![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tutut...de bewijslast ligt aan de kant van degene die iets beweert, niet andersom. Het verschuiven van de bewijslast, argumentum ad ignorantiam, is een drogreden die de bewijslast verschuift naar degene die een bewering ontkent of in vraag stelt.
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wetenschap kan trouwens niet bewijzen dat iets niet bestaat.
![]() |
![]() |
#48 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, veel geblaat, weinig wol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() De bewijzen spreken u nochtans zwaar tegen.
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De rationele mens waant zich God door zijn arrogante overtuiging dat de wetenschap alles zal bepalen. Net zoals men vroeger dacht dat godsdienst alles zou verklaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() De mens die denkt voor God te kunnen spelen... Ik zie niet in waarom dit op welke manier het bestaan van God zou kunnen weerleggen. God kan vuur maken, ik kan vuur maken. Heb ik hiermee nu bewezen dat God niet bestaat?
Als atheïstische wetenschappers dan toch puur op het empirische willen verdergaan; ik heb een Godsgevoel kunnen ervaren. Dan mogen jullie nog roepen en tieren dat God niet bestaat, Hij bestaat wel want ik heb een ervaring van het Hogere kunnen voelen. Zodra men herinneringen aan gevoelens en emoties kan afprinten, kan ik het bewijzen. Tot dan zal je het met mijn woorden moeten doen. Daarbij, ik vind de theorie over het ontstaan van het universum nog steeds zeer bizar. In den beginnen was er niets, zelfs geen tijd. En dat is dan ontploft... En dan zou alles toevallig zijn ontstaan, waaronder de mens? Kom, dat kan ik gewoonweg niet geloven.
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Dat zou wel die methaanconcentraties helpen verklaren, natuurlijk. Het is straf, hoe de evolutie de paarse cirkelolifant heeft bevoordeeld.
![]() |
#59 |
|
![]() Binnenkort ? Daar is hij al een kleine 6000 jaar mee bezig.
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetenschap beweerd niet dat God niet bestaat. Men kan namelijk perfect gelovig zijn en tegenlijk wetenschappelijke feiten aanvaarden. Maar de creationisten willen alles kunnen verklaren in tijd via aardse tijdmetingen. Dit terwijl de Bijbel duidelijk zegt, dat de tijd voor God totaal anders is dan voor de mens. Daarnaast maken de creationisten nog een belangrijke fout, in de Bijbel staat namelijk ook de evolutie verklaart. De aardse mens werd namelijk gecreëerd uit aardse grond, de aardse vrouw uit lichaamsdelen van de aardse man. De huidige mens door het kruisen van aardse vrouwen met godelijke zonen. In de Bijbel staan ook heel duidelijk dat er nog een macht is die zich bezig heeft gehouden met de ontwikkeling van het aardse leven. Een macht die er de oorzaak van is dat mens en dier vlees en dus elkaar zijn gaan eten. Een macht die zorgde dat elk levend wezen verplicht werd om zich te wapenen tegen andere of om te verdwijnen in de maag van de vleesetende dieren. Deze macht zou zelfs over bijna dezelfde machten als God beschikken en uit zijn eigen hemelse rijk komen. De Bijbel zelf verklaart dus dat er evolutie moet zijn, als men wil overleven. Wie dus het creationisme aanhangt, negeert de Bijbel dus en is bij gevolg dus geen gelovige. |
|
![]() |
![]() |