Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Ga het VB en ferme tik krijgen bij de volgende kiezingen
Ja 31 43,66%
Nee 17 23,94%
Ik weet het niet 23 32,39%
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2009, 17:58   #41
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Oftewel Coveliers buiten oftewel het oprichten van "tendensgroepen" in het Vlaams Belang. Als VLOTT een eigen groep mag vormen, zie ik niet in waarom andere integraal-nationalisten dat ook niet zouden doen.
Inderdaad, heb daar ook aan gedacht. Misschien is N-SA daar wel in geïnteresseerd en zijn de rangen opnieuw gesloten.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2009, 18:54   #42
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Over de fameuze tik die de sossen krijgen (13%) doen de media lang niet zo druk. Nochtans, als je ziet van waar de sossen komen van tijdens hun hoogdagen; da's niet een tik maar een flinke pandoering.
Ik hoor thans elk jaar dat ze stemmen zullen verliezen (VTM), maar ze zitten er vaak een heel stuk naast.

Een soort van verborgen racisme.
Oud 20 januari 2009, 18:55   #43
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Zelfde score als 2007, CD&V / OVLD / SP.A zullen een (een pak ?) stemmen verliezen aan voornamelijk LDD en misschien ook een beetje NVA. (Groen / SLP halen de kiesdrempel niet)
Het impact van LDD zal voor het VB volgens mij minimaal zijn.
Ze zullen er een deel bij krijgen van de CD&V, en dan weer die extra stemmen verliezen aan LDD.
Wel zullen ze de monsterscore van 2004 niet halen.

Dat vertelde mijn glazen bol deze morgend !

Laatst gewijzigd door DenDane : 20 januari 2009 om 18:56.
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2009, 19:01   #44
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Inderdaad, heb daar ook aan gedacht. Misschien is N-SA daar wel in geïnteresseerd en zijn de rangen opnieuw gesloten.
Is een optie, maar toch ook een met moeilijkheden. Je kan wel verschillende tendensen hebben binnen een partij, maar op welke vlakken hebben de individuele parlementairen (lid van een bepaalde strekking) dan vrijheid in hun stemgedrag en wetsvoorstellen? Wat zijn de standpunten waarmee de partij als geheel naar buiten komt? Hoe wordt het evenwicht bewaard tussen de verschillende tendensen, is het überhaupt nodig dat er een evenwicht wordt gezocht...
En geef toe dat de verschillen dan toch wel van kapitaal belang zijn: (neo-)liberalisme-solidarisme, integratie-assimilatie-remigratie, zionistisch-uitgesproken anti-zionistisch, ...
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2009, 21:38   #45
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Is een optie, maar toch ook een met moeilijkheden. Je kan wel verschillende tendensen hebben binnen een partij, maar op welke vlakken hebben de individuele parlementairen (lid van een bepaalde strekking) dan vrijheid in hun stemgedrag en wetsvoorstellen? Wat zijn de standpunten waarmee de partij als geheel naar buiten komt? Hoe wordt het evenwicht bewaard tussen de verschillende tendensen, is het überhaupt nodig dat er een evenwicht wordt gezocht...
En geef toe dat de verschillen dan toch wel van kapitaal belang zijn: (neo-)liberalisme-solidarisme, integratie-assimilatie-remigratie, zionistisch-uitgesproken anti-zionistisch, ...
Inderdaad, de tijd van de politieke kartels is ook voorbij. Ze hebben hun "nut" bewezen door twee of drie verkiezingen te winnen en daar is het bij gebleven.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2009, 21:45   #46
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een praktijkvoorbeeld van zo'n tendensgroep bestaat al. SP.a rood onder leiding van Eric Debruyn. We zullen zien in hoeverre Eric Debruyn de koers van SP.a kan bepalen. We kunnen via dit voorbeeld ter linkerzijde veel uit leren...

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 januari 2009 om 21:46.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2009, 22:11   #47
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Een praktijkvoorbeeld van zo'n tendensgroep bestaat al. SP.a rood onder leiding van Eric Debruyn. We zullen zien in hoeverre Eric Debruyn de koers van SP.a kan bepalen. We kunnen via dit voorbeeld ter linkerzijde veel uit leren...
Niets nieuws onder de zon. Vroeger heette dat in die kringen gewoon entrisme, volksfrontstrategie, enz.

Het grote verschil tussen marxisten en Vlaams-nationalisten is dat de eersten gevangen zitten in hun ideologie en dat de laatsten niet eens een ideologie hebben. Ze hebben alleen gemeen dat ze geen van beide (nog) tot iets in staat zijn op die manier.
Oud 21 januari 2009, 05:29   #48
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Het VB zal een tik krijgen door de aanwezigheid van LDD, alleen is het niet duidelijk hoe ferm die tik zal zijn. Misschien is het maar een paar percentjes, want opiniepeilingen onderschatten de steun voor het VB altijd.

En Coveliers? Hij is een bekende naam, maar anders zie ik VLOTT niet als zo belangrijk. Een beetje de rechtse tegenhanger van SLP.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 07:43   #49
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Het VB zal een tik krijgen door de aanwezigheid van LDD, alleen is het niet duidelijk hoe ferm die tik zal zijn. Misschien is het maar een paar percentjes, want opiniepeilingen onderschatten de steun voor het VB altijd.
Vorige keer werden ze overschat in de peilingen dacht ik

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 07:51   #50
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook waar. Ergens eens gedacht aan een soort CVP / CD&V-model waar ook al tientallen jaren een rechtse ondernemers-, middenstands- en boerenvleugel bestaat naast een ACW-vleugel. Die partioj werd en wordt evenwel samengehouden omdat ze steeds machtsdeelname in het vooruitzicht had en heeft, iets wat het VB nooit zal hebben. Maar in feite is het niet te vergelijken. De verschillen zijn allicht inderdaad te groot.
Oud 21 januari 2009, 12:48   #51
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Zelfde score als 2007, CD&V / OVLD / SP.A zullen een (een pak ?) stemmen verliezen aan voornamelijk LDD en misschien ook een beetje NVA. (Groen / SLP halen de kiesdrempel niet)
Het impact van LDD zal voor het VB volgens mij minimaal zijn.
Ze zullen er een deel bij krijgen van de CD&V, en dan weer die extra stemmen verliezen aan LDD.
Wel zullen ze de monsterscore van 2004 niet halen.

Dat vertelde mijn glazen bol deze morgend !
Misschien zit uw glazen bol er dicht bij. In Brugge bijvoorbeeld komen de drie huidige "boegbeelden" van LDD uit resp. Liberaal Appel, SP-A en N-VA, drie roterende politici die niet aan hun eerste kleurverandering toe zijn (behalve de SPA-ster die echter ook uit pure interne rancune vertrokken is). Van het Vlaams Belang liep in heel de regio nog geen enkele mandataris over.
Ik denk ook dat men dus teveel focust op de exit van VB-kiezers naar LDD, omdat VLD en SP-A of CD&V er minstens evenveel last van zullen hebben.

Voordeel in dit mogelijk scenario waarbij VB niet al teveel verliest (mikken op 18 % want ik zie toch een deel van die 800.000 Letermestemmers dit keer VB stemmen) is dat een nieuwe grote partij als LDD niet met cordon sanitaires werkt, terwijl de traditionele partijen het cordon nooit zullen opgeven wegens teveel gebonden aan zuilen, belangengroepen, loges.

Met andere woorden, dan kan er misschien eindelijk eens gepraat worden en komen er in elk geval mogelijkheden tot rechts-republikeinse akkoorden binnen een meerderheid. De tijd van het links-multicultureel-belgicistisch hegemonie zou misschien toch kunnen voorbij zijn na 7 juni. Laat ons hopen.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 21 januari 2009 om 12:58.
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 13:02   #52
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het zou goed zijn voor het VB dat ze eens goed verliezen, zodat de broodnodige interne kuis kan gehouden worden.
Ja, Vanhecke-Dewinter-Annemans-Valkeniers zullen dan uitgerangeerd worden en Eddy Hermie mag partijvoorzitter worden.
Direct tienduizend leden erbij.

Dromen mag, dus hou u vooral niet in
Oud 21 januari 2009, 13:12   #53
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
My two cents:
In vergelijking met 2004 zwaar
In vergelijking met 2007 licht
In 2004 was de partij net veroordeeld en dat heeft een hoop verontwaardigingsstemmen opgeleverd + er was geen concurrentie van LDD en geen Leterme die de CD&V in 2007 éénmalig uit het moeras heeft kunnen trekken. Er was ook de factor verruiming met als boegbeeld Marie-Rose Morel die kiezers verleidde om voor de eerste keer Vlaams Belang te stemmen.
Daardoor haalde de partij een buitenmatig hoge score, terwijl haar sociologisch maximum gezien de nog altijd aanwezige verzuiling en vooral politiek-correcte indoctrinatie in Vlaanderen zo rond de 20 % moet zitten.
Normaal moet dat hoger zijn maar helaas zijn er nog altijd zeer veel angsthazige kiezers die wel zouden willen VB stemmen maar om tal van redenen niet durven, zelfs niet anoniem in een stemhokje. De mythe van "den Duits", "de botten" en "de zwartzakken" is wellicht ook vandaag nog de reden.

Nu is er een sterke LDD maar een zwakkere CD&V en een zwakkere SP-A.
20 % op 7 juni zou dus een superscore zijn, 17 �* 18 % is aanvaardbaar, 15 % of minder zou pijnlijk zijn.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 21 januari 2009 om 13:14.
Oud 22 januari 2009, 07:49   #54
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Ja, Vanhecke-Dewinter-Annemans-Valkeniers zullen dan uitgerangeerd worden en Eddy Hermie mag partijvoorzitter worden.
Direct tienduizend leden erbij.

Dromen mag, dus hou u vooral niet in
1. Ik spreek niet over FDW-Vanhecke en Annanas, wel over de schlemiel Valkeniers. De Vlaamse natie kent die man niet, enkel de Hesse-Noord Natie.
2. Ik denk niet dat Eddy Hermy überhaupt nog geïnteresseerd zou zijn in het VB. En dat is dan nog zacht uitgedrukt. Overigens blijkbbaar een beetje gepikeerd op hem? Blijkbaar kan je het ook niet laten steeds weer over hem te beginnen, terwijl N-SA over een uitgebreid bestuur beschikt. E.H. als de boksbal voor de domme VB'er, als't gene communist is zal het wel ene van de staatsveiligheid zijn hé?!?
3. Het VB heeft nu 20000 leden (of gehad?), meer dan een miljoen stemmen gehaald, miljoenen aan subsidies verkregen,... en wat werd er mee bereikt? NIKS! 0,0!
4. Hou vooral verder de schone schijn op dat alles intern goed gaat en men bij het VB als een hecht blok opstoomt naar 7 juni zoals altijd al. Er zijn geen ruzies, er zijn geen koude oorlogen, iedereen op de Madou werkt hard, ideologisch en inhoudelijk zit alles ok,...

Op naar 7 juni. We beloven niet te zullen lachen.

Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 22 januari 2009 om 07:54.
Oud 22 januari 2009, 08:08   #55
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 2004 was de partij net veroordeeld en dat heeft een hoop verontwaardigingsstemmen opgeleverd + er was geen concurrentie van LDD en geen Leterme die de CD&V in 2007 éénmalig uit het moeras heeft kunnen trekken. Er was ook de factor verruiming met als boegbeeld Marie-Rose Morel die kiezers verleidde om voor de eerste keer Vlaams Belang te stemmen.
Plus daar bovenop de tribulaties rond het vreemdelingenstemrecht.
Oud 22 januari 2009, 15:19   #56
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
1. Ik spreek niet over FDW-Vanhecke en Annanas, wel over de schlemiel Valkeniers. De Vlaamse natie kent die man niet, enkel de Hesse-Noord Natie.
2. Ik denk niet dat Eddy Hermy überhaupt nog geïnteresseerd zou zijn in het VB. En dat is dan nog zacht uitgedrukt. Overigens blijkbbaar een beetje gepikeerd op hem? Blijkbaar kan je het ook niet laten steeds weer over hem te beginnen, terwijl N-SA over een uitgebreid bestuur beschikt. E.H. als de boksbal voor de domme VB'er, als't gene communist is zal het wel ene van de staatsveiligheid zijn hé?!?
3. Het VB heeft nu 20000 leden (of gehad?), meer dan een miljoen stemmen gehaald, miljoenen aan subsidies verkregen,... en wat werd er mee bereikt? NIKS! 0,0!
4. Hou vooral verder de schone schijn op dat alles intern goed gaat en men bij het VB als een hecht blok opstoomt naar 7 juni zoals altijd al. Er zijn geen ruzies, er zijn geen koude oorlogen, iedereen op de Madou werkt hard, ideologisch en inhoudelijk zit alles ok,...

Op naar 7 juni. We beloven niet te zullen lachen.
Relax. Ik reageerde enkel eens (met een knipoog erbij, niet gepikeerd dus, maar eerder luchtig) op uw posts waarin u de hoopt uitdrukt dat het VB zwaar verliest, wat een interne grote kuis zou opleveren plus uw ideeën om N-SA ergens ingang in de partij te doen vinden via een soort aparte zuil of iets in die trant.
Ik noemde Eddy Hermy omdat hij jullie bekendste voorman is, ik kon evengoed félicién bwanatongo noemen hoor. Het is niks persoonlijks, ook niet tegen die man die destijds, lang geleden al, uit de partij ontslagen werd en met onverdroten moed jongeren blijft zoeken voor de antiparlementaire revolutie.

Ik wou maar zeggen dat ik niet denk dat dit ooit zal gebeuren. Geen enkele van die vier genoemde partijkopstukken, noch de grote meerderheid van mandatarissen (er zijn een paar uitzonderingen, dat weet ik) wil geassocieerd worden met N-SA. Leer ermee leven, aanvaard dit nu eens. En het gaat heus niet alleen over liberaaldenkenden in de partij, eerder een consensus wat te hanteren stijl betreft.
Als N-SA nu nog niet doorheeft dat ze als vereniging niet welkom zijn en de partij er niks mee wil te maken hebben, dan wijst dat toch wel op enige traagheid van begrip.

Doe gewoon jullie ding als anti-partij-vereniging en zoek geen contact meer met de partij, want het heeft soms wat weg van stalking (zoals het door beiden ongevraagd en ongewenst gebruiken van de processen tegen Vanhecke en Raes als eye-catcher voor jullie betoging in Gent). Leer eens écht volledig op eigen benen staan en dan zullen we wel zien hoe groot N-SA in wezen is. Ieder zijn weg, ieder zijn stijl, ieder zijn manier van doen en werken. Ciao.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 22 januari 2009 om 15:28.
Oud 22 januari 2009, 19:06   #57
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Relax. Ik reageerde enkel eens (met een knipoog erbij, niet gepikeerd dus, maar eerder luchtig) op uw posts waarin u de hoopt uitdrukt dat het VB zwaar verliest, wat een interne grote kuis zou opleveren
Ik heb niet gezegd daty dit een interne grote kuis zal opleveren, wel dat het wenselijk is. En ik ben niet de enige aangezien ik uit goede bron weet dat er een lijst bestaat met namen van personeelsleden die bij verlies in juni hun valiezen zullen mogen pakken. Of het ook daadwerkelijk gebeurt zal afhangen hoe groot de vriendjespolitiek intern is dat ze zelfs noodzakelmijke opkuis al dan niet onmogelijk maakt.
Citaat:
plus uw ideeën om N-SA ergens ingang in de partij te doen vinden via een soort aparte zuil of iets in die trant.
Ik heb daar enige tijd geleden aan gedacht en dat ook voorgesteld aan het bestuur, maar ik denk niet dat een meerderheid daar dat genegen was.
Citaat:
Ik noemde Eddy Hermy omdat hij jullie bekendste voorman is, ik kon evengoed félicién bwanatongo noemen hoor.
Neen, want ik ben geen bestuurslid.

Citaat:
Het is niks persoonlijks, ook niet tegen die man die destijds, lang geleden al, uit de partij ontslagen werd en met onverdroten moed jongeren blijft zoeken voor de antiparlementaire revolutie.

Ik wou maar zeggen dat ik niet denk dat dit ooit zal gebeuren.
Dat u gerust blijft geloven in de verwezenlijking van het VB-programma via parlementaire weg is mij wel een allerlaatste zorg. Veel succes, u kan al een mooi palmares van 20 jaar parlementair "werk" voorleggen. Hoe dan ook komt het tot een gewelduitbarsting met de grote groepen vreemdelingen in de Europese kleine en grote steden. De vraag is niet of het zal gebeuren, maar wanneer. Nog 5 jaar, nog 15 jaar,... maar het komt er.

Citaat:
Geen enkele van die vier genoemde partijkopstukken, noch de grote meerderheid van mandatarissen (er zijn een paar uitzonderingen, dat weet ik) wil geassocieerd worden met N-SA. Leer ermee leven, aanvaard dit nu eens.
Maar m'n beste, wij willen met de overgrote meerderheid van die slapjanussen en kontdraaiers van VB-mandatarissen helemaal niet geassocieerd worden!!!

Citaat:
En het gaat heus niet alleen over liberaaldenkenden in de partij, eerder een consensus wat te hanteren stijl betreft.
We kennen die stijl bij het VB ja, de meeste N-SA'ers die ik klen zijn destijds actief geweest in het VB en allen kunnen ze sappige verhalen over die stijl vertellen. Ik ook, maar ik zal dit niet doen omdat ik niet van achterklap en geroddel hou, ik wens me niet te verlagen tot het niveau van pakweg Lucien Decoorne. Maar zwijg aub over het VB en stijl, want ge maakt u belachelijk + doet aanspraken op iets waar je geen recht op hebt.
Citaat:
Als N-SA nu nog niet doorheeft dat ze als vereniging niet welkom zijn en de partij er niks mee wil te maken hebben, dan wijst dat toch wel op enige traagheid van begrip.
Alsof N-SA ook maar enige moeite doet om als vereniging in het VB "binnen te breken"?!?

Citaat:
Doe gewoon jullie ding als anti-partij-vereniging en zoek geen contact meer met de partij, want het heeft soms wat weg van stalking (zoals het door beiden ongevraagd en ongewenst gebruiken van de processen tegen Vanhecke en Raes als eye-catcher voor jullie betoging in Gent). Leer eens écht volledig op eigen benen staan en dan zullen we wel zien hoe groot N-SA in wezen is. Ieder zijn weg, ieder zijn stijl, ieder zijn manier van doen en werken. Ciao.
M'n beste, als N-SA kritiek op het VB kan leveren gaat het dat zeker niet nalaten. Het VB is een tegenstander en als N-SA er geïnteresseerde militanten uit kan weghalen, zal het dat zeker niet nalaten. Of als N-SA bepaalde zaken kan gebruiken voor de eigen agenda, zoals het voorbeeld dat je aanhaalde, zal het dat zeker niet nalaten.
Oud 22 januari 2009, 21:34   #58
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Alsof N-SA ook maar enige moeite doet om als vereniging in het VB "binnen te breken"?!?
- in het basischarter na het startcongres op jullie website staat dat het de bedoeling is te infiltreren in politieke partijen en vakbonden, ik veronderstel dat het VB daarbij hoort ?

- het organiseren van activiteiten in lokalen en cafés van VB-sympathisanten die voordien nog nooit van N-SA gehoord hadden. Dat is een vorm van parasiteren. Net als het benaderen van VB-leden. Nu ja, elke partij of vereniging bezondigt zich aan dat laatste, gaande van N-SA tot Lijst Dedecker Het behoort tot de politieke of verenigingszedes en gewoontes zeker ?

Merk aan mijn knipoog dat ik me daar hoegenaamd niet druk in maak, ik stel gewoon vast en denk er het mijne van. Verder discussiëren heeft weinig zin wegens niet op dezelfde golflengte.
Oud 22 januari 2009, 21:41   #59
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- het organiseren van activiteiten in lokalen en cafés van VB-sympathisanten die voordien nog nooit van N-SA gehoord hadden. Dat is een vorm van parasiteren. Net als het benaderen van VB-leden. Nu ja, elke partij of vereniging bezondigt zich aan dat laatste, gaande van N-SA tot Lijst Dedecker Het behoort tot de politieke of verenigingszedes en gewoontes zeker ?
Blijkbaar, denk maar aan de "welkom " acties van Marie Rose naar N-VA leden toe...

Laatst gewijzigd door Honoré gepluimd : 22 januari 2009 om 21:42.
Honoré gepluimd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 12:46   #60
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Absoluut niet mee akkoord, inzake Vlaamse onafhankelijkheid is Coveliers een zeer gedegen bondgenoot en een zeer bekwaam politicus. Hij versterkt ons, en wie hem, zoals ik, vlak na jmd al heeft horen spreken weet dat hij daar absoluut niets te zoeken heeft.
Stop het gezever over "onafhankelijkheid". Liberalen zijn anti-staats en anti-politiek. Ik walg van zoveel domheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be