Hamas en in dezelfde redenering sluit ze een militaire confrontatie met Iran ook niet voor 100 % uit.
Change ? Sorry, we kunnen niet en willen ook niet, Israël is ons modelappartement in het Midden-Oosten.
Moslims hebben zich nog nooit van een vredelievende kant laten zien. Dat moet u toch ook inzien? Terrorisme, gewelddadige rellen, bedreigingen een eideloos rijtje fundamentalisme.
grimbergen is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:17   #53
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Als de palestijnse bevolking inzicht krijgt dat hamas terroristen zijn. Dat ze hierdoor hun eigen leven kapot maken. De joden hebben recht op een woonplaats in vrede. Hamas is een terroristische beweging met steun van de bevolking. De bevolking moet dan ook de hoge prijs aanvaarden. Als de palestijnse bevolking zich tegen hamas keert en samen met israel deze terroristen laat verdwijnen dan kan ieder in vrede leven. Dan kunnen de moslims hier in belgie zich leren aanpassen en stoppen met hun terrorisme naar aanleiding van vredelievende betogingen.
Is het toevallig dat hier elke keer een nieuwe gebruiker komt om de meest idiote oneliners te plaatsen die voorbij gaan aan de kern van de discussie en de fundamenten van het probleem?

Wel een beetje vermoeiend, temeer daar ze duidelijk niets lezen van wat hier al weken aan de gang is maar in drie, vier kromme zinnen de meest banale propaganda van Israël herhalen zonder daar iets aan toe te voegen, te argumenteren of hun 'stelling' te staven met wat achtergrond.

ministe van agitatie is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:23   #54
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Moslims hebben zich nog nooit van een vredelievende kant laten zien. Dat moet u toch ook inzien? Terrorisme, gewelddadige rellen, bedreigingen een eideloos rijtje fundamentalisme.
En dan is machtsvertoon en buitensporig geweld natuurlijk het toppunt van beschaving dat navolging verdient.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 januari 2009 om 15:25.
labyrinth is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:24   #55
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
O maar daar maak ik mij geen illusies over; zowel de democraten als de republikeinse politici zitten stevig in de grip van AIPAC. Maar het Amerikaanse volk begint zich steeds meer te roeren en vragen te stellen. zeker nu er op zaken bespaard moet worden, gaat het moeilijk zijn om de vele miljarden Us taxdollars naar Israel te verrechtvaardigen. een Israel dat bovendien steeds meer door de mand valt als een echte terreurstaat en agressor. olmert heeft trouwens vandaag een uitspraak gedaan die er niet in goede aarde is gevallen:hij had de Us president eventjes opggedragen dat de US zich zouden onthouden bij de stemming in de veiligheidsraad. daar sta je dan als trotse amerikaanse patriot; een Israeli beslist eigenlijk wat jouw land doet...en je president en politici lopen mooi aan dat Israelisch lijntje.

Joodse amerikanen hebben al vaker gewaarschuwd dat het schaamteloos gebruiken van de US door de israel lobby op termijn nefast gaat uitpakken.
.
roodhaar is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:28   #56
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Als de palestijnse bevolking inzicht krijgt dat hamas terroristen zijn. Dat ze hierdoor hun eigen leven kapot maken.

2. De joden hebben recht op een woonplaats in vrede.

3. Hamas is een terroristische beweging met steun van de bevolking. De bevolking moet dan ook de hoge prijs aanvaarden. Als de palestijnse bevolking zich tegen hamas keert en samen met israel deze terroristen laat verdwijnen dan kan ieder in vrede leven.

4. Dan kunnen de moslims hier in belgie zich leren aanpassen en stoppen met hun terrorisme naar aanleiding van vredelievende betogingen.
1. De ene zijn terrorist is de andere zijn vrijheidsstrijder (of omgekeerd).

2. Dat klopt. Ze hebben de USA al, en eigenlijk zouden ze ook in Europa moeten terechtkunnen, vind ik. Tenslotte is Europa het werelddeel dat het méést ertoe bijgedragen heeft om van het joodse volk een vervolgd volk te maken. Niemand zou zich de illusie moeten maken dat een woonplaats in vrede kan worden verkregen door het gebruik van terreur, zelfs de zionisten niet.

3. Zie 1.

4. De meeste moslims in België leren zich aan te passen (het gaat niet altijd van een leien dakje, dat geef ik toe, maar het aantal 'terroriserende' moslims is in vergelijking met de welwillenden nog altijd miniscuul, niet?).
Gaat u nu ècht een hele bevolkingsgroep veroordelen omwille van wat een 'lunatic fringe' uitvreet?
Wat kunt u er dan nog op tegen hebben dat sommigen geneigd zijn "de Israëli's" te veroordelen omwille van wat Irgun, Haganah, de Stern-brigade en andere 'helden' meenden zich te kunnen veroorloven bij het in bezit nemen van hun 'woonplaats in vrede'?

Hopelijk gelooft u niet dat het in dit ene geval wèrkelijk om een 'goddelijk mandaat' voor 'het uitverkoren volk' en 'het beloofde land' gaat.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:32   #57
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
O maar daar maak ik mij geen illusies over; zowel de democraten als de republikeinse politici zitten stevig in de grip van AIPAC. Maar het Amerikaanse volk begint zich steeds meer te roeren en vragen te stellen. zeker nu er op zaken bespaard moet worden, gaat het moeilijk zijn om de vele miljarden Us taxdollars naar Israel te verrechtvaardigen. een Israel dat bovendien steeds meer door de mand valt als een echte terreurstaat en agressor. olmert heeft trouwens vandaag een uitspraak gedaan die er niet in goede aarde is gevallen:hij had de Us president eventjes opggedragen dat de US zich zouden onthouden bij de stemming in de veiligheidsraad. daar sta je dan als trotse amerikaanse patriot; een Israeli beslist eigenlijk wat jouw land doet...en je president en politici lopen mooi aan dat Israelisch lijntje.

Joodse amerikanen hebben al vaker gewaarschuwd dat het schaamteloos gebruiken van de US door de israel lobby op termijn nefast gaat uitpakken.

Ja voor het ogenblik lijkt dat wel te kloppen, de pitbull jaagt zijn meester
steeds verder het Midden-Oosten in. Of krijgt hij die opdracht ?
Ze zijn in elk geval aan en met elkaar verbonden, en tot hiertoe wat deze regio betreft, niet voor het beste het positieve.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 januari 2009 om 15:33.
labyrinth is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:42   #58
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Is het toevallig dat hier elke keer een nieuwe gebruiker komt om de meest idiote oneliners te plaatsen die voorbij gaan aan de kern van de discussie en de fundamenten van het probleem?

Wel een beetje vermoeiend, temeer daar ze duidelijk niets lezen van wat hier al weken aan de gang is maar in drie, vier kromme zinnen de meest banale propaganda van Israël herhalen zonder daar iets aan toe te voegen, te argumenteren of hun 'stelling' te staven met wat achtergrond.
Impliceert u hier dat een nieuwe gebruiker geen rechten heeft? Mag ik mijn sympathie voor Israël uiten. Wat er al weken aan de gang is dagelijks te zien op het nieuws. De palestijnse bevolking helpt hun hamas beweging. Hamas zijn terroristen die niet voor rede vatbaar zijn. Dit is geen propaganda maar de feiten zoals ze zijn. Het inkloppen van onze autoruiten door hamassympathisanten zijn geen plezante ervaringen voor een brave belastingbetalende burger. Dat is de achtergrond van de hamasbeweging met name het plegen van geweld en het aanbrengen van vernielingen.
grimbergen is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:49   #59
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. De ene zijn terrorist is de andere zijn vrijheidsstrijder (of omgekeerd).

2. Dat klopt. Ze hebben de USA al, en eigenlijk zouden ze ook in Europa moeten terechtkunnen, vind ik. Tenslotte is Europa het werelddeel dat het méést ertoe bijgedragen heeft om van het joodse volk een vervolgd volk te maken. Niemand zou zich de illusie moeten maken dat een woonplaats in vrede kan worden verkregen door het gebruik van terreur, zelfs de zionisten niet.

3. Zie 1.

4. De meeste moslims in België leren zich aan te passen (het gaat niet altijd van een leien dakje, dat geef ik toe, maar het aantal 'terroriserende' moslims is in vergelijking met de welwillenden nog altijd miniscuul, niet?).
Gaat u nu ècht een hele bevolkingsgroep veroordelen omwille van wat een 'lunatic fringe' uitvreet?
Wat kunt u er dan nog op tegen hebben dat sommigen geneigd zijn "de Israëli's" te veroordelen omwille van wat Irgun, Haganah, de Stern-brigade en andere 'helden' meenden zich te kunnen veroorloven bij het in bezit nemen van hun 'woonplaats in vrede'?

Hopelijk gelooft u niet dat het in dit ene geval wèrkelijk om een 'goddelijk mandaat' voor 'het uitverkoren volk' en 'het beloofde land' gaat.
U roept hier op dat geweldplegingen mogen want het zijn vrijheidsstrijders. Verder in discussie gaan met u acht ik onnodig. Geweld verheerlijken in de naam van de vrijheid staat gelijk met elke belg die geboren wordt met een schuld van 30000 euro t.o.v. de banken, mag geweld plegen tegen hen, voor het verkrijgen van hun vrijheid. Hopelijk zie je op tijd in wat voor onzin u hebt uitgespuwt. Mechelen, Brussel,Antwerpen gaan gebukt onder de rellen van 100 den hamasvrijheidsstrijders. Is het dan correct om aan te nemen dat elke belg de straten mag gaan vernielen omwille van die 30000 euro schuld. Deze mensen zullen strijden om hun Financiële vrijheid.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 14 januari 2009 om 15:50.
grimbergen is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:52   #60
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Impliceert u hier dat een nieuwe gebruiker geen rechten heeft? Mag ik mijn sympathie voor Israël uiten. Wat er al weken aan de gang is dagelijks te zien op het nieuws. De palestijnse bevolking helpt hun hamas beweging. Hamas zijn terroristen die niet voor rede vatbaar zijn. Dit is geen propaganda maar de feiten zoals ze zijn. Het inkloppen van onze autoruiten door hamassympathisanten zijn geen plezante ervaringen voor een brave belastingbetalende burger. Dat is de achtergrond van de hamasbeweging met name het plegen van geweld en het aanbrengen van vernielingen.
U vergeet toch iets wat belangrijk is. Voor de Palestijnen is de regering van Israël gezien de slachtoffers die ze maken binnen de Palestijnse bevolking nog een veel grotere terroristische organisatie dan Hamas.
labyrinth is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be