![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Schepen
|
![]() Het zal aan me reet roesten, het is een oorlog tussen israel en de palestijnen, jodendom vs islam, arabieren vs joden, alle joden moeten gewoon kappen met zeiken en naar israel gaan, hetzelfde geld voor alle moslims die maar zitten te zeiken dat hun landen zoveel beter zijn, verhuis er dan naar.
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder lijkt het me alleen maar logisch dat Palestijnen zich meer verbonden voelen met andere Arabieren uit hun omgeving dan de vele niet-Arabische immigranten uit Israël. Dit betekent helemaal niet dat ze zichzelf niet meer als een apart volk zien. De Palestijnen voelen zich juist meer verbonden met elkaar door jaren van leed, onderdrukking en onrecht, iets waar hun Arabische buren zo goed als geen last van hebben gehad. Volgens mij heeft Israël dus ook mede door zijn handelingen het Palestijnse volk gecreëerd. Tenslotte lijkt het me ook logisch dat er meningsverschillen heersen onder de Palestijnen, net zoals die er ook zijn onder andere volkeren. Het bemoeilijkt inderdaad een oplossing in de regio maar laat ons eerlijk zijn: hoeveel Palestijnen zouden een eigen, zelfstandige Palestijnse staat of een tweestatenoplossing weigeren, denkt u? De Palestijnse Autoriteit en zelfs Hamas hebben daar sterke belangstelling voor getoond. Met zo'n staat zou het geweld rondom Israël sterk afnemen en uiteindelijk helemaal verdwijnen. Maar... Israël dwarsboomt alle oplossingen die tot vrede in het gebied zouden kunnen leiden: denk maar aan de recente "Roadmap for Peace" uit 2002, het Saoedisch vredesinitiatief uit 2002 en 2007. Het spijt me, maar ik heb geen begrip meer voor de handelingen van die staat... Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 19 januari 2009 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Wat een ongelofelijke onzin komt men nu nog vertellen?!? Uiteraard zijn de Palestijnen WEL een volk maar ze zijn deel van de grote Arabische natie, zoals die door de Ba'ath voorgestaan wordt. Golda Meir heeft het ook ooit gepresteerd te stellen dat de Palestijnen als volk niet bestaan en nu dus één of andere Arabische dommerik.
![]() ![]() Het negationisme in zionistische kringen is onwaarschijnlijk groot. |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Syrië heeft nog steeds aanspraken op het gebied en wil een dikke vinger in de pap houden. Ook in Libanon trouwens. Voor Syrië zijn Libanon en Palestina eigenlijk nog steeds 'Syrisch bezet gebied'. Vandaar ook de steun aan zowel Hezbollah als Hamas. Jordanië heeft ook nog steeds aanspraken op het gebied en wil óók een vinger in de pap houden. Koning Abdullah stelde aan Golda Meir in 1947 nog voor dat het Joods tehuis onderdeel zou worden van de staat Jordanië (Heel-Palestina). Jordanië annexeerde dan ook de Westoever in 1950 totdat het in 1967 weer verloor. Jordanië steunt dan ook Fatah. Syrië (Iran) en Jordanië (Saoudi-Arabië) gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Egypte had eigenlijk ook aanspraken op het gebied, had aanvankelijk ook een nep-Palestijnse regering opgezet maar heeft de laatste jaren niet echt meer belangstelling. De leiders van de verschillende Palestijnse partijen kiezen ofwel voor de ene, ofwel voor de andere kant. Er zijn zowel pan-arabisten als Palestijnse nationalisten. Citaat:
De tijd was er rijp voor. Na 9/11 wilde Amerika alle conflicten in de regio vermijden om zich te kunnen richten op Afghanistan en Al-Quaida en gingen ver met Israël te pushen toe te geven. |
||
![]() |
![]() |
#45 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
in de 1e plaats doe je Derk ernstig tekort. 2. De Vlamingen (+Nederlanders ![]() dat zou jij toch moeten weten E.Gidius ![]() Tegelijkertijd worden we op 1 grote hoop gegooid met een stel mislukte woestijnnazi's die uit louter anti-semitische overwegingen het etiket 'Palestijnen' opgeplakt hebben gekregen. Terwijl de 'Palestijnen', de Israelische arabieren en de Jordaniërs toch echt van hetzelfde laken een pak zijn. even de wetenschappelijke feiten op 1 rijtje ; - voor 1948 is geen sprake van historische vermelding van 'Palestijnen'. - voor 1948 zijn er geen 'Palestijnse' universiteiten, schrijvers, wetenschappers, kunstenaars etc. - de 'Palestijnen' hebben geen eigen taal. ze spreken arabisch - de 'Palestijnen' hebben nooit een eigen staat gehad. nog geen seconde, nog geen vierkante centimeter. gedurende de afgelopen 2000 jaar hebben de hele periode door een aanzienlijk aantal Joden in Israel gewoond. daartussendoor woonden verdwaalde arabieren en rondtrekkende bedoeïnen. Dat kan niet serieus als basis dienen om de arabieren tussen de Middellandse Zee en de Arabische woestijn in tweëen te delen, vervolgens de helft pas in 1967 'Palestijnen' noemen en ze vervolgens allerlei uit de lucht gegrepen 'claims' toekennen.
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tast dit de legtimiteit van de Vlaamse strijd aan? Geenszins! |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://books.google.com/books?vid=OC...pg=PA261&hl=nl Steeds tot uw dienst. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 19 januari 2009 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
en o ja: de Ministe van Agitatie heeft het uitstekend begrepen.
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Blijft dus de vraag, wat met de niet-joodse inwoners?
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mja Hollanders zijn altijd fervent pro-Israel geweest. Dat heeft veel te maken met onverwerkte schuldgevoelens omdat er zoveel Nederlandse joden de holocaust niet overleefd hebben. 100'000 doden op vijf jaar tijd, daar kan Hamas nog eens naar opkijken.
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
-wanneer is de eerste historische vermelding van vlamingen -wanneer de eerste vlaamse universiteit -vlamingen hebben pas een mengtaaltje sinds abn en vrt. daarvoor een massa dialecten maar itt de palestijnen hebben wij nooit een eigen taal gehad - de vlamingen hebben ook nooit een eigen staat gehad In vlaanderen wonen sinds eeuwen ook massa's joden. en ook hier hebben we in 40-45 genoeg naziminners gehad. 1 vd grootste vlaamse partijen is erop gebouwd. laat een waal je nu eens vertellen dat Vlamingen niets te eisen hebben en moeten stoppen om met allerlei uit de lucht gegrepen claims af te komen. dat vast leefgebied hadden de palestijnen ook hé. de palestijnen hadden ook eigen gebruiken die verschilden met pakweg Egypte of Saoedi arabie. de palestijnen hadden geen probleem met godsdienstvrijheid (christen, moslim, jood) enz. wij praten over vlaamse kunstenaars en breomdheden allerhande maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat Karel V zichzelf vlaming noemde of dat de mensen hem zo noemden. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() leuk kaartje met volkstelling van Jeruzalem. ![]()
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is een regio (parallel met Palestijnse gebieden), dat zelf nog geen land kan genoemd worden, dat allesbehalve bevolkt wordt door wat men internationaal een "natie" noemt en dat in tegenstelling tot Nederland tot op vandaag worstelt met een overheersing.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 20 januari 2009 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Ik doelde op het verschil in perceptie. Het verschil tussen Palestijnen en Israëliërs is wel van een andere kaliber.
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder wil ik erbij zeggen dat ik er eigenlijk aanstoot aan neem als buitenlanders dit Vlaamse forum binnenvallen om dergelijke vuilnis te spuien. Blijf in uw eigen land. Zijn er geen fora in Nederland? Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 20 januari 2009 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga naar de TV!
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat in de openingspost staat heb ik meermaals gezegd. Palestijnen zijn Arabieren als elke andere Arabier. Hun identiteit ontlenen ze aan een anti-Israël perspectief. Als Egypte en Jordanië deze gebieden zouden willen hebben, zou het probleem zijn opgelost. Maar laat dit nu net niet het geval zijn.
![]() |
![]() |