![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Ga het VB en ferme tik krijgen bij de volgende kiezingen | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
31 | 43,66% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
17 | 23,94% |
Ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
23 | 32,39% |
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, heb daar ook aan gedacht. Misschien is N-SA daar wel in geïnteresseerd en zijn de rangen opnieuw gesloten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een soort van verborgen racisme.
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zelfde score als 2007, CD&V / OVLD / SP.A zullen een (een pak ?) stemmen verliezen aan voornamelijk LDD en misschien ook een beetje NVA. (Groen / SLP halen de kiesdrempel niet)
Het impact van LDD zal voor het VB volgens mij minimaal zijn. Ze zullen er een deel bij krijgen van de CD&V, en dan weer die extra stemmen verliezen aan LDD. Wel zullen ze de monsterscore van 2004 niet halen. Dat vertelde mijn glazen bol deze morgend ! Laatst gewijzigd door DenDane : 20 januari 2009 om 18:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En geef toe dat de verschillen dan toch wel van kapitaal belang zijn: (neo-)liberalisme-solidarisme, integratie-assimilatie-remigratie, zionistisch-uitgesproken anti-zionistisch, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 januari 2009 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het grote verschil tussen marxisten en Vlaams-nationalisten is dat de eersten gevangen zitten in hun ideologie en dat de laatsten niet eens een ideologie hebben. Ze hebben alleen gemeen dat ze geen van beide (nog) tot iets in staat zijn op die manier.
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementslid
|
![]() Het VB zal een tik krijgen door de aanwezigheid van LDD, alleen is het niet duidelijk hoe ferm die tik zal zijn. Misschien is het maar een paar percentjes, want opiniepeilingen onderschatten de steun voor het VB altijd.
En Coveliers? Hij is een bekende naam, maar anders zie ik VLOTT niet als zo belangrijk. Een beetje de rechtse tegenhanger van SLP. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Vorige keer werden ze overschat in de peilingen dacht ik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik denk ook dat men dus teveel focust op de exit van VB-kiezers naar LDD, omdat VLD en SP-A of CD&V er minstens evenveel last van zullen hebben. Voordeel in dit mogelijk scenario waarbij VB niet al teveel verliest (mikken op 18 % want ik zie toch een deel van die 800.000 Letermestemmers dit keer VB stemmen) is dat een nieuwe grote partij als LDD niet met cordon sanitaires werkt, terwijl de traditionele partijen het cordon nooit zullen opgeven wegens teveel gebonden aan zuilen, belangengroepen, loges. Met andere woorden, dan kan er misschien eindelijk eens gepraat worden en komen er in elk geval mogelijkheden tot rechts-republikeinse akkoorden binnen een meerderheid. De tijd van het links-multicultureel-belgicistisch hegemonie zou misschien toch kunnen voorbij zijn na 7 juni. Laat ons hopen.
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 21 januari 2009 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Direct tienduizend leden erbij. Dromen mag, dus hou u vooral niet in ![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Daardoor haalde de partij een buitenmatig hoge score, terwijl haar sociologisch maximum gezien de nog altijd aanwezige verzuiling en vooral politiek-correcte indoctrinatie in Vlaanderen zo rond de 20 % moet zitten. Normaal moet dat hoger zijn maar helaas zijn er nog altijd zeer veel angsthazige kiezers die wel zouden willen VB stemmen maar om tal van redenen niet durven, zelfs niet anoniem in een stemhokje. De mythe van "den Duits", "de botten" en "de zwartzakken" is wellicht ook vandaag nog de reden. Nu is er een sterke LDD maar een zwakkere CD&V en een zwakkere SP-A. 20 % op 7 juni zou dus een superscore zijn, 17 �* 18 % is aanvaardbaar, 15 % of minder zou pijnlijk zijn.
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 21 januari 2009 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. Ik denk niet dat Eddy Hermy überhaupt nog geïnteresseerd zou zijn in het VB. ![]() 3. Het VB heeft nu 20000 leden (of gehad?), meer dan een miljoen stemmen gehaald, miljoenen aan subsidies verkregen,... en wat werd er mee bereikt? NIKS! 0,0! 4. Hou vooral verder de schone schijn op dat alles intern goed gaat en men bij het VB als een hecht blok opstoomt naar 7 juni zoals altijd al. Er zijn geen ruzies, er zijn geen koude oorlogen, iedereen op de Madou werkt hard, ideologisch en inhoudelijk zit alles ok,... Op naar 7 juni. We beloven niet te zullen lachen. ![]() Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 22 januari 2009 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik noemde Eddy Hermy omdat hij jullie bekendste voorman is, ik kon evengoed félicién bwanatongo noemen hoor. Het is niks persoonlijks, ook niet tegen die man die destijds, lang geleden al, uit de partij ontslagen werd en met onverdroten moed jongeren blijft zoeken voor de antiparlementaire revolutie. Ik wou maar zeggen dat ik niet denk dat dit ooit zal gebeuren. Geen enkele van die vier genoemde partijkopstukken, noch de grote meerderheid van mandatarissen (er zijn een paar uitzonderingen, dat weet ik) wil geassocieerd worden met N-SA. Leer ermee leven, aanvaard dit nu eens. En het gaat heus niet alleen over liberaaldenkenden in de partij, eerder een consensus wat te hanteren stijl betreft. Als N-SA nu nog niet doorheeft dat ze als vereniging niet welkom zijn en de partij er niks mee wil te maken hebben, dan wijst dat toch wel op enige traagheid van begrip. Doe gewoon jullie ding als anti-partij-vereniging en zoek geen contact meer met de partij, want het heeft soms wat weg van stalking (zoals het door beiden ongevraagd en ongewenst gebruiken van de processen tegen Vanhecke en Raes als eye-catcher voor jullie betoging in Gent). Leer eens écht volledig op eigen benen staan en dan zullen we wel zien hoe groot N-SA in wezen is. Ieder zijn weg, ieder zijn stijl, ieder zijn manier van doen en werken. Ciao.
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 22 januari 2009 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
- het organiseren van activiteiten in lokalen en cafés van VB-sympathisanten die voordien nog nooit van N-SA gehoord hadden. Dat is een vorm van parasiteren. Net als het benaderen van VB-leden. Nu ja, elke partij of vereniging bezondigt zich aan dat laatste, gaande van N-SA tot Lijst Dedecker ![]() Merk aan mijn knipoog dat ik me daar hoegenaamd niet druk in maak, ik stel gewoon vast en denk er het mijne van. Verder discussiëren heeft weinig zin wegens niet op dezelfde golflengte.
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Prachtig nummer van Aryan : http://www.youtube.com/watch?v=PgbwuNLmtw8 Laatst gewijzigd door Honoré gepluimd : 22 januari 2009 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |