![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom zijn er meer werkmensen gloeiend op de buitenlandse uitschot. Omdat de werkmens er de dupe van is . Ze komen bij de werkende klasse stelen en inbreken. En daar bedoel ik ook de zelfstandigen mee. Zolang er gene in mijnen hof steelt kan het U niet verdommen. Vooroordelen zegt U. Wat voor den dikke zever is dat. U staat wel te roepen om "gevaarlijke honden" af te maken. Vergeet U soms ook niet dat er daar geen bijters bij zitten. Dus wanneer ge eerlijk wil zijn. Vooroordelen worden gevormd door naar de werkelijkheid te kijken. In 1970 hadden ze in Gent gene last met Turken. NU zijn er al bepaalde wijken, waar nen bleke niet meer binnen mag. Vroeger mochten die Turken overal lopen. Nu is het een omgekeerde wereld. Wij mogen in onze eigen stad niet meer lopen waar wij willen. Een Turk, hoort in Turkijë. Een Belg, in België. Punt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Naar mijn oordeel zijn er in verband met onze samenleving die hier besproken wordt twee opvallende problemen:
* zij die alle vreemdelingen over één kam scheren * zij die mordicus beweren dat er met vreemdelingen geen problemen zijn. Ik denk dat beide opstellingen verkeerd zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1* Je hebt me beschuldigd -misdaden erg te vinden enkel hier en niet in buitenland; -dat ik beweer dat vreemdelingen alleenrecht heben op misdaden -dat ik alle vreemdelingen over eenzelfde kam scheer Ik heb meer dan duizend bijdragen via internet of lezersbrieven, wel ik heb dat nog NOOIT gezegd of gedaan Op het eind van de discussie zeg je dan: 'goed dat we het daar AL over eens zijn' alsof je me eindelijk op het goede pad gebracht hebt. 2* dat ernstig probleem is wat jij een fait diver noemt Tot ziens en hopend op een meer zinvolle discussie volgende keer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we eens even recapituleren: 1. Iemand post een fait divers 2. Ik antwoord dat het gebeurde heel erg is en vraag de poster naar de reden om iets wat DUIDELIJK niets met politiek te maken heeft te posten op een politiek forum. 3. Jij antwoordt dat het verband voor iedereen duidelijk is: vreemdelingen komen te gemakkelijk ons land binnen en brengen hun nare gewoonten mee. 4. Ik leid daar uit af dat je het erger vindt dat die vreemdelingen hier makkelijk binnenkomen en hier hun "nare gewoonten" plegen dan wanneer ze dat in hun eigen land zouden doen. Immers, waarom begin je anders over vreemdelingen en verblijfsvergunningen wanneer je het verband met politiek wil aantonen? 5. Jij ontkent in je volgende post dat je het alleen erg vindt dat zoiets in ons land gebeurt en vat compleet niet wat ik bedoelde toen ik sprak over Leopold II. Ik wou daarmee aantonen dat niet alleen vreemdelingen wandaden verrichten, maar dat onze landgenoten wat dat betreft ook geen zuiver geweten hebben. Wat ik dus wil duidelijk maken is dat het niet belangrijk is WAAR de misdadiger geboren werd of waar hij woont, maar dat het belangrijk is om in te zien dat een misdadiger een INDIVIDU is en geen bevolkingsgroep en dat derhalve het INDIVIDU gestraft moet worden en niet de bevolkingsgroep waartoe hij behoort. 6. Ik "beschuldig" je ervan de vreemdelingen over één kam te scheren. 7. Jij antwoordt dat je dat niet doet en je beroept je daarvoor op het woordje "sommige" in je tekst. Je gaat daarmee voorbij aan de implicaties van je eerdere posts, namelijk dat er een verband is tussen deze misdaad en de binnenlandse politiek. Immers, als je tussen die twee een verband legt, impliceert dat dat je stappen zou willen ondernemen tegen de bevolkingsgroep en niet tegen het individu, want de politiek KAN geen stappen ondernemen tegen het individu. De politiek kan alleen wetten of decreten uitvaardigen met wat men noemt "algemene strekking". 8. In je volgende post adviseer je me om wat meer naar het nieuws te kijken en wat meer te gaan wandelen in probleemwijken, waarop ik antwoord dat dat niet terzake doet. Ik heb namelijk nooit beweerd dat er geen criminaliteit bestaat onder vreemdelingen of dat er geen probleemwijken zijn, maar dat je niet een hele bevolkingsgroep mag afrekenen op de daden van enkelingen. 9. Je antwoordt daarop dat je het daar mee eens bent, waarop ik zeg dat ik BLIJ ben dat we het DAAROVER al eens zijn (over wat in de vorige alinea in vetjes staat). We zijn het er dus eigenlijk over eens dat dit geen POLITIEK probleem is, zeker geen binnenlands... 10. Op de post waarin ik je laat weten BLIJ te zijn dat we het ergens over eens zijn, antwoord jij dan ineens dat ik je oneerlijk beschuldig (!) en dat je een ernstig probleem tracht aan te kaarten. Zeer verrassend na die post waarin we het ergens over eens blijken te zijn. Bovendien wil ik in mijn volgende post graag weten WAT dat ernstig probleem dan wel is en wat het te maken heeft met die eerste fait divers. Een terechte vraag lijkt me, want de mensen uit de eerste post, die de gruweldaden pleegden op dat kind, werden inmiddels opgepakt en zullen - naar ik verhoop - berecht en gestraft worden. Kortom: DAT kan het probleem al niet meer zijn. Vraag is: WAT is het dan wel? 11. In je laatste post begin je dan ineens wild om je heen te schoppen omdat ik je onterecht van vanalles zou beschuldigd hebben en bevestig je dat je de tekst uit de openingspost (wat ik een fait divers noem) als een "ernstig probleem" beschouwt. Ik kan met de beste wil van de wereld niet zien hoe één op zichzelf staand feit, zoals dat uit de openingspost, kan geprojecteerd worden op de hele maatschappij. En dan beschuldig jij mij ervan nonsens te posten?
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nu wel duidelijk dat je daar GEEN antwoord op kan geven... Mij best hoor, maar beschuldig MIJ er dan niet van welles-nietes spelletjes te spelen...
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, een "beschaafd" land zei je? Wat dacht je van mensen als Dutroux, de bende van Nijvel, mijnheer Horion e.d.m.? De praktijken waarmee die mensen hun dagen vulden, passen toch evenmin in ons "beschaafd" land, of wel? Het zijn nochtans geen Kongolezen... Of wat dacht je van je partijgenoot Xavier Buisseret, die niet met zijn poten van de minderjarige kinderen kon blijven? Daarom zeg ik het nogmaals: beoordeel/veroordeel mensen op basis van de FEITEN die ze plegen, niet op basis van de bevolkingsgroep waartoe ze behoren...
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |